پیگیری سازمان بازرسی برای تدوین پروتکل بازگشایی مساجد و حرم‌ها

گروه اجتماعی الف،   3990206089

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری این سازمان برای تدوین پروتکل‌های بهداشتی به منظور فعالیت دوباره مساجد، حرم‌ها و نمازهای جمعه به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

پیگیری سازمان بازرسی برای تدوین پروتکل بازگشایی مساجد و حرم‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اقدامات این سازمان از ابتدای شیوع کرونا در کشور تا کنون اظهار کرد: همکاران ما به صورت مرتب در ستادهای استانی حضور دارند و به صورت میدانی و سرزده بیمارستان‌ها، تجهیزات و نحوه توزیع اقلام بهداشتی را کنترل و رصد می‌کنند و تاکنون بالغ بر 300 گزارش از استان‌ها داشتیم که این گزارش‌ها جمع‌بندی شده و موارد ضرروی به مسئولان مربوطه منعکس می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: در تهران نیز اداره کل بازرسی استان تهران هم در ستاد مقابله با بیماری کرونا، هم در سازمان غذا و دارو و هم در هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت، حضور فعالانه دارد و به صورت میدانی  بیمارستان‌ها، مراکز تولید اقلام بهداشتی و نحوه توزیع آنها را رصد می‌کند. موارد متعددی هم وجود داشته که سازمان بازرسی با ورود خود از بروز مشکل پیشگیری کرده و به مسئولان عالی کشور هشدار داده است.

درویشیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا رویه‌ای وجود داشته که با ورود سازمان بازرسی اصلاح شود گفت: موارد متعددی هم در بحث اقلام بهداشتی و هم تامین اعتبار از طریق سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور بوده که با ورود سازمان بازرسی تسریع یا اصلاح شده یا اساساً با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور انجام و اقدام شده است. 

این مقام مسئول در دستگاه قضایی درباره نظارت بر توزیع کالاهای احتکاری مکشوفه توسط هیئت امنای ارزی نیز توضیح داد: بر اساس گزارش‌های واصله در بحث اقلام و کالاهای بهداشتی، کمبود چندانی وجود ندارد و مثلاً ممکن است یک بیمارستان تا زمان رسیدن اقلام جدید، چند ساعت دچار کمبود شود. 

وی افزود: نیاز کشور بسیار بیش‌تر از کالاهای کشف شده در انبارهاست و طبق گزارش‌های موجود در حال حاضر روزانه به بیش از 2 میلیون ماسک در کشور نیاز است. خوشبختانه امروز در مرز خودکفایی قرار داریم و چه‌بسا در آینده نزدیک امکان صادرات برخی اقلام را داشته باشیم زیرا بیش از نیازمان تولید می‌شود و به‌زودی نیز ستاد اجرایی فرمان امام (ره) روزانه چهار میلیون ماسک تولید می‌کند. در حال حاضر برخی اقلام مثل مواد ضدعفونی آن قدر به وفور در داروخانه‌ها و بازار وجود دارد که برخی تولیدکننده‌ها این اقلام در انبارهایشان مانده و کسی نخریده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: همت مردم و حضور نهادها و دستگاه‌ها و نیروهای مسلح موجب شد مدیریت خوبی در بحث تولید این اقلام که ابتدا به سختی وجود داشت، انجام شود و امروز خوشبختانه کادر درمانی هیچ مشکلی ندارد و مردم عادی نیز ماسک و مواد ضدعفونی فراوان در دسترس‌شان قرار دارد.

درویشیان یادآور شد: یکی از کارهایی که به طور مشخص از سوی سازمان بازرسی کل کشور در این ایام انجام شد، بحث تغسیل جانباختگان است. تعدادی از استان‌ها به ویژه تهران تا مدتی غسل نمی‌دادند به دلیل اینکه می‌گفتند ویروس  سرایت می‌کند و خطرناک است. با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور و دعوت از مسئولان وزارت بهداشت از جمله معاون وزیر بهداشت، جلسه‌ای برای مسئولان ذی‌ربط در کل کشور برگزار شد که در این جلسه معاون وزیر بهداشت پروتکل تهیه شده را تبیین کرد و همکاران ما در سازمان بازرسی اجرای آن را پیگیری کردند و امروز موردی نداریم که میّت تیمم داده شود و همه غسل داده می‌شوند.

این مقام مسئول در قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که آیا سازمان بازرسی برای آغاز دوباره فعالیت مساجد به ویژه در ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز اقدامی انجام داده است یا خیر گفت: این موضوع در ارتباط با مساجد، نمازجمعه‌ها و حرم‌ها در دست پیگیری قرار دارد و معتقدیم با تعریف پروتکل‌ها و رعایت آنها، مانند بازار و جاهای دیگر، مساجد، حرم‌ها و نمازجمعه‌ها نیز می‌توانند بازگشایی شوند. هم اکنون نیز از برخی استان‌ها و شهرستان‌ها گزارشاتی مبنی بر فعالیت برخی مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داریم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین