نمکی:طرح ترافیک تهران برداشته شد/مردم رعایت نکنند، وارد فاز سخت خواهیم شد

گروه اجتماعی الف،   3990123126 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح ترافیک از تهران برداشته شد، گفت: اگر مردم با خیال راحت و دور از مراعات بهداشتی مربوط به کرونا زندگی کنند، به فاز سخت و سنگین دیگری مبتلا می‌شوند.

نمکی:طرح ترافیک تهران برداشته شد/مردم رعایت نکنند، وارد فاز سخت خواهیم شد

به گزارش فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت  در شبکه خبر با بیان اینکه مرحله اول طرح بسیج ملی غربالگری کرونا با غربال بیش از 70 میلیون نفر به سرانجام رسید، گفت: این مرحله را برای بیماریابی و شناسایی افراد علامت‌دار انجام دادیم.

وی ادامه داد: در مرحله دوم این طرح اجرا و نظارت بر طرح فاصله‌گذاری هوشمند و نیز پیدا کردن افراد بدون علامتی که ارتباطاتی داشته‌اند و ما مواردی را در فاز اول پیدا کرده‌ایم، انجام می‌شود؛ ضمن اینکه اندازه‌گیری آنتی‌بادی در افرادی که ایمن شده‌اند انجام می‌شودو به آنها گرید می‌دهیم تا بتوانند وارد جامعه شوند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: تست PCR برای افرادی است که هنوز مبتلا نشده‌اند انجام می‌شودو سومین موضوعی که در مرحله دوم طرح پیگیری می‌شود، پیگیری افراد مثبت مبتلایی بوده است که در مرحله اول آنها را شناسایی کرده‌ایم تا بهبودی کامل آنها را فراهم کنیم.

نمکی با بیان اینکه مرحله اول طرح هوشمند فاصله‌گذاری اجتماعی با بازگشایی کسب‌وکارهای کم‌خطرتر آغاز می‌شود، گفت: بیش از 70 نفر در تدوین پروتکل‌های مربوط به مشاغل فعالیت داشته‌اند و از همه صنوف می‌خواهیم در سامانه اعلام شده ثبت‌نام کنند.

وی افزود: امروز در خدمت رئیس جمهور و تعدادی از وزرا بودیم و اصرار رئیس جمهور این است که اولین اولویت ما سلامت مردم است. این بازگشایی به معنای اجبار نیست و اگر استانداران و شورای اصناف تشخیص دهند که بازگشایی‌ها موجب مشکلاتی برای مردم می‌شود می‌توانند با رضایت یکدیگر تصمیم‌گیری کنند؛ ضمن اینکه این اجازه است نه اجبار و اگر در جایی استاندار و شورای اصناف نیازمند سؤالی از ما بودند، رسیدگی می‌کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اجرا طرح ترافیک را در آخرین نشست در وزارت کشور از تهران برداشتیم، بیان داشت: دلیل آن این است که وسایل نقلیه شخصی در جایی که وسایل حمل‌ونقل عمومی کفاف نمی‌دهند یکی از مطمئن‌ترین شیوه‌ها است و مردم باید ترغیب به استفاده از وسایل شخصی شوند.

نمکی خاطرنشان کرد:‌ طرح ترافیک را نه امروز و نه فردا نداریم و چیزی به نام طرح نداریم و وسایل شخصی می‌توانند تردد کنند و اگر ترافیکی دیدیم در آن تجدیدنظر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما هنوز مشکلات زیادی با بیماری کرونا داریم، متذکر شد: اگر مردم با خیال راحت و دور از مراعات بهداشتی مربوط به کرونا زندگی کنند، به فاز سخت و سنگین دیگری مبتلا می‌شوند.

وزیر بهداشت تأکید کرد: مردم که در موضوع ماندن در خانه و نیز رعایت اصول بهداشتی همان راهی را بروند که تاکنون رفته‌اند تا به مرحله مهار و کنترل بیماری برسیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۱۰۷۴۲۲۰:۲۸:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۲۳
وزیر بهداشت میگه طرح نیست راهنمایی رانندگی میگه هست ,مردم هم بلا تکلیف!!
ناشناس۱۴۱۰۷۵۶۲۰:۴۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۲۳
فقط خدا میدونه چرا تو ایران مسئولین بجای تفکر و تعمق روی موضوع بصورت آزمون و خطا حکمرانی میکنند؟!از روز اول گفتیم طرح ترافیک لااقل در حلقه دوم یا همون زوج و فرد باید موقتا برچیده بشه
علی۱۴۱۰۷۸۶۲۱:۰۸:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۲۳
راستی چرا کسی از آقای وزیر نمی پرسه اون دستاوردی که قرار بود ما رو تو رده اول جهانی تو مبارزه با کرونا قرار بده و وزیر چند روز پیش وعده شو داده بود چی شد؟!
ناشناس۱۴۱۰۸۰۶۲۱:۴۵:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۲۳
تا زمانیکه ماسک به خصوص در اتوبوس و مترو و جاهای شلوغ مثل شهروند اجباری نشود این بیماری رشد صعودی دارد. این را با اینکه مسئولین امر می دانند ولی به علل نامعلوم اجبار نمی کنند.
ناشناس۱۴۱۱۰۰۹۰۱:۳۸:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۲۴
زمان اجرای طرح ترافیک را باید از ساعت 15 تا 21 اعمال نمایند تا از تردد بی مورد جلوگیری شود . متاسفانه مردم هنوز با این حجم از بیماری ، خود به این موضوع واقف نشده که تردد بی مورد و از روی بی خیالی، کشور را دچار مشکلات عدیده ای می نماید که دود این بی خیالی تعدادی از هموطنان به چشم همه خواهد رفت .
Teddy Bear۱۴۱۱۰۸۴۰۵:۴۱:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۲۴
آخرش هم مجبور میشی به فاز سخت وارد بشی ،آخرش هم مجبور میشید کمک هزینه معیشت معقول بدید تا قرنطینه ی کامل انجام بشه آخرش هم چوب را میخورید و هم پیاز .. !!! این ویروس با من بمیرم و تو بمیری بی خیال نمیشه
ناشناس۱۴۱۱۵۲۴۱۲:۲۶:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۲۴
آقای دکتر نمکی, شما قرنطینه رو نیم بند کردید! و نتیجه این شد.
ناشناس۱۴۱۱۶۰۹۱۲:۵۷:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۲۴
مطالعات جدید محققان چینی نشان می‌دهد که مبتلایان به کروناویروس می‌توانند عفونت را در فاصله ۳.۹ متری پخش کنند که این مقدار فاصله مساوی با دو برابر قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی است.، در نتیجه فاصله یک و نیم متری دولت برای جلوگیری از انتقال آن در مکان‌های عمومی کافی نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین