زخمی شدن چند سرباز آمریکایی در حسکه

گروه جهان الف،   3990202066

تعدادی سرباز آمریکایی در پی واژگون شدن یک خودروی زرهی در حمله گروهی شبه‌نظامی در حومه حسکه در شمال شرق سوریه زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، برخی منابع محلی به سایت روزنامه قطری العربی الجدید گفتند، این حمله در نزدیکی چهارراه روستای رویشد در حومه جنوبی حسکه رخ داد و موجب خسارت دیدن خودروی زرهی و زخمی شدن تعدادی از سربازان شد.

این منابع اظهار کردند: این خودروی زرهی به همراه جمعی از نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در حال اجرای گشت‌زنی معمول در این منطقه بود که هدف حمله شبه‌نظامیانن قرار گرفت.

سربازان آمریکایی، نیروها قسد و نیروهای دولت سوریه در شمال و شمال شرق این کشور بارها هدف حملات گروه تروریستی داعش قرار گرفتند که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها شده است.

نیروهای آمریکایی پیشتر همزمان با انتقال تجهیزات نظامی به پایگاه آمریکا در جنوب استان حسکه، گشت‌زنی در اطراف میدان‌های نفت و گاز موجود در حومه این استان انجام دادند.

به گفته منابع یاد شده، سربازان آمریکایی در استان حسکه گشت نظامی را از شهر المالکیه واقع در مسیرهای منتهی به میدان گازی السویدیه و میدان نفتی رمیلان آغاز کرده و در ادامه از شهرک معبده در شمال شرق این استان عبور کردند.

این نیروها زیر پرچم ائتلاف ضد داعش و به بهانه مبارزه با گروهک‌های داعشی و حفاظت از میدان‌های نفتی منطقه، در پایگاه‌های موجود در دو استان حسکه و دیرالزور باقی مانده‌اند.

همچنین نیروهای روسی و ترکیه‌ای در چارچوب توافق امضا شده میان دو طرف در اواخر سال گذشته میلادی، گشت مشترک جدیدی در حومه معبده از توابع استان حسکه انجام دادند.

این گشت شامل هشت دستگاه خودروی زرهی همراه با چند فروند بالگرد از منطقه دیرنا آغی در حومه معبده بود که در روستاهای هم‌مرز با ترکیه اجرا شد.

به گفته منابع محلی، سربازان آمریکایی به خودروهای زرهی روسیه اجازه ندادند وارد مرکز شهرک معبده شوند و تنها اجازه دادند در روستاهای هم‌مرز با ترکیه گشت بزنند.

گشت‌های مشترک روسیه و ترکیه در منطقه در چارچوب توافقنامه‌ای که اواخر سال گذشته میلادی درباره دور کردن نیروهای قسد از مرزهای ترکیه و انجام گشت‌های مشترک به امضا رسید، اجرا می‌شوند.