در گفتگو با الف مطرح شد معادله پیچیده سوریه در مثلث ایران، روسیه و ترکیه

گروه سیاسی الف،   3990208060 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارشناس مسائل خاورمیانه و جهان عرب گفت: روند آستانه می‌تواند در این شرایط به اوضاع سوریه کمک کند و همه طرف‌های ذی نفوذ به یک توافق دست پیدا کنند و این امکان فراهم شود تا قدرت‌های خارجی حاضر در سوریه از خاک این کشور خارج شوند و دولت بتواند سلطه سرزمین خود را بر عهده بگیرد.

معادله پیچیده سوریه در مثلث ایران، روسیه و ترکیه

به گزارش الف، پدافند ارتش سوریه بامداد دوشنبه با موشک‌های شلیک شده از سوری رژیم صهیونیستی مقابله کرده و تعدادی از آنها را ساقط کرده است، دولت سوریه خبر داد که این مقابله بر فراز آسمان حومه دمشق صورت گرفته است.

موشک‌های شلیک‌شده توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از فراز آسمان لبنان شلیک شده بودند. همچنین گفته می‌شود که آمریکا بار دیگر یک محموله سنگین از تجهیزات نظامی را به سوریه اعزام کرده است. 

این درحالی است که تحرکات ماه‌های اخیر ترکیه در ادلب و ورود نظامیان این کشور به خاک سوریه موجب حساس شدن اوضاع سوریه شد. «رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه پس از افزایش تنش‌های بی سابقه میان ارتش‌های سوریه و ترکیه، در تاریخ ۵ مارس (۱۵ اسفند) در مسکو به توافق آتش بس در استان ادلب سوریه دست یافتند.

در هفته‌های منتهی به توافق آتش بس، استان ادلب سوریه بر اثر تحرکات گروه‌های تروریستی متشنج شده بود که ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیرو‌های ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب از سوی گروه‌های تروریستی هرچه بیشتر بر تنش‌ها افزود.

مسکو و آنکارا پس از اعلام توافق آتش بس با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که طبق توافق گذرگاه امنی در جاده بین المللی M۴ در استان ادلب سوریه ایجاد می‌شود لذا در حال حاضر وضعیت امنیتی ادلب باید هر چه سریع‌تر مشخص شود و ارتش سوریه درصدد است تا کنترل کلی این استان را در دست بگیرد.

قاسم محب علی، رئیس سابق اداره کل خاومیانه وزارت امور خارجه و مسایل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار الف، در خصوص تحولات اخیر سوریه و تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور اظهار داشت: اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی به خاک سوریه تجاوز می‌کند، در طی هفته‌های گذشته نیز چندین بار چنین اتفاقی رخ داد که پدافند هوایی سوریه با آن مقابله کرد، هدف از این حملات رژیم صهیونیستی حضور ایران و روسیه در سوریه است و این رژیم به همراهی آمریکا به دنبال تضعیف جبهه مقاومت است.

وی تصریح کرد: تحولات سوریه در حال حاضر پیچیده شده است و تحولات میدانی به خصوص در ادلب و شرق سوریه،کاملاً شکننده بوده و امکان تنش در آنجا وجود دارد. چرا که هم روسیه، هم ارتش سوریه و هم نیروهای محور مقاومت به دنبال تقابل جدی با تروریست های حاضر در سوریه هستند که اکنون در استان ادلب تمرکز پیدا کرده اند و چالش جدی میان ترکیه با روسیه با ارتش سوریه در خصوص ادلب وجود دارد.

سفیر سفیر اسبق ایران در مالزی و یونان با بیان اینکه روسیه و ترکیه به روند آستانه نگاهی ابزاری دارند، گفت: در حال حاضر باید گفت که بازگشت حاکمیت دولت سوریه به منطقه و توافق سیاسی بین ترکیه و روسیه بستگی به روند آستانه دارد، چراکه ترک‌ها علاقه‌مند نیستند باتوجه به حجم زیادی از امکانات و نیرویی که در ادلب مستقر کرده‌اند و همچنین موضوع آوارگان از این منطقه عقب‌نشینی کنند. از سوی دیگر در شرق سوریه نیز کردها و آمریکایی‌ها مستقر هستند و اکنون شرایط سوریه متفاوت از چند سال گذشته است و کشوری در نهایت در تحولات سیاسی پیروز خواهد شد که بتواند در تحولات میدانی نقش خوبی بازی کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه و جهان عرب افزود: روند آستانه می‌تواند در این شرایط به اوضاع سوریه کمک کند و همه طرف‌های ذی نفوذ به یک توافق دست پیدا کنند و این امکان فراهم شود تا قدرت‌های خارجی حاضر در سوریه از خاک این کشور خارج شوند و دولت بتواند سلطه سرزمین خود را بر عهده بگیرد . باید قانون اساسی در سوریه بر مبنای یک روند دموکراتیک و با نظارت سازمان ملل معیار باشد.

محب علی خاطرنشان کرد: باید نگاه طایفه‌ای و قومی در سوریه حل و فصل شود و ساختار سیاسی جدیدی مثل لبنان و عراق شکل بگیرد و راه برای رایزنی و مذاکرات سیاسی گشوده شود تا سوریه بتواند از این بحران چند ساله نجات پیدا کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۳۰۳۱۳۱۷:۲۸:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۹
چرا باید ما در سوریه حضور داشته باشیم؟
ناشناس۱۴۳۰۴۷۷۲۱:۰۱:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۹
برای اینکه بخشی از پول نفت در انجا خرج شود
ناشناس۱۴۳۰۵۰۳۲۱:۲۰:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۹
قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران (پایه سبد نفتی اوپک) در ۴ ماه نخست سال ۲۰۲۰ با ۸۳.۳ درصد کاهش از حدود ۶۰ دلار به نزدیک ۱۰ دلار رسید. بهتر نیست کمی احتیاط کنیم؟
ناشناس۱۴۳۰۵۱۹۲۱:۳۵:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۹
چرا فرزندان مسئولان در سوریه حضور ندارند ؟ آیا اصولا در فرزندان مسئولان ، مدافع حرم وجود دارد ؟!
ناشناس۱۴۳۰۵۷۲۲۲:۳۳:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۹
چرا باید در سوریه سرمایه گذاری کنیم؟
ناشناس۱۴۳۰۵۸۵۲۲:۵۶:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۹
برای تداوم حاکمیت اقلیت علوی ها(۱۳/۵%)
ناشناس۱۴۳۳۱۲۰۱۹:۰۹:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۲
به همون دلیلی که روسیه و امریکا و ترکیه،و فرانسه اونجا حضور دارند
ناشناس۱۴۳۰۳۱۵۱۷:۲۹:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۹
منافع ما در سوریه چه هستند؟
ناشناس۱۴۳۰۵۲۳۲۱:۳۸:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۹
منافع ما مرتب در حال تخریب و از بین رفتن است و ما صرفا نظاره گر !
ناشناس۱۴۳۰۵۶۰۲۲:۱۷:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۹
ضررهای ما در سوریه صدها برابر منافع ما در سوریه است
ناشناس۱۴۳۰۳۱۸۱۷:۳۱:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۹
چرا در سوریه انتخابات آزاد برگزار نشده تا مشکلات سیاسی این کشور حل و فصل شوند؟
ناشناس۱۴۳۰۵۸۹۲۳:۰۰:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۹
چون در صورت برگزاری انتخابات آزاد بشار اسد هیچ شانسی برای پیروزی ندارد،
ناشناس۱۴۳۰۳۳۲۱۷:۴۱:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۹
چرا ایران سامانه باور 373 را در سوریه مستقر نمی کند تا از آسمان این کشور محافظت کند؟
ناشناس۱۴۳۰۳۳۶۱۷:۴۲:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۹
هدف روسیه از حضورش در سوریه، تنها حفظ پایگاه نظامیش در دریای مدیترانه است.
ناشناس۱۴۳۰۵۹۴۲۳:۰۴:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۹
نه ... هدف روسیه حفظ متحدش،یعنی نظام سوریه و حزب بعث،به هر قیمت است چه با میل مردم چه خلاف میل مردم آن کشور مانند رویکرد شوروی در چکسلواکی،مجارستان و افغانستان
ناشناس۱۴۳۰۳۵۸۱۸:۰۴:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۹
از نظر ترکیه و روسیه معادله اصلا پیچیده نیست . قدرت را در سوریه بین خودشان تقسیم میکنند و منافع آنرا هم همینطور .
ناشناس۱۴۳۰۳۶۰۱۸:۰۷:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۹
این مثلث نیست چون مثلث سه ضلع دارد اما در سوریه فقط دو ضلع وجود دارد روسیه و ترکیه . همین .
ناشناس۱۴۳۰۳۶۲۱۸:۰۹:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۹
نگران نباشید ،روسیه وترکیه این معادله به زعم شما پیچیده را بین خودشان حل خواهند نمود .
ناشناس۱۴۳۰۴۱۸۱۹:۱۹:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۹
معادله سوریه پیچیده نیس بشار اگه ریاست رو دوس داره باید با رای درون صندوق بشه رئیس جمهور
ناشناس۱۴۳۰۵۳۵۲۱:۴۲:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۹
انتخابات فراگیر در تمام سوریه و با حضور ناظران بین المللی
ناشناس۱۴۳۱۱۸۰۱۳:۱۶:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۱۰
انتخابات سال ۲۰۱۴ برگزارشد،با مشارکت بشاراسد و دو تن از مریدانش و حضور ناظرانی از روسیه و ونزوئلا و کوبا،آقای اسد با کسب %۸۵آرا پیروز شدند.
ناشناس۱۴۳۰۶۳۳۰۰:۰۰:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱۰
انتخابات کاملا آزاد در سوریه برگزار شد در سال ۲۰۱۴ با مشارکت بشاراسد و دو کاندید دیگر که می گفتند در صورت پیروزی رویکرد اسدرا ادامه خواهند داد و در شرایطی که میلیون ها سوری ساکن مناطق تصرف کردهایاداعش یا ارتش آزاد و النصره و یا آواره در خارج از کشور به صندوق رای دسترسی نداشتند.
ناشناس۱۴۳۱۲۱۶۱۳:۴۳:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
انصاف نیست اسد که دو بار در انتخابات تک نفره و یک بار در رقابت با نوچه هاش رئیس جمهور شده دوباره در انتخابات بتونه شرکت کنه.
ناشناس۱۴۳۰۴۲۱۱۹:۲۱:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۹
ترکیه در جریان ادلب ، پوزه روسیه رو به خاک مالید
ناشناس۱۴۳۰۴۳۲۱۹:۲۷:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۹
اسد سوریه را 200 سال به عقب راند
ناشناس۱۴۳۰۴۳۳۱۹:۲۸:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۹
بشار اسد با یه خداحافظی ، دل ۲۵ میلیون سوری را شاد کند .
ناشناس۱۴۳۰۶۰۸۲۳:۲۶:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۹
اگر به دنبال شادی دل مردم بود. شهرها رو بمباران نمی کرد
ناشناس۱۴۳۰۸۱۷۰۷:۱۱:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
حتی گر بشار اسد هم کنار برود چیزی تغییر نمی کند، چون ارتش و نیروی هوایی و گارد ریاست جمهوری و مخابرات های چهار گانه تحت نفوذ و تسلط حزب بعث و طایفه علوی و نزدیکان اسد است
ناشناس۱۴۳۰۴۳۹۱۹:۳۹:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۹
سوریه زمانی رنگ آرامش و آسایش را خواهد دید گه نظر و رای مردم از درون صندوق رای خارج شود
ناشناس۱۴۳۰۶۱۱۲۳:۳۰:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۹
اگر حکومت سوریه معتقد به رای مردم بود قبل از بحران نه نظام تک حزبی بود در انحصار حزب بعث نه انتخابات ریاست جمهوری تک نفره و در انحصار خانواده اسد
ناشناس۱۴۳۰۴۴۵۱۹:۴۹:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۹
دیگه دیپلماسی در سوریه جواب نمیده فقط باید به زور متوسل شد
ناشناس۱۴۳۰۴۷۵۲۱:۰۰:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۹
زور ، این امتیاز را دارد که حداکثر در ۳ روز مشکل سوریه کاملا مرتفع گردد
ناشناس۱۴۳۰۵۳۸۲۱:۴۴:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۹
منظورت 《 تا نباشد چوب تر 》 است ؟
ناشناس۱۴۳۰۶۹۴۰۱:۲۸:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۱۰
کار روسها در سوریه این است تحمیل حکومت بعث به مردم سوریه هر چند مردم ناخشنود باشند مثل تجربه شوروی در افغانستان و چکسلواکی و مجارستان و برلین شرقی
ناشناس۱۴۳۰۶۹۹۰۱:۳۷:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
آقای بشار اسد اگر صادقانه در فکر خدمت به مردم می بودی ۱۰سال ریاست جمهوری قبل از جنگ داخلی برای خدمت کردن و خوش نام شدن کافی بود در ایران امیر کبیر با کمتر از ۴سال صدارت نامش جاودانه گشت اما شما در قدرت ماندی به قیمت ویرانی بخش بزرگی از کشورت، و آوارگی میلیونها نفر به خارج و ...
ناشناس۱۴۳۰۷۸۲۰۶:۰۲:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
دولت سوریه در حال تغییر بافت جمعیتی حومه دمشق و مناطق هم مرز بالبنان از طریق اخراج سنی ها و پر کردن منطقه با جمعیت شیعی است
ناشناس۱۴۳۰۸۰۰۰۶:۵۱:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
در سالهای جنگ سوریه داعش ۹۰% توان خود را در جهت نابودی کردها و تضعیف و پراکنده کردن گروه هایی ارتش آزاد و النصره
ناشناس۱۴۳۱۱۷۵۱۳:۱۴:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۱۰
روسیه هم در کمتر از %۱۰حملات هوایی در سوریه داعش رو هدف قرار داده
ناشناس۱۴۳۰۸۰۷۰۶:۵۸:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱۰
در آستانه اجلاس پاریس در مورد سویه بمبی منفجر شد با دهها کشته که داعش مسئولیت رو بر عهده گرفت عجیبه یعنی داعش نمی دانست که این کار به نفع کیه؟
ناشناس۱۴۳۲۰۲۸۱۰:۴۷:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱۱
در بسیاری از جبهات هماهنگی و همکاری اعلام نشده ای بین داعش و ارتش سوریه وجود داشت.
ناشناس۱۴۳۰۸۱۹۰۷:۱۶:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۰
اگر دولت سوریه می تواند سر پای خود بایستد به برکت همین دولت های خارجی است نظام سوریه دو بار سقوط کرد و خارجی ها هر دو بار مانع شدند
ناشناس۱۴۳۱۱۸۵۱۳:۱۹:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۱۰
عامل حملات شیمیایی خان شیخون که در آن ۵۵غیر نظامی از جمله تعدادی کودک کشته شدند ارتش سوریه بوده است بخشی از گزارش سازمان ملل
ناشناس۱۴۳۱۲۲۴۱۳:۴۹:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۱۰
۴۸سال سیستم تک حزبی با محوریت حزب بعث و ۴۰سال انتخابات ریاست جمهوری خانوادگی با محوریت "اسد"،عامل شروع بحران در سال ۲۰۱۱بود.
ناشناس۱۴۳۱۳۷۱۱۵:۴۳:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
خون زنان و کودکان بی گناه و گرسنگی آوارگان عاقبت دامنگیر بشار اسد و حامیانش خواهدشد
ناشناس۱۴۳۱۴۳۴۱۶:۳۴:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱۰
حزب بعث عربی سوریه در سال ۱۹۶۳ به قدرت رسید و برای اثبات میهن پرستی خود تابعیت صدها هزار شهروند کردزبان را لغو و آنان را از آمار حذف کرد که حتی برای دریافت خدمات درمان و آموزش با مشکلات جدی مواجه شدند.
ناشناس۱۴۳۱۵۲۸۱۸:۲۴:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۰
رژیم بعث آخر سر ساقط می شود حال هر چه می خواهد مردم را بمباران، شکنجه،اعدام و سرکوب کند.
ناشناس۱۴۳۱۵۸۲۱۹:۵۲:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
علی رغم جمعیت ۲۰وچندمیلیونی سوریه رئیس جمهور سوریه مرداد ۹۴گفت ارتش با کمبود نیروی انسانی مواجه است،آقای بشار اسد پس مردم حاضر به حمایت از شما و رفقای بعثی تان نیستند،چرا نمی پذیرید واقعیت رو که شما منفور اکثریت هستید.
ناشناس۱۴۳۲۵۳۳۰۰:۲۸:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۱۲
روسیه تلاش می کند تا قیام مردم سوریه برای رهایی از استبداد و خفقان را با "مشت آهنین" سرکوب کند،همان طور که شوروی انتفاضه مردم مجارستان را به خاک و خون کشید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

    22. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

    23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    24. یک سیلی برای تنبیه

    25. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

    آخرین عناوین