قربانیان کرونا در آمریکا؛ از بیمارستان ها اصرار، از ترامپ انکار

گروه جهان الف،   3990204045 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
قربانیان کرونا در آمریکا؛ از بیمارستان ها اصرار، از ترامپ انکار

در شرایطی که بیش از 42 هزار نفر در آمریکا از کرونا درگذشته اند  و گزارش های معتبر حاکی از کمبود تجهیزات اولیه محافظتی در این کشور است، دونالد ترامپ این گزارش ها رد کرده و آن را محصول شیطنت رسانه ای می نامد.

کمبود تجهیزات محافظت و آزمایش کرونا

گزارش جدید بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا که در آن  بیش از 300 بیمارستان بررسی شده اند، حاکی است در خصوص تجهیزات آزمایش  کرونا در بیمارستان های این کشور کمبود "شدید" وجود دارد. به نوشته روزنامه بیزنس اینسایدر، در این گزارش آمده است، بیمارستان های آمریکا با نبودن "گسترده" تجهیزات حفاظتی دست و پنجه نرم می کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این یافته ها را رد و ادعا کرده است این گزارش بدون شواهد و با انگیزه های سیاسی ارائه شده است. ترامپ همچنین دولت های ایالتی و محلی را به خاطر این مشکلات مقصر می داند. 

در حال  حاضر روزانه 150 هزار مورد آزمایش کرونا در آمریکا انجام می شود،  در صورتی که محققان هاروارد اعلام کرده اند به منظور کاهش محدودیت های کرونایی (و جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس) این رقم باید دستکم سه برابر شود. البته دولت ترامپ از عملکرد خود در این زمینه دفاع کرده و روند آزمایشات را "کافی" می داند.


هفته نامه آمریکایی تایم نوشت هم زمان با افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا، تجهیزات حفاظتی کارکنان مراکز درمانی در سراسر کشور رو به اتمام است. بررسی آنلاین سازمان  GetUsPPE.org که برای تهیه اقلام حفاظتی کرونا تلاش می کند، نشان میدهد کارکنان <<بسیاری از شعبات بیمارستان های بزرگ در آمریکا، برای دریافت تجهیزات محافظتی، "التماس" می کنند.>>

در  این بررسی، ماسک های N95، ماسک های جراحی، طلق محافظ شفاف صورت، چکمه، دستکش، روپوش محافظ، ضد عفونی کننده دست، اسپری ضدعفونی کننده و دماسنج، اقلامی هستند که به آنها اشاره شده است. 

به نوشته تایم، اغلب و یا تمام ذخایر کلیه این تجهیزات تا یک یا دو هفته دیگر تمام خواهد شد. در میان 978 سازمان از 47 ایالت آمریکا و نیز واشنگتن دی سی، که به دومین بررسی این نهاد تا 8 آوریل (20 فروردین) پاسخ دادند، 36 درصد هیچ  ذخیره طلق محافظ، 34 درصد دماسنج و 19 درصد آنها هیچ روپوش محافظی نداشتند. و تقریبا تمام این سازمان ها، دستکم یک قلم از این تجهیزات را اصلا در اختیار نداشتند. 

بیزنیس اینسایدر هم دراین باره نوشت نبودن تجهیزات محافظتی، کارکنان بهداشتی را که با کرونا مقابله می کنند، برای چند هفته "فلج" کرده است. اعضای National Nurses United که بزرگ ترین اتحادیه پرستاران در آمریکا است، با تجمع مقابل کاخ سفید از ترامپ خواستند برای  تولید انبوه این تجهیزات، به ویژه ماسک، دستکش، عینک، طلق محافظ و روپوش، از ساز و کار موسوم به "قانون تولیدات دفاعی" استفاده کند. 

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در اروپا، در فوریه گذشته در گزارشی اعلام کرد به منظور درمان هر بیمار مظنون به ابتلا به کرونا، پزشکان، پرستاران و نیروهای خدمات به دستکم 3 تا 6 قلم از  تجهیزات محافظتی نیاز دارند. و برای هر مورد قطعی ابتلا به کرونا، 15 تا 24 قلم مورد نیاز است. 

اعضای اتحادیه  پرستاران آمریکا همچنین خواستار آزمایش گسترده برای مظنونان ابتلا به کرونا هستند.

و اما دونالد ترامپ در این باره می گوید: << با وجود گزارش بیمارستان ها درباره کمبود تجهیزات محافظ شخصی، فرمانداران برای تامین این اقلام و رفع کمبودها، از دولت درخواستی نمیکنند.>>


سشوار، جایگزین دستگاه های تنفس مصنوعی

از سوی دیگر به نوشته نیویورک تایمز، دستگاه های تنفس مصنوعی امیدوار کننده ترین تجهیزاتی است که برای نجات جان بیماران سخت کرونایی استفاده می شود اما نگرانی ها از کمبود این دستگاه ها سبب شده است در سراسر کشور موجی ایجاد شود تا مراکز درمانی به دنبال اقلام جایگزین باشند. استفاده از دستگاه های مقابله با وقفه تنفسی و همچنین دستگاه های موخشک کن (سشوار) از جمله این موارد  است که در نیویورک صورت می گیرد.  

ترامپ این گزارشات را رد و اعلام کرده است رسانه ها دراین خصوص مقصر هستند که مساله کمبود دستگاه های تنفس مصنوعی را برجسته می کنند. او با ادعای آنکه در آمریکا دستگاه های مازاد تنفس مصنوعی وجوددارد که به زودی صادر خواهند شد، افزود <<تنها رسانه های عادل این اخبار را پوشش می دهند.>>


بیش از 10 هزار کشته در خانه های سالمندان 

به نوشته نیویورک تایمز، تا روز پنج شنبه 23 آوریل (4 اردیبهشت) بیش از 4 هزار و900  آسایشگاه سالمندان و مراکز مشابه در سراسر آمریکا مواردی از ابتلا به کرونا گزارش کرده اند.بیش از55 هزار سالمند و کارکنان این مراکز به این ویروس مبتلا شده و بیش از 10 هزار و 300  نفر کشته شده اند. این به معنای آن است که تقریبا یک چهارم مرگ های کرونایی، با مراکز نگهداری سالمندان ارتباط دارد. 

تاکنون بیش از 42 هزار نفر در آمریکا از کرونا فوت شده اند، به نوشته نیویورک تایمز به این رقم روزانه بیش از 2 هزار نفر افزوده می شود.این اعداد وارقام شامل بیش از 5 هزار نفری نیست که در شهر نیویورک کشته شده و گفته می شود به این ویروس آلوده بودند. بسیاری از این افراد بدون آنکه آزمایش بدهند، کشته شده اند و این مساله <<نتیجه نظام بهداشتی متشنج و نبودن دایمی ظرفیت  تست>> در این کشور است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۲۴۸۰۶۱۴:۴۹:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۴
شما نگران اونا نباش، نگران تورم 50% خودمون باش
ناشناس۱۴۲۴۸۴۵۱۵:۱۳:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۴
خدا رو شکر تو ایران این امکانات فراوان و در دسترس هستند !!!
شوقی۱۴۲۴۸۷۴۱۵:۲۸:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۴
دکتر جهانپور . تا کنون ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است......،، ??  حال  حاضر روزانه 150 هزار مورد آزمایش کرونا در آمریکا انجام می شود،  در صورتی که محققان هاروارد اعلام کرده اند به منظور کاهش محدودیت های کرونایی (و جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس) این رقم باید دستکم سه برابر شود. البته دولت ترامپ از عملکرد خود در این زمینه دفاع کرده و روند آزمایشات را "کافی" می داند.
ناشناس۱۴۲۴۹۲۹۱۶:۰۵:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۴
آمار میزان واقعی مرگ و میر و تلفات ویروس کرونا ، اون چیزی است که آمریکا و اسپانیا و ایتالیا اعلام میکنند . نه اون چیزی که چین اعلام کرد
ناشناس۱۴۲۶۱۷۴۲۱:۲۴:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۵
شما از کجا میدونی جناب ،دسترسی دارید به امار؟
ناشناس۱۴۲۴۹۵۱۱۶:۲۵:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۴
دنیا از آمریکا انتظار دارد که چین را به سبب شیوع و گسترش بیماری کرونا ، با خاک یکسان کند .
ناشناس۱۴۲۴۹۷۱۱۶:۴۲:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۴
حداقل بیمارستان ها جرات دارند آمار دولتی رو به چالش بکشند
ناشناس۱۴۲۴۹۹۱۱۷:۰۵:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۴
150 هزار آزمایش روزانه در آمریکا انجام میشود و محققان می گویند این رقم باید سه برابر شود. ای کاش میدانستند یک بیستم این مقدار در ایران انجام نمی شود و قرنطینه هم نداریم.
مصطفي۱۴۲۵۰۰۱۱۷:۱۲:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۴
كار به كل مقاله ندارم ولي امريكا هر روز حداقل ١٥٠،٠٠٠ تست در روز رو ميگيره تا ديروز ٤،٢٥٠،٠٠٠ تست انجام شده
محسن۱۴۲۵۰۴۲۱۷:۴۳:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۴
ترامپ خود شیفته آمریکا را به زمین ذلت می زند واقعا" برای مردم آمریکا متاسف و ناراحتم
ناشناس۱۴۲۵۰۶۸۱۸:۱۴:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۴
پس اون جریان که می گفتید این ویروسی را امریکا ساخته برا ژن ایرانی چی شد؟
amin۱۴۲۵۱۸۵۲۱:۰۱:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۴
از خیلی از هموطنان و مسئولین ماهم اصرار بود !!! اما انکار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۴۲۵۲۱۱۲۱:۳۸:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۴
کور خود و بینای دیگران نباشید.
ناشناس۱۴۲۵۳۱۴۲۳:۵۶:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۴
دقیقا مثل اوایلی هست که خیلی از پزشکان داخل کشور در فضای مجازی اعلام می‌کردند که بیماران زیادی با علائم کرونا دارند که خیلی هاشون جان باختند و حتی نماینده مجلس لیستی بلندتر از چهل نفر فوتی کرونایی تنها در قم رو اعلام کردند اما دولت همچنان انکار می‌کرد کرونا به ایران رسیده است.
ناشناس۱۴۲۵۳۶۱۰۰:۵۵:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۵
با این روند شیطان بزرگ رو به نابودی است ان شاءالله.
بانام۱۴۲۵۹۹۷۱۷:۴۳:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۵
الف؛ شما که از صبح تا شب وضعیت بهداشتی امریکا را رصد می کنید آیا می دانید در شهر نیویورک روزانه نزدیک به صدهزار تست کرونا گرفته می شود آیا توی کل ایران روزی 10 هزارتا تست کرونا گرفته می شود؟
ناشناس۱۴۲۶۰۰۵۱۷:۴۷:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۵
دقیقا مثل کشور ما که از کادر پزشکی اصرار و از آقای روحانی انکار واقعیتها
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین