دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی به انتقادات به سازمان غذا و دارو

گروه جهان الف،   3990206175

وزیر بهداشت در پی نامه‌ای تعدادی از افراد صاحب‌نام در حوزه پزشکی، دارویی و ... درباره استمرار برخی شیوه‌ها در سازمان غذا و دارو که منافع جریان‌های خاصی را تأمین می‌کند، دستور رسیدگی داد.

 به گزارش مهر، سعید نمکی وزیر بهداشت در پی نامه تعدادی از افراد صاحب‌نام در حوزه پزشکی، دارویی، اقتصادی و اجتماعی درباره استمرار برخی شیوه‌ها در سازمان غذا و دارو که منافع جریان‌های خاصی را تأمین می‌کند، به رئیس این سازمان دستور رسیدگی داد.

در این نامه آمده است: اخیراً مکتوبی توسط تعدادی از افراد صاحب‌نام در حوزه پزشکی، دارویی، اقتصادی و اجتماعی دریافت شد که به تفصیل ضمن اشاره به رفتار فسادستیزانه وشفافیت‌گرای مدیریت کنونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خصوص در عرصه دارو و تولید و واردات فرآورده‌های دارویی، از استمرار بعضی از شیوه‌ها که هنوز منافع جریان‌های خاص را تأمین می‌کند گله‌مند بودند.

نیک می‌دانید از روز نخست ورود اینجانب به این مجموعه، اولین گام‌ها در ایجاد پاکیزگی و شفافیت سازمان غذا و دارو و هیأت امنای ارزی برداشته شد تولید داخل در دارو و تجهیزات پزشکی مورد توجه ویژه قرار گرفت و از واردات محصولاتی که مشابه داخلی داشت جلوگیری به عمل آمد.

ارزهای دریافتی سال ۱۳۹۷ با بررسی دقیق پنج ماهه تعیین تکلیف و موارد تخلف و بلاتکلیف عیناً به مراجع محترم قضائی منعکس گردید. کمیسیون‌ها و تصمیماتش شفاف به اطلاع ذینفعان و مردم رسید. با حمایت از تولید داخل مصرف ارز ۲۰% کاهش یافت ضمن آنکه علی‌رغم فشار سنگین مصرف بدلیل سیلاب‌ها، ۳.۵ میلیون زائر اربعین حسینی،آنفلوانزای H1N1 و کرونا بالارفته بود، با صرفه‌جویی حداقل ۶۰۰ میلیون یورو در سال عمل کردیم برای اولین بار قرارگاه دارو و تجهیزات و شورای مشورتی با حضور صاحبنظران و نمایندگان ذینفعان عرصه دارو و تجهیزات پزشکی برگزار گردید و از نظرات ایشان در برنامه‌ریزی و اجرا استفاده شد.

انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس سازمان سازمان غذا و دارو بدلیل حسن شهرت در پاکدستیو عدم وابستگی به جریانات تأثیرگذار در رانش‌ها و کشش‌های گذشته بود و بارها از جنابعالی خواستم که با در نظرگرفتن رضای پروردگار و بدون هرگونه حب و بغض و با عدالت محوری کامل ضروریست دست هرگونه رانت‌خوار از مجموعه را کوتاه کنید و در صورت بروز هرگونه فساد بلافاصله بدون مصلحت‌اندیشی برخورد نمائید.

افرادی که پایه‌های رانت و سودجویی گروه‌های فشار را تثبیت می‌کنند سریعاً جابجا وپرونده‌ه‌ای که حاکی از سو استفاده و رانت‌جوئی است را به مقامات قضائی منعکس نمائید. که خوشبختانه در موارد متعددی بدون جنجال این کار را انجام داده‌اید.

از آنجا که اکثر امضا کنندگان نامه را می‌شناسم و ایمان دارم که ابراز نگرانی ایشان در راستای دغدغه‌ای ملی برای پاگرفتن ریشه‌های فساد قدیمی در مجموعه‌ایست که با زحمت فراوان به سمت پاکیزگی می‌رود. ضمن احترام به همکاران گذشته و حال آن مجموعه که سال‌ها با صداقت و یکرنگی حافظ جنبه‌های کارشناسی و نظارتی درست آن سازمان بوده‌اندضروریست هرچه زودتر موارد ذیل دنبال شود.

با حضور رئیس محترم دفتر بازرسی و حراست وزارتخانه و همچنین دونفر از امضا کنندگان نامه مذکور آقایان دکتر اشتری و دکتر سمنانیان که سابقه و شناخت قدیمی در همکاری با ایشان دارم هیئتی تشکیل و سریعاً موضوعات بررسی و گزارش گردد.
مواردی که بدون جنجال در این مدت پیگیری و تقدیم مقامات قضائی شده پیگیری و نتیجه به اطلاع برسد.
در صورتیکه هرگونه شیوه غیرعادلانه‌ای در حمایت از جریانات فرصت‌طلب و سودجو توسط جریان خاصی ادامه دارد همانگونه که بارها گفته‌ام نباید اعمال آن شیوه غیرعادلانه استمرار یابد.
هرگونه پروانه و یا مجوزی که در سال‌های گذشته مبنی بر روش‌های غیرعلمی و غیرمنصفانه و با بی‌عدالتی و رانت‌جوئی صادر و کسانی را به سودهای سرشار رسانده سریعاً مورد بازنگری و تصمیم‌گیری عادلانه قرار گیرد.

بدیهی است این تصمیمات نباید موجب کمبود دارو و ایراد زیان به مردم شود گرچه اجرای عدالت و برخورد با سودجویان همواره باید مدنظر باشد مع‌الوصف شرایط کشور، نیازمندی مردم و مصلحت اندیشی مدبرانه و پرهیز از عملکرد شعاری و شتابزده هرگز فراموش نشود.

اصلاح سامانه ردیابی که بازحمت فراوان به سرانجام رسید هرچه زودتر در مورد دارو و تجهیزات پزشکی بکار گرفته شود که نظارت هوشمند به بهترین شکل میسر باشد.
کماکان اولویت با تولید داخل است و امسال نیز همچون سال قبل ورود هرگونه دارو و تجهیزات پزشکی که مشابه داخلی دارد و از نظر تعداد و کیفیت جوابگوست ممنوع اعلام شود. بدیهی است در صورتیکه سلامت مردم بدلیل کیفیت و یا کمیت تولید داخل مورد تهدید قرار گیرد تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

بی تردید اگر اصلاحات زیربنائی و شفاف سازی گسترده در این ایام نهادینه نشود نمی دانمکی و چگونه می‌توان در آینده بدان پرداخت؟ روزمرگی، مماشات و کنارآمدن مزمن با ناپاکی بزرگترین عامل مؤثر در تنومندی ریشه‌های فساد در همه اموریست که هر روز کار را بر همگان سخت‌تر خواهد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین