برای حفظ آمادگی جسمانی در روزهای کرونایی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

گروه اجتماعی الف،   3990121065

یک متخصص تغذیه درباره رعایت برخی اصول به منظور حفظ آمادگی جسمانی در روز‌های کرونایی توضیحاتی داد.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نکاتی برای حفظ آمادگی جسمانی در روز‌های کرونایی گفت: ما برای داشتن یک استایل سالم در طول روز نیازمند راه رفتن به میزان ۶ هزار قدم هستیم.

او افزود: هر چه بیش از ۶ هزار قدم راه رویم باعث کاهش وزن اضافی خواهد شد که بسیار نکته مهمی است؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که افراد می‌توانند در این روزهای کرونایی انجام دهند این است که در منزل حتی در فضای بسیار کوچک پیاده روی خانگی انجام دهند.

جوزدانی تصریح کرد: توصیه بنده این است که فضای بسیار کوچک یا اتاق برای پیاده روی افراد هم کفایت می‌کند و لازم نیست از همان ابتدا به راه رفتن‌های ۶ هزار قدمی اقدام کنیم بلکه می‌توان از ۱۰۰۰ قدم شروع کرد و چند روز یک بار مقداری آن را افزایش داد یاحتی می‌توان با تقسیم بندی تعداد قدم‌ها را به دفعات افزایش داد، مانند اینکه ۵۰۰ قدم راه رویم و به انجام برخی از کار‌های منزل اقدام کنیم و دوباره ۵۰۰ قدم بعدی راه رویم و آن را به حد استانداردی که در طول روز تعیین کرده ایم، برسانیم.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: فرد سالم در طول روز‌های عادی می‌تواند ۶ هزار قدم راه برود و یا با انجام ورزش‌های هوازی می‌توانیم از اضافه وزن در روز‌های کرونایی و خانه نشینی جلوگیری کنیم.

جوزدانی تصریح کرد: ماندن در منزل یا خانه نشینی در این روز‌ها علاوه بر درگیر کردن سلامت روحی باعث نابودی سلامت جسمانی مانند مبتلا شدن به یبوست، آسیب به دستگاه گوارش، اختلال در هضم و جذب غذا و بهم خوردن ترکیب بدن خواهد شد؛ بنابراین انجام فعالیت‌های ورزشی می‌تواند تا حدود بسیار زیادی از بروز چنین اتفاقاتی پیشگیری کند.

او افزود: وقتی بسیار زیاد بنشینیم به خصوص در این روز‌های کرونایی باعث می‌شود تا عضلاتمان را از دست دهیم و انجام فعالیت‌های هوازی باعث می‌شود تا عضلاتمان حفظ شود، اما توصیه بنده این است که در کنار فعالیت‌های هوازی و قدم زدن حتما به ورزش‌های قدرتی هم بپردازند.

 این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به ورزش‌های قدرتی اظهار کرد: ورزش‌های قدرتی ورزش‌هایی هستند که به عضله مربوط می‌شوند و افراد اگر روزانه ۴۵ دقیقه ورزش هوازی انجام دهند باید یک سوم از آن تایم یعنی یک ربع به ورزش قدرتی بپردازند.

جوزدانی تصریح کرد: اگر دمبل در خانه موجود نیست به خصوص برای خانم‌ها از دو بطری آب معدنی کوچک به میزان ۵۰۰ سی سی را در دست بگیرند و با انجام این روش‌ها عضلات دست خود را تقویت سازند یا نرمش‌هایی انجام دهند که به نواحی پا‌ها یا شکم مربوط شوند.

او افزود: انجام حرکات دراز نشست به معنای صحیح آن هم گزینه خوبی برای کاهش وزن است. در ورزش‌های خانگی بنده توصیه می‌کنم حتما شرایط آن را مهیا سازند، برای مثال با شستشوی کتونی و استفاده از موزیک تایم بیشتری برای انجام فعالیت‌های ورزشی سپری خواهد شد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: انجام فعالیت‌های قدرتی باعث جلوگیری از دست دادن ماهیچه‌ها خواهد شد و زمانی که میزان بافت چربی در بدن افزایش می‌یابد علاوه بر خارج شدن بدن از فرم باعث ایجاد افسردگی هم خواهیم شد.

جوزدانی گفت: اگر افسردگی در افراد افزایش یابد بعد از قرنطینه باید شاهد انسان‌هایی باشیم که از اختلالات روانی رنج می‌برند و در صورتی که می‌خواهیم روحیه خود و خانواده را حفظ کنیم، حفظ استایل بدن و ورزش کردن نکاتی ضروری و مهم هستند.

پربحث‌های هفته

  1. اصرار بر تحقیر ایران در ماجراي واکسن کرونا !

  2. اين فريبكاری برای مجلس يازدهم جواب نمی دهد!

  3. عروسی میلیاردی به سبک سیندرلا در لواسان!

  4. تاملی در نامه موسوی خوئينی‌ها

  5. مغالطه عجیب تاجگردون درباره «شیشه کثیف و دستمال تمیز» 

  6. توکلی: یقه سفیدها در حال نابود کردن کشور هستند/ مجلس، تصمیم‌گیری دشواری را درباره تاجگردون پیش روی خود دارد

  7. جهانگیری: رای ۲۴ میلیونی مردم در انتخابات تایید کارنامه اقتصادی دولت روحانی بود/ ۳.۵ میلیون شغل ایجاد کردیم

  8. ازدواج دختر سردار سلیمانی با فرزند مقام ارشد حزب‌الله لبنان

  9. اگر خوب نشم، می‌کشمت!

  10. جنگنده تهاجمی پیشرفته «قاهر۳۱۳» چه پیامی به آمریکا و روسیه داد؟

  11. حمله به حشد شعبی؛ زنگ خطر فتنه داخلی درعراق

  12. مرامنامهٔ انقلابیون ساده انگار ...

  13. جزئیات جدید بسته حمایت ازمستاجران/چرا سقف اجاره ۲۵ درصد تعیین شد؟

  14. پایان داستان غم انگیز زم

  15. دوره آموزشی سربازی ۲ ماهه شد

  16. مجلس «مچ‌گیری» نکند،‌ دولت هم «وظیفه» ‌اش را انجام دهد

  17. تهیه طرح تغییر الگوی سهمیه بندی بنزین در مجلس/ اختصاص سهمیه بنزین به خانواده به جای خودرو

  18. سیروس گرجستانی درگذشت

  19. تخریب ویلای لوکس داماد شمخانی

  20. عیار ناکارآمدی دولت الکترونیک؛ بلاتکلیفی صدور ۱۰ میلیون کارت ملی

  21. معجزه ای که اتفاق نیفتاد!

  22. کرونا هنوز تنوره می‌زند/ فکری هم به حال جامعه پزشکی کنید

  23. روحانی: زمان دعوای سه قوه نیست/ ماسک زدن از ۱۵ تیر الزامی می‌شود/ سال ۹۹ سخت‌ترین سال از لحاظ فشار اقتصادی است

  24. واکنش مداخله‌جویانه فرانسه به حکم اعدام "روح‌الله زم"

  25. رهبر انقلاب: تنها راه مقابله با ویروس فساد، قطع دست مفسد است/ امنیت گزارشگران فساد را حفظ کنید

ابر آروان

آخرین عناوین