رئیس فرهنگستان علوم پزشکی: هیچ دارویی برای مقابله با کرونا وجود ندارد/ شواهدی برای حمله بیولوژیکی وجود ندارد

گروه اجتماعی الف،   3990207114 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: تا امروز داروهای زیادی در دنیا برای درمان کروناویروس مورد آزمایش قرار گرفته اما هنوز درمان قطعی برای آن یافت نشده است.

هیچ دارویی برای مقابله با کرونا وجود ندارد/ شواهدی برای حمله بیولوژیکی وجود ندارد

سید علیرضا مرندی در گفتگو با سامانه ٤٠٣٠ ضمن بیان این مطلب افزود: ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن قدمت طولانی ای ندارد، چین چند ماه پیش و ما هم دو ماه است که تجربه برخورد با آن را داریم. کشورهای درگیر این ویروس هنوز اطلاعات کاملی درباره آن ندارند.

وی ادامه داد: نقض شدن مطالبی درباره این بیماری که امروز فکر می کنیم درست است اتفاق عجیبی نیست، مثلا وقتی گفته می شود فلان دارو برای این بیماری مفید است می بینیم که تجربه نشان می دهد بی اثر است. از طرفی دارویی که مستقیم روی اين ويروس اثر بگذارد وجود ندارد، ضمن اینکه واکسنی هم برای آن ساخته نشده است.

مرندی تصریح کرد: بنابراین باید اطلاعاتی که وزارت بهداشت از طریق وزیر یا سخنگو و معاونان اعلام میكند را مورد توجه قرار داد. این تفاوت ها وجود دارد حتی سازمان بهداشت جهانی هم ممکن است اول فصل صحبتی کرده باشد ولی تجارب دنیا چیز دیگری نشان دهد.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: وزارت بهداشت شبانه روز موضوعات مربوط به کروناویروس را مطالعه می کند تا ببیند کدام دارو بهتر و مناسب ترین راه درمان کدام است و چه کارهایی باید برای بیماران انجام شود یا اینکه مردم چه کاری باید انجام دهند. اینها به عهده من و شما نیست و خیلی نباید در این موضوع تجسس کرد که فلان شخص و شبکه خبری و فضای مجازی چه گفته است، اینکار افکار عمومی را بیشتر مخدوش می کند.

وی با تاکید بر اینکه در عین حال هم بی توجهی به این بیماری اتفاق درستی نیست، ادامه داد: جامعه پزشکی ده ها سال درس خوانده و تجربیات جهان بوسیله وزارت بهداشت و درمان در اختیار مردم قرار گرفته است. این وظیفه تک تک ماست که به نکات بهداشتی عمل کنیم.

مرندی با اشاره به اینکه این سوال مطرح شده که آیا ویروس کرونا به خودی خود پخش و باعث بیماری شده یا اینکه یک سلاح بیلوژیک بوده است، تشریح کرد: مطالعات ما به طور قطع نمی تواند جواب این سوال را بدهد البته از طرفی هم نمی توان این موضوع را رد کرد اما فرض بر اینکه رد شود ولی باز هم چیزی تغییر نمی کند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: یعنی حتی اگر تمام شواهد نشان دهد که این ویروس اتفاقی پخش شده و دست کسی در کار نبوده است، باز هم باید برای فردا آماده باشیم، شاهد کشتار مردم با سلاح های مختلف بوده ایم و ممکن است از ویروس هم برای چنین کاری استفاده شود.

وی تاکید کرد: به طور کل کشور باید آمادگی لازم برای برخورد با هر تهدیدی را داشته باشد و سازمان های مسوول مانند پدافند غیرعامل ،وزارت بهداشت و ... باید به این فکر باشند تا راه های مقابله سریع را در برابر تهدیدها فراهم کنند.

مرندی گفت: تا به امروز مرکز مبارزه با بیماری ها با بیماری های معمولی دست و پنجه نرم می کرده اما اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد، این مرکز باید آمادگی لازم را داشته باشد و دولت هم باید سرمایه گذاری دقیقی را صرف تقویت این مرکز کند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه سیستم شبکه درمانی ما هم نشان داد که تشکیلات بسیار موثری در پیشگیری از ویروس ها و میکروب ها است، افزود: زمانیکه به سراغ غربالگری رفتیم توانستیم کمر ویروس کرونا را بشکنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۲۸۰۲۸۱۴:۴۰:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۷
پس آمریکا چی شد؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین