امیر قلعه نویی: پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس به گذشته برنگردند

گروه ورزشی الف،   3990124126

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس نباید به سال‌های گذشته برگردند، گفت: برای تصمیم‌گیری در مورد لیگ نیاز به زمان داریم و نباید حقی از تیمی ضایع شود.

به گزارش مهر، امیر قلعه نویی با اشاره به شرایط این روزهای کرونایی گفت: من این روزها در خانه هستم. در این چند سال همه جور تجربه‌ای داشتیم به جز این مدل تجربه. شرایط واقعاً سخت است. دغدغه من بیشتر سلامت جامعه و شرایط اقتصادی مردم است. مردم تحت فشار هستند. آنها اگر کار نکنند چطور خرج زندگی را به دست بیاورند؟ امیدوارم دولت زودتر فکری بکند.

وی در خصوص نحوه پیگیری تمرینات تیم سپاهان تاکید کرد: تمریناتمان را به صورت آنلاین انجام می‌دهیم. این نوع تمرین بیشتر شبیه یک «شو» است. فوتبال باید گروهی و درون زمین باشد و اگر درگیری و شور و شوق نباشد مزه نمی‌دهد. الان دو مسئله مهم است. اول سلامت جامعه و دیگری دغدغه‌ها و مشکلات اقتصادی مردم. به تنها چیزی که نباید فکر کنیم فوتبال است.

سرمربی سپاهان یادآور شد: باید از سیدجلال حسینی (کاپیتان پرسپولیس) و کسانی که کارهای پهلوانی انجام می‌دهند تشکر کنم. همینطور علی کریمی و بازیکنان فوتبال و حتی بازیکنان سپاهان. اگر این کارها را نشان بدهیم خوب است. امام علی می‌گوید گاهی اوقات کارهایی که انجام می‌دهید را بگویید. از هنرمندان و ورزشکاران که در این وضعیت آستین بالا زده‌اند تشکر می‌کنم. البته این وظیفه ما است. سیدجلال شاگرد خود من در تیم ملی و باشگاه سپاهان بوده است. من واقعاً او را دوست دارم. سپاهان هم کار بزرگی کرده است که جا دارد از این باشگاه هم تشکر کنم.

قلعه نویی درباره راهکارها برای پایان یافتن لیگ نوزدهم تاکید کرد: این تجربه‌ای است که قبلاً نداشتیم. قبلاً تجربیاتی مثل کنار کشیدن تیم‌ها را در میانه فصل داشتیم ولی الان فقط باید زمان به ما برای برگزاری مسابقات اجازه بدهد. دنبال این هستیم حقی از تیمی ضایع نشود چه بالا و چه پایین جدول. حتی در لیگ دسته اول هم نباید حق تیمی ضایع شود. ما نیاز به زمان داریم و نگوییم جام را به فلان تیم بدهیم و فلان کار را انجام بدهیم.

سرمربی سپاهان ادامه داد: هر اظهارنظری غیرکارشناسی است چون اصلاً این تجربه را نداشتیم و کل دنیا درگیر کرونا هستند. متاسفانه یک عده برای اینکه خودشان را بین هواداران عزیز کنند حرف‌هایی می‌زنند که درست نیست. فوتبال، قهرمانی‌ها و جام‌ها تمام می‌شود. الان سلامت جامعه و مشکلات اقتصادی مردم مهم است.

وی گفت: بعد از این داستان، جهان یک مدل دیگری می‌شود. خدا کند این مشکل برای ایرانی‌ها یک درس عبرت شود و دنبال معرفت و اخلاق برویم. الان متاسفانه یکسری حرف‌ها ایجاد شده و وقتی می‌خوانم متاسف می‌شوم. وقتی یک مطلب را راجع به ۵۰ سال پیش می‌گوییم … (اشاره به اظهارنظر پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس در روزهای گذشته)

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره اظهارنظر سادیو مانه بازیکن تیم لیورپول مبنی بر اینکه این تیم اگر امسال هم قهرمان نشود سال آینده این عنوان را به دست می‌آورد، تصریح کرد: حرف من هم همین است. خداوند دارد به ما تلنگر می‌زند تا به خودمان بیاییم. گاهی اتفاقاتی می‌افتد که باید خودمان را ارزیابی کنیم. نمی دانم چرا این حرف‌ها زده می‌شود. شاید این انسان‌ها می‌خواهند خودشان را بین مردم عزیز یا لوس کنند. الان سلامت جامعه مهم است و بعد از آن مشکلات اقتصادی. فوتبال الان در اولویت نیست. ما باید در این وضعیت از آدمیت تبدیل به انسانیت شویم و ۴۰ سال گذشته خود را مرور و برای اشتباهاتمان طلب مغفرت کنیم. همه تیم‌ها حق دارند و خودشان را ذی نفع می‌دانند؛ قبول. از همه پیشکسوتان خواهش می‌کنم به ۴۰، ۵۰ سال گذشته بر نگردند و در این وضعیت که مردم این همه دغدغه دارند، این حرف‌ها را نزنند.

قلعه نویی که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: حتی اگر یک نفر یک روز از من بزرگ‌تر بوده وظیفه ام بوده احترام بگذارم. اینکه مسائل ۵۰ سال پیش را بگوییم، احترام و اخلاق مداری و انسانیت نیست.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اظهار کرد: از دولت مردان خواهش می‌کنم به فکر موج دوم دغدغه‌های اقتصادی و ویروس کرونا باشند. مردم دارند با مشکلات، زندگی می‌کنند. بالای ۵۰، ۶۰ درصد مردم دغدغه مالی دارند. خیرینی بودند که از مستاجرانشان اجاره نگرفتند ولی از همه مهمتر دولت باید فکری به حال این مسائل کند. کمک‌های مردم قطره‌ای است که تبدیل به دریا می‌شود ولی دولت باید کمک کند.

قلعه نویی در پایان گفت: باید به سمت اخلاق مداری و انسانیت برویم. فوتبال همیشه هست. اجازه بدهیم مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال وقتی مشکلات حل شد، تصمیم دسته جمعی بگیرند تا تیمی به مشکل نخورد. سه اصل مهم در زندگی آزادی، عدالت و صداقت است. باید دنبال این مسائل باشیم که شان و شخصیت ایرانی حفظ شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین