مقام انگلیسی: بیمارستان‌ها از لباس‌های یک‌بار مصرف چندین بار استفاده می‌کنند

گروه جهان الف،   3990202068

مقام های انگلیسی با اشاره به کمبود امکانات مقابله با کرونا در این کشور اذعان کرده اند بیمارستان های انگلیس مجبورند از لباس های محافظ یک بار مصرف، چندین بار استفاده کنند و شرکت های وابسته به سیستم بهداشت ملی انگلیس هم به راهکار "بخور و نمیر"متوسل شده اند.

مقام انگلیسی: بیمارستان‌ها از لباس‌های یک‌بار مصرف چندین بار استفاده می‌کنند

به گزارش الف، به نوشته ایندیپندنت، یک مقام ارشد سیستم بهداشت ملی انگلیس (NHS) اعلام کرد کمبود تجهیزات سبب شده است برخی بیمارستان ها لباس های محافظتی یک بار مصرف را در دمای 60 درجه سانتیگراد بشویند تا  بتوان از آنها چندین بار استفاده کرد.

"کریس هاپسون"مدیر اجرایی بخش تدارکات در سیستم بهداشت و درمان ملی انگلیس همچنین گفته است بیمارستان ها نمی توانند به وعده های دولت مبنی بر اینکه لباس های حفاظتی بیشتری در راه است، اعتماد کنند.

وی  در مصاحبه با برنامه "امروز" رادیو بی بی سی 4  تاکید کرد تعدادی از شرکت های زیرمجموعه NHS به شیوه های "بخور و نمیر" روی آورده اند و دریافته اند برخی پوشش های حفاظتی اگر در دمای بالا  شست و شو شوند، ضد آب باقی خواهند ماند. << تردیدی نیست که در حال حاضر شرکت هایی هستند که قطعا دچار کمبود لباس های حفاظتی اند. مدیران این شرکت ها برای رسیدگی  به این مشکل، تلاش فراوانی به عمل می آوردند.>>

وی افزود بسیاری دیگر از شرکت های زیرمجموعه سیستم بهداشت ملی انگلیس در حال "تحقیق" هستند که آیا می توانند لباس های ضد آب را با حفظ قابلیت محافظتی، شسته و دوباره از آنها استفاده کنند یا خیر. << یکی از این شرکت ها متوجه شده است که اگر  این  لباس ها در دمای 60 درجه سانتیگراد شسته شوند، می توان از آنها تا سه بار استفاده کرد... این  وضعیت مطلوبی نیست، واقعیت این است که اوضاع بخور و نمیر است...>>

به نوشته ایندیپندنت، یک سند مرتبط با سازمان بهداشت عمومی انگلیس که اطلاعات آن به بیرون درز کرده حاکی است، از دست اندرکاران خواسته شده است برای مقابله با کمبود امکانات، به عنوان "آخرین راه چاره" از تجهیزات موجود یک بار مصرف، چندین بار استفاده کنند. سخنگوی سازمان بهداشت عمومی انگلیس نیز با تایید اینکه "استفاده دوباره و بی خطر" این اقلام تحت بررسی است، اعلام  کرد البته هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است.

بر اساس دستورالعملی که روز جمعه این سازمان اعلام کرد، کارکنان NHS می توانند در صورت نبودن تجهیزات مناسب حفاظتی، از اقلام ضد آب چند بار استفاده کنند؛ لباس های بلند و سراسر پوشش، از جمله این موارد اعلام شده است.  

آقای هاپسون همچنین درباره تاخیر در واردات تجهیزات از دیگر کشورها  گفت << بهتر است بر آن چیزی تمرکز کنیم که درباره اش اطمینان داریم. تجربیات تلخ دو هفته گذشته نشان داده است تا زمانی که اطمینان نداریم لباس های حفاظتی به کشور وارد نشده است، جعبه های حاوی آن چک نشده و تجهیزات مورد نظر نیز آزمایش نشده است، NHS نمی تواند از وجود تجهیزات حفاظتی کافی در خط مقدم (مبارزه با کرونا) اطمینان داشته و بر آن تکیه کند. یک نمونه آشکار این تناقض هفته پیش رخ داد که سفارش 200 هزار لباس حفاظتی از چین داده شده و قرار بود وارد شود در حالی که 20 هزار قلم وارد شد...>>

"نیال دیکسون" مدیر اجرایی کنفدراسیون NHS – یک نهاد مسئول سازمان های مراقبت بهداشتی از تمام بخش های انگلیس - نیز نگرانی مشابه در خصوص واردات تجهیزات و لباس های محافظ ابراز کرد. << بهتر  بود که دولت اعلام زودهنگام نمی کرد. زیرا کارکنان خدمات درمانی و بهداشتی باید وضعیت موجود را  ارزیابی کنند تا مشخص شود که آیا تعداد کنونی سفارشات اقلام حفاظتی کافی است یا خیر.>>

به گزارش ایندیپندنت، به نظر می رسد NHS روزانه 150 هزار لباس محافظ استفاده می کند. درهمین حال "مت هانکاک" وزیر  بهداشت انگلیس  روز جمعه در کمیته بهداشت و تامین اجتماعی مجلس این کشور حاضر شد. وی نتوانست به  پرسش نمایندگان درباره وجود تعداد کافی از لباس های محافظ  پاسخ دهد و گفت که "عصای جادویی" در اختیار ندارد تا مشکل را رفع کند.

به گزارش منابع رسمی، تا پایان 19 آوریل (اول  فروردین)، 16 هزار و  509 نفر درانگلیس به دلیل ابتلا به کرونا فوت شدند. این رقم نسبت به روز قبل 449 نفر افزایش نشان میدهد. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیسی هم از بیم شیوع موج دوم کرونا، با کاهش محدودیت های قرنطینه ای مخالفت کرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های دیروز

    آخرین عناوین