۲۱ درصد افزایش حقوق در مقابل تورم ۴۱ درصدی

گروه اقتصادی الف،   3990123061 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی، با انتقاد از اینکه آقایان فقط ژست سه جانبه گرایی می گیرند، گفت: شورای عالی کار در تعیین افزایش دستمزد، نظر نماینده کارگران را در نظر نگرفت.

۲۱ درصد افزایش حقوق در مقابل تورم ۴۱ درصدی

علی اصغر بیات در گفتگو با مهر، اظهار داشت: کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور بارها در خصوص ضرورت توجه جدی به موضوع تعیین افزایش حقوق سال ۹۹ و همچنین اقدام دولت در تحقق مطالبات و دغدغه‌های قانونی بازنشستگان تأمین اجتماعی بویژه در این شرایط سخت به مسئولان هشدار داد اما متأسفانه توجهی نشد.

وی افزود: به یکایک بازنشستگان و مستمری بگیران معزز تأمین اجتماعی عرض می‌کنم ما به طور مستمر خصوصاً در ایام اخیر مکاتبات متعددی با وزیر، نمایندگان مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی داشتیم و ضمن انتقاد به نگاه دوگانه و تبعیض آمیز دولت در رسیدگی و حمایت به بازنشستگان سایر صندوق‌های بازنشستگی و بازنشستگان تأمین اجتماعی، خواستار اقدام فوری و عملی در رفع مشکلات موجود شدیم اما متأسفانه آنچنان که باید توجهی نشد و به ناچار نامه‌ای نیز خدمت مقام معظم رهبری ارسال کردیم و چشم امید به یاری ایشان داریم.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه متأسفانه در خصوص افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹ که به دلیل نقص و خلاء قانونی موجود، جمعیت چندین میلیونی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی نیز متأثر از آن هستند، شاهد اوج تصدی گری دولت و ابلاغ دستوری آقایان هستیم، گفت: واقعاً باید دست مریزاد گفت. وقتی اعتقادی به سه جانبه گرایی و جایگاه شرکای اجتماعی ندارید، چرا با تشکیل جلسات متعدد و طولانی جمعیت عظیم کارگران و مستمری بگیران تأمین اجتماعی را دلخوش به وعده‌های رنگارنگ می‌کنید؟ از طرفی می‌گوئید افزایش دستمزد امسال کمتر از نرخ تورم نخواهد بود اما در عمل تصمیمی می‌گیرید که مغایر با ماده ۴۱ قانون کار و کاملاً دستوری است!

بیات تاکید کرد: بنده به تمامی مسئولان کانون‌های استانی و شهرستانی عرض می‌کنم که مراتب اعتراض شدید خود را از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کنند.

وی همچنین با اظهار تأسف از اتفاقاتی که در جلسات شورای عالی کار رخ داد افزود: آقایان مسئول نه تنها در سال ۹۸ کارنامه قابل قبولی نداشتند بلکه در ابتدای سال ۹۹ نیز نزد بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی وجهه خوبی از خود به یادگار نگذاشتند و این بی توجهی و بی تدبیری در حافظه یکایک مستمری بگیران تأمین اجتماعی به تلخی ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: متأسفانه این بی تدبیری و عدم درک صحیح واقعیت‌ها و شرایط سخت گذران زندگی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی که ۶۰ درصد کل بازنشستگان و مستمری بگیران کشور را تشکیل می‌دهند، در سایه شعار تدبیر و امید و بازی با کلمات صورت می‌گیرد که بسیار تعجب آور است. تنها ژست سه جانبه گرایی می‌گیرند و در عمل جایگاهی برای میلیون‌ها بازنشسته که وابسته به تصمیمات شورای عالی کارند، قائل نیستند.

وی افزود: سالهاست که فریاد می زنیم چرا در موضوعی که سرنوشت معیشتی میلیون‌ها مستمری بگیر تأمین اجتماعی مطرح است نمایندگان بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی حضور ندارند؟ با این افزایش حقوق بسیار ناچیز آیا پاسخگوی مستمری بگیران حداقل بگیر که دچار مشکلات زیادی هستند و از تهیه مایحتاج اولیه زندگی خود عاجزند، هستید؟

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی گفت: مستمری بگیران سایر صندوق‌های بازنشستگی علاوه بر افزایش سالیانه حقوق، از افزایش همسان سازی نیز در سال جدید بهره مند می‌شوند اما بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی فقط نظاره گر این تبعیض هستند و تنها از سوی مسئولان صحبت از اراده و اهتمام جدی برای اجرای همسان سازی در ماه‌های آینده می‌شود که گوش همه از این وعده وعیدها پر است.

وی با اشاره به اینکه همه می‌دانیم کشور در شرایط سخت و دشواری به سر می‌برد و بخش‌های تولیدی با مسائل و مشکلات زیادی مواجهند، گفت: دولت سیاست‌هایی برای حمایت از تولیدکنندگان و کارفرمایان اجرا کرده است که از جمله آنها می‌توان به تعویق در پرداخت حق بیمه، اعطای تسهیلات برای بنگاه‌های تولیدی و… اشاره کرد. اما واقعیت تلخ این است که بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی بی پناهند و عزم جدی برای التیام زخم‌های کهنه ای که سالیان سال بر پیکره یکایک ما وجود دارد نیست.

بیات افزود: آقایانی که بر صندلی‌های ریاست تکیه زده‌اند از جنس کارگران و بازنشستگان نیستند و با عافیت طلبی و محافظه کاری خو گرفته‌اند. چطور می‌شود که آمارهای رسمی تورم ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد که البته در واقعیت بیشتر از اینها است. آن‌وقت افزایش ۲۱ درصدی را به اصطلاح تصویب می‌کنید؟ فاصله هر ساله تورم با حقوق بازنشستگان و کاهش ۲۱ درصدی قدرت خرید در مقایسه با سال قبل به کنار.

وی خاطر نشان کرد: در جلسات شورای عالی کار نمایندگان دولت کاملاً دست بالا را دارند و در نهایت با سایر نمایندگان کارفرمایی و کارگری کنار می آیند. اما مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی به دلیل عدم حضور در جلسات نمی‌توانند از حق خود دفاع کنند و این جفای بزرگی در حق آنهاست. ‏هر سال بعد از چانه زنی‌های بسیار، برای حفظ ظاهر هم که بود، تأیید نماینده کارگران را می‌گرفتند اما امسال ظاهراً نیازی به این هم ندیدند و به رغم عدم امضای صورتجلسه توسط نماینده کارگران و برخلاف نص صریح قانون کار، حداقل حقوق توسط دولت و نماینده کارفرمایان تعیین شد.

بیات همچنین افزود: بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی همواره از نگاه عادلانه دولت محروم بوده‌اند و تا وقتی نماینده‌ای در شورای عالی کار نداشته باشند، امیدی به اصلاح این وضعیت نخواهد بود.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: از قوه قضائیه، دیوان عدالت اداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم به این موضوع ورود کنند و مدافع حقوق ما باشند. بی تردید اگر تجدید نظری در این زمینه رخ ندهد، این موضوع را در مجلس جدید مصرانه مطرح و پیگیری خواهیم کرد و آقایان مسئول باید در برابر ابزارهای نظارتی و اختیارات نمایندگان پاسخگوی اقدامات خود باشند و به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۹۸۶۲۱۲:۳۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۲۳
مرگ بر سرمایه داری . درود بر نیروی مظلوم کار. محرومان و مستضعفان زمین را پس خواهند گرفت
ناشناس۱۴۰۹۸۸۷۱۲:۳۹:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۲۳
پس کارمندان چه بگویند که فقط 15در صد اضافه می شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین