درباره شوخی تلخ ما و خانم بازیگر با یک پاکبان

علی اباذری،   3990204092 ۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
درباره شوخی تلخ ما و خانم بازیگر با یک پاکبان



ماجرای شوخی یکی از بازیگران نه چندان جدی سینمای ایران با یکی از پاکبانان موجی از واکنش ها را به طرفداری از پاکبان یاد شده براه انداخت تا جایی که یکی از مسوولان شهرداری با دسته گل به دیدن پاکبان رفت و پس از مدتی نیز اعلام شد شهرداری از بازیگر یاد شده شکایت خواهد کرد!

نه اینکه این کارها بیهوده بوده باشد؛ خیر، کارشان خیلی هم بجا و شایسته است اما خوب است در این مواقع همه ما به خصوص مدیران گرامی یاد شده از خودمان بپرسیم پیش از چنین رویدادهایی کجا بوده ایم و چه می کردیم.

آیا به همان اندازه ای که در واکنش به شوخی بازیگر یاد شده چنین به تب و تاب افتاده ایم خودمان هم نسبت به حیثیت و حقوق پاکبان ها به طور کل و پاکبان یاد شده به طور خاص حساسیت لازم را داشته ایم؟

آیا به همین میزان که در واکنش به بازیگر یاد شده و برای دلجویی از پاکبان مورد نظر سریع به میدان آمده ایم پیش از این اتفاق هم نسبت به پاکبانان چنین حساس و دغدغه مند بوده ایم؟

اساسا معیار احترام گذاشتن به دیگران و رعایت حقوق آن ها چیست؟ آیا احترام صرفا در یک کلام زیبا و رفتار سطحی خلاصه می شود؟ مثلا وقتی که سال هاست پاکبانان محترم به دلیل شرایط معیشتی ناگوار و شرایط کار تحمیلی از سوی انواع و اقسام شرکت های پیمانکاری شهرداری مجبورند که عزت و کرامت نفس خود را بشکنند و از اهالی محل "ماهیانه" خود را طلب کنند ما انسان های بانزاکت و اخلاق کجا بوده ایم؟

یا زمانی که پیمانکاران محترم شهرداری از فرط ازدیاد نیروی کار عملا با آنها چنان تا میکنند که با اشیا دور و برشان، آیا خبری از این همه اخلاق و عطوفت ما انسان های نازنین هست؟!

آیا ما دل افگاران اصلا از خودمان پرسیده ایم که بر اساس کدام منطق و عقلانیتی پاکبانان باید در پایین ترین قشر جامعه رده بندی شوند در حالی که اگر فقط دو روز وظیفه شان را انجام ندهند بوی گند شهر را بر می دارد و در صورت ادامه این سرباز زدن، به انواع و اقسام بیماری دچار می شویم؟ این نظام قشربندی که بر اساس آن مهمترین کارها کم قدر و قیمت ترین است از کجا آمده که برای ما در حکم وحی منزل است و غیر قابل تغییر؟

تا وقتی مناسبات ساختاری و باورهای اجتماعی مان این چنین کج است سخن گفتن از اخلاق و احترام چندان راست نخواهد بود. هنگامی که دلمان غنج می زند برای نمایش های زیبا از ادب و احترام و دلجویی خوب است که به این قبیل پرسش ها هم بیندیشیم. به خصوص به این جمله یکی از جامعه شناس مشهور  خوب فکر کنیم که  «زندگیِ غلط را نمی‌توان صحیح زیست ! »

 

دیدگاه کاربران

هوشنگ۱۴۲۵۳۲۹۰۰:۱۰:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۵
سلام. به نظرم کاری که خانم بازیگر کرد رفتار زننده ای نبود. با آقای پاکبان برخوردی نداشت در جمع دوستان خودش گفت. اون هم چیز مهمی نبود. زیادی شلوغش کردین. شاید می خواین از سلبریتی ها انتقام بگیرید.
ناشناس۱۴۲۵۵۹۰۱۱:۰۶:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۵
روزی چند میلیون متلک در این کشور رد و بدل می شود، همه را ول کردید چسبیدید به این؟ چون سلبریتی ها به هر قیمتی باید کوبیده شوند تا درس عبرتی شوند برای دیگران!!!
ناشناس۱۴۲۵۶۴۶۱۱:۵۷:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۵
توهین این بازیگر نشانه غرور کاذب و تکبر ایشان بود و خیلی زشت بود.
سیخ زن رادیاتور ماشین۱۴۲۵۷۲۹۱۳:۱۶:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۵
یکبار برای همیشه باید دم این مدلینگ ها هنرمند نما را بچینید تا ادب شوند
ناشناس۱۴۲۵۹۴۶۱۶:۵۰:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۵
هموطن عزیز!قبل از نوشتن و انتشار نظرمان به این فکر کنیم که آیا این متن،باعث حق الناس نمیشود؟آیا خداوندی که ناظر بر اعمال ماست از این متن ناراحت نمیشوند؟آیا اگر امام عصر عج الان از ما بپرسند جوابی براشون داریم؟... از خودمون بپرسیم: _آیا واقعا این خانم بازیگر نیت توهین داشت؟ _آیا این خانم بازیگر واقعا به پاکبان محترم توهین کرد؟ _آیا ما ناخودآگاه با آنهایی که در هر صورت دنبال تخریب هنرمندان و بازیگران هستند همراه نشده ایم؟ _آیا خداوند که ناظر این فعل بوده هم ناراحت شده و همان برخوردی که ما این خانم کرده ایم را می کرد؟ _آیا با توجه به شناختی که از این بازیگر داریم، سابقه چنین رفتاری را داشته؟ در آخر بیایید قبل از هر گونه قضاوت،به قضاوت خود بنشینیم اگر نمره مان مثبت شد بعد دیگران را قضاوت کنیم.گر چه کسی که مثلت شد اهل قضاوت نخواهد بود.التماس دعا
ناشناس۱۴۲۵۷۶۰۱۳:۵۱:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۵
به نظر من سلیبریتی ها حق دارند مردم رو تحقیر کنند
ناشناس۱۴۲۵۳۴۵۰۰:۳۸:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۵
... شما اگر دلتان برای انها میسوخت وضعیت معیشتی انها را درست میکردید نه این خیمه شب بازی ها که دیگر نخ نما شده
ناشناس۱۴۲۶۴۱۷۰۷:۵۵:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۶
دادن گل از نظر مسئولین کم هزینه و زود بازده است. اینها برایشان کارگران شهرداری مهم نیستند چراکه حقوق و مزایای آنها را در کمترین حد نگه داشته و قرارداد رسمی نمی بندند. اما حالا مثل کف... می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.
حسن رای جمع کن از اشغالها۱۴۲۵۳۵۱۰۰:۴۴:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۵
یکبار برای همیشه دم چند تا از دلقک های هنرمند نما را باید اساسی چید تا حساب کار دست همه اونها و طرفداران خلافشون بیفتد
ناشناس۱۴۲۵۳۷۰۰۱:۰۸:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۵
توهین این بازیگر نه چندان مطرح به پاکبان زحمتکش و محترم مایه تاسف و شرمساری فراوان است.
ناشناس۱۴۲۵۳۷۴۰۱:۱۳:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۵
وقتی ارزش‌ها از بین میرن ، بی ارزش‌ها الگو میشن وقتی رسانه‌ی ملی بیت‌المال رو به پای ۴ تا شومن و بی‌هویت میریزه همین میشه وقتی مردم رشد نمیکنن ، همین میشه که میبینیم
ناشناس۱۴۲۵۷۳۸۱۳:۲۶:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۵
دولت و رسانه‌های دولتی عامل گستاخی سلبریتیها هستن _______ دولت نیازمند و آزمند به سلبریتیهای بی هویت است
ناشناس۱۴۲۵۳۸۰۰۱:۲۶:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۵
مهران مدیری؛من گربه ام را هم به هنرمندان نمی دهم البته اینها هنری هم ندارند ...
ناشناس۱۴۲۵۳۸۵۰۱:۳۴:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۵
خیلی ها دارن موج سواری میکنن چه زمانی بهتر وقتی یک حریف ساده و صعیف هم باشه که قبلا همه اونو شکست دادند
ناشناس۱۴۲۵۴۰۳۰۲:۱۵:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۵
خاتم قریشی با کامنتی که گذاشت به خوبی وعالی جبران کردوبالاتر از عذر خواهی بود
ناشناس۱۴۲۵۴۱۳۰۳:۰۱:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۵
این تو خون ماست، کلا سمت ضعیف رو میگیریم همین ، اصلا به جزئیات کار نداریم، دیگه مدلمون اینجوری شده که میخوایم حال قوی رو بگیریم، هر جوری که شده و از اون طرف سمت ضعیف هستیم به هر بهانه ای ، به همین سادگی
ناشناس۱۴۲۵۴۲۰۰۳:۱۸:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۵
بنظر بنده یکی از مهمترین شغلها همین شغل پاکبانی است و شریفترین انسانها همین پاکبانان هستند . تصور کنید اگر هجم زباله ای که هر روز در خانه ها و کارخانه ها و بیمارستانها و . . . تولید میکنیم , اگر این عزیزان زحمتکش که شبانه روز در حال کار هستند , چند روزی کار نکنند , چه الودگی و مرگ و میری شیوع پیدا میکند که کرونا به گردش هم نمیرسد . اگر من مسولیت داشتم حداقل حقوق انها را معادل حقوق پزشک عمومی قرار میدادم , چون اینها همچون پزشکان حافظ سلامت ما هستند .
ناشناس۱۴۲۵۴۲۵۰۳:۲۹:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۵
واقعیت اینه که ما سال های ساله که فقط حرف قشنگ می شنویم، عمل قشنگ نمی بینیم یا اونقدر کم می بینیم که لابلای زشتی های فراوان گم میشه. دروغ و ریاکاری بیداد می کنه.
ناشناس۱۴۲۵۴۲۷۰۳:۳۳:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۵
پاكباني شغلي از هزاران شغل در جامعه است بايد همه مشاغل وحرفه ها داراي اعتبار واحترام باشد نه زباني بلكه در عمل بويژه براي مسوولان اگر پاكباني مانند مديران دولتي داراي حقوقهاي نجومي بودند ايا بازهم چنين شوخي هايي ويا بي احترامي به انها ميشد؟قطعا چنين نبود چون شغلها وحرفه ها ارزششان واعتبارشان بيشتر به درامدوحقوق ان بستگي دارد نه به فردوعنوانهاي اداري،اقاي شهردار هم بايد به فكر حق وحقوق پاكبانان باشد نه كارهاي تبليغي وشعاري
ناشناس۱۴۲۵۴۳۱۰۳:۴۴:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۵
نمیخواد دلتون برای انسانی که کار میکنه بسوزه خیلی راست میگید حقوق انهارا زیاد کنید چرا اعضای شوارای شهر حقوقشان چندین برابر یه پاکبان است چه خدمتی بیشتر از یک پاکبان به مردم انجام دادن بگید ما هم بدونیم
ناشناس۱۴۲۵۴۳۳۰۴:۲۸:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۵
به نظر من عدالت این است شغل شریف پاکبانی به دلیل خطراتی که دارد (بیماری پاکبان و خانواده او) باید جزو مشاغل پرخطر و دارای حقوق بالا قرار گیرد؛ والسلام.
حامد۱۴۲۵۶۶۵۱۲:۲۴:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۵
عزیزم این ها اکثرا شرکتی هستن و حقوق پایه اداره کار میگیرن سختی کار دریافت نمیکنن سختی کار و ... برای نیروهای رسمی هست نه شرکتی
ناشناس۱۴۲۵۴۵۷۰۶:۲۵:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۵
کاملا با شما موافقم بسیاری از اقدامات خوب کشور ما سطحی هستند یعنی به جای آنکه یک رویه و روش باشند فقط یک تابلوی زیبا هستند نمیخواهم بگویم همه ریاکارند (این که در مورد بعضیها وجود دارد خود، بحث دیگری است ). نه ، مساله نداشتن تدبیرهای عمیق و تداوم است . به همین جهت بسیاری از اقدامات تنها حالت واکنشی و نمایشی پیدا میکند که معلوم نیست تاثیر مثبتی هم داشته باشد .
ناشناس۱۴۲۵۴۶۲۰۶:۴۵:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۵
بعید می بینم این ها از یک سلبریتی شکایت کنند.
ناشناس۱۴۲۵۵۰۲۰۹:۳۰:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۵
مدام در حال سوء استفاده و فرصت طلبی..ابن اقای شهردار.. کارهای برخی بازیگران جالب نیست اما خدائیش فقط به نظر من ی شوخی بوده
افشین۱۴۲۵۵۱۲۱۰:۰۱:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۵
عالی بود دمت گرم،حرف دل ما رو زدی
ناشناس۱۴۲۵۵۳۰۱۰:۱۳:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۵
سلبریتی های مملکت ما ارزش این توجهات را ندارند برقش انها را میگیرد و فراموش میکنند که کی بوده اند وچی شده اند
ناشناس۱۴۲۵۵۴۰۱۰:۱۸:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۵
حرف درستی است. بیشتر شعار میدهیم عمل کلا سخت است.
ناشناس۱۴۲۵۵۵۹۱۰:۳۶:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۵
همزمانی رفتار زشت سلبریتی و ادرار شتر نوشی مدعی طب اسلامی خیلی مشکوکه.
ناشناس۱۴۲۵۵۸۷۱۱:۰۳:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۵
وقتی دوستان در مجلس کشور به هم بد و بیراه میگویند و کاملا پخش میشود ؛ وقتی بزرگترها هر روز به هم تیکه می اندازن ، وقتی ... سحر قریشی محصول رسانه ملی خود ماست/
ناشناس۱۴۲۵۶۵۵۱۲:۰۸:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۵
در مورد این ماجرا منصفانه قضاوت کنید! اون خانم بازیگر که نویسنده این مقاله با کم جلوه دادن شهرت او قصد به تحقیر این خانم رو داره در وهله اول قصد به سلفی گرفتن با اون پاکبان عزیز رو داشته ولی اون بنده خدا به خانم بازیگر میگه برو !! طبیعیه که هر کدوم از ما جای خانم قریشی بودیم شاید واکنشی بدتر نشون میدادیم!!! شهرداری که اینقدر دلسوز شده بد نیست نیمه شبها سری به پاکبانها بزنه ببینه این بنده خداها بدون ماسک و دستکش توی چه شرایطی دارن کار میکنن!!!!! جلوی دوربین گل دادن و تقدیر و تحسین این بندگان خدا دردی رو دوا نمیکنه!!!
حیدر۱۴۲۵۶۶۶۱۲:۲۷:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۵
با سلام آیا آن مسئول شهرداری و یا شما نویسنده محترم اگر سلبریتی دیگری مثلا خانم مهناز افشار این کار را کرده بود، همین کار را انجام و همین متن را مینوشتند؟ اگر بلی پس کار و یا نوشته ایشان از روی دغدغه است تا فکر سیاسی و قابل تحسین، اما اگر نه، فرقی بین آن خانم سلبریتی، آن آقای مسئول شهرداری و شما جناب نویسنده وجود ندارد و بلکه شاید جایگاه آن سلبریتی بالاتر هم باشد.
ناشناس۱۴۲۵۶۶۷۱۲:۲۷:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۵
این خانم بازیگر سینماست؟؟؟؟
علي۱۴۲۵۶۶۹۱۲:۲۸:۰۷ ۱۳۹۹/۲/۵
ببخشید خانم بازیگر کیه یه فردی با فرد دیگر یه رفتار داشته.شما چرا باید یک طرف این اتفاق اینقدر مهم کنید .بازیگر مگر کیه ادمی صاحب یک شغل مثل دیگران .چکاره است اختراعی اکتشافی شعری کتابی کدام کار ارزشمند را برای این ملک انجام داده.ولش کنید به حال خودش
ناشناس۱۴۲۵۷۲۰۱۳:۰۹:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۵
چند سال قبل یک جوان از ما بهتران شش تا کارگر شهرداری در اتوبان بابایی زده کشته خبر داری چی شد خانواده شش تا کارگر کجا هستند جوان رعنا از خانواده مذهبی چکارش کردن
ناشناس۱۴۲۵۷۳۶۱۳:۲۵:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۵
نویسنده به طور ظریفی انسان رو یاد یه جمله از یه آدم معروف چندین دهه قبل میندازه که گفته بود اگه سپورها یه روز کار نکنن همچی رو بوی گند برمیداره ولی بعضی ها اگر چند سال هم نباشند آب ازآب تکون نمیخوره مردم هم راضی ترند.به درستی حرف بنده خدا بعد از بیش از نیم قرن پی بردیم در این اوضاع کرونایی!!!!
ناشناس۱۴۲۵۷۴۱۱۳:۳۰:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۵
این نمایش ها قدیمی شده خیلی دلتون می سوزه اسامی کسانی که ارز 4200 استاد جهانگیری رو زدن به جیب منتشر کنید.
م. فرزانه۱۴۲۶۰۲۹۱۸:۰۷:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۵
کاش این پاکبان محترم به این مسئول محترم شهرداری هم میگفت "برو" و اضافه میکرد "خودتی"!
خدایا خودت صبر بده۱۴۲۶۰۳۵۱۸:۱۴:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۵
این بازیگر حق نداشته با آقای پارک بان عزیز اینطوری حرف بزنه این ذات این بازیگر رو نشون میده و اینا دارن با دادن ی گل حل وفسلش میکنن آیا این درسته که این رو به این پاکبان عزیز نسبت داد پاکبان های عزیز جونشون رو کف دستشون میزارن تو این وضعیت که محیط شهر های ما تمیز باشه اما یک سلبریتی میاد و جوابشون رو اینجوری میده این خانم نسبتا محترم داره جامعه ی هنرمندی رو زیر سوال میبره
ناشناس۱۴۲۶۱۶۴۲۱:۱۴:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۵
نمایش حمایت از اقشار ضعیف در پناه بی فرهنگی یک بازیگر درجه چندم انحراف افکار از شرایطی است که باعث گسترش فقر و معلا ازدیاد فقرا میشه
ناشناس۱۴۲۶۲۳۸۲۲:۴۲:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۵
کافی است نگاهی به سریال و فیلمهای تلویزیون بیندازید، به تبلیغاتی که پخش می کند آن وقت می فهمید این فرهنگ از کجا آمده است. وقتی لباس، تیپ و پول و ظاهر زندگی شده است معیار! بهتر از این نمی شود انتظار داشت.
علی۱۴۲۶۲۹۸۰۰:۲۹:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۶
به سلبریتی ها رو دادن تا اینقدر این ها به خودشان مغرور شدن
ناشناس۱۴۲۶۳۵۸۰۲:۴۷:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۶
۴.۸ میلیارد دلار چی شد راستی؟!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین