۲ سامانه بارشی تازه در راه است

گروه اجتماعی الف،   3990208108

مدیر پیش‌ بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز آینده در مناطق مختلفی از کشور رگبار باران و در مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود و تا شنبه ۱۳ اردیبهشت نیز بارش‌ها در اغلب مناطق کشور ادامه دارد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی بیان کرد: امروز بارش باران در شمال شرق کشور، سواحل شرقی خزر و دامنه‌های البرز شرقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاهد هستیم که با رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه است. هم چنین امروز در ارتفاعات سردسیر البرز مرکزی بارش به صورت برف و در مناطق مستعد به صورت تگرگ است.

وی افزود: در شمال غرب، مرکز، جنوب و شرق کشور نیز بارش پراکنده و رعد و برق امروز پیش بینی شده است.

ضیائیان افزود: روز سه شنبه 9 اردیبهشت در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رگبار باران و رعد و برق و در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش‌ بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز چهارشنبه 10 اردیبهشت در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب شرق، بارش باران پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط با رعد و برق و رگبار باران پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه شدت بارش‌ها در امتداد دامنه‌های زاگرس از زنجان و کردستان تا فارس و بوشهر پیش بینی می‌شود، هم چنین در سواحل غربی خزر و خراسان رضوی بارش داریم.

ضیائیان گفت: روز پنجشنبه 10 اردیبهشت سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود و موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ (در مناطق مستعد)‌خواهد شد که این شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فقط در سیستان و بلوچستان نخواهیم داشت.

مدیر پیش‌ بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز پنجشنبه شدت بارش‌ها در امتداد دامنه‌های زاگرس، از زنجان و کردستان و خوزستان و لرستان تا فارس است. هم چنین این شرایط در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و خراسان رضوی حاکم خواهد بود.

وی اضافه کرد: این سامانه تا ظهر روز جمعه 12 اردیبهشت در شمال شرق کشور فعال است و به تدریج خارج می‌شود. پس از آن در بعد از ظهر جمعه سامانه بارشی دیگری موجب رگبار باران و رعد و برق در جنوب و جنوب غرب کشور می‌شود و روز شنبه 13 اردیبهشت در اغلب مناطق کشور بارش داریم.

وی افزود: در مناطقی که ذکر شد از روز آینده تا جمعه احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می‌شود صعود به ارتفاعات و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها متوقف شود. هم چنین تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت محکم شوند و نسبت به پوشش گلخانه‌ها توجه لازم وجود داشته باشد.

ضیائیان بیان کرد: روز آینده بندر عباس با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌ بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت توضیح داد: روز آینده آسمان تهران نیمه ابری در برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود و رگبار باران نیز در تهران محتمل است. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 21 و 12 درجه خواهد بود.

وی افزود: امروز در تهران آسمان نیمه ابری، سرعت باد 42 کیلومتر بر ساعت و جهت باد غربی است. دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 25 درصد است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین