روایت دلارهای دولتی ؛ نه به آن شوری شور نه به این بی نمکی !

علی اباذری،   3990129087 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
روایت دلارهای دولتی ؛ نه به آن شوری شور نه به این بی نمکی !


گزارش تفریغ بودجه ۹۷ از سوی دیوان محاسبات و انعکاس رسانه ای " گم شدن" بیش از ۴ میلیارد دلار از ارز دولتی اختصاص یافته به واردات، نمونه بسیار گویایی از نحوه طرح مسایل مهم در کشور ماست:

ابتدا مساله ای واقعی به صورت نادرست طرح و روایت می شود
سپس روایت نادرست این مساله  تکذیب می شود و پاسخ می گیرد
و در پایان اصل مساله به فراموشی سپرده می شود !

درباره گزارش دیوان محاسبات نیز همین امر رخ داد. با بی دقتی و استفاده از تعابیر نادرست در ارایه رسانه ای گزارش تفریغ بودجه، که خودش بر بررسی دیوان محاسبات استوار بود، آنچه که می توان تعلل ، مقاومت، تاخیر یا حتی فرار برخی گیرندگان ارز دولتی از انجام تعهداتشان و در یک کلام "تخلف" خواند، گم شدن میلیاردها دلار ارز دولتی عنوان می شود، سپس رییس جمهور و سخنگوی دولت و رییس بانک مرکزی و دیگران فریادشان به آسمان بلند می شود که ریالی گم نشده و این خبر کذب محض است و ... .

به این ترتیب اصل مساله ء تخصیص بی حساب و کتاب ارز دولتی در سال ۹۷ و مسوولیت تصمیم گیران و اعطاکنندگان و دریافت کنندگان آن برای واردات به موقع کالاها به فراموشی سپرده می شود.

در گزارش دیوان محاسبات آمده است :

  تعداد  ۹,۶۵۸  ردیف تأمین اعتبار ثبت سفارش توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، مجموعا بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۲۱ میلیون دلار علی رغم دریافت ارز  ۴۲,۰۰۰  ریالی، وارداتی صورت نگرفته است.

پاسخ آقای همتی، رییس کنونی بانک مرکزی که البته در زمان تخصیص بخش قابل توجه ای از ارز ۴۲۰۰ تومانی ( ۲۰ میلیارد دلار از ۳۰ میلیارد دلار) به واردکنندگان، در ۴ ماهه نخست سال ۹۷ مسوولیتی نداشت چنین است:

" این گزارش در دوازدهم آذر ۹۸ تهیه شده و در همین فاصله ۵ درصد از این ارز‌ها رفع تعهد و اکنون آن رقم ۴.۸ میلیارد دلاری که عنوان شده تبدیل به ۳ میلیارد دلار شده است؛ بنابراین، رقم اعلامی ۴.۸ میلیارد دلار نیست. دلایل اینکه این ۳ میلیارد دلار رفع تعهد نمی‌شود، این نیست که گم شده باشد، بلکه این است که: ۱- فروشنده ارز را گرفته، ولی به دلیل تحریم‌ها نتوانسته است رفع تعهد کند، ۲- کالا ممکن است هنوز در راه باشد، چون ما به برخی کالا‌ها از جمله ماشین آلات ۹ تا ۱۲ ماه فرصت می‌دهیم که وارد شوند، ۳- بخشی ممکن است به میزان محاسبات گمرک باز گردد. همه این دلایل موثر است و نمی‌توان گفت که ۳ میلیارد دلار دیگر وجود خارجی ندارد!"

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرده است:


" از این سه میلیارد دلار، یک و نیم میلیارد دلار آن را با مشخصات اشخاصی که رفع تعهد نکرده‌اند به سازمان تعزیرات اعلام کرده‌ایم و چند صدمیلیون دلار نیز به مرحله کیفری رسیده که قوه قضاییه در حال پیگیری است و افرادی نیز از این بابت در زندان هستند؛ بنابراین این چنین نیست که ۴.۸ میلیارد دلار گم شده باشد."

پرسش هایی که می توان مطرح کرد و امیدوار به دریافت پاسخ آن بود این هاست:

۱- آیا ۳ میلیارد دلار بودن و نه ۴ میلیارد دلار بودن دلارهای دریافتی برای کالاهایی که پس از ۲ سال هنوز وارد بازار نشده تغییری در اصل تخلف یاد شده می کند؟

۲- آیا دلایل رییس محترم بانک مرکزی درباره وارد نشدن کالاهایی که در سال ۹۷ سه میلیارد دلار برای آن از دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته شده از نظر کارشناسان پذیرفتنی است؟ یعنی ممکن است روند واردات این کالاها نزدیک به دو سال طول بکشد؟

۳- اساسا با علم به این نکته یعنی مشکلات مربوط به واردات با توجه به شرایط تحریمی و سایر موارد مربوط به رویه های جاری امر واردات نباید در تصمیم و تخصیص ارز یاد شده با دقت و احتیاط و اخذ تعهدات بیشتری عمل می شد؟

۴- از نوع بیان رییس محترم بانک مرکزی چنین بر می آید که ایشان در مقام بیان دلایل " احتمالی" تاخیر در واردات بوده اند در حالی که باید پس از دو سال دلایل قطعی و روشن این تاخیر در تک تک اقلام وارداتی بررسی شده و اعلام شود.

۵- آقای همتی گفته اند از ۳ میلیارد دلار ارز دولتی رفع تعهد نشده، دریافت کنندگان یک و نیم میلیارد دلار به تعزیرات معرفی شده اند. باید پرسید خب آیا برای یک و نیم میلیارد دلار رفع تعهد نشده دیگر دلایل محکمی وجود دارد که به تعزیرات معرفی نشده اند؟

۶- کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ طی دو سال گذشته خریداری شده اند، با چه قیمتی در بازار امروز قیمت گذاری خواهند شد؟

سخنی هم با دیوان محاسبات هست که پس از توضیحات دولتی ها بیانیه ای صادر کرده و در آن بر " هماهنگی و نظارت دو قوه مجریه و مقننه برای  تعیین تکلیف ارزهای پرداختی  در چارچوب اعتبارات مصوب" تاکید شده است.

اولا اگر این هماهنگی به این شدت بین دو قوه مقننه و مجریه وجود دارد چرا قبل از اعلام گزارش تفریغ بودجه ۹۷ با دولت هماهنگی نشده؟! انتقاد دولتی ها و در راس همه رییس جمهور دقیقا همین نکته بود!

ثانیا در بیانیه دیوان محاسبات پس از جنجال رسانه ای و توضیحات دولت آمده است :

"به لحاظ اهمیت نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی به واردکنندگان کالاهای اساسی و غیر اساسی و یافته های حسابرسی در فرایند تهیه گزارش تفریغ بودجه،  مراتب طی نامه مورخ 98/12/4 به تفصیل و با ذکر جزئیات برای  رئیس‌جمهور محترم ارسال  شد.
ایشان نیز در تاریخ 98/12/14 با تاکید بر اهمیت موضوع   خطاب به بانک مرکزی دستور بررسی صادر فرمودند که رونوشت این دستور به دیوان واصل شد؛ لکن  هیچ گونه خدشه یا تردیدی نسبت به صحت و دقت محتوا و یا ارقام مندرج در گزارش وارد نگردید."

به این ترتیب آیا بهتر نبود دیوان محاسبات به جای آنکه در نحوه تکذیب یک برداشت غلط تا آنجا پیش برود که از هماهنگی کامل با قوه مجریه سخن بگوید و به این ترتیب اصل تخلف یاد شده را هم به محاق ببرد ضمن اصلاح برداشت نادرست رسانه ای از جایگاه قانونی و بازخواست کننده خود در این امر بیشتر خرج می کرد چرا که در حال حاضر این شایبه در افکار عمومی پدید آمده که دیوان محاسبات حرفی را که نباید می زده، زده است !

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۱۷۸۸۰۰۰:۲۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۳۰
ما فهمیدیم که باید به فرزندانمان شنا و سوارکاری بیاموزیم چرا که مملکت روی آبه و به اصطلاح خر تو خره!!!!!!!!!
ناشناس۱۴۱۸۰۴۴۰۹:۲۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۳۰
دادگاه رییس اسبق بانک مرکزیا معاون نظارتی و معاون ارزی ایشان چه شد معاون نظارتی را پس از برکناری ریاست موسسه بانکداری دادند این است نحوه برخورد با متخلفین
ناشناس۱۴۱۸۱۳۲۱۱:۰۱:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۳۰
تصویر گویایی بود البته نه با سطل بلکه با کامیون دلار... پاشی کردن بین برخیا
آریابان۱۴۱۸۵۸۰۱۶:۳۶:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۳۰
همین حاتم-بخشی های ۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون دلاری باعث شده که الان با شادی و افتخار اعلام بکنند که بانک جهانی بالاخره با اعطای یک وام 50 میلیون !!!!! دلاری به ما موافقت کرد
ناشناس۱۴۱۸۰۶۷۰۹:۵۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۳۰
آقای رییس جمهور فرمودند که اشتباهی نشده است. دیوان هم حرف خود را پس گرفت. شما در این میان چه می گویید؟؟؟
ناشناس۱۴۱۸۱۲۳۱۰:۴۶:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۳۰
متاسفانه دیوان محاسبات تحت فشار دولت حرف خود را پس گرفت.
ناشناس۱۴۱۸۲۰۹۱۱:۵۵:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۳۰
اکبر ترکان: 20 میلیارد دلار 4200 تومانی به تاراج رفته است.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۴۱۷۸۸۲۰۰:۲۶:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۳۰
پس از سالها تلاش نمایندگان مجلس در اردیبهشت ۹۸طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در صحن مجلس تصویب میشود ولی باز هم افراد با نفوذ از داخل مجلس و خارج از مجلس نمی گذراند این تفحص صورت بگیرد اگر اینکار صورت گرفته بود بسیاری از فسادها و مفسدین مشخص میشدند حالا هم دیر نشده مجلس در فرصت باقیمانده اینکار را بکند
ناشناس۱۴۱۸۰۷۷۰۹:۵۹:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۳۰
محاکمه مسولین وقت بانک مرکزی ‌معاونت نظارتی و معاونت ارزی آن کی دیگه انجام میشود نکند مشمول مرورزمان شد و رفتند از پی کار خویش
ناشناس۱۴۱۸۵۸۹۱۶:۴۶:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۳۰
بانک مرکزی اگه استقلال داشت مثل تمام دنیا ریال را رسوای جهان نمی کرد.
ناشناس۱۴۱۷۸۸۶۰۰:۳۱:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۳۰
پول نفت را میخوریم پول گاز جدا
مصطفي۱۴۱۷۸۹۰۰۰:۳۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۳۰
بابا بخدا ديونه مون كردين چقدر بي معرفت هستيد ، اقا لااقل لطفا خبرها شو اعلام نكنيد معلوم نيست تو اين كشور چه خبره؟
حامد۱۴۱۷۸۹۲۰۰:۳۷:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۳۰
$٤،٨٠٠ ميليارد ؟؟؟!!!! واقعا اگه قصد ريشخند كردن مردم رو وسط اينهمه مصيبت هاي كرونا و وضع اقتصادي بوجود امده نداريد بدانيد كه: داريد مردم رو با اين ارقام وحشتناك ناراحت ميكنيد لطفا ديگه امار نديد بخدا ديكه طاقت نداريم
ناشناس۱۴۱۸۱۳۴۱۱:۰۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۳۰
بدون شک با مجلس جدید و دولت جدید که احتمالا از اسول گرایان هست در عمل این گم شدن ها چند برابر میشه ولی اعلامی در کار نخواهد بود. از فضای مجازی هم راحت خواهیم شد.
ناشناس۱۴۱۸۳۰۱۱۳:۰۶:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۳۰
ماله کشی بسه دیگه
ناشناس۱۴۱۸۳۶۴۱۳:۴۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۳۰
فعلان افساد طلبا گند زدن لطفا فرار به جلو نکن
ناشناس۱۴۱۷۸۹۳۰۰:۳۷:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۳۰
سوال اساسی اینجاست که چرا با وجود این همه دستگاه نظارتی با این همه هزینه مالی که برایشان صورت می‌گیرد این همه فساد اقتصادی در کشور صورت می‌گیرد اگر حقوق هایی که صرف این دستگاه ها میشود حساب گردد می بینیم که از مبالغ فسادها بیشتر است ولی این دستگاه ها هیچ هنری ندارند و یا بواسطه فساد سیستمی نمی توانندداشته باشند
ناشناس۱۴۱۷۸۹۶۰۰:۴۰:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۳۰
از قاضی القضات می خواهیم هرچه زودتر به قول خود در مورد اجرای قانون از کجا اورده ای بدون خط قرمز برای همه بخش ها و همه افراد اقدام عاجل بفرمایند مادر تمام مبارزات با فساد اجرای همین قانون می باشد
ناشناس۱۴۱۷۸۹۸۰۰:۴۴:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۳۰
روايت دلارهاي دولتي نه به آن شوري شور ، نه به آن بي نمكي ------------------------ وقتي تصدقتم حرف از ٤ ميليارد دلار باشه ، ... حالا چهارتا نه ، فرض كنيم ٣ ميليارد ، حالا به فرض ٣ ميليارد دلار هم نه ، گيريم ٢ ميليارد دلار ، ...حالا دوتاهم نه ، قبول كنيم يك ميليارد دلار گم شده ... ويا چه ميدانم در تفريق يا تفريغ اشتباه شده !!!!... اگر اين مبلغي كه خيلي تخفيف داديم و از ٤ ميليارد دلار شد يك ميليارد دلار !!! گم و گور شدن آن و يا تفريغ آن ، بازهم البته شور ِ شور است !! ... كجاش بي نمكه قربونتم !! ... مي گوييد نه ؟ پس بيا باهم حساب و كتاب كنيم ، ... عرضم به حضور انورتان كه يك ميليارد دلار ، از قرار هر دلار ١٥٠٠٠ تومان ناقابل ميشه چه قدر ؟ ... شما بگو !! ... من كه برادر سرم و مغزم تير كشيد ، ...حساب و كتابش با شما !! ... پس مي بينيم هر جور حساب و كتاب كنيم و هر جور هم تخفيف دهيم و ارفاق كنيم ،و ٤ ميليارد دلار را با ديده اغماض ، ١ ميليارد دلار در نظر بگيريم ، مبلغ حاصله بازهم سر به فلك ميزنه و مسئله خيلي هم شور ِ شورِ شورِ شور است و اصلا و ابداً بي نمك هم نيست كه نيست !! ...بله ؟!!
ناشناس۱۴۱۷۹۰۰۰۰:۴۴:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۳۰
از مجلس جدید می خواهیم یک قانون جامع و کامل برای قانون از کجا اورده ای تصویب کنند قانونی که فعلا هست بسیار ناقص و محدود است قانون از کجا اورده ای باید در بر گیرنده همه بخش های دولتی و خصوصی و افراد به اصطلاح عادی شود تا اثرات مثبت خود را در تعدیل اقتصادی و جلوگیری از تکاثر و تبعیض و جلوگیری از ظلم بگذارد
ناشناس۱۴۱۷۹۰۲۰۰:۵۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۳۰
رهبری فرمودند آنها هم که این ارز ها را داده اند در تخلفات نقش دارند با کدام یک از آنها برخورد عملی شد
دیده بان بدون دوربین و بدون توپچی۱۴۱۷۹۰۹۰۱:۰۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۳۰
تنها چاره کار این است که در گام اول تمامی ثروت های بالاتر از یک زندگی مناسب و خوب به بالا ملی و مشت اعلام گردد و از این پس هر فرد بر اساس کار و تلاش مادی و فکری و از راه های صحیح اقتصادی به ثروت مشروع برسد آن لیس الانشان الا ما سعی این است و جز این نیست راهکار اصلاح اقتصاد کشور
ناشناس۱۴۱۷۹۱۲۰۱:۰۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۳۰
عادل اذر با کوتاه آمدن از گزارش رسمی دیوان محاسبات هم ابروی دیوان را برد و هم ابروی نداشته بقیه دستگاه های نظارتی کشور
ناشناس۱۴۱۷۹۲۴۰۱:۳۸:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۳۰
--- آقا رضا ، شما كه سرتان تو سياست و اخبار و مسائل روز است ، حكايت اين ٤ ميليارد دلار چيه ؟ بعضي ها ميگن گم شده و مشكل تفريقي داره ، برخي هم ميگن مشكل تفريغي داره ، عده اي هم ميگن قضيه خيلي شور شده و عده اي هم ميگن خيلي بي نمك شده !! ها ؟ ... اصل داستان چيه ؟ ... بفرما ... مستفيض ميشيم آقا رضا !! --- الله اعلم برادر !! ... الله اعلم !! ... شما كه آقا غلام غريبه نيستي ، !! راسياتش از وقتي كه كرونا اومد و تو اخبار هاي خودمان آمارهايي اعلام شد و ، مخصوصا توي رسانه هاي بيگانه و معاند آسمان وريسمان به هم بافتند و راست و دروغ قاطي پاطي كردند و انواع و اقسام آمار و ارقام و تحليل ها ي آبكي و كذب را به خوردم دادند خيلي در هم ريخته شدم !! ... دچار استرس و اضطراب شدم ، ... روحيه ام را از دست دادم ، اين بود كه عطاي اخبار و تحليل و تفسيرات را تا پايان كرونا به لقايش بخشيده ام و به همين خاطر در جريان خيلي از مسائل روز و اخبار نيستم !! .... اين جوري اعصابم راحت تره غلام جان !! ..واما در مورد تفريق و تفريغ چهار ميليارد تومان !! ... چي ؟.... چهار ميليارد دلار ؟ ... عجب !! ...حالا هر چي !! عرضم به حضور انورت كه ...به هر حال تا نباشد چيزكي مردم نگويند چيز ها ... حالا ميدوني برادر چيه ؟ ... باز هم خدا را شكر كه حرف از تفريق و تفريغ چهار ميليارد دلاره ، حرف از تفريغ و تفريق به فرض ده ميليارد و دوازده ميليارد نيست !! ... بازهم جاي شكرش باقيه ؟ ! ... مگه نه آقا غلام ؟ !!!
ناشناس۱۴۱۷۹۲۷۰۱:۴۷:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۳۰
این پول پاشی که تو تصویر با سطل است اما پول پاشی هایی که صورت گرفته با بیل مکانیکی بوده
ناشناس۱۴۱۷۹۳۳۰۲:۰۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۳۰
مرگ‌‌ بر اونی که رانت دلار ۴۲۰۰ را ایجاد، اندک رفقای خودش رو‌ پولدار و ملتی رو بدبخت کرد...
ناشناس۱۴۱۷۹۷۲۰۶:۵۶:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۳۰
در این ساختار، اصل بر عدم شفافیتو پاسخگویی و ماست مالی است.
ناشناس۱۴۱۷۹۷۶۰۷:۲۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۳۰
بیانات رئیس جمهور مردم بدانند در این دولت یک ریال یا یک دلار گم نخواهد شد و آن در دوران دیگری بود که میلیاردها دلار گم می‌شد و هنوز هم پیدا نشده است. بنابراین راه را اشتباه نروید.»
ناشناس۱۴۱۸۲۱۳۱۱:۵۸:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۳۰
روحانی و جهانگیری باید در مورد حراج 62 تن طلا و 18 میلیارد دلار ذخائر بانک مرکزی و گم شدن 4/8 میلیارد دلار مذکور پاسخگو باشند.
ناشناس۱۴۱۷۹۸۴۰۷:۳۵:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۳۰
عزیزم همه می دونن که خوردن و بردن !! و هنوزم می خورن و می برن !!
ناشناس۱۴۱۸۰۱۱۰۸:۲۹:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۳۰
مردم از مسئولين ما جلوترند زماني كه ايران درخواست وام كرد و خيلي ها مخالفت كردند به هموشن انگ ضد بشري و ايراني و..... بستيد همون نشان مي دهد كه دليل چيست چون اون پول هم گرفته مي شد و هاپولي مي شد و قسطش براي مردم ايران !
ناشناس۱۴۱۸۰۱۷۰۸:۳۶:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۳۰
یک اشتباه و ناهماهنگی بود اونم حل شد خب در پایان سراغ جناب اصغری کارشناس هواشناسی از وضعیت جوی کشورمون با خبر بشیم
ناشناس۱۴۱۸۰۴۰۰۹:۱۶:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۳۰
اصولا گزارش دیوان محاسبات نباید با جملات عامه پسند در مجلس ارایه شود.این گزارشی فنی است ونیاز به پاسخ فنی دارد,عمومی کردن آن اصل موضوع را لوث میکند.
ناشناس۱۴۱۸۰۴۱۰۹:۱۶:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۳۰
رییس دیوان محاسبات باید برای استفاده از کلمات گم شدن بلافاصله برکنار می شد.ایشان که فردی عامی نیست که چنین صحبت کرده.
ناشناس۱۴۱۸۲۰۲۱۱:۴۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۳۰
اگر درلفاف ادیبانه حرف م زد خوب بود
ناشناس۱۴۱۸۰۹۴۱۰:۱۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۳۰
پول چرک کف دسته گم شدنش مهم نیست فکر طی کردن مقامات معنوی و رسیدن به مقام فنا فی الله باشید.
ناشناس۱۴۱۸۱۳۷۱۱:۰۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۳۰
آقایان محاکمه معاون ارزی بانک مرکزی که یهو اومد و یهو غیبش زد چی شد . به کجا رسید...
سانسور نکن الف۱۴۱۸۱۵۰۱۱:۱۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۳۰
جناب دکتر توکلی شما دیده بان عدالت و... هستید. تمامی مشکلات رو مردم آگاه هستند. ولی از شما انتظار می‌رود مشکلات رو جدا پیگیری کنید. ..
بازنشسته۱۴۱۸۵۸۱۱۶:۳۸:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۳۰
خوردن یک لیوان آب هم روش
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین