وام یک میلیونی به پولدارها هم می‌رسد!؟

گروه اجتماعی الف،   3990121057 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

با طرح اعطای اعتبار یک میلیون تومانی به ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر، شرایطی فراهم شده که به کل جمعیت ۷۸ میلیونی یارانه‌بگیر که حداقل ۱۸ میلیون آن در سه دهک بالای درآمدی قرار دارند نیز این تسهیلات اختصاص پیدا کند؛ آن هم در شرایطی که در وضعیت سخت مالی دولت، پرداخت این وام به دهک‌های بالا می‌تواند حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان هزینه با خود به همراه داشته باشد.

 وام یک میلیونی به پولدارها هم می‌رسد!؟

اعطای وام یک میلیونی با سود ۱۲ درصد، یکی از گزینه‌های بسته حمایتی دولت است که برای ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر در نظر گرفته شده است و همراه با یارانه اردیبهشت پرداخت می شود.

به گزارش ایسنا، نحوه پرداخت این طور نیست که این وام به طور خودکار برای همه یارانه‌بگیران واریز شود بلکه متقاضیان می‌توانند در صورت تمایل با مراجعه به سایتی که معرفی می شود درخواست خود را اعلام کنند.

براین اساس، تمامی ۷۸ میلیون نفر یارانه‌بگیر (۲۳ میلیون خانوار) امکان دریافت اعتبار یک میلیون تومانی را دارند. در این صورت اگر همه آنها متقاضی باشند، برای ۲۳ میلیون خانوار حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان هزینه منابع لازم است، اما این تمام ماجرا نیست؛ چراکه در بین ۷۸ میلیون نفر یارانه‌بگیر کسانی هم هستند که جزو دهک‌های بالای درآمدی بوده که نیاز به دریافت این یک میلیون تومان هم ندارند.

طبق آنچه طی اقدامات دولت برای یارانه مشخص شده است، از ۷۸ میلیون نفر حدود ۱۸ میلیون نفر در سه دهک بالای درآمدی قرار دارند که نیازی به این وام ندارند.

این در حالی است که در آبان‌ سال گذشته با افزایش قیمت بنزین قرار شد از محل مابه‌التفاوت ایجاد شده، پرداخت کمک‌های معیشتی در دستور کار قرار گیرد و دولت ۶۰ میلیون نفر از یارانه‌بگیران معادل ۱۹ میلیون خانوار را در لیست کمک‌های معیشتی قرار داد و گفت که ۱۸ میلیون نفر دیگر جزو دهک‌های بالا بوده و پرداختی به آنها انجام نمی‌شود.

براین اساس، اگر مجموع یارانه‌بگیران ۲۳ میلیون خانوار باشند که ۱۹ میلیون آنها محق دریافت کمک معیشتی شناسایی هستند، چهار میلیون خانوار دیگر (۱۸ میلیون نفر) جزو دهک‌های بالا بوده و نیازی به دریافت یک میلیون ندارند. این در حالی است که برای همین تعداد باید حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان پرداختی انجام شود که در شرایط موجود مالی دولت رقم کمی هم نیست.

در این حالت دولت می‌توانست وام را فقط برای اقشار کم درآمدتر یا متوسط پیش‌بینی کند و مابقی منابع در محل ضروری‌تری مورد استفاده قرار گیرد؛ به طوری که آن را فقط به همان ۶۰ میلیون نفر که برای کمک معیشتی گزینش شده بودند بپردازد، چراکه هیچ تضمینی وجود ندارد که خانواده های پردرآمد برای دریافت این وام یک میلیونی ثبت نام نکنند.

از سوی دیگر از اسفند پارسال به مدت چهار ماه بسته حمایتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی برای خانوارهایی که هیچ نوع درآمدی ندارند، پرداخت می شود که دولت می‌توانست از محل این ۴۰۰۰ میلیارد تومانی که باید صرف وام سه دهک بالای درآمدی کند، مبلغ بالاتری به خانوارهای نیازمند حتی در قالب تسهیلات پرداخت کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۷۵۴۱۱۰:۵۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اجتماعی جان! مورچه چیه که کله پاچه اش چی باشه؟! خوب در وتخته بهم جور شده اند! وام قرض الحسنه ۱۲ درصدی! و ایراد .. به ۷۸ میلیون وام بگیر! ثروتمند!!!
ناشناس۱۴۰۷۵۷۶۱۱:۲۶:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
چرا دولت یارانه خونوارهای دو کارمنده که دریافتیشون از یک هیات علمی بیشتره قطع نمیکنه. در حالی که معیشتی و وام هم بهشون میده؟ در حالی که به یک هیات علمی در یک خانوار که همسرش بیکار هست هیچی نمیده. واقعا چرا اون که بیشتر زحمت کشیده و بیشتر تحت فشار باید بیشتر بسوزه
ناشناس۱۴۰۷۶۲۱۱۲:۰۰:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
خداهم درعوض, عقل اقتصادی بیشتری به دولتمردان ,حداقل بصورت تسهیلات بدهد!
علی 671۱۴۰۷۶۶۹۱۲:۲۵:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
برادر من با چه مدرک محکم و قاضی پسندی این فرمایش را می کنی .در این مملکت با این اوضاع همه محتاج هستند .آن 60 میلیون را که می فرمایید سندش کجاست .بسیاری از همین مردم از کارگر گرفته تا باز نشسته و بیکار و ضعیف از این فرمایش شما بهره ای نبرده اند و دستشان به جایی نرسید .پس بهتر است با دید بیشتر به مسئله نگاه کنید .
ناشناس۱۴۰۷۶۸۲۱۲:۴۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
به پول دارها كه قران قران پول نمي دهند آنها كل مملكت را وأم ميگيرند و بر نميگردانند. قوه قضايه هم ..
ناشناس۱۴۰۷۷۷۳۱۳:۳۲:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
خدا یک مرگ به ما بده که دولت نخواهد وام بدهد و بگوید
ناشناس۱۴۰۷۸۰۸۱۴:۰۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اینجانب سرپرست خانوار چهارنفری از وزارت رفاه شکایت دارم که چرا یارانه اعضای خانواده بنده را از مهر ماه 94 قطع نموده اند و پس از چند بار اعتراض بنده به صورت حضوری و غیر حضوری ، اعلام نموده اند که چون اینجانب در تهران دارای آپارتمان می باشم یارانه خانوار را قطع کرده اند . آیا اینجانب که معلم بازنشسته هستم و دارایی من همین یک آپارتمان می باشد پس از سی سال معلمی دارایی زیادی محسوب می شود و جزء ثروتمندان محسوب می شوم ؟ در ضمن قبل از انتخابات پیامکی از ستاد هدفمند کردن یارانه ها ارسال شد که یارانه شما به اشتباه قطع شده و وصل خواهد شد اما تاکنون هیچ خبری نشده است . آیا این انصاف است ؟ آیا این عدالت است ؟ خواهشمندم پیگیری و رسیدگی نمایید.
ناشناس۱۴۰۷۸۴۴۱۴:۲۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
البته این ادعای دولت است که به 60 ملیون نفر کمک معیشت پرداخت کرده است . آیا واقعیت نیز می باشد؟ یعنی بیش از دو سوم جمعیت، که با اندکی تحقیق می توان خلاف آن را مشاهده کرد . حکایت پرداخت وام نیز همینگونه می باشد. از آن گذشته این مبلغ بلاعوض نبوده که دولت از جیبش داده باشد . وام 12درصد سود است که اصل و سود را دریافت می کند . این ثبت نام را نیز به همین دلیل گذاشته تا با عدم پرداخت آن، مدعی عدم ثبت نام مردم باشد . والا برعکس آن عمل نموده و افرادی که نیاز به این وام نداشته، ثبت نام و یا پیامک انصراف می دادند .
ناشناس۱۴۰۷۸۵۱۱۴:۲۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
این وام بیشتر به سود دولت است تا ملت .من تعجب کردم چرا فقط یک میلیونه
ارسطو۱۴۰۷۸۷۱۱۴:۵۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اینقدر به ملت همیشه ..دروغ نگویید.کدام وام؟ وام ۱۲ درصد که عملا با سود مرکب ۱۸ درصد میشه وامه؟؟ همین شیطان بزرگ امریکا بهره را صفر و به حساب هر شهروند ۱۰۰۰ دلار واریز کرد.
آریابان۱۴۰۷۸۸۹۱۵:۰۴:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
واقعا گره کار در کجاست که دولت هنوز هم به خیلی از بی نیازان یارانه پرداخت میکند؟!؟!؟!؟ درقدیمها که هنوز بانک اختراع نشده بود، متکای زیر سر، محل انباشت دارائی ها بود و کسی هم از میزان آن خبر نداشت؛ ولی امروزه که دیگر همۀ انواع و اقسام دارائی های افراد .. حساب های متعدد ریالی و ارزی ..در بانک های مختلف، همه و همه اگر برای همه آشکار نباشه، حداقل باید موقع مالیات-بگیری برای وزارت اقتصاد و دارائی آشکار باشه، که اگر نباشه وای به اون جامعه !!!!! ؛ دولت بعیده که نتونه پولدار ها رو شناسائی کنه ، پس گره کار در کجاست ؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس۱۴۰۷۹۲۹۱۵:۳۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
يك ميليون پول در بازار الان آنقدر كارايي ندارد كه اينقدر بزرگش كرديد
امیر۱۴۰۷۹۴۸۱۵:۵۴:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
خنده داره واقعا خانواده ای که پول تو جیبی روزانه فرزندش چند صد هزار یا حتی چند میلیون تومنه این یک میلیون رو بگیره و خانواده ای که کل ماهش رو میخواد با این پول بگذرونه هم میگیره.قضاوت با شما این کجا و اون کجا؟
ناشناس۱۴۰۸۰۴۸۱۷:۳۶:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۲۱
خجالت بکشید.با یک میلیون چه کار میشه کرد که پولدارا هم برن بگیرن!؟؟؟!!!!
ناشناس۱۴۰۸۰۸۷۱۸:۰۴:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
فیلم کمدی خنده دار و گریه دار ،دو فیلم با یک بلیط .
ناشناس۱۴۰۸۱۰۶۱۸:۱۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
جز دامن زدن به تورم هیچ مشکلی از مشکلات مردم را حل نخواهد کرد جز اینکه قشر پایین بیشتر زیر فشار تورم کمرش خم می شود!! البته اگر کمری دیگر مانده باشد تا خم شود!!
محمود۱۴۰۸۱۸۵۱۹:۵۳:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
به هر کس نمی دین ندین ولی به من استاد دانشگاه ..بدهید که از ۸۰ درصد کارمندای دولت دریافتی مون کمتره!!!! ..دانشگاه ازاد را نابود کردند و ما رو مسافر کشی وا داشته اند
ناشناس۱۴۰۸۹۰۸۱۸:۰۹:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۲۲
ما که نفهمیدیم دولت داره چیکار می کنه. شایدهم بازی دولت همینه. آنقدر کارای عجیب غریب و متناقض بکنه که مردم دیگه از فکر کردن به کارای دولت خسته بشن و هیچی نگن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین