نظرات برگزیده مخاطبین الف: آمریکا حتی در شرایط کرونایی حاضر نیست به ایران کمک کند/ اکثر برنامه‌های صدا‌و‌سیما کپی‌برداری از ماهواره است/بیشتر کادر مقابله با کرونا از پرستاران هستند

گروه سیاسی الف،   3990127049 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: آمریکا حتی در شرایط کرونایی حاضر نیست به ایران کمک کند/ اکثر برنامه‌های صدا‌و‌سیما کپی‌برداری از ماهواره است/بیشتر کادر مقابله با کرونا از پرستاران هستند

انتشار یادداشتی در انتقاد از سخنان رئیس جمهور با عنوان «چرا بر سر چین و روسیه اینقدر جنجال می کنند!؟» با نظرات متعدد مخاطبین الف همراه شد که تعدادی از آنها را می‌خوانید: 

*در عالم سیاست روابط بر اساس عملکرد کشورها تعیین می شود. می شود بفرمایید که با این همه نفعی که ایران برای چین داشته، تا به حال چه خیری از طرف چین به ایران رسیده؟؟؟

*(در پاسخ به کامنت بالا) مقصد عمده صادرات ایران در سال 97 و 98 به چین و عراق بوده که مهم ترین شریان ها در دوران تحریم ها هستند پس رابطه با چین و عراق را تخریب نکنیم.

*در نگاه کلی سیاست خارجی فرقی بین چین و روسیه با سایر کشورها نیست و هدف تعامل با همه کشورها برای حداکثر منافع ملی است حتی تعامل با کشورهای متخاصم. اینکه بگوییم روابط ما با چین و روسیه فی نفسه بد است قضاوت درستی نیست. حتی کشورهای هم پیمان آمریکا و علی رغم میل آمریکا از روسیه و چین خرید دارند و حتی گاهی هزینه های این تقابل را هم میدهند.

*هر کشوری سیاست خارجی خاص خودش رو داره و قطعا باید دنبال منافع خودش باشه. سیاست مثل یه بازی شطرنج میمونه و این وسط شما داری با رقیبت بازی میکنی. این رقیب هم فرقی نمیکنه چین و روسبه باشه یا آمریکا و اروپا. شما باید دنبال منافع کشور خودتون باشید تو این شرایط. همانطوری که بازی بد با آمریکا و اروپا عواقب بدی برا ما خواهد داشت با چین و روسیه هم همین عواقب خواهد بود. کاش به جای این جنجالها و طرفداری از این کشور و آن کشور کمی هم به فکر منافع داخلی و مردم خودمون باشیم

*وقتی سفیر چین تویت کرد، وظیفه اش رو انجام داد. این رو همه قبول دارند. مسئله وقتی حاد شد که کسانی که هر راست و دروغی برای اعتراض به آمریکا و انگلیس و فرانسه و ...(که چند موردش هم در این متن است) را ابزاری برای حمله به آنها میکنند، اینجا کاسه داغتر از آش شدند و دارن از چین دفاع میکنند.

*مشکل بعضیا اینه که در شرایطی که آمریکا و غرب حتی در شرایط کرونایی حاضر نیستند به ایران کمک های دارویی بکنند، چین و روسیه به ایران کمک می کنن. پس باید این آب باریکه هم قطع بشه تا محاصره و فشار ایران حداکثری بشه. اصل ماجرا همینه وگرنه مگه ما نبودیم که نشستسم پای میز مذاکره با آمریکا و اروپا و تمام صنعت هسته ای را دادیم و در عوض تحریم ها چند برابر قبل از برجام شد! این هم تقصیر چین و روسیه بود؟!

*همانهایی که به روحانی رای دادند و کشور را به این روز انداختند اکنون به چین انتقاد میکنند. چین در شیوع بیماری مقصر نبود, مقصر آن دولتی هست که در زمان شیوع کورنا در چین, پرواز برقرار کرد و به جای قرنطینه, مردم را به سر کار فرستاد.

*جالب اینکه عده ای که همش میگن چرا با امریکا سر جنگ دارید به زور میخوان به خاطر یه توییت که سفیر چین گفته اسیر شایعات نشین و وزارت بهداشت ما هر روز کنفرانس داشته برید ببینید میخوان به زور ایران رو با چین هم درگیر کنند البته هدف این گروه مشخص هست چون تو این شرایط تحریمی یکی از معدود کشورهایی که کاری به تحریم امریکا ندارد چین هست(البته برای رضای خدا نیست بلکه برای نفع خودش هست و دلیل همکاری ایران با روسیه و چین همین منفعت مشترک هست و گرنه این دو کشور فعلا نه دوست هستند نه دشمن)

*مشکل اینه که ملت باید بدونند چین جنس درجه 1هم دارد ولی وارد کننده برای سود بیشتر جنس اشغال را وارد می کند ایران یک کم باید سیاست بهتری بخرج بدهد وازدشمنی شرق وغرب استفاده کند ولی بااین سیاست خارجی فشل ما غرب وشرق دارند از ما بهره می بزند. دشمنی آمریکا برای مردم لوث شده و باید یک مدت تلویزیون تو اخبارش دست از گفتن کشته ها و قحطی های آمریکا بردارد.در ضمنی که در دنیای سیاست دوست ودشمن موقتیه و یادتون نره که داعش برای روسیه تهدید بزرگتری بود نه ما چراکه مسئله چچن تازه زنده می شد با حضور داعش و...

***

انتشار یادداشتی در انتقاد از سخنان رئیس جمهور با عنوان «تعدیل‌تان کردیم ؛ اشک ما بدرقه راهتان!..» با نظرات متعدد مخاطبین الف همراه شد که تعدادی از آنها را می‌خوانید: 

*بدبختانه بودجه عظیم وزارت بهداشت به جیب پزشکان می رود و به پرستاران و دیگر کادر درمان که زحمت اصلی را می کشند،ظلم می شود. اکثر پزشکان حتی حاضر به نصب کارتخوان و دادن مالیات واقعی نشدند.زیر میزی و درآمد کلان بماند. مردم جوگیر هم مرتبا در حال تقدیر از پزشکان هستند!!

*در حالي كه دانشگاه آزاد باعث وفور مدرك مهندسي شد اما مافيا مانع افزايش ظرفيت رشته هاي علوم پزشكى در دانشگاه ها شد

*کادر درمانی متعهد بسیار کم شده و همه بیشتر تفکر مال اندوزی دارن به جای خدمت به هم میهنانشون.به جای این که کل بودجه مملکت بریزند تو جیب کادر درمان باید با افزایش ظرفیت اوضاع رو تعدیل میکردند همانند کشورهای سطح اول از نظر بهداشتی مانند هلند ،نروژ وکوبا که سرانه تعداد پزشکشون نسبت به جمعیتشون بر خلاف کشور ما بالاست.

*اصلا نمیدانم اصرار اینکه وزیر حتما باید پزشک باشد چیه؟ یکبار یک پرستار یا کارشناس تغذیه بگذارید

*مشکل اصلی وزارت بهداشت و پزشک و .. نیست. یک سیاست نئولیبرال اقتصاد را شکل داده با شعار کاهش تصدی گری دولت و رویای توسعه و رفاه عمومی. در حالیکه این یک دروغ است و طبقات ضعیف با وارد شدن بخشهای آموزش و درمان و .. به بخش خصوصی که فقط دنبال منافع صاحبان سرمایه خود است عملا از دسترس اقشار ضعیف خارج میشود و همه ابزارهای ایمنی، سلامت، رفاه و آموزش در خدمت پول سالاران قرار میگیرد. آنچه شما در این مقاله میبینید یکی از میوه های نحس این سیاست است. برای همین همه منجمله فعالان تجاری، پزشکها، و حتی کارمندان حقوق بگیر دولت همه دنبال رسیدن به پول به هر قیمتی میروند تا خودشان را در این سیستم پولسالاری بالا بکشند یا حداقل حفظ کنند. تا این سیستم اقتصادی هست با فحش دادن به دیگران چیزی تغییر نمیکند.

*آن تعداد بیمارستان خصوصی که من می شناسم پذیرش بیمار کرونایی دارند، فقط چون تمامی عمل های زیبایی یا درمان های IBF یا نمونه های مشابه کنسل شده (که درست هم هست و در همه جهان اینگونه است) تا منابع متمرکز باشد، درآمد های ناشی از آن نیز از بین رفته و کادر مربوط به آن نیز بیکار شده است. حتی به واسطه خواهرم می دانم پس از تعدیل به پرسنل باقی مانده در قسمت درمان ناباروری اعلام شده این ماه با 20 روز حقوق و ماه آینده نیز اگر دستور تغییر نکند مرخصی بدون حقوق خواهند بود.

*الان بیش از 90% کادر مقابله با کرونا از پرستاران و بهیاران هستند، در صورتی که بیش از 90% حقوق ها به جیب پزشکان میرود.

*سرمایه داران رانتیر که با مجوزها و حماقت های دولت ها فربه شده اند حاضر نیستند درصدی جزیی از منافعی سرشاری را که از سفره همین مردم برداشته اند در این روزهای سخت به کارگرانشان بپردازند. صاحب یکسری رستوران در مشهد که ظرف ۲۰ سال از کارگری و گدایی به دارایی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و سیستم های فشل نظارتی هم نتوانسته اند نه مالیات تعدیل کننده ثروتش را بگیرند نه در مقابل یک شیشلیک مفت مقاومت نموده و بر انواع تخلفاتش نظارت کنند نیز حاضر نیست یک ملک کوچکش را بفروشد و حداقل یکسال حقوق ۱۰۰ کارگرش را بدهد. کرونا بهانه است باید دوباره برای نبرد با سرمایه داران رانتیر زالو صفت و حمایت از ولی فقیه و مردم در مبارزه با انها بسیج شویم.

*جامعه آلوده به یک سیستم کثیف سرمایه داری و سرمایه اندوزی شد که نه تنها هیچ آورده ای هم مثل جامع سرمایه داری در غرب نداشت بلکه با بلعیدن ثروت عمومی و منابع کشور کثیف ترین نوع سرمایه داری رو پایه گذاشت . همین امروز مدیر عامل و صاحب سهام اصلی توییتر از ثروت شخصی خودش 1 میلیارد دلار بخشید.تو ایران کسی رو سراغ دارین که یک هزارم این هم کرده باشه ؟ همین بیمارستان اگر میخواست میتونست حقوق 1200 تا کارمند و پرستار و نیروی خدماتی که اتفاقا پایین تر حقوق ها رو دریافت می کنند ، پرداخت کنه .ولی ترجیج داد سرمایه اش رو حفظ کنه و پرسنل رو اخراج و یک شو هم در آخر اجرا کردند که دل مردم رو به در بیاره

***

انتشار یادداشتی در انتقاد از سخنان رئیس جمهور با عنوان « عشق تلویزیون به سلبریتی‌ها کی پایان می‌پذیرد؟ » با نظرات متعدد مخاطبین الف همراه شد که تعدادی از آنها را می‌خوانید: 

*وقتی صحبت های استاد رایفی پور از دل بر می آید لاجرم بر دل هم می نشیند چه کار مدرک داری مهم علمش است که الحق والانصاف داره . واقعا جوان ها هم جذبش شده اند.چون با فطرت پاک انسان ها جواب می دهد دلهای پاک بی کینه هم می پذیرند . بدونه بغض و کینه به سخنرانی هاشون گوش بدهید شاید فطرتتون زیاد دست خوش.. نشده باشه بتونید حرف حق را دریافت کنید.

*من این برنامه رو ندیدم اما مدتها پیش یک کلیپ بود از ایشون که با افتخار میگفت جوراب زائران را میشویند آب شستشو را میجوشانند و بعد از تبخیر آب نمک مانده ته ظرف را تبرک میکنند میریزنند روی غذا!!!!آنجا بود که از خدا وند متعال خواستم اگر هدایت پذیرند این افراد آنها را هدایت و گرنه نسلشان را از روی زمین بردارد .

*{پاسخ به کامنت بالا}آقای ناشناس خیلی راحت حرفهای ایشونو تحریف میکنید بترسید از عقوبتش, ایشون خودش مخالف سر سخت یه همچین عقایدیه, در ضمن اونی که شما دارید میگید کاریه که مردم عراق تو اربعین انجام میدن و ایشون فقط این قضیه رو عنوان کردن

*اقای رائفی پور اگر قائل به سواد خودشون هستن حتی الامکان یه مقاله خشک و خالی ارائه بدن. والا خوندن از روی کتاب و باز گفتارش رو دختر ۱۰ ساله من هم خوب انجام میده

*{پاسخ به کامنت بالا}شما اگر تشریف ببری تو سایت مصاف یا یک جستجوی ساده در اینترنت و یوتیوب انجام بدی به مقالات و کلیپ های تصویری بسیار ارزشمند از ایشون هم خواهی رسید. ولی متاسفانه مشکل ما اینه که عادت داریم متاسفانه بدون اینکه تحقیقی انجام بدیم، فقط الکی حرف بزنیم و خضعبلات تلاوت کنیم.

*میدونید چرا فقط همین یک روش در صدا و سیما برای جذاب کردن برنامه هست؟ چون هنوز در شبکه های ماهواره ای روش و ابتکار دیگه ای استفاده نشده تا صدا و سیما کپی برداری کنه. متاسفانه با وجود هزینه های چند هزار میلیاردی از بیت المال در صدا و سیما اکثر برنامه ها کپی برداری از شبکه های ماهواره است و ابتکار در صدا و سیما صفر هستش حتی نحوه دکدور برنامه خبری و نخوه خبر خوانی در بعضی برنامه های اخبار کپی شده از شبکه های معاند فارسی زبان هستش. واقعا سازمان جالبیه صدا و سیما.

*سلبریتی‌زدگی صدا و سیما عیبه و مدرک‌زدگی شما ایرادی نداره؟! من با حضور ایشون در تلویزیون درحالیکه نتونه نظرات پخته و مستدلش رو بیان کنه مخالفم، ولی علت اینکه رائفی‌پور تا حالا نتونسته از سابقه‌ای که مدنظر شماست برخوردار باشه وارستگی و آزادگی ایشون هستش، وگرنه بسیار درمعرض انواع و اقسام منصب‌هایی بوده که هیچوقت در هیچ حالتی به شما پیشنهاد نمیشه!

*واقعا برام خنده داره در مملکتی که رییس جمهور حقوقدانش درباره همه چیز نظر میده شما با چه استدلالی از دعوت یک محقق انقدر آشفته شدید.  چیزی که مشخصه دلیل اصلی نگارش این متن .. نگرانی برای سلبریتی زدگی بهانه ای بیش نیست.  به تحقیق متوجه شدم طرفداران آزادی بیان در برابر نظر مخالف خودشون کمترین تحمل رو دارن. چه اشکالی داره تلویزیون نظرات همه رو منتشر کنه؟ مردم خودشون عاقلن و میفهمم چی درسته چی غلطه. آقای رائفی پور فارغ از مدرک در بحث مهدویت صدها برابر خیلی از .. فعالیت موفق داشتن و نه فقط در حد حرف که در عمل تونستن جوانان رو به بحث مهدویت و دین علاقمند کنن. مطمئنم نویسنده این متن کوچکترین اطلاعاتی در خصوص جنبش مصاف و فعالیت های ایشون در سال های گذشته ندارن.

*میزان دفاع از رائفی پور ترسناک است. رائفی پور نماد سقوط جایگاه منطق، دانشگاه و با تاسف حوزه است. یک نفر بدون دانش کافی، با استدلال هایی که هرکس اندکی تفکر منطقی و انتقادی بداند آنها را نادرست می شمارد، این همه طرفدار دارد. برای آینده این مملکت باید ترسید.

*اگه انتقادی به حضور یا حرفهای ایشون باشه, اصولا باید از طرف متخصصین دین و مذهب باشه, نه غیر از آنها, منم موفقم که افراد صرفا از طریق مدارک دانشگاهی با سواد نمیشن. و این نکته هم مد نظر باشه, خیلی از خبرنگارهای محترم, در اکثر حوزه ها نظر میدن, و تحلیل میکنن, به جای اطلاع رسانی. نمونه اش همین متن.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۱۷۵۶۹۱۶:۳۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۹
وقتی هم یکدستگاه نظارتی همچون دیوان محاسبات گزارش وقوع جرم و تخلف را می دهد چنان تهدید میشود که حرف خود را پس می‌گیرد آیا با این شرایطی که اشرار یقه سفید بوجود اورده اند امیدی به برخورد با مفسدین میرود
ناشناس۱۴۱۷۷۲۹۱۹:۳۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۲۹
دکتر علی اکبر عرب مازار عنوان کرد کدام رونق اقتصادی صورت گرفته که این حباب در حال ترکیدن در بورس بوجود امده و هر لحظه ممکن است باعث زیان هنگفت به سهامدارات خرد شود شرح خبر در سایت مشرق نیوز
ناشناس۱۴۱۷۷۴۰۱۹:۴۴:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۲۹
روحانی باید مستندات خود را در مورد ناپدید نشدن 4 میلیارد و 800 میلیون دلار مذکور به مردم و دستگاه قضایی ارائه نماید تا باور کنیم که دیوان محاسبات تحت فشار حرف خود را پس نگرفته است !
ناشناس۱۴۱۷۷۴۳۱۹:۴۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۲۹
4/8 میلیارد دلار گم شده معادل پول 68 دکل نفتی است روحانی و اصلاح طلبان باید در این مورد پاسخگوی افکار عمومی باشند.
ناشناس۱۴۱۸۲۱۵۱۲:۰۰:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۳۰
اکبر ترکان: 20 میلیارد دلار به تاراج رفته است.
ناشناس۱۴۱۷۵۷۱۱۶:۳۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۲۹
دولت در مورد کنترل شیوع ویروس کرونا دارد آزمون و خطا میکند و این اصلا با مقدسات قسم خورده پزشکی همخوانی ندارد
ناشناس۱۴۱۷۵۷۲۱۶:۳۷:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲۹
هدف دولت سلامتی مردم نیست دولت می خواهد تردد صورت بگیرد و بنزین مصرف شود و کسری همایش تامین شود بنزین را اگر می توانید صادر کنید چرا با جان مردم بازی میکنید
ناشناس۱۴۱۷۷۶۱۲۰:۱۷:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۲۹
دولت روی بنزین سوبسید (یارانه) پرداخت می کنه پس استدلال شما صحیح نیست.
ناشناس۱۴۱۸۱۸۷۱۱:۳۸:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۳۰
پس یک طرحی بزاره تا ما سهمیه بنزین را به خودش بفروشیم
ناشناس۱۴۱۷۵۷۳۱۶:۳۸:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۲۹
ما کمک نقدی نمیخواهیم . ما صندوقمان پر از $ است .
ناشناس۱۴۱۷۵۷۶۱۶:۳۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۲۹
خواستار محاکمه نمایندگان رد صلاحیت شده اقتصادی توسط مدعی العموم هستیم
ناشناس۱۴۱۷۵۷۸۱۶:۴۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۲۹
از حسن و اسحاق که باعث شدند دیوان محاسبات تخلفات صورت گرفته را ماست مالی کند بشدت هرچه تمام ملولیم
ناشناس۱۴۱۷۵۹۵۱۶:۵۴:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۹
چین مایه ننگ دنیا
ناشناس۱۴۱۷۷۳۳۱۹:۳۵:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۹
دشمن اصلی ما امریکاست / مرگ بر امریکا
ناشناس۱۴۱۷۷۵۷۲۰:۱۴:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۲۹
وامریکا وغرب چی ؟
ناشناس۱۴۱۷۵۹۹۱۶:۵۶:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۲۹
مقامات پنهانکار چین به شمار تعداد قربانیان کرونا در شهر ووهان افزودند . آمریکا ، چین را نصف کند .
ناشناس۱۴۱۷۷۳۵۱۹:۳۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۹
دُم خروس کرونا بیرون زد. دیلی میل: آزمایشگاه ووهان با هزینه آمریکا روی خفاش های حامل کووید 19 کار می کرده است.
ناشناس۱۴۱۷۶۱۲۱۷:۰۵:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۲۹
ببخشید این حرف ......با افتخار میگفت جوراب زائران را میشویند آب شستشو را میجوشانند و بعد از تبخیر آب نمک مانده .... این حرف رو رائفی پور داره از یه مستندی بیان می کنه نه این که خودش جواب های زائران بشوره.
ناشناس۱۴۱۷۶۱۵۱۷:۰۶:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۲۹
تازه د دارم میفهمم که چرا ترامپ به چین موذی بال و پر نمیده برای پرواز . این چین خیلی خطرناکه برای دنیا
ناشناس۱۴۱۷۷۱۴۱۹:۱۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۲۹
ترامپ ، چین را روانه جهان سوم کند .
ناشناس۱۴۱۷۷۴۷۱۹:۵۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۲۹
امریکا بدهکارترین و بزرگترین وارد کننده چین است چین ابرقدرت نظامی و اقتصادی دنیاست.
ناشناس۱۴۱۷۶۲۱۱۷:۱۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۲۹
برنامه های بی محتوا و به درد نخور صدا و سیما مردم رو هول میده به سمت استفاده از ماهواره
ناشناس۱۴۱۷۸۰۰۲۱:۰۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۲۹
در یک کلام توهین به شعور مردم.
ناشناس۱۴۱۷۶۲۹۱۷:۲۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۲۹
جانوران هم از دست این چینی ها در امان نیستند . پنگولین ها خفاش ها گربه ها سگ ها بچه موش ها غورباقه ها وزغ ها لاک پشتها مارها سوسک ها دنیا باید فکری اساسی راجع به چین کنه
ناشناس۱۴۱۷۶۳۷۱۷:۳۸:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۲۹
با توجه به گسترش جهانی ویروس کرونا تنها راه مبارزه با آن استفاده از علوم فیزیک است از امواج و اشعه ها راهکارهای پزشکی به تنهایی نمی تواند از همه گیری بکاهد دانشمندان فیزیک ایرانی کمپین جهانی تشکیل بدهند و اطلاعات خود را مبادله کنند با امواج فراگیری همچون امواج رادیویی مخصوص و ماکرویو و نظایر آن می‌توان به نابودی این ویروس امیدوار بود
ناشناس۱۴۱۷۸۴۱۲۲:۴۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۲۹
بعد از آن با موج سرطان ایجاد شده از این امواج مواجه خواهیم شد
ناشناس۱۴۱۷۶۶۴۱۸:۱۵:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۲۹
حتی جمهموری اسلامی حاضر نیست فیلترینگ و پارازیت را در شرایط کورونایی بردارد. از خودتان شروع کنید مجید جان
ناشناس۱۴۱۷۷۳۶۱۹:۴۰:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۲۹
برداشتن فیلترینگ و پارازیت چه تاثیری در بهبود بیماران کرونا دارند ؟!
ناشناس۱۴۱۷۹۲۸۰۱:۴۸:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۳۰
یه چیزی گفتی که یه چیزی گفته باشی!! مگه فیلترینگ و پارازیت روی کاهش یا افزایش کرونا تاثیر داره!؟!؟ ولی جلوگیری از ورود دارو و تجهیزات به بهانه تحریم حتما روی مبارزه با کرونا تاثیر داره!!
ناشناس۱۴۱۷۷۵۶۲۰:۱۳:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۲۹
اقای رایفی پور ادم خیلی با سوادی است و تمام صحبتهایی که گفته درست است.متاسفانه بعضی از جناهها چون منافعشان در خطر است ایشان را تخریب می کنند
محسن۱۴۱۷۷۹۲۲۰:۴۶:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۲۹
چرا صدا وسیما بودجه دولتی دارد؟
ناشناس۱۴۱۷۹۷۷۰۷:۲۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۳۰
مطابق معمول كاروزحمت وخطر از پرستار ودريافتي ميلياردي هم مال پزشكان محترم !!! به محض شروع كرونا خيلي هاشون مطبهارو بستند ورفتند!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین