داستان سفیر چین و تکمله‌ای بر یک گفت‌وگو کاش رواداری و مدارا کردن را هم از سردار سلیمانی یاد می‌گرفتیم

حسین رجایی کارشناس بین الملل،   3990125025 ۷۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
کاش رواداری و مدارا کردن را هم از سردار سلیمانی یاد می‌گرفتیم

وقتی نقدی بر نقد آقای زیدآبادی نوشتم که: "وظیفه سخنگوی وزارت بهداشت، دست اندازی در سیاست خارجی نیست". ایشان در مطلبی با عنوان "مشابه یا متفاوت؟" ضمن قبول ضمنی برخی موارد مطروحه و استقبال از گفتگوی آزاد و امن، از عدم تساهل و مدارای سیاسی در کشور و متهم کردن مخالفان و منتقدان به خودباختگی و وابستگی و جاسوسی برای دولت های غربی گلایه کردند. 

طبعاً گلایه ایشان، متوجه برخی رفتارهای موافقان سیاست خارجی جمهوری اسلامی است. حالا اجازه دهید به آن سوی قضیه نگاه کنیم. برای نگارنده هم این سؤال بزرگ مطرح است که چرا بر سر چند توییت ساده و طبیعی، مخالفان سیاست خارجی کشور باید چنین جنجال غیرطبیعی برپا کنند!؟ و چرا وقتی امثال نگارنده در پی حل مسئله برمی آیند باید از سوی مخاطبان به وابستگی و مزدوری برای چین متهم شوند!؟ مخاطبانی که ابراز احساسات و هیجانات سیاسی برایشان مقدم از گفتگوی عقلانی و منطقی است. 

خب اجازه دهید با یک نگاه دو وجهی، درصدد حل معماهای یاد شده برای خودم و جناب زیدآبادی برآیم. در ابتدا سخنی دارم با مخالفان مستقل وضع موجود سیاست خارجی، افرادی همانند آقای زیدآبادی. واقعاً چرا درست زمانی که به سختی یک میلیارد و ششصد میلیون دلار از پول مملکت را از چنگال آمریکایی ها در لوگزامبورگ درآورده ایم (که البته این بخش بسیار کوچکی از دزدی های ایالات متحده از جیب ملت ایران است)، درست زمانی که در اوج بحران کرونا تحت شدیدترین تحریم هایی هستیم که آمریکایی ها با پاره کردن توافقی که خودشان امضا کرده اند به ما تحمیل نموده اند، زمانی که با ترور ناجوانمردانه یک اسطوره تاریخی و ملی (سردار سلیمانی) ملتمان در سوگ است، توییت ساده سفیر چین باید بزرگترین مسئله کشور بشود!؟ آیا هیچ عقل سلیمی می پذیرد که این نوع واکنش کاملاً طبیعی است!؟ اگر توییت سفیر، گستاخانه و استعمارگرانه!! است، پس اسم کارهای آمریکا چیست!؟

می دانید و می دانیم که دولت های غربی، دهها هزار رسانه فارسی زبان (اعم از ماهواره ای و اینترنتی) دارند که با پیشرفته ترین شگردهای رسانه ای، از صبح تا شب روی ذهن ملت ایران کار می کنند. میدانیم که اصلا یک پروژه بزرگ را برای استیلای فرهنگی بر مردم ما در دست دارند (ترویج لیبرالیسم). آیا میتوانید به عدد انگشتان دست، رسانه فارسی زبان چینی را هم نام ببرید!؟ آیا چین هم به دنبال استیلای فرهنگ کنفوسیوسی در ایران است!!؟ آیا می دانید غرب به چه تعداد از نیروهای اپوزیسیون ایرانی حقوق می دهد!؟ آیا برای چین هم اصلا تمایل و امکان استخدام یک هزارم این تعداد مزدور وجود دارد!؟ 

حتما میپذیرید که حجم بزرگی از نفرت از متحدان جمهوری اسلامی و عشق به سرزمین های رؤیایی! غرب را همین دست رسانه ها و مزدوران تولید کرده اند. عشقی که همین بحران کرونا نشان داد چقدر موهومی و پوچ است. پس اجازه بدهید قدری هم به حکومت حق بدهیم که به برخی از منتقدان و مخالفانش به دیده تردید بنگرد. وقتی اصلا توان رسانه ای ما با توان ثروتمندترین دولت های غربی و عربی قابل مقایسه نیست، حق بدهید آزادی بیان بی حد و حصر را نپذیرد. مگر اینکه معتقد باشید عرصه فرهنگی و اجتماعی و سیاسی کشور را باید دودستی تقدیم رسانه های سعودی و صهیونیستی کنیم تا آن ها مسیر آینده ملت ایران را تعیین کنند!! 

 آقای زیدآبادی پرسیدند: چرا در مملکت ما در برابر یک تماس یا مذاکره حداقلی با ابرقدرت هم باید مقاومت بشود!؟ گویی ایشان برخی موارد تاریخی را که طی آن‌ها ما در موارد مختلف با آمریکایی‌ها تماس و همکاری برقرارکرده ایم فراموش کرده اند: مثلاً کلاهی که آمریکایی ها بعد از مذاکرات الجزایر بر سر ما گذاشتند. یا پس از همکاری های بسیاری که در جنگ علیه تروریسم (در افغانستان) با ایشان کردیم، محور شرارتمان خواندند. یا وقتی برای بار اول در دولت خاتمی، فعالیت های هسته ای مان را تعلیق کردیم زیر همه قول و قرارهایشان زدند. آخرین تجربه تلخ مان هم، برجام است که بر تارک تاریخ میدرخشد! چندبار از یک سوراخ گزیده شویم خوبست!؟

یک سنت همیشگی مخالفان سیاست های موجود کشور این است که حتی عملکرد مسئولانی که در شب پیروزیشان جشن گرفته اند را به جمهوری اسلامی نسبت دهند ولی حتما خوب واقفند که تجسم عملی مکتب امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی امثال مصطفی چمران ها و قاسم سلیمانی ها هستند نه آنهایی که بچه ها و پول هایشان را به آمریکا و کانادا میفرستند.  یک ویژگی برجسته چمران ها و سلیمانی ها، رواداری و مدارا با سلایق متفاوت فکری و سیاسی بود که خواهم گفت.

اما روی بخش دوم سخن ام با برادران انقلابی است. برادرانی که از فرهنگ جهاد و شهادت و مقاومت و عبادت شهید چمران ها و سلیمانی ها بسیار شنیده اند اما از تساهل و رواداری فکری و سیاسی ایشان، نه چندان! موافقان سیاست های کشور باید بپذیرند که تنها مقصر خشم و یأس اجتماعی که در میان برخی اقشار جامعه وجود دارد، حجم بالای دروغ پراکنی و نفرت پراکنی رسانه ها و مزدوران بیگانه نیست، برخی رفتارها و سستی های ما هم مؤثر بر این وضعیت است. هرچه بسیاری از نیروهای انقلابی و جهادی مخلص در اقصا نقاط ایران با خدمت بی مزد و منت و متواضعانه به مردم میکارند، معدودی انقلابیون پشت میزنشین و کم تحمل با کلام ها و کردارهای از موضع بالا و پرتبختر خویش بر باد می دهند. آیا منش سردار سلیمانی هم این بود!؟ 

در مراسم تشییع مرحوم هاشمی رفسنجانی، سردار سلیمانی از ایشان به نیکی یاد کردند. پس از تحریم وزیرخارجه توسط آمریکا هم در ملاقاتی دوستانه، از آقای ظریف قاطعانه حمایت کردند. آیا معدود انقلابی هایی که به همین دلایل به سردار می تاختند، می توانند الگوی مناسبی برای ما باشند!؟ آیا این دست سخنان پرتکرار سردار سلیمانی برای ما درس آموز نیستند:

«من و آدم‌های خودم!؟ من و رفقای خودم!؟ من و مریدهای خودم!؟ این بی‌حجاب است، آن باحجاب است، این چپ است، آن راست است، این اصلاح طلب است، او اصولگراست، خب پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید؟ همان دختر کم‌حجاب دختر من است. دختر ما و شماست .... فقط رابطه حزب‌اللهی با حزب‌اللهی معنا ندارد. رابطه حزب‌اللهی با کسی که دینش ضعیف‌تر است موضوعیت دارد. جامعه ما خانواده ماست. این‌ها همه مردم ما هستند. این ها بچه های ما هستند.» [1]

[1] https://www.aparat.com/v/tJHjQ

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۱۲۵۶۲۰۹:۲۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
شما چرا اصرار به تطهیر رفتار خلاف عرف سفیر چین را دارید؟؟؟
ناشناس۱۴۱۲۶۰۶۰۹:۵۶:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۲۵
منافع چرخش به سوی روسیه چین تا به حال چه بوده است؟
ناشناس۱۴۱۲۷۴۹۱۱:۵۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
مقصد عمده صادرات ایران در سال 97 و 98 به چین و عراق بوده بعد از شکست برجام و تشدید تحریم ها و ناامید شدن از کدخدا دولت ناچار به شرق متمایل شد.
ناشناس۱۴۱۲۷۶۲۱۲:۰۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۱۲۷۵۵۱۲:۰۴:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
با سلام و احترام اگر فقط همان 3 بند اول متن را بخوانید دلیل غلبه هیجانات و احساسات بر منطق و عقلانیت را در این موضوع توضیح داده ام. دلیل اینکه چرا برخی مخاطبان اصرار وافری دارند بدون خواندن متن و اندیشیدن در خصوص آن، در مورد آن نظر دهند.
ناشناس۱۴۱۳۱۵۴۱۷:۴۴:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۲۵
بی نظیر بودید انگار خودم این مقاله رو‌نوشتم...هرروز این حرفهارو در توییتر میزنم و الانم بهداشتراک می گذارمش، ممنون
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۱۳۳۹۵۲۱:۲۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۲۵
با سلام نظر لطف شماست متشکرم
ناشناس۱۴۱۲۷۶۴۱۲:۰۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۲۵
فعالان اقتصادی اذعان دارند که طی 2 سال گذشته بیشترین پرداخت ها به ایران از طریق چین بوده است.
علی۱۴۱۳۸۰۰۱۰:۲۹:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۲۶
حالاشمابفرماییدمنافع مداراوارتباط ودادوستدباکشوری مثل فرانسه که درسختترین شرایط کشور(تحریم) جاخالی داده وزیرقول وقرارش می زندچیست.؟.؟ همان فرانسه ای که هنوزهم میزبان جنایتکاران وتروریستهای مجاهدین خلق است....!!!!
ناشناس۱۴۱۲۶۶۵۱۰:۵۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
از مدارا گفتید، حضرت حافظ هم می فرماید: آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرفست با دوستان مروّت با دشمنان مدارا
ناشناس۱۴۱۲۶۷۸۱۱:۰۳:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۲۵
چرا با آمریکا و اصولا غرب مدارا نمی کنید؟
ناشناس۱۴۱۲۸۲۱۱۲:۵۵:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی باید از تهدید و تحریم و جنگ افروزی و ترور و حمایت از تروریسم و مداخله در امور داخلی سایر کشورها دست بردارند و به کشورهای عادی در دنیا تبدیل بشوند تا زمانیکه خُوی استکباری و قُلدری دارند تعامل با آنها ممکن نیست.
ناشناس۱۴۱۲۷۱۳۱۱:۲۹:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۲۵
چرا با آمریکا مدارا نمی کنیم و به آسایش نمی رسیم؟؟؟؟
ناشناس۱۴۱۲۷۴۰۱۱:۵۰:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
نتیجه مدارا و سازش با امریکا در قضیه برجام گستاخ تر شدن یانکی ها و ترور سردار سلیمانی شد.
ناشناس۱۴۱۲۷۷۶۱۲:۱۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۲۵
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۴۱۳۱۵۵۱۷:۴۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۲۵
برجام را موشک پران ها و شعار دهندگان بر هم زدن
ناشناس۱۴۱۳۵۲۱۰۰:۲۳:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۲۶
آنهایی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است !!! و تضامین لازم رو از دشمن نگرفتن باعث نابودی برجام شدند.
ناشناس۱۴۱۲۷۵۰۱۱:۵۸:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۲۵
عباس عبدی: بخاطر کرونا به چین حمله می کنند تا مسئولیت خود را فرافکنی کنند.
ناشناس۱۴۱۲۸۷۹۱۳:۴۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۲۵
کمونیسم جایی در ایران ندارد.
ناشناس۱۴۱۲۹۱۴۱۴:۲۱:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
عباس عبدی: تخریب چین سیاست امریکایی است.
ناشناس۱۴۱۲۹۵۲۱۴:۴۰:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
انگلیس در جنگ جهانی اول 10 میلیون نفر ایرانی را با قحطی ساختگی به کشتن داد مردم ایران از شیطان بزرگ و روباه پیر متنفرند.
ناشناس۱۴۱۲۷۷۴۱۲:۱۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
سخنان سفیر چین خلاف عرف نبود اما حضور سفیر انگلیس در بین اندک تجمع کنندگان در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراین خلاف عرف و خائنانه بود.
ناشناس۱۴۱۲۷۷۹۱۲:۱۷:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
غربگدایان اگر چین ستیزی می کنند در حقیقت در حال بزک کردن امریکای جنایتکار و غرب غارتگرند.
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۱۲۷۸۱۱۲:۲۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۲۵
با سلام لطفا به این سخنان دیروز سفیرمان در چین عنایت داشته باشید: چین کشوری است که اعلام کرده تحریم‌های آمریکا را قبول ندارد و همچنان نفت ایران را می‌خرد. در داخل ایران باید به «اظهارنظرها» در مورد چین خیلی توجه شود. به عنوان سفیر ایران در چین اعلام می‌کنم در این مدت که در پکن بودم جز «عزت و احترام» چیزی از دولت و ملت چین ندیده‌ام.
ناشناس۱۴۱۳۱۱۹۱۷:۱۲:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۲۵
جناب رجایی مسائل مختلفی در جامعه هست که با برگزاری همه پرسی و سوال از مردم همه این مشکلات رفع میشود
ناشناس۱۴۱۳۲۰۲۱۸:۳۴:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۵
لطفا به کشور دوست (چین) بگید به ما رادار های پیشرفته بفروشد. ببینم میفروشد یا نه
ناشناس۱۴۱۳۵۱۷۰۰:۱۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۲۶
ساقط کردن پهپاد گلوبال هاوک 200 میلیون دلاری امریکا با سامانه راداری و موشکی تولید داخل صورت گرفت ما نیازی به سامانه های خارجی نداریم البته اس 300 روسیه را هم داریم.
ناشناس۱۴۱۳۲۷۰۱۹:۴۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۲۵
درست است، چین نفت ایران را میخرد فقط پولش را نمیدهد.
ناشناس۱۴۱۲۵۶۶۰۹:۲۸:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۲۵
آیا سفیر چین در ایران از حق کاپیتالاسیون برحوردار است که با تحکم با مقام رسمی این کشور صحبت می کند؟ شما چرا چند روز است سنگ سینه چین کمونیسم و سفیرش را بر دل می زنید؟
ناشناس۱۴۱۲۷۴۵۱۱:۵۴:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۲۵
اگر چین رو هم به لیست دشمنامون اضافه کنیم شما خوشحال میشی ؟!
ناشناس۱۴۱۲۵۶۹۰۹:۳۱:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۲۵
همه چیز رو بالا و پایین کرده به همه چیز ربط دادی تا سفیر چین و اصولا چین را «خوبه» کنی!!!!!
ناشناس۱۴۱۲۷۵۱۱۲:۰۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
امریکا: علی رغم کرونا تحریم ها علیه ایران را ادامه می دهیم. سفیرچین: ملت چین و ایران همیشه در کنار یکدیگر ایستاده اند. نتیجه : تشخیص دوست و دشمن خیلی سخت نیست.
ناشناس۱۴۱۲۵۷۶۰۹:۳۶:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
نیروهای انقلابی و جهادی مخلص چه کسانی هستند؟
ناشناس۱۴۱۲۶۸۲۱۱:۰۸:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
قطعا از جریان موسوم به اصلاحات و کارگزاران و گرین کارتی ها نیستند. مردانی هستند از سردار دلها
ناشناس۱۴۱۲۷۶۷۱۲:۱۲:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۲۵
نیروهای مخلص و انقلابی سپاه و بسیج هستن که شبانه معابر و خیابان ها رو گند زدایی و ضد عفونی می کنند و طلبه های جهادی هستن که در بیمارستان ها به بیماران کرونا خدمت می کنند و در مساجد به تولید ماسک و گان جراحی مشغول هستن.
ناشناس۱۴۱۲۵۷۸۰۹:۳۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
لیبرالیسم مگر بد است که اینگونه از آن نام می برید؟
ناشناس۱۴۱۲۶۱۲۱۰:۰۵:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۲۵
لیبرالیسم یعنی آزادی خواهی. فطرت و روح انسان لیبرالیستی است. حتی حیوانات هم آزادی را به غذا و آسایش ترجیح داده و شرایط قفس را تحمل نمی کنند.
ناشناس۱۴۱۲۹۴۰۱۴:۳۶:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
نتیجه ملموس لیبرالیسم در امریکا و اروپا افزایش شدید فاصله طبقاتی و فقر و تبعیض و بیکاری است بیش از 40 میلیون نفر از مردم امریکا زیر خط فقر هستن و با کوپن غذا دریافت می کنند و وجود تعداد زیادی افراد کارتون خواب در امریکا و انگلیس و آلمان و فرانسه و اسپانیا موید این ادعاست.
ناشناس۱۴۱۳۲۸۵۲۰:۰۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۲۵
چند درصد مردم ایران زیر خط فقر هستن؟
ناشناس۱۴۱۳۹۰۴۱۲:۱۰:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۲۶
فقر و بدبختی مردم ایران هم نتیجه اجرای سیاست های اقتصاد نئولیبرالی است.
ناشناس۱۴۱۲۹۶۳۱۴:۴۶:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۲۵
کرونا نشان داد که کشورهای لیبرالی غربی مدعی پیشرفت و تکنولوژی چقدر عقب افتاده اند.
ناشناس۱۴۱۳۳۹۷۲۱:۲۸:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۲۵
ها؟!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۴۱۲۷۴۳۱۱:۵۲:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۲۵
لیبرالیسم شکست خورده نمونه بارز آن فرانسه است که امانوئل مکرون مخالفان دولتش را با اسلحه فلش بال کور می کند.
ناشناس۱۴۱۲۵۷۹۰۹:۳۸:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
اشکال شما و امثال شما این است که به همه موضاعات و اتفاقات از زیر عینک ایدئولوژی می نگرید.
ناشناس۱۴۱۲۵۹۴۰۹:۴۶:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۵
شما حقوقتان را به یوان دریافت می کنید؟
ناشناس۱۴۱۲۸۲۹۱۳:۰۰:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
چین و روسیه و کوبا در جنگ با کرونا به کمک ایتالیا شتافته اند اما امریکا و متحدان اروپایی هیچ کمکی به ایتالیا نکردند.
ناشناس۱۴۱۲۸۹۷۱۳:۵۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۲۵
بسیاری بیماران ایتالیایی به آلمان منتقل شده و آنجا بستری هستند. نادانسته نظر ندهید.
ناشناس۱۴۱۲۹۳۵۱۴:۳۲:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
آلمان اگر به ایتالیا کمک نمی کرد باید شک می کردیم !
ناشناس۱۴۱۲۶۳۵۱۰:۲۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۲۵
در موضع ضعف اقتصادی و اجتماعی همه روادار می شوندولی کسی باور نمی کند. هنر این است که وقتی قوی باشی روادار باشی.
محمد۱۴۱۲۶۴۱۱۰:۲۲:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۲۵
غرب جز ضرر برای ما چی داشته بشمار
ناشناس۱۴۱۲۶۹۲۱۱:۱۹:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۲۵
مزایای شرق رو نام ببر.اصولا چرا از این زاویه نگاه میکنی؟از این زاویه نگاه کن که ببین الان در دنیا چه کسی به صورت واقعی با ما ارتباط منطقی دارد.هر کشوری هم که با ما ارتباط دارد فقط در فکر چاپیدن حداکثری است و اوضاع اقتصادی و اجتماعی ما اینرا ثابت میکند.
ناشناس۱۴۱۲۹۶۵۱۴:۴۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۲۵
چین و روسیه اکنون در دور زدن تحریم ها با ما همکاری می کنند و مانع فشار حداکثری امریکا شده اند.
ناشناس۱۴۱۳۲۸۸۲۰:۰۲:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
چین و روسیه تا حالا حتی یک کارخونه تو ایران نساختن. بلکه تمام سعی چین نابودی کارخونه های ایرانه تا فقط وارد کننده باشیم
ناشناس۱۴۱۲۷۵۳۱۲:۰۳:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۲۵
امریکا و اروپا با تحریم های ظالمانه بیشترین خسارت را به ما وارد کرده اند.
ناشناس۱۴۱۲۷۷۱۱۲:۱۴:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۵
هواپیماهای جنگنده ای که حدود 50 سال سن دارند و هنوز ستون فقرات نیروی هوایی هستند.ناوگان هوایی ایران ایر که تا همین چندی پیش در خدمت بودند.تاسیسات زیر بنایی که هنوز در خدمت کشور هستند.سهام بزرگترین فولاد اروپا.سهام گاز دریای شمال اروپا که هنوز منافعش مال ایران است.باز هم بگم یا بقیه اش رو خودت تحقیق میکنی؟
ناشناس۱۴۱۲۶۸۱۱۱:۰۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
سردار شهید قاسم سلیمانی اهل مدارا بود ولی خط قرمزهای زندگیش هم سرجاش بود و در آخر هم بر سر همین خط قرمزها توسط تروریست های آمریکایی به شهادت رسید. اونهایی که شما به عنوان منتقد یا مخالف سیاست خارجی نام میبرید اصلا اون خط قرمزها رو قبول ندارند. میگن باید بریم زیر سلطه آمریکا تا مشکلات دنیوی و معیشتیمون کم بشه.تازه این فقط یک ادعاست و معلوم نیست آخرش چی میشه. خب ما با اینها چطور مدارا کنیم.؟ الان دیگه در عرصه سیاسی اجتماعی ایران چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا نداریم.فقط و فقط انقلابی و غیر انقلابی داریم.
ناشناس۱۴۱۲۶۸۴۱۱:۰۸:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۲۵
سردار سلیمانی انسان کم نظیری بود. روحش شاد
ناشناس۱۴۱۲۶۸۸۱۱:۱۶:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۲۵
... چین زیر ساختهای صنعتی مارو توی این چند سال به طور کل نابود کرده با پنهانکاری و اطلاعات غلط دنیارو الوده کرده دفعه اولم نیست که ویروس کشنده از چین بیرون میاد تمام کشورهای زیر نظر چین کمونیست توی فقرو فلاکتن کره شمالی با اون وضع و کوبا از اون طرف ...
ناشناس۱۴۱۲۹۲۳۱۴:۲۶:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
پنهان کاری امریکا و انگلیس در قضیه کرونا رو فراموش کردی.
ناشناس۱۴۱۲۹۳۰۱۴:۳۱:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
دُم خروس کرونا از امریکا بیرون زد . دیلی میل: آزمایشگاه ووهان با هزینه امریکا روی خفاش های حامل کووید 19 کار می کرده است .
ناشناس۱۴۱۲۶۸۹۱۱:۱۶:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۲۵
متاسفم زیر سایه سردار شهید سلیمانی باز هم مقاله ای در حمایت تلویحی از چین خوب شد سردار رفت و این روزهای ننگین رو ندید
ناشناس۱۴۱۲۷۵۷۱۲:۰۵:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
خون حاج قاسم عزیز تاوان افتضاح برجام بود.
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۱۲۷۶۹۱۲:۱۳:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۲۵
با احترام فکر کنم شما فقط 3 کلمه ابتدایی عنوان متن را مطالعه فرموده اید. اگر چندکلمه دیگر هم جلوتر بروید حتما متوجه خواهید شد موضوع سردار اصلا ربطی به موضوع چین ندارد. سپاسگزارم.
ناشناس۱۴۱۲۸۶۵۱۳:۳۶:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۲۵
با احترام متقابل من همان نویسنده کامنت اول هستم اول اینکه مقاله تان را کامل خواندم ولی شما متاسفانه در باره بنده پیش داوری فرمودید. دوم اینکه بنده هم همین را گفتم که موضوع سردار ربطی به چین ندارد و این شما هستید که از محبوبیت سردار برای دفاع تلویحی از چین استفاده فرمودید. سوم اینکه کمی برای خوانندگان مقالات خودتان احترام قائل باشید و آنها را بدون سواد رسانه ای فرض نکنید. تیتر مقاله اسم سردار سلیمانی را دارد. بلافاصله عکس سردار قرار دارد.در پاراگرافهای سوم ،هفتم ،هشتم ،نهم و دهم ذکر نام و اشاره به سردار وجود دارد. حالا ، در پاراگراف اول از مقاله دیگر خودتان در حمایت از چین ذکر خیری کرده اید.در پاراگراف سوم و چهارم باز هم عملا در حمایت از چین قلم رانده اید. ترکیب این دو میشود خرج کردن از سردار در حمایت از چین.
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۱۲۹۰۸۱۴:۱۵:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۲۵
با سلام بنده اگر پیشداوری کرده ام عذرخواهی میکنم ولی اجازه دهید تعجب بسیار کنم از اینکه شما بجای قضاوت در مورد فحوا و معنای متن. تعداد کلمات چین و سردار سلیمانی را ملاک قضاوت قرار داده اید!!! اگر بیشتر به معنای متن عنایت داشته باشید حتما درخواهید یافت که موضوع 180 درجه برعکس برداشت حضرتعالی است. مخاطب بحث سردار سلیمانی اتفاقا نیروهای انقلابی و حامی سیاست خارجی کشور هستند و نه متنقدان و مخالفان.
ناشناس۱۴۱۲۶۹۶۱۱:۲۲:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۲۵
هرچی بیشتر مینویسی به اینکه چین نه تنها زیرساختهای مخابراتی مارو کنترل می کنه بلکه داخل ایران کلی ادم داره و کلا کشور و داره اداره می کنه پی می برم نفت رو مفت میبره دریا رو جارو می کنه پولامونو با اینکه دوست مونه بلوکه کرده
ناشناس۱۴۱۲۹۲۵۱۴:۲۸:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۲۵
پول های ایران بدلیل تحریم های امریکا بلوکه شده چین و سایر کشورها مقصر نیستن.
ناشناس۱۴۱۲۷۰۶۱۱:۲۶:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۲۵
چین نیازی به رسانه فارسی زبان ندارد... چرا باید پولش را دور بریزد وقتی به برکت تحریم خود به خود تنها ما خریدار کالای بی کیفیت آنان هستیم. خودروهایی که به ایران می فروشند حتا خودشان سوار نمی شوند. شرکتهای چینی که در ایران قرارداد میبندند به هیچ کجا راهشان نمیدهند جز ایران. ضمنا ... هیچ آدم عاقلی برای زندگی به چین و روسیه پناه نمیبرد پس طبیعی است که شبکه های فارسی زبان عموما با مرکزیت غرب باشد.
ناشناس۱۴۱۲۷۳۶۱۱:۴۴:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۵
شما در صدد حل مساله برآمدید؟! الله اکبر
ناشناس۱۴۱۲۷۳۹۱۱:۴۹:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۲۵
ابراز احساسات و هیجانات سیاسی از طرف منتقدان سیاست خارجی مقدم بر هر چیز است؟!!!! پس برای سفارت نوردان چه چیزی مقدم است؟ خسارتی که کشور ما از سفارت نوردی دیده کجا و یک اظهار نظر علمی از یک شخصیت علمی در یک جایگاه رسمی ؟
ناشناس۱۴۱۲۷۹۳۱۲:۳۳:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۲۵
واقعیت این است که دیر یا زود حکومت به سبک غربی تمام کره ی زمین را فرا می گیرد. فقط و فقط خاطر اینکه آزادی اساس آن است.
ناشناس۱۴۱۲۸۱۶۱۲:۴۹:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۲۵
ان شاءالله کرونا ویروس باعث پایان امپراطوری شیطان بزرگ و ایجاد نظم نوین جهانی خواهد شد.
ناشناس۱۴۱۲۹۷۰۱۴:۵۲:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۲۵
غرب وحشی رو به نابودی است ان شاءالله.
ناشناس۱۴۱۲۸۰۷۱۲:۴۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۲۵
رواداری؟!!!! دلیل اینکه چند توئیت مسئله ساز می شود این است که مردم میدانند چین شریک مردم ایران نیست.
ناشناس۱۴۱۲۹۶۹۱۴:۵۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
تنها کشوری که اکنون از ایران نفت می خرد چین است تنها کشوری که 30 فروند هواپیما تجهیزات پزشکی و دارو و ماسک و گان جراحی و دستکش و غیره به ایران ارسال کرد چین است.
ناشناس۱۴۱۳۲۹۱۲۰:۰۴:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
شما از کیفیت دارو هایی که فرستادن مطمئنی؟ اروپا تمام کیت های چیتی رو برگردوند
ناشناس۱۴۱۳۹۰۷۱۲:۱۳:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۲۶
چین دیروز روزی پاک و بدون کرونا را تجربه کرد و این یعنی کیفیت داروهاشون خیلی بالاست.
ناشناس۱۴۱۲۸۸۶۱۳:۵۰:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۲۵
برادر جان ! ... قربانت گردم ، يكي استاد نجاري است ... يكي استاد خياطي .. يكي استاد جوشكاري ، يكي استاد مكانيك .. يكي بنايي ... يكي استاد اخلاق ... يكي استاد رياضي .. يكي استاد امور نظامي ... يكي هم امور فرهنگي .. يكي هم امور اقتصادي .. و از قديم و نديدم گفته اند كه : هر كاري را بايد به دست استادش سپرد و هر كاري بايد از استادش طلبيد اما خب ! قبول دارم كه در امور اخلاق و مدارا و رواداري ، انشاء الله كه همه ما مردم ، همه نفوس اين كره ارض ، همه استاد آن باشيم !!! ... انشاء الله !!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین