کمک دوربین مداربسته حرارتی برای کنترل کرونا

گزارش بازرگانی،   3990208109

با همه گیر شدن ویروس کرونا در سرتاسر جهان، پژوهشگران برآن شدند تا با استفاده از تکنولوژی، در جهت پیشگیری از این ویروس کشنده قدم بردارند. طبق گزارشات حاکی تا کنون شیوع ویروس کرونا موجب مبتلا شدن بیش از یک و نیم میلیون نفر و جان باختن بیش از 88 هزار نفر در جهان شده است. ویروس کرونا علاوه بر خسارات جانی، خسارات اقتصادی زیادی را به دولت ها و مشاغل گوناگون وارد کرده است. از این رو بر اساس تحقیقاتی که توسط تیم اپاکو انجام شده است، یکی از بهترین راه هایی که می توان از آن برای کنترل این معضل جهانی بکاربرد، استفاده از تکنولوژی دوربین مداربسته است.

امروزه دوربین مداربسته در زمینه های مختلف زیادی در راه امنیت، نظارت، لوازم درمانی وحتی عوامل ملزوم به پیشگیری راه گشا بوده است. یکی از روش های کاربردی استفاده از دوربین مداربسته در جهات پیشگیری از عوامل آسیب زا، به کار گرفتن دوربین حرارتی پیشرفته است. استفاده از دوربین مداربسته حرارتی در کشورهایی مانند چین و اللخصوص شهر ووهان که سرمنشا ویروس کرونا بوده است، بسیار نتیجه بخش حاصل شده است. همچنین گزارش استفاده از تجهیزات دوربین های مدار بسته حرارتی در راه مقابله با کرونا در شهرهایی مانند لندن نیز گزارش شده که از قابلیت های مختلف آن نظیر تشخیص چهره و اندازه گیری دما بهره برده اند. این نوع از دوربین ها جزو بهترین دوربین های مداربسته امنیتی پیشرفته در جهان به حساب می آیند و سطح زیر ساخت های نظارتی را به مقدار زیادی افزایش داده اند.

نصب دوربین مداربسته حرارتی

امکانات و قابلیت های چند جانبه دوربین حرارتی و کارساز شدن آن ها در تشخیص کرونا موجب شده تا درخواست برای تولید و نصب دوربین مداربسته افزایش یابد. در سراسر جهان مسئولین مربوطه در پی استفاده از این تجهیزات برای مهار کردن معضل کرونا هستند. کارایی ارزشمندی که دوربین حرارتی دارد موجب می شود تا هم به صورت ابزاری مجزا و کامل و هم به صورت قابلیتی مکمل در کنار سایر دستگاه ها بکار برده شوند تا بتوان به طور چند منظوره از آن بهره برد.

برای نصب و خرید این دوربین حرارتی کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید: 05137050011

نحوه تشخیص مبتلایان به کرونا توسط دوربین حرارتی

طبق تحقیقاتی که پژوهشگران بر روی ویروس ها انجام داده اند، یکی از علائم افراد مبتلا به ویروس را وجود تب اعلام کرده اند. این علامت برای بیماران کرونایی دمای مشخصی دارد. دوربین های حرارتی از جمله دوربین های مداربسته برند هایک ویژن، از قابلیت تشخیص و اندازه گیری دما برخوردار می باشند.

این دوربین مداربسته براساس امواج الکترومغناطیسی (فروسرخ) که سطوح از خود منتشر می کنند اطلاعات مورد نیاز را تولید می کند. افراد و اجسام از خود حرارت و امواج فروسرخ ساطع می کنند و دوربین حرارتی قادر است تا این امواج را به طور دقیق ثبت و اندازه گیری کند. روش کار این سیستم ها نظارتی به این نحو است که در صورت تشخیص دمای مشخص تعریف شده از سطوح، زنگ هشدار را به صدا در می آورد و به کارکنان بخش نظارتی اطلاع می دهد. همچنین با استفاده از تصاویر ثبتی و خروجی از این دوربین مداربسته امکان آنالیز داده ها میسر می شود. دوربین حرارتی هایک ویژن در شرایط گوناگونی مانند بد بودن آب و هوا، نور کم و حتی تاریکی شب نیز کارایی دارند و می توان از آن ها در موارد جستجو و تشخیص بالا رفتن یا پایین رفتن بیش از حد دما استفاده کرد.

به عنوان مثال دولت چین از تکنولوژی دوربین حرارتی در فرودگاه، ورودی های شهر و مناطق پر تردد رفت و آمد جهت شناسایی موارد احتمالی مبتلا به کرونا استفاده می کند. اگر این تجهیزات نشانه های مورد نظر را شناسایی کنند، دمای سوژه را اندازه گیری کرده و با استفاده از سیستم پیشرفته مجهز به یادگیری عمیق، داده های را مورد بررسی قرار می دهند.

در میامی و فلوریدا، ماموران امنیتی در شهر با استفاده از دوربین های حرارتی افرادی را که در دوران قرنطینه به طور غیرقانونی در شهر تردد می کنند و در پشت اشیائی مانند درخت ها و ماشین ها پنهان می شوند را شناسایی می کنند.

همچنین اخیرا گزارش شده است که در برخی از مناطق دبی جهت حفظ امنیت و رفاه حال بازدیدکنندگان، از اسکنر حرارتی برای تشخیص افراد مبتلا به ویروس و سپس معاینه آن ها استفاده می شود. این ها تنها نمونه هایی از موارد استفاده دوربین حرارتی در راه مقابله با کرونا می باشد.

از کنار هم قرار دادن دو ویژگی پرکاربرد دوربین مداربسته می توان بازده بالاتری را دریافت کرد. کارکرد ویژگی تشخیص چهره در کنار تصویربرداری حرارتی نیز جهت تشخیص موارد مشکوک به کرونا بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله این موارد طراحی نرم افزاری است که به وسیله این سیستم چند منظوره چهره افراد مبتلا به ویروس را شناسایی کرده و تمامی مسیرهایی که به آن ها رفت و آمد داشته اند را مشخص می کند. از این رو به مردم همجوار با آن مناطق آلوده آگاهی لازم داده می شود تا از خطر های احتمالی دور بمانند.

نصب دوربین مداربسته

اکنون با توجه به بالا رفتن تقاضای جهانی، به لطف علم متخصصان صنعت و اقدامات دستگاه های مسئول دوربین مداربسته به تولید انبوه رسیده است. چرا که این وسیله می تواند به تنهایی یا به عنوان یک وسیله جانبی ابعاد مختلفی از امکانات روزانه را برای ما فراهم کند. دوربین مداربسته هایک ویژن که در حال حاضر جزو بهترین برند های پیشرو در صنعت نظارت تصویری به حساب می آید، خدمات رضایت بخشی از کیفیت و کارایی را ضمن دقت اندازه گیری بالا و سرعت عمل در تشخیص در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اپاکو این افتخار را دارد تا در حوزه عرضه دوربین مداربسته و دوربین حرارتی و همچنین مشاوره نصب دوربین مداربسته در وضعیت بحرانی کشور، در جهت مقابله با معضل کرونا نقش مهمی را ایفا کند. خدمات نصب دوربین مداربسته اپاکو به یاری مجموعه ای تکنسین های متخصص در این زمینه و با رعایت نکات اصولی انجام می گردد. از این رو متقاضیان می توانند در صورت هر گونه نیاز در خصوص نصب دوربین مداربسته، جهت انجام پروژه های خود و یا مشاوره نصب دوربین مداربسته به اپاکو مراجعه کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین