جهانپور: آمریکا به فکر راه چاره برای خودش در بحران کرونا باشد

گروه اجتماعی الف،   3990201124

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ضمن تکذیب اتهامات آمریکا اعلام کرد، واشنگتن به جای اتهام‌زنی بهتر است به وضعیت بحران کرونا در کشور خودش بپردازد.

جهانپور: آمریکا به فکر راه چاره برای خودش در بحران کرونا باشد

به گزارش فارس، «کیانوش جهانپور» سخنگوی وزارت بهداشت ایران در گفت‌وگو با برنامه «نیوزمیکر» شبکه «روسیا الیوم» اعلام کرد، ۶۳ نفر از کادر پزشکی ایران در جریان درمان مبتلایان به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت، ۶۳ نفر از پزشکان، پرستاران و دیگر افراد شاغل در بخش بهداشتی ایران هنگام حضور در خط مقدم مقابله با کرونا جان خود را از دست دادند که به توصیه آیت‌الله «سیدعلی خامنه‌ای» رهبر انقلاب «شهید» محسوب می‌شوند.

جهانپور این موضوع که «کشور یا شخصی عمدا ویروس کرونا را وارد ایران کرده باشد» تکذیب کرد و ادامه داد: همزمان با ثبت دو مبتلای اول در شهر قم در نوزدهم فوریه، چندین مبتلا نیز در گیلان کشف شد و احتمال دارد گیلان در کنار قم اولین کانون‌های شیوع ویروس باشند.

وی تصریح کرد: تحقیقات درباره عامل اصلی ورود ویروس به ایران همچنان ادامه دارد و ممکن است از این ویروس از طریق تاجران ایرانی یا چینی که بین دو کشور رفت‌وآمد داشته‌اند وارد ایران شده باشد.

جهانپور در ادامه تحت فشار قرار گرفتن کمیته عالی مقابله با کرونا از سوی مراجع دینی و حوزه‌های علمیه برای جلوگیری از قرنطینه شهر قم را تکذیب کرد و گفت: تشخیص علمی ضرورتی برای قرنطینه ندید زیرا ویروس احتمالا از این شهری به شهرهای دیگر منتقل شده بود.

وی اتهامات وارده به وزارت بهداشت مبنی بر کوتاهی در اتخاذ اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود ویروس به کشور را هم تکذیب و تأکید کرد، این اقدامات درباره ورودی‌های هوایی، زمینی و دریایی، زود و قبل از هر کشوری در منطقه آغاز شد.

جهانپور در ادامه گفت، اتهامات آمریکا به شرکت هواپیمایی ماهان و معرفی کردن این شرکت به عنوان مسؤول وارد شدن ویروس کرونا به ایران کذب است و ماهان به آموزش‌های وزارت بهداشت درباره توقف پروازهای هوایی از ایران به چین و بالعکس پایبند بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران اتهامات آمریکا مبنی بر مخفی نگه داشتن آمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا را در ایران رد کرد و آمریکا را به تمرکز بر روی بحران کرونا در کشور خودش فراخواند.

جهانپور ادامه داد: انتقال جسد فوت‌شدگان با کامیون‌های یخچال‌دار در بیمارستان‌های آمریکا صورت می‌گیرد نه در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران.

وی سپس آمریکا را به سیاسی کردن کرونا در ایران متهم کرد و گفت، تحریم‌های آمریکا منجر به تضعیف تلاش‌های ایران برای مقابله با کرونا شد اما علیرغم فشارها، تهران در مقایسه با اروپا و آمریکا گام‌های مثبت بزرگی در مقابله با کرونا برداشت و اگر ایران تحریم نبود به کشورهای همسایه در مقابله با کرونا و از طریق اعزام کادر و دستگاه‌های پزشکی کمک می‌کرد.

جهانپور افزود: ایران نظام بهداشتی پیشرفته‌ای مانند کشورهای غربی ندارد اما توانست با اقدامات کم‌هزینه اما فراگیر و موثر، تعداد مبتلایان به کرونا را کاهش دهد.

وی در پایان اعلام کرد، ویروس کرونا در ایران همان ویروس موجود در چین است و تفاوت علائم میان مبتلایان در چین، ایران و دیگر کشورها به دلیل اختلاف ژنتیک میان جوامع بشری است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین