فتاح خبر داد: پرداخت وام ۵ میلیونی به آسیب دیدگان کرونا

گروه اقتصادی الف،   3990131070 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس بنیاد مستضعفان، از پرداخت وام به اقشار آسیب دیده از کرونا از هفته آینده خبر داد و گفت: سقف این وام ۵ میلیون تومان است.

فتاح خبر داد: پرداخت وام ۵ میلیونی به آسیب دیدگان کرونا

به گزارش مهر، پرویز فتاح، روز یکشنبه در نشست خبری به اقدامات بنیاد مستضعفان در مقابله با ویروس کرونا اشاره و اظهار داشت: از بدو شروع کرونا از اول اسفند بنیاد مستضعفان همکاری‌های لازم را با دولت و وزارت بهداشت آغاز کرد و اقدامات ما از آن زمان آغاز شد و تا کنون بعد از دو ماه اقدامات بدون وقفه ادامه دارد.

وی افزود: همه اقدامات ما با هماهنگی‌های دولت و وزارت بهداشت است و در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم و وزیر رفاه نیز حضور داشت، هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و طی دو مرحله گزارش عملکرد به رئیس جمهور اعلام شد.

فتاح تصریح کرد: هر روز با استانداران در ارتباط هستیم و با رئیس بهزیستی و شهرداری تهران هماهنگ هستیم و اقدامات موازی و غیر هم جهت انجام می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان با تمام امکاناتی که دارد از املاک تا نقدینگی آماده ارائه خدمات برای مقابله با شیوع کرونا است و تا پایان کرونا و این بحران در کنار مسئولین و نظام خواهیم بود.

وی افزود: در ابتدا اجاره‌های تمام املاک تجاری فروردین و اسفند را بخشیدیم و در حال حاضر نیز اعلام می‌کنیم تمامی ادارات املاک تجاری اردیبهشت ماه نیز بخشیده می‌شود.

فتاح به توزیع وام قرض‌الحسنه به نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: با همکاری بانک سینا و صندوق امداد ولایت ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اختصاص وام در نظر گرفته‌ایم که سقف وام ۵ میلیون تومان است که البته در برخی از موارد تا ۱۰ میلیون تومان نیز پرداخت می‌شود.

وی توضیح داد: پرداخت این وام ۲۴ ماهه و بازپرداخت آن ۴ درصد است که البته صندوق امداد ولایت اعلام کرده که بازپرداخت آن از طریق این بانک صفر خواهد بود.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، عملیات اجرایی این وام از هفته آینده شروع می‌شود. تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان به کمیته امداد و ۴۶ میلیارد تومان به بهزیستی پرداخت کردیم و همچنین ۵ میلیارد تومان به صورت جداگانه برای کودکان کار اختصاص داده‌ایم.

فتاح گفت: ۱۳ میلیارد تومان طی سه مرحله به صورت کارت هدیه در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته تا میان کارکنان پسماند، بهشت زهرا، دست فروشان و زنان سرپرست خانوار پرداخت شود.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص ارائه کارت هدیه به زندانیان گفت: بر اساس تعامل با رئیس قوه قضائیه و سازمان امور زندان‌ها، کارت هدیه به ۳۸ هزار زندانی نیازمند با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از هفته گذشته توزیع شده و در حال اجراست.

وی همچنین برای کولبران سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه نیز با تقاضای استاندارهای آنها ۲۵ میلیارد تومان اختصاص داده شده است و با توجه به تقاضای استاندار سیستان، اعتباری را نیز برای افرادی که فاقد شناسنامه بودند و همچنین نیازمندان و مهاجران خارجی که پشت مرز گرفتار شده بودند، اختصاص دادیم.

فتاح گفت: برای ملوانان در استان‌های هرمزگان و بوشهر یک میلیون تومان کارت هدیه پرداخت شد که مسئولیت پرداخت آن برعهده استانداران است. همچنین برای ساکنان جزایر هرمز، لارک و هنگام ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد.

وی در پاسخ به واگذاری شرکت‌های تحت پوشش بنیاد در بورس نیز گفت: در حال حاضر ۳۲ شرکت ما به بورس رفته و در حال عرضه این شرکت‌ها هستیم.

فتاح در خصوص پرداخت وام و کمک به اهالی رسانه‌ای که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند نیز گفت: شأن اهالی رسانه آنقدر بالاست که ما جسارت نمی‌کنیم اما اگر وزارت ارشاد با ما وارد تعامل شود، آمادگی پرداخت وام و هر گونه کمکی را داریم.

وی همچنین از تجهیز برخی از اماکن برای اقامت پرستاران و پزشکان خبر داد و گفت: ما آمادگی این کار را داریم و در ستاد کرونا نیز این موضوع را به آقای نمکی و زالی اعلام کرده‌ایم که هر کجا نیاز باشد می‌توانیم آن اماکن را تجهیز کنیم.

فتاح گفت: در حال حاضر هشت مکان را تجهیز کرده‌ایم و تمامی هزینه‌ها، نیرو، غذا و…، با ما است و حتی یک هتل بنیاد مستضعفان نیز آماده کرده‌ایم که در حال حاضر نیز دانشجویانی که از ایتالیا به تهران آمده‌اند، در این مکان حضور دارند.

وی در پاسخ به اینکه ارزش بسته حمایتی بنیاد مستضعفان در این دو ماه چقدر بوده است، افزود: به دلیل اینکه بحران هنوز تمام نشده، ارزش دقیق را هنوز برآورد نکرده‌ایم و در مجموع ۱۰۰ هزار پُرس در اماکن غذا توزیع کرده‌ایم.

فتاح در خصوص برنامه‌های بنیاد برای دوران پساکرونا، گفت: با مصوبه هیئت امنا دو برنامه داریم که یک برنامه مربوط به دوران کرونا است و در حال حاضر آنها را اجرایی می‌کنیم و کاملاً همراه دولت هستیم و با این روندی که بیماری دارد و در حال نزول است، بخشی از کار تا پایان کرونا است.

وی ادامه داد: در عین حال همزمان برنامه‌های بنیاد را نیز انجام می‌دهیم، به طوری که کارخانجات ما در حال فعالیت هستند و برنامه‌های آنها در زمان کرونا متوقف نشده است.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص برنامه‌هایی برای جهش تولید گفت: در این مورد نیز برنامه‌هایی داریم که به زودی آنها را اعلام خواهیم کرد.

وی به برنامه‌های ماه رمضان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: پس از تأکید مقام معظم رهبری امسال برنامه‌های ما در سطح ملی هماهنگ شده و بسیار وزین و سنگین است که آن را نیز به زودی اعلام خواهیم کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۱۹۵۳۵۱۳:۰۸:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۳۱
ممنون ولی در آمد سود شما در سال ..000 میلیارد تومان است و باید بیشتر از این در این شرایط به مردم کمک بلاعوض کنید. بیمارستان های مراکز استان ها را نیز تجهیز کنید و الی آخر
ناشناس۱۴۱۹۹۰۰۱۶:۳۵:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۳۱
5 میلیون اجاره یه هفته یه مغازه است : نه. مرسی
عليرضا م۱۴۱۹۹۷۷۱۷:۴۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۳۱
سلام من بيكار هستم مريض دارم مستاجر هستم هنوز يه تلویزيون به درد بخور ندارم ديگه سوپرى به من نسيه نميده آيا بايد بميرم تا شرايط پنج ميليون وام داشته باشم يا على
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین