دلایل دشمنی ترامپ با سازمان بهداشت جهانی

گروه جهان الف،   3990128069

تحلیلگر سرشناس عرب در مقاله‌ای به واکاوی دلایل دشمنی ترامپ با سازمان بهداشت جهانی پرداخته و این خشم و نفرت را بیانگر نفرت، ذلت و نژادپرستی وی در برابر هر طرفی می‌داندکه در این جهان موفق و از دولت آمریکا مستقل باشد.

به گزارش ایسنا، عبدالبارئ عطوان، سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم در این مقاله می‌نویسد: "چرا باید ترامپ به دلیل توقف کمک‌های آمریکا به سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک مجرم جنگی تلقی شود؟

اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از چین و نحوه مدیریت بحران کرونا بیزار باشد، موضوع مشخص و جدل ناپذیری است، اما روانه شدن خشم و نفرت وی به سازمان جهانی بهداشت، بیانگر نفرت، ذلت و نژادپرستی وی در برابر هر طرفی است که در این جهان موفق و از دولت آمریکا مستقل باشد

تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر توقف همه کمک‌های این کشور به سازمان جهانی بهداشت(به ارزش تقریبی سالانه حدود ۴۰۰ میلیون دلار) در چنین شرایطی که همه کشورهای جهان اختلافات خود را کنار گذاشته و برای مبارزه با پاندمی کرونا متحد می‌شوند ، بر این موضوع تاکید دارد که این مرد به واسطه جایگاهی که دارد، خطری برای بشریت است؛ امری که برای همگان از جمله خود مردم آمریکا ایجاب می‌کند تا براندازی وی را در اولویت قرار دهند، پیش از آنکه به بیماری همه گیری تبدیل شود که خطر آن از خود بیماری کرونا کمتر نیست.

تنها دو موضوع مورد علاقه ترامپ چیست؟

ترامپ تنها دو چیز را دوست دارد؛ اول، دولت اشغالگر اسرائیل و دوم  اموال عربی "رهاشده" . او از هر چیز دیگری غیر از آن متنفر است. ترامپ با سازمان یونسکو به دلیل محکوم کردن نژاد پرستی اسرائیل جنگیده و همه کمک‌های خود به سازمان آنروا را متوقف کرد. زیرا این سازمان حداقل لقمه نانی را برای پناهجویان فلسطینی که ترامپ خواهان محو آنها از روی نقشه است، فراهم می‌کند. اکنون او شمشیر تحریم مالی خود را به روی سازمان جهانی بهداشت کشیده است زیرا رئیس اتیوپیایی آن دروغ‌ها و اخبار  کذب وی درباره ویروس کرونا و اتهامش به چین به عنوان کشور منشأ ویروس را حمایت نکرد.

اولین انسانی که اطلاعات نادرست درباره خطر پاندمی کرونا را رواج داد ، خود رئیس جمهور ترامپ است و اگر امور به عهده او بود، ممنوعیتی را بر مردم آمریکا تحمیل نمی‌کرد، زیرا "تجارت" برای او مهم‌تر از زندگی خود آمریکایی‌ها است. بنابراین، اندرو کومو، فرماندار نیویورک در اعلام مخالفت با هر تصمیمی از سوی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر لغو ممنوعیت تردیدی به خود راه نداد.

چگونه پپیشنهاد"جایگزین" البرادعی را با در نظر گرفتن احتیاط بسیار بپذیریم؟

ما با دکتر محمد البرادعی، مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بسیاری از موارد که در اینجا مجالی برای ذکرشان نیست، اختلاف نظر داریم، به ویژه مواردی که مربوط به موضع وی درباره جنگ عراق است. اما ما با درخواست وی از کشورهای عربی برای پرداخت سهم آمریکا در سازمان جهانی بهداشت موافق هستیم تا بدین ترتیب چهره انسانی خود را نشان داده و به جهانیان این پیام را بدهیم که امنیت و صلح آن (جهان) منوط به سیاست‌های ابلهانه دولت ترامپ نیست، اما چرا این تلاش دسته جمعی و بین المللی نباشد تا  کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه و بلژیک و دیگر کشورهای غیر اروپایی مانند کانادا و آفریقای جنوبی در تحمل این بار فشار سهیم باشند و مجازات این اقدام ددمنشانه آمریکا گسترده‌تر و مؤثرترباشد؟

ترامپی که رهبری یک کشور قدرتمند را به عهده دارد، بارهاشکست خورده است؛ اولاً هنگامی که درباره خطر کرونا ارزیابی غلطی ارائه کرد، ثانیاً اینکه عدم آمادگی امپراطوری‌اش را از نظر علمی و پزشکی برای مقابله با این ویروس اثبات کرد و سرانجام تنزل اخلاقی رعب‌آور او. وی سزاوار دریافت جایزه نوبل جنایت‌کاری و نداشتن انسانیت است.

عطوان می‌نویسد: کمک ۴۰۰ میلیون دلاری ترامپ به سازمان جهانی بهداشت در قیاس با صدها میلیارد دلاری که برخی از کشورهای عربی ثروتمند برای حفاظت از خود در قالب معاملات تسلیحاتی پرداخت می‌کنند، مبلغ چندانی نیست. اما آیا این کشورها یا برخی از آنها جرأت اقدام داوطلبانه برای جبران این کسری و به چالش کشیدن دولت ترامپ را دارند؟ ما با توجه به تجربیات قبلی در یونسکو و آنروا در این زمینه تردیدهای بسیاری داریم اما امیدواریم که اشتباه کرده باشیم.

ملت آمریکا فرصتی طلایی پیش روی خود برای سرنگونی این هیولای انسان‌نما دارند که می‌خواهد پیروز دوره دوم انتخابات باشد و اگر این کار را نکنند، شریک او به عنوان یک جنایتکار جنگ جهانی خواهند شد که از هیچ جنایاتی علیه بشریت بلکه ملت خود آمریکا تردید نمی‌کند."

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین