دستور رهبر انقلاب برای مسکونی شدن جزایر خلیج فارس/مقصر ابطال انتخابات تفرش/جزئیات نشست ۹ چهره اصولگرا/لاریجانی طرفدار کدام گزینه برای ریاست مجلس است؟

گروه سیاسی الف،   3990210153 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

دستور رهبر انقلاب برای مسکونی شدن جزایر خلیج فارس/مقصر ابطال انتخابات تفرش/جزئیات نشست ۹ چهره اصولگرا/لاریجانی طرفدار کدام گزینه برای ریاست مجلس است؟

آخرین آمار کرونا در ایران

 کیانوش جهانپور،سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۳۶۵۷ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹۵۷ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۷۳۷۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گفته جهانپور، ۲۹۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین آمار کرونا در ایران: تست ۱۰۷۳ نفر دیگر مثبت شد/ ۸۰ نفر جان باختند

***

معنای مناطق سفید این نیست دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود

حجت الاسلام حسن روحانی، در جلسه هیات دولت گفت: به مردم عزیز می‌گویم به دلیل ناروشن بودن پایان این ویروس ما خودمان را برای کسب و کار، تحقیقات، علم و دانش و امید به جامعه آماده کنیم و چون هیچ کس نمی‌تواند در دنیا پیش بینی کند پایان این اپیدمی چه زمانی است بنابر فرض این که این ویروس برای مدتی در کنار مردم است.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز هم که بحث تقسیم مناطق به سفید، زرد و قرمز را داریم، معنی مناطق سفید این نیست دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند بلکه آنها باید بیشتر مراقبت کنند که دستاوردهای مناطق سفید حفظ شود. آنهایی هم که در مناطق زرد و قرمز هستند، باید تلاش کنیم که به مناطق سفید تبدیل شوند. 

بیشتر بخوانید:

روحانی: آرامش نسبی در جامعه داریم

***

میانگین سن فوتی‌های کرونا در کشور چطور است؟

علیرضا زالی،  فرمانده ستاد مقابله با کرونا ویروس در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه ۱۲۸ بیمارستان در تهران به ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی پرداختند، گفت: میانگین سن متوفیان تهرانی ۱۰ سال بالاتر از میانگین سنی متوفیان در کل کشور است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: کرونا صرفا یک موضوع بیولوژیک نیست بلکه یک مساله اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی است که تمامی دستگاه‌ها و سازمانها باید برای رفع این معضل مشارکت و همکاری کنند.

بیشتر بخوانید:

زالی: سن متوفیان تهرانی ۱۰ سال بالاتر از میانگین سنی متوفیان کشور است

***

مشکلات خصوصی سازی ناشی از واگذاری به افراد فاقد صلاحیت است

آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه مشکلات مربوط به حوزه خصوصی‌سازی را ناشی از اجرای نادرست اصل ۴۴ و واگذاری کارخانجات به افراد فاقد صلاحیت، مهارت، دانش و سرمایه دانست و گفت که گزارش‌های واصله از استان‌های کشور درباره مشکلات کارخانجات و مراکز تولیدی ریشه در همین مسائل دارد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای کارگران کارخانه‎هایی که بدون در نظر گرفتن شرایط واگذار شده‎اند‎، ادامه داد: کارخانه‌ها به افرادی واگذار شدند که اهلیت نداشتند و آنها کارخانه‌ها را با پول بانک‌ها و منابع مالی دولت گرفتند و با ناکارآمدی موجب توقف چرخه تولید و ایجاد مشکل برای کارگران شدند.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم توانمندسازی کارخانه‌ها پس از واگذاری به بخش خصوص اظهار داشت: منظور از خصوصی سازی، رهاسازی شرکت‌های دولتی پس از واگذاری نیست و برای رهایی این بخش از مشکلات، باید آنها را در مسایل کارگری، تسهیلات بانکی، بازاریابی و توزیع کالا کمک کنیم.

بیشتر بخوانید:

جزئیات نشست هم‌اندیشی فعالان کارگری با رئیسی/ ماموریت فوری سازمان بازرسی برای بررسی مشکلات کارگران/ لزوم تجدیدنظر در نظام واگذاری‌ و‌ خصوصی‌ سازی

***

دستور رهبر انقلاب برای مسکونی شدن جزایر خلیج فارس 

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگویی رادیویی به مناسبت روز ملی خلیج فارس، اظهار داشت: بنا داریم جزایر خلیج فارس را با ایجاد زیرساخت‌های مسکونی، برای سکونت مردم آماده کنیم و این فرمان فرمانده معظم کل قوا است که مردم در جزایر زندگی کنند.

وی افزود: وقتی اولین شخص مملکت می‌فرمایند آنجا را باید برای سکونت مردم فراهم کنیم، یعنی ما به دنبال امنیت منطقه هستیم.

بیشتر بخوانید:

روایت فرمانده نیروی دریایی سپاه از تعصب خاص رهبر انقلاب به خلیج فارس

***

پرونده «حسین فریدون» دوباره در دستور کار مجلس قرار گرفت

 احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره پرونده تحصیلی حسین فریدون به هیأت رئیسه مجلس ارسال شده است.

وی افزود: این گزارش در دستور هفتگی قرار دارد و به محض اینکه رسیدگی به طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شورای شهر به اتمام برسد، قطعا قرائت خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون قطعا این گزارش باید قرائت شود و در حال حاضر هم در دستور هفتگی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

سرانجام پرونده حسین فریدون چه خواهد شد؟

***

 «منتخب تفرش» نمی‌تواند به مجلس یازدهم راه پیدا کند

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در تشریح نشست ظهر امروز این شورا که برای بررسی مدرک سینا کمالخانی منتخب مردم تفرش در مجلس یازدهم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اعلام رسمی وزارت علوم مدرک ایشان به دلیل این که آن مؤسسه اعتبار ندارد، طبیعتا مدرک ایشان هم اعتبار ندارد.

وی افزود: با این تفاسیر آقای کمالخانی نمی‌تواند به مجلس یازدهم راه پیدا کند.

نعمت احمدی، حقوقدان به ایسنا گفت:‌ سینا کمالخانی عمل خلاف قانونی انجام نداده است. این اتفاق به وزارت علوم برمی‌گردد که به هرکس اجازه داده است جایی را به عنوان موسسه باز کنند، استاد بیاورند و کلاس‌های درسی برگزار کنند. کمترین شغل هم برای آغاز به کار خود نیاز به مجوز دارد و از لحظه‌ای که کرکره‌اش را بالا می‌دهد ده نهاد متولی پیدا می‌کند و برای مجوز بازخواست می‌شود،‌ حال چگونه این موسسه مجوز نداشته است؟

این حقوقدان در ارتباط با خطای پیش آمده درمورد این منتخب مجلس گفت: به باور من وزارت کشور به همراه هیئت اجرایی‌اش مقصر اتفاق رخ داده است. در واقع هیئت اجرایی به عنوان بازوی وزارت کشور وظیفه احراز اسناد اولیه ارائه شده از سوی داوطلب نمایندگی مجلس را دارد و عدم دقت هیئت اجرایی نباید موجب ابطال انتخابات شود.

بیشتر بخوانید:

کدخدایی: مدرک تحصیلی نماینده منتخب تفرش فاقد اعتبار است

با مدرک تحصیلی بی ارزش مسئولین چه باید کرد؟

***

جامعه نباید تصور کند در مجلس یازدهم نزاع قدرت حاکم است

نصرالله پژمانفر، منتخب مردم مشهد در مجلس یازدهم به فرهیختگان گفت: اصلاح آیین‌نامه ضروری است و ما موارد زیادی داریم ...آیین‌نامه اختیارات غیرقابل دفاعی را برای رئیس مجلس پیش‌بینی کرده که باید اصلاحاتی در آن اعمال شود. رئیس مجلس باید خود را سخنگوی مجلس بداند؛ ... بنده مکرر این مساله را به آقای لاریجانی گوشزد کرده‌ام که وقتی در مجلس سه‌بار موضوع تشکیل وزارت بازرگانی را مطرح می‌کنید و نمایندگان رای منفی می‌دهند، وقتی به جلسه سران سه‌ قوه رفتید و گفتید من موافق هستم درواقع به این جایگاه ظلم کردید. در بحث بنزین وقتی نمایندگان چندبار با موضوع افزایش قیمت مخالفت کردند ایشان به جلسه سران قوا رفتند و نظر موافق دادند. این درواقع برخلاف آن نقش سخنگویی بود.

پژمانفر می گوید: تصمیم اول مجلس خیلی مهم است. مخصوصا با این شرایطی که وجود دارد و روال در آن به‌گونه‌ای است که هرکسی روی این صندلی بنشیند و قائل به اصلاحات آیین‌نامه‌ای و فرآیندی نباشد این مسیر مانند رودخانه‌ای است که می‌رود و او را هم با خود می‌برد. باید فردی بر این کرسی بنشیند که مصمم باشد روال‌های غلط سابق را تغییر دهد، نه کسی که تاکید داشته باشد در این فرصت بر همان جایگاه قبلی بنشیند... برای رئیس‌مجلس نباید ‌شأن و منزلت متفاوتی قائل باشیم. توجه داشته باشیدکه غیر از این موضوع کمیسیون‌‌های ما باید فعال باشند... در ارتباط با نظارت بر سفرهای خارجی نمایندگان گزارش بدهند که چرا برخی به‌طور میانگین در سال بیش از 10مورد سفر خارجی رفته‌اند که حاصل این سفرها یک خط گزارش نبوده است. چرا کسی این کار را نکرد؟ قانون نداشتیم؟ خود مجلس هم قانون خود را اجرا نمی‌کرد. باید کاری کنیم که خود مجلس هم قوانین و آیین‌نامه‌ها را اجرا کند.

***

جزئیات نشست 9 چهره اصولگرای مجلس یازدهم

تابناک نوشت: در بسیاری از محافل سیاسی و رسانه ای از محمدباقر قالیباف، سید مصطفی میرسلیم، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، علی نیکزاد و حمیدرضا حاجی‌بابایی  به عنوان گزینه‌های مطرح برای ریاست مجلس یازدهم یاد می شود که اخیرا «سیدشمس‌الدین حسینی و فریدون عباسی» از وزاری احمدی‌نژاد هم برای ریاست مجلس یازدهم اعلام کاندیداتوری کرده‌ و سعی کرده اند خود را در این گردونه جای دهند، اما خیلی نباید آنها را جدی پنداشت.

پیگیری ها... حکایت از این دارد که در جلسه دیشب چهره‌های اصولگرای مجلس یازدهم، درباره فرآیند انتخاب رئیس مجلس یازدهم و حتی هیئت رئیسه بحث و گفت‌و گو صورت گرفته است و قرار شده این جلسات ادامه دار بوده و مجددا با حضور چهره های راه یافته به مجلس برگزار شود.

گفته می‌شود که این جلسات بین اصولگرایانی که برای ریاست و نایب رئیسی مجلس یازدهم مطرح هستند و به درخواست شورای اصولگرایان تحت عنوان شورای ائتلاف نیروی‌های انقلاب اسلامی صورت گرفته است و از آنها خواسته شده تا با حفظ وحدت، ارکان هیئت رئیسه را انتخاب و بین خود به توافق برسند.

بیشتر بخوانید:

نخستین جلسه فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم هفته آینده برگزار می‌شود

***

 لاریجانی تمایل دارد قالیباف رئیس مجلس آینده شود

نامه نیوز نوشت: گویا محمدباقر قالیباف برای تضمین کردن ریاست خود بر مجلس آینده به رایزنی با نمایندگان اکتفا نکرده و مشغول لابی گری با  کارمندان مجلس است. 

منصور حقیقت پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره می گوید: خیلی علاقمند و امیدوارم که آقای قالیباف رئیس مجلس شود اما الان به نظر می رسد پاره ای از تعلقات سیاسی داخل جریان اصولگرایی در حال رشد و نمو است. جریان احمدی نژادی ها، پایداری ها، موتلفه ای و آقای قالیباف هر کدام مدعی‌اند می توانند ریاست مجلس آینده را از آن خود کنند... در مجموع از الان نمی توان گفت کرسی ریاست مجلس به چه کسی تعلق می گیرد... جریان احمدی نژاد و پایداری روی هم در مجلس آینده 110 نفر هستند. ضمن آنکه آنها در گروه های دیگر هم نیرو دارند... اصلاح طلبان و مستقلین حدود 40 تا 50 نفر هستند، طبیعتا سمت پایداری ها نخواهند رفت. اگر بخواهند منطقی رفتار کنند باید سراغ آقای قالیباف بروند.

مشاور لاریجانی در پاسخ به این سوال که به نظر شما آقای لاریجانی تمایل دارد بعد از خودش چه کسی رئیس مجلس شود؟ می گوید: قطعا آقای قالیباف.

اصلاحات پرس هم نوشت:... از یک سو یاران محمد باقر قالیباف با محور ۴۰ نماینده اصلی با جریانی تحت عنوان نواصولگرایی و تعدادی نماینده مردد وارد گود رقابت شده‌اند اما پایداری‌ها با رهبری مرتضی آقاتهرانی با حدود ۵۰ نماینده، رهپویان با هدایت علی‌رضا زاکانی با حدود ۲۵ نماینده، مدیران ارشد دولت احمدی نژاد یا همان ائتلاف گام دوم با مدیریت وزرا، استانداران و معاونین وزرا دولت احمدی‌نژاد با حدود ۷۰ نماینده و همین طور جریان سنتی اصولگرا که لیدری آن با میرسلیم عضو حزب موتلفه است (البته تقوی یکی دیگر از نمایندگان اصولگرا نیز ادعای لیدری در طیف سنتی را دارد) و در نهایت گروه کوچک غیراصولگرا که لیدری آن با پزشکیان و تاجگردون است دیگر اضلاع مجلس یازدهم هستند... آنچه که بدیهی است لیدرهای همه آنها (غیر از تقوی و تاجگردون) متفق‌القول مخالف سرسخت ریاست قالیباف هستند و به نظر می‌رسد همین موضوع کار نواصولگرایان برای نشاندن سرادرِ شهردار بر کرسی ریاست قوه مقننه را سخت‌تر کرده است؛ هر چند ائتلاف یاران قالیباف و لاریجانی و شهره بودن لاریجانی و اطرافیان در لابی اعتماد به نفس این گروه را بالا برده است طوری که قالیباف حتی در جلسه ای با نمایندگان شمالی مجلس گفته که مجلس را به آسانی "فرماندهی خواهم کرد".

***

اختلاف با کارگزاران باعث استعفای موسوی‌لاری شد

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه ای که با صبح نو داشته درباره استعفای موسوی لاری از سمت نا‌یب‌رییسی شورای‌عالی‌‌ سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌‌طلبان می گوید: آقای موسوی‌لاری جدا از واقعیت بیماری قلب و گوارش، از مدت‌ها قبل به این جمع‌بندی رسیده بود که شورای‌عالی‌‌ کارکرد ندارد اما چون ستون اصلی شورا بود، مجبور شد بماند. تحلیل بد و غلط برخی دوستان که عملا به سمت همراهی و تایید انتخابات دوم اسفند رفتند و لیست دادند، خیلی‌ها از جمله آقای موسوی‌لاری را مصمم به این تصمیم‌گیری [استعفا] کرد.

ناصری در پاسخ به این سوال که دلیل استعفا اختلافات دیدگاه و سلیقه میان شورای‌عالی‌‌ و احزابی مانند کارگزاران سازندگی بوده می گوید: نه فقط کارگزاران [بلکه] همه احزاب قدرت محوری که به هر شکلی، با نظارت استصوابی کنار می‌‌آیند..کاش آقای عارف، جایگاه ۹۲ و۹۴ را حفظ می‌کرد و حتما اگر عملکرد خوبی در مجلس دهم داشت، بهتر می‌بود. حتما جایگاه ایشان [عارف] تنزل کرده و حیف که این فرد نازنین و ایثارگر، افت کرد.

خبرآنلاین هم نوشت: اوضاع در اردوگاه چپ آنقدر آشفته و پریشان است که حتی نائب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری هم ترجیح داد این مجمع را ترک کند. حالا دیگر اختلافات درونی پررنگ‌تر شده است و سرمایه اجتماعی دیگر با وضعیت چهارسال پیش تفاوت زیادی دارد...

محمدصادق جوادی‌حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در روزنامه آرمان ملی نوشت: جريان اصلاحات پس از دولت دوم آقاي حسن روحاني با کاهش عقبه اجتماعي خود مواجه شد که بخشي از آن مرتبط با عملکرد دولت است. در واقع از عوامل اصلي کاهش اقبال اجتماعي اصلاحات، ناکارآمدي‌هاي دولت بود که متاسفانه به حساب اصلاح‌طلبان نوشته شد و مخالفان و منتقدان و حتي حاميان اصلاحات هم کارنامه روحاني را کارنامه روحاني تلقي کردند. علت اين موضوع هم حمايت اصلاح‌طلبان در دو دوره رياست جمهوري حسن روحاني بود. بايد گفت کاهش اقبال مردم به دولت مصادف شد با کاهش اقبال مردم به جريان اصلاح‌طلبي، اين دو در نهايت به‌طور موازي با يکديگر حرکت کردند...

نااميدي مردم در مشارکت در انتخابات در رقابت اخير مجلس کاملا مشخص بود، اما حتي اين موضوع هم به پاي اصلاح‌طلبان نوشته شد. يکي از عوامل اين شرايط هم مي‌تواند عدم انسجام در سيستم تشکيلاتي و حزبي پايگاه اصلاح‌طلبان باشد، از جمله اين عوامل شوراي عالي اصلاح‌طلبان است که کارآمدي لازم را واقعا امروز ندارد. شوراي عالي کنترل کافي روي فراکسيون اميد مجلس نداشت و نتوانست بين عرصه نمايندگي و عرصه کنشگري سياسي نسبتي را برقرار کند تا نمايندگان به آنها پاسخگو باشند. 

بیشتر بخوانید:
جواد امام: استعفای موسوی‌لاری ربطی به اختلاف‌های شورای عالی اصلاح‌طلبان ندارد

عضو فراکسیون امید: اصلاح‌طلبی نیازمند کن‌فیکون است

***

انتقاد اصلاح طلبان از مجلس یازدهم

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح طلب در روزنامه آفتاب یزد نوشت: ... در واقع این رسانه‌ها{ی جریان محافظه کار} به دنبال حریم سازی برای مجلس یازدهم هستند چرا که می‌دانند منتخبین شرایط ایجاد مجلسی کارآمد را ندارندو به دنبال این هستند که مانع از هرگونه انتقاد از آن شوند و در واقع منتخبینی که احتمالا در مقابل انتقادات دوام نمی‌آورند را در امان نگاه دارند... اینکه برخی رسانه‌ها به دنبال ممنوع سازی هرگونه انتقاد از مجلس یازدهم هستند به این دلیل است که این مجلس یک نوزاد نارس و بلوغ نیافته است و جریان اصولگرایی و تریبون‌های آن تلاش می‌کنند به دلیل این ضعف به مدد مجلس آتی بیایند. اما پرواضح است که مجلس یازدهم به لحاظ کارآمدی با چالشی جدی مواجه است و احتمالا در تبعیت از جریانات خارج از مجلس و انفعال رکورددار می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۳۱۶۳۸۲۱:۰۰:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۱۰
کرونا یک فرصت برای تغییر است. این تغییر به جای آن که از جنس ناامیدی و یأس باشد باید سرمشق امید و تبدیل تهدید به فرصت باشد.
ناشناس۱۴۳۱۶۳۹۲۱:۰۰:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
آمریکا سال‌ها تلاش کرد صادرات نفت ایران را به صفر برساند ولی الان قیمت نفت خودش به منفی 40 دلار سقوط کرده یعنی نفتش را باید مجانی بدهد ببرند!
ناشناس۱۴۳۱۶۴۱۲۱:۰۳:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱۰
رئیس‌جمهور می‌گوید که دولتش معیشت مردم را در اولویت کار خود قرار داده است ولی آنچه در صحنه واقعیت دیده می‌شود این است که گرانی بیداد می‌کند. گوشت به کیلویی 120 تا 130 هزار تومان رسیده و قیمت حبوبات بالای 20 هزار تومان می‌باشد.
ناشناس۱۴۳۱۶۴۲۲۱:۰۴:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۱۰
وقتی فعالیت تقریبا تمام صنوف و مشاغل آزاد اعلام شده آیا نباید فکری برای باز شدن مساجد و اماکن مذهبی شود؟؟؟
ناشناس۱۴۳۱۶۵۷۲۱:۳۲:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۱۰
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در اردیبهشت 98 در صحن مجلس تصویب شد اما تبانی رییس مجلس با دولت مانعداز اجرایی شدن ان شدند
ناشناس۱۴۳۱۶۶۷۲۱:۴۶:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
به نظر میرسد با وجود تعداد زیادی نماینده رد صلاحیت شده و تعداد دیگری نماینده فاقد صلاحیت که کاندید نشدند تا عدم صلاحیتشات معلوم شود و همچنین تعدادی نماینده که برای پایان مجلس پست و سمت برای خود رزرورکرده اند این مجلس فاقد صلاحیت است و دادگاه باید به وضعیت انها رسیدگی نماید
ناشناس۱۴۳۱۶۷۸۲۱:۵۷:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۱۰
شورای نگهبان راجع به تائید صلاحیت نماینده تفرش ( با وجود داشتن مدرک تحصیلی جعلی ) اطلاع رسانی شفاف کند !
ناشناس۱۴۳۱۶۷۹۲۱:۵۹:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
وزارت علوم الان باید بگه : مدرک تحصیلی آن موسسه اعتبار ندارد !!!!!!!!!!!!!! وزارت علوم ! تا الان کجا بودی ؟!!!!
ناشناس۱۴۳۱۶۸۵۲۲:۰۵:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۱۰
جزایر اگر مسکونی شود دشمن نمیتواند به آنجا حمله کند .
ناشناس۱۴۳۱۶۸۷۲۲:۰۶:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱۰
آقا سینا کمالخانی هم از این طریق میخواسته سهم خودش رو از سفره انقلاب برداره
ناشناس۱۴۳۱۶۸۹۲۲:۰۷:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۱۰
سرانجام پرونده حسین فریدون چه خواهد شد ؟!
ناشناس۱۴۳۱۶۹۱۲۲:۰۸:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
اصلاح طلبان نباید در مورد مجلسی که هنوز تشکیل نشده پیش داوری نمایند.
ناشناس۱۴۳۱۶۹۲۲۲:۱۰:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱۰
جناب آقای احمدی من نمی خواهم نظر شما رد کنم مسؤلین اجرایی قطعا مقصرنداما چرا هیات نظارت به وطیفه خود عمل نکرده
علی۱۴۳۱۷۰۲۲۲:۲۱:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۱۰
سهام عدالت، یکی دیگر از ویرانه های احمدی نژاد! و حالا پز دادن دولت روحانی به دستاوردهایی که قبلا ویرانه میخواندش!!؟ خدمت به تو‌ده مردم، از مسکن مهر تا سهام عدالت! حال باید از دولت روحانی پرسید خودتان در این ۷سال چه کردید؟ #خدمات_محمود #سهام_عدالت #مسکن_مهر #راهها_پلها_تونلها #تولید_علم #ناسپاس_نباشیم
ناشناس۱۴۳۱۷۲۸۲۲:۴۴:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۱۰
سینا کمالخانی باید رئیس مجلس بشه . اون که تونسته همه رو بپیچونه ؛ قطعا میتونه تحریم ها رو هم بپیچونه . رئیس باید قدرت پیچوندن داشته باشه نه فقط حرف بزنه و سر مردم رو بخوره با حرفای بی فایده اش .
ناشناس۱۴۳۱۷۴۴۲۳:۰۷:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۱۰
چیزی نمونده بود که کمالخانی هم سهم خودش رو از سفره انقلاب یهویی برداره بنده خدا شانس نیوورد
ناشناس۱۴۳۱۹۳۵۰۷:۰۶:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۱
این فرمان بسیار بسیار پسندیده و بجا بود. خاک خود مونه و هر کاری که دلمون بخواد داخلش انجام میدیم. امیدوارم خیلی زیبا ساخته شه با هنر معماری اصیل ایرانی نه برجهای زشت مدل غربی. تا کور شود هر انکس که نتواند دید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین