کنترل مبادی ورودی و خروجی در ۲۹۰۰ نقطه کشور

گروه اجتماعی الف،   3990201114

وزیر کشور گفت: با شیوع ویروس کرونا و در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، ۲۹۰۰ نقطه از مبادی ورودی و خروجی شهرهای کشور کنترل شد.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز دوشنبه در جلسه شورای اجتماعی کشور با بیان این مطلب افزود: در خصوص آثار اجتماعی شیوع ویروس کرونا مباحثی مطرح شد و از سوی دستگاه‌های مختلف همه ابعاد آن نیز دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها موظفند اطلاع رسانی به موقع در خصوص اقدامات به مردم داشته باشند، گفت: متاسفانه بعضی از رسانه‌های معاند خارجی و دشمنان نظام به دنبال آن هستند که با سیاه نمایی اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌های ذیربط را ضعیف جلوه دهند.

رحمانی‌فضلی گفت: برخی از اقدامات مجاهدانه موضوع خیرین و سمن‌هاست که بر اساس جریان خودجوش مردمی هر چه دارند در طبق اخلاص می‌گذارند و ارائه می‌دهند.

آثار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مقابله با کرونا دیده شود

وزیر کشور خاطرنشان کرد:در موضوع شیوع ویروس کرونا باید آثار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن دیده شود و به یک جمع‌بندی واحد برسیم. با وحدت و همدلی باید یک گفتمان اجتماعی در کشور ایجاد کنیم و شورای اجتماعی وزارت کشور هم در این خصوص اقداماتی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دو ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، گفت: هنگامی که این بیماری در کشور اتفاق افتاد و شیوع پیدا کرد، یک نوع بیماری ناشناخته بود که بلافاصله نظام توانست مدیریت خوبی انجام دهد به هر حال اقدامات گسترده خوبی صورت گرفته است و باید در چند حوزه بلافاصله اقداماتی صورت بگیرد و اطلاع‌رسانی، آگاه سازی و سازماندهی هم در همان روزهای نخست انجام شد.

رحمانی‌فضلی افزود: در روزهای نخست ما شناختی به این ویروس نداشتیم و حتی کیت شناسایی آن هم در اختیار ما نبود. قبل از شیوع این بیماری تولید ماسک در کشور ۶۰۹ هزار عدد بود که امروز به تولید ۴ میلیون در روز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص تولید دستگاه اکسیژن نیز امروز توانسته‌ایم به حد نیاز این دستگاه را در کشور تولید کنیم و مشکل کمبود تخت بیمارستانی نیز با کمک نیروهای مسلح و همت مراکز بهداشتی و درمانی برطرف شده  است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مردم همکاری خوبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ‌داشتند، گفت: ستاد مقابله با این ویروس تشکیل شد و در حال حاضر رئیس‌جمهور مسئول این ستاد است و جلسات را در حد کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف پیگیری می‌کند و بارها به صورت ویدئو کنفرانس با استانداران جلساتی داشته‌اند، پس از دو ماه از شیوع ویروس کرونا در هیچ حوزه‌ای مشکل نداریم و با قدرت با این ویروس مقابله می‌کنیم.

وی افزود: البته شاهد آن بودیم که در کشورهای اروپایی و غربی بلافاصله با شیوع ویروس کرونا مردم به مراکز فروش کالاها هجوم آوردند و چه درگیری‌هایی اتفاق افتاد، ولی متاسفانه برخی از رسانه‌های خارجی به دنبال سیاه نمایی در داخل کشور ما هستند و با مشکلات دیگر کشورها کاری ندارند.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم از لحاظ اقتصادی به واسطه شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، گفت: موضوعات اجتماعی بعضا برگرفته از مسائل اقتصادی است و بنابراین باید بتوانیم نسبت به رفع مشکلات اقتصادی مردم در کمترین  زمان اقدام کنیم.

رحمانی‌فضلی گفت: در حوزه تبلیغات و کمیته اطلاع رسانی نیز اقداماتی صورت گرفته ولی کماکان باید در این حوزه قوی‌تر شویم و نحوه اطلاع‌رسانی بهتر شود و در حال حاضر موفقیت‌های نسبی در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته‌ایم و در حال حاضر میزان افراد بهبود یافته افزایش یافته است و تعداد فوتی‌ها نیز کاهش پیدا کرده است. البته با  ایجاد ۵۰۰ مرکز شناسایی مبتلایان به این ویروس افزایش یافته است.

معیشت و سلامت مردم بسیار مهم است

وزیر کشور افزود:‌در حال حاضر با توجه به ناشناخته بودن این ویروس نباید حس کنیم به شرایط عادی بازگشته‌ایم. معیشت و سلامت مردم بسیار مهم است و باید آموزش و اطلاع رسانی را در این حوزه تقویت کنیم.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: با توجه به حضور مردم در منازل ممکن است رفتارهای اجتماعی و فردی در خانه‌ها مورد تغییر قرار بگیرد ولی بر اساس نظرسنجی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته ۸۲ و نیم درصد از مردم مناقشه در خانواده‌ها را تائید نمی‌کنند و نباید این موضوع را به عنوان معضل عمومی مطرح کنیم. ولی متاسفانه بعضا در این خصوص سیاه‌نمایی‌هایی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه بهداشت و درمان قوی‌تر شویم، گفت: با گزارش‌های وزارت بهداشت به مرور گشایش بیشتری در حوزه درمان اتفاق می‌افتد  و این موضوع موجب همبستگی اجتماعی شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین