نظرات برگزیده مخاطبین الف: تتلو نشانه نسل عصیان‌زده است/ ای کاش در اقتصاد هم مانند فضایی پیشرفت می‌کردیم/ چرا مراجع با سودجویان طب اسلامی مقابله نمی‌کنند

گروه سیاسی الف،   3990210072 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: تتلو نشانه نسل عصیان‌زده است/ ای کاش در اقتصاد هم مانند فضایی پیشرفت می‌کردیم/ چرا مراجع با سودجویان طب اسلامی مقابله نمی‌کنند

انتشار یادداشتی با عنوان «نوری به چشم دوستان، خاری به چشم دشمنان...» درباره پرتاب ماهواره نور با نظرات متعدد مخاطبین الف همراه شد که تعدادی از آنها را می‌خوانید: 

*ما شروع کننده جنگ نيستيم ولي بايد بدونند اگر جنگي شروع بشه اين دفعه خاتمه دهندش ما هستيم هر جوري که بخواهيم. و اينکه تا زماني که کارهاي علمي نکنيم و به اينها باج بديم و چند تا آدم با چمدان هاي دلار بفرستيم تو کشورشون معلومه با ما دوست هستند ولي ديگه از اين خبرها نيست. مگه فضارو آمريکا خريده؟! سطح معيشت مردم هم مربوط به داخل و فسادها و حقوق نجومي هاست که قابل اصلاح هست.

*ترس امریکا از این است که بجای ماهواره ایران داره با اینکارش موشک های دوربرد را تست و عملیاتی میکند

*هر ایرانی ازپیشرفت کشورش خوشحال می شه ،اما دلیل این تعداد زیاد منفی چیه؟چون باید در کناراین موفقیت ها شاهدپیشرفت اقتصاد هم باشیم،باید فکری به حال خودرو سازی فشل مملکت هم بشه،که مایه دق مردم شده وهر پیشرفت کشور در سایه عقب ماندگی آن دیده نمیشه وباهاش مقایسه میشه.یابد فکری به حال فرق بیش از بیست میلیونی حقوق کمترین وبیشترین حقوق بشه و....وگرنه هیچ ایرانی از فضایی شدن کشور ناراحت نمیشه هیچ ، که احساس غرور هم میکنه.

*(در پاسخ به کامنت بالا)خدا خیرت بدت حرف درست را زدی ولی مسئول اقتصادی اون دولت نئولیبرال هست که خودمون برای 8 سال انتخابش کردیم و واقعا دستاورد چشمگیری نداشت(به حز احیای دریاچه ارومیه به لطف بارندگی) و اونایی که رای دادند به اون فرد حالا به زمین و زمان شاکی هستند در حالیکه این وضع الان دستپخت خودشونه..

*ساخت موشک های بالستیک دور برد و پرتاب ماهواره به فضا نتیجه مدیریت جهادی است و مونتاژ پراید نتیجه مدیریت لیبرالی است.

*هیچ کشوری وجود ندارد که توانایی ساخت ماهواره و ماهواره بر را داشته باشد اما اینکار رو نکرده باشد حتی کشورهایی که نمیتوانند ماهواره بر رو بسازند میلیون ها دلار پول میدن تا ماهوارشون توسط کشورهایی که توانایی پرتاب رو دارند ارسال شود ، یه زمانی مسخره میکردید آمریکا و ... ماهواره می فرستند ما نمی تونیم اما حالا میگید ارزشی ندارد اگر ارزش نداشت اینقدر به غربی ها و اروپایی ها فشار نمیومد

*آمریکا هفتصد میلیارد دلار بودجه نظامی داره و صدها هزار بی خانمان! اونوقت میگن ایران چرا پول خرج بودجه نظامیش میکنه! در حالیکه بودجه نظامی ایران به نسبت کشورهای منطقه اصلا بالا نیست. یعنی میخوان ما ضعیف باشیم تا بهمون زور بگن ولی کور خوندن.

***

 انتشار یادداشتی با عنوان «شوخی "بارش بادمجان" بدتر از توصیه جدی به خوردن "ادرار شتر" بود؟!» با نظرات متعدد مخاطبین الف همراه شد که تعدادی از آنها را می‌خوانید: 

*واقعا برای من جای سوال هست و چقدر غصه خوردم که چرا مراجع محترم تقلید و حوزه های علمیه نظر صریح (تاکید میکنم صریح و واضح) خود را در این باره اعلام نمیکنند و با این افراد سودجود و لامذهب مقابله نمیکنند.

*زور هیچ کس به اینا نمیرسه  به کجا وصل هستن خدا میدونه. اینا همونایی هستن که در حرم مطهر و شکستن

*در مورد ادرار شتر اطلاعی ندارم اما کتاب قانون بوعلی سینا 500 سال پیش در اروپا ترجمه شد اما در کشور خودمان 36 سال پیش ترجمه شد حذف طب سنتی در ایران از زمان قاجار شروع شد در حالیکه طب سنتی در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت موفق تر از طب رایج عمل کرده است.

*(در پاسخ به کامنت بالا)خیلی ها این دو رو قاطی میکنند. طب سنتی به شرط برخورد علمی و بروز کردن ارزش مطالعه و بررسی را دارد. استفاده هم باید بعد از بروز کردن و مطالعات جدید صورت بگیرد. ولی «طب اسلامی» نداریم. همش کلاهبرداری است.

*این روزها هرکسی به نوع خودش حرفهایی را می زند که باید پیرامون آن تحقیق شود مثل نوشیدن الکل یا ادرار شتر برای پیشگیری از عفونت در بدن ناشی از ویروس کرونا . در هندوستان عده ای گاو پرست ادرار گاو را می نوشند و در خیابانها می پاشند تا بدن خودشان و خیابانها را ضد عفونی کنند . روزنامه ها پر شده از توصیه برای خوردن این نوع غذا یا آن نوع میوه تا سالم بمانیم . اینکه چه کسی راست می گوید و چه کسی اشتباه می مند نیاز بررسی دقیق توسط مراحع علمی و تخقیقاتی است نه عوام .

*در این مدت کرونایی، شاهد کارهای سخیف و ناعقلانه به نام دین بوده ایم که نتیجه ای جز وهم و پایین آوردن منزلت آن نداشته است. در این بین، سکوت مسئولان عذر بدتر از گناه است.

***

«پس‌افکندهای نولیبرالیسم یا قربانی جامعه ایرانی؟» عنوان یادداشتی درباره تتلو بود که با نظرات مخاطبین الف همراه شد. برخی از این نظات را می‌خوانید:

*اینکه تتلو در میان انتخاب ادامه فعالیت هنری اش بدترین را که همان موسیقی فحاشی و لاابالی گری است انتخاب کرد حرف بسیار منطقی است که ربطی به حاکمیت ندارد و بدرستی نویسنده محترم دهها هنرمند کوچ کرده را نام می برد که این راه را نرفتند. تا اینجا درست اما چرا ما با موسیقی بد می کنیم که همه را فراری می دهیم . صدا و سیمای ما از موسیقی استفاده می کند اما وسایل و ادواتی که این صدای زیبا را در می آورند و هنرمندان آنها را نشان نمی دهد این که تقصیر حاکمیت است. چرا پروسته مجوز برای کارهای هنری بسیار دشوار است که همه را فراری می دهد. یادتان است که حبیب خواننده محبوب و متین از خارج برگشت و تا زمان مرگ اجازه خواندن پیدا نکرد. مرتضی پاشایی را یادتان رفته وقتی فوت کرد چه جمعیتی آمدند که حاکمیت غافلگیر شد. چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم تتلو 5 تا 6 میلیون طرفدار از میان نوجوانان و جوانان کشورمان دارد.... حال سوال این است که آیا بهتر نبود کسی که جامعه بزرگی از آینده سازان کشور را رهبری می کند روی او سرمایه گذاری می کردیم و در داخل کشور مجوز فعالیت می دادیم تا از استانداردهای عرف جامعه خارج نشود؟ در مورد خود تتلو اگر گناه عوامل فرهنگی 20 درصد باشد در مورد علاقمندان او 80 درصد است

*همینطور که ربط دادن تتلو به ندادن مجوز غلط است ربط دادنش به نولیبرالیسم هم غلط است. در غرب هم رفتارهای بسیار خوب وجود دارد از جمله کمک های مالی بسیار زیاد ثروتمندان, پشتکارهای علمی و هنری و ورزشی و ... و حمایت از حیوانات و محیط زیست و هم رفتارهای زشت و خشونت. نمی شود تتلو وار هر چیز بدی وجود دارد را به پای لیبرالیسم و نولیبرالیسم نوشت و خوبی هاش رو نه. در ایران به گونه ای از لیبراایسم حرف می زنن گویی اصلا اخلاق و قانونی در غرب وجود ندارد. نه خیر اقا حتی در همین غرب لیبرال از کسی که درامد بیشتر دارد خانه اجاره می دهد سود بانکی دارد در بورس سود دارد مالیات بیشتر می گیرن و به کسی که درامد کمتر دارد بیشتر کمک مالی می کنند مالیات هم کمتر می گیرن. من مانده ام با این سطح علمی سطحی که برخی در نقد لیبرالیسم قلم فرسایی می کنند ما چطور می خواهیم به مواجهه با ان برویم.

*تتلو و امثال تتلو نشانه های نسل عصیان زده هستند که به بی هدفی رسیده اند.

*در این مغرب زمین که ما زندگی میکنیم صدها تتلو دکان خودشان را دارند و هیچ رسانه جدی کاری به کارشان ندارد . عدم تحمل دیگری گرفتاری ما است باید یاد بگیریم که میشود موسیقی را گوش نداد و فیلمی را ندید خود را مشغول به چیزی کنیم که میپسندیم .

*تتلو بدبخت حتی گفت توبه کردم نماز خوند برای امام رضا خوند حتی انرژی هسته ای جوابش چی بود؟ احساس میکنم بعضیا عامدانه دوست دارن جوونها رو دین زده کنند

*وقتی سلایق گوناگون تحمل نشده و نسخه یکسان برای مردم پیچیده می شود، نتیجه کار این می شود.

*یکی از مشکلات این مردم و جامعه،امر و نهی حکومت و اجبار به پذیرش راهکارهایی است که ثابت شده نه تنها برای مردم و کشور فایده انچنانی نداشته بلکه منافعش در جیب عده ای از همان مبلغینش میرود و طبیعی است که امثال تتلو هم سر بلند کنند و نماد عده ای شوند همانگونه که سختگیری های پدر و مادر در خانواده ممکن است باعث طغیان فرزندان در برهه ای از نوجوانی گردد.

*حیف نیست وقت خودتان را صرف بحث درباره آدمهای پوچ و فاسدی نظیر تتلو میکنید. 

* من موندم با این همه توهینی که تتلو به طرفداران خودش میکنه آیا آدم عاقل و شرافتمندی هم پیدا میشه باز بگه من تتلیتی هستم ؟

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۳۳۰۵۸۱۷:۲۴:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۱۲
وای از تتلو!
حباب و سوزن۱۴۳۳۲۳۵۲۲:۱۵:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۲
بورس، بنام مردم به کام دولت!
جعفر قلی پالان دوز۱۴۳۳۰۶۸۱۷:۴۷:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱۲
قیمت اجناس و خدمات در سال 99 جهشی بالا رفته در حالی که رهبری از مسولان خواستند جهش در تولید صورت بگیرد ولی انها با اعمال صوری نظیر دستکاری نرخ ارز حالا بدون هیچ رشد در اقتصادی بورس را با جهش حبابی روبرو ساختند تا کسری های خود را تامین کنند چطوری در عرض یک ماه و نیم یک شرکت زیان ده در بورس قبما سهامش 17 برابر شده شما تمام اقتصاد دانان دنیا را شگفت زده کرده اید
ناشناس۱۴۳۳۳۳۳۰۲:۰۹:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱۳
مگر مسولین قول ندادند بعد از گران شدن بنزین هیچ کالایی گران نمی شود چه زود همه چیز را فراموش کردند
ناشناس۱۴۳۳۰۷۱۱۷:۵۲:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۱۲
این تتلو را مانند ریگی بیاریدش تو کشور افتابه مسی و قوطی کنسرو خالی ماهی و لوبیا به گردنش اویزون کنید و توی شهر بگردونید تا خودش و همپالگی هایش آدم شوند
ناشناس۱۴۳۳۶۹۸۱۳:۴۸:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۱۳
سحر تبر را به ازدواج این تتلو در بیارید انگ هم هستند تا ی توله جولوزغ ازشون عمل بیاد
رادمنش۱۴۳۳۱۹۸۲۱:۱۳:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۱۲
اگر از ریاض و‌ آلبانی حمله نکنن باید بگم هر جا مردمی و جهادی عمل کردیم موفق شدیم و پیشرفت کردیم
یه الفی۱۴۳۳۴۲۴۰۸:۴۵:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۳
این روزها اردشیر زاهدی نشان داد که از برخی به اصطلاح داخلی ها بیشتر شرف داره
ناشناس۱۴۳۳۶۵۷۱۳:۱۱:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۱۳
اگع اقای زاهدی شرف داشت چرا درزمان 8سال جنگ کشورامریکا واروپا والمان وعراق را محکوم نکرد؟ چرا ان روزها بیانیه حمایت ایران را سرنداد؟ حالا که پیر فرتوت شده دم تکون میده وخوشایند شماها شده است؟ اگر به شرف داشتن باشه زاهدی شرفش بیشتر از اصولگرایان هست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  24. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین