عیب «کرونا» جمله بگفتی،‌ هنرش نیز بگو !

احمدرضا هدایتی،   3990120149 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
عیب «کرونا» جمله بگفتی،‌ هنرش نیز بگو !

اگرچه ویروس کُرونا با خود تلفات انسانی به همراه داشته و باعث چالش در اقتصاد جهان و رکود در بخش تولید شده است، اما این همه ماجرا نیست و چنانچه واقع‌بینانه به موضوع نگریسته شود، این ویروس منحوس، باعث شده اتفاقات خوبی هم رخ بدهد، همان اتفاقاتی که سال‌هاست رهبر معظم انقلاب تلاش می‌کنند تا اثبات کنند که اگر اراده کنیم و بخواهیم، شدنی است.

به‌عنوان مثال؛ تمرین عملی و افزایش آمادگی بخش بهداشت و درمان و به‌خصوص نیروهای مسلح برای مقابله با جنگ‌های بیولوژیکی احتمالی در آینده و نیز تقویت اصل وحدت و همدلی در عملکرد مردم و مسئولین و اثبات کارایی راهبرد عملکرد جهادی و روحیه انقلابی، برخی از پیامدهای مثبت شیوع و مقابله با ویروس کُرونا در کشور محسوب می‌شوند، که البته برخی از آنها کم یا زیاد طی عمر با برکت انقلاب اسلامی، محقق شده است.

همچنین اثبات مجدد قدرت جمهوری اسلامی ایران در بسیج عمومی و استفاده از مشارکت مردمی برای مدیریت بحران‌های گوناگون، دستاورد دیگری بود که به اَشکال مختلف از جمله؛ با استفاده بهینه از ظرفیت بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح و با حضور گسترده بسیج، مساجد و هیأت مذهبی، صنوف و اقشار مختلف مردم و حتی استفاده از سمپاش‌های بخش کشاورزی برای ضدعفونی کردن معابر در این کارزار به تصویر کشیده شد.

در این نمایش عمومی، برتری فرهنگ ایرانی – اسلامی اثبات شد و مردم جهان فهمیدند که مدینه فاضله غرب بیشتر از یک سراب و رؤیای کودکانه نیست و نظام سلطه نه‌فقط از نظر فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی مشکل اساسی دارد، بلکه در مواجهه با بحران‌ها به لحاظ تأمین امکانات حیاتی مورد نیاز جامعه خود نیز ناتوان است.

متقابلاً مردم دریافتند که ارکان مختلف جمهوری اسلامی از جمله بخش سلامت نه‌فقط از کشورهای اروپایی و آمریکا عقبتر نیست، بلکه به مراتب کارآمدتر و دارای توان و امکانات بیشتری است و سیاه‌نمایی و اتهامات وارده به آن کذب محض است. 
مردم فهیم ایران اسلامی در جریان این مبارزه ثابت کردند که بر خلاف مردم غارتگر اروپا و آمریکا، از پشتوانه فرهنگی و اخلاقی مبتنی بر اصول و ارزش‌های اسلامی و اجتماعی بسیار غنی و ارزشمند برخوردارند و همچون گذشته در سختی‌ها یار و غمخوار یکدیگر و حامی نظام اسلامی هستند.

در جریان این کارزار، ماهیت پلید و عملکرد خصمانه رسانه‌های معاند که در اقداماتی سخیف و متناقض تلاش داشتند تا با دروغ‌پراکنی و سیاه نمایی، هر نوع اقدام جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با بحران پیش‌آمده را ضعیف و غیر استاندارد و حتی غیراخلاقی و غیرانسانی جلوه دهند، نیز افشاء شد و اهداف و نیات شیطانی آنها بیش از پیش برای مردم آشکار شد.

به‌عنان مثال؛ با این‌که دستگاه تبلیغاتی غرب و رسانه‌های همسو با آن، در ابتدای کار تمام توان خود را بر ناتوان جلوه دادن سیستم بهداشت و درمان ایران متمرکز نموده و هر مشکل درمانی را به این موضوع ارتباط می‌دادند، در ادامه و پس از رسوایی‌های متعدد سیستم درمانی ناکارآمد اروپا و آمریکا، تا مدت‌ها سکوت کامل اختیار نمودند و حتی از ذکر آمار مبتلایان خود اجتناب نمودند.

یا در حالی که این رسانه‌ها پیشنهاد نیروهای مسلح ایران برای قرنطینه شهرها را نوعی حکومت نظامی و دیکتاتوری از سوی نظام اسلامی معرفی می‌کردند، همین اقدام توسط دولت‌های غربی را مدیریت علمی تلقی نموده و به مردم غرب چنین القاء می‌کردند که همه چیز تحت کنترل است، اما در نهایت این ویروس ناچیز ثابت کرد که مدعیان قدرت در جهان تا چه حد ضعیف و آسیب‌پذیرند.

علاوه براین؛ در جریان مبارزه با ویروس کُرونا ثابت شد که اگر بخش تولید با روحیه انقلابی و عملکرد جهادی وارد کار شود و دولت به طور جدی و عملی از تولیدکنندگان حمایت کند، نه‌تنها رونق تولید محقق خواهد شد، بلکه جهش تولید نیز صورت خواهد گرفت.

طی چند ماه گذشته برخی از تولیدکنندگان محصولات موردنیاز بخش بهداشت و درمان توانستند با اتکاء به حمایت دولت، ظرف مدت چند هفته و بلکه چند روز، با دو یا سه شیفته کردن زمان فعالیت و حتی با تغییر کاربری خطوط تولید، متناسب با نیاز کشور به فرآیند کار سرعت بخشیده و میزان تولید خود را به شکل جهشی افزایش دهند.

تولید امکانات و دستگا‌های موردنیاز کشور در این عرصه و طراحی و تولید برخی از اقلام مانند؛ کیت تشخیص کرونا، سامانه تشخیص پونومی کووید ۱۹ و برنامه و نرم‌افزار آموزشی کرونا و نیز بهسازی و افزایش کارایی دستگاه تنفّس مصنوعی یا وِنتیلاتور که برای اولین بار صورت گرفت، از جمله این موارد هستند.

مطالعه و دستیابی اولیه به انواع روش‌های درمانی مثل؛ استفاده از روش سلول درمانی و داروهای مقابله با کرونا مانند؛ داروهای گیاهی و نوترکیب و اقدام برای ساخت واکسن نیز حرکت در همین مسیر و بیانگر توان علمی دانشمندان و نخبگان ایران اسلامی است.

افزایش چشمگیر تولید محصولات بهداشتی مورد نیاز بازار داخلی کشور (همان نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب هم در پیام نوروزی به آن اشاره کردند) مانند؛ مواد شوینده، الکل و مواد ضدعفونی کننده نیز، بار دیگر توان نیروهای داخلی و ظرفیت بخش تولید را به نمایش گذاشت.

این رخداد پیامدهای مطلوب جانبی دیگری هم داشته که مهمترین آنها عبارتند از: تمرین قرنطینه و درمان خانگی و شهری، ظهور و بروز خلاقیت‌ها و ابتکارات برای ضدعفونی کردن وسایل و امکانات خانگی، روش‌های ابتکاری برای پیشگیری و درمان، تولید ماسک خانگی، تولید دستکش ابتکاری، کاهش و حذف هزینه‌های نوروزی خانواده‌ها، اثبات امکان حذف هزینه‌های غیرضروری مراسم ترحیم و حتی تبدیل موضوع به دستمایه‌ای برای شکوفایی طبع طنزپردازی و لطیفه‌گویی ایرانیان برای پرکردن اوقات فراغت در خانه که مسبوق به سابقه است.

کاهش محسوس میزان مصرف بنزین و مواجه شدن پالایشگاه‌ها با مازاد تولید، کاهش ترددهای درون شهری و در نتیجه کاهش آلودگی هوا، کاهش مسافرت‌های برون‌شهری و در نتیجه بهبود شرایط محیط زیست و طبیعت، جلب توجه جامعه به ضرورت رعایت بهداشت و بهبود شرایط بهداشتی را هم می‌شود در ردیف سایر پیامدهای جانبی قرار داد. 

با این‌حال باید از جلب توجه بشر به عجز و ناتوانی خویش در برابر قدرت بیکران الهی و نیز سوق یافتن مجدد دل‌ها و قلب‌ها به سوی دین و معنویت، به عنوان بزرگترین دستاورد این رخداد نام برد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۱۲۵۴۹۰۹:۱۶:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۲۵
چطور می توان از خوبی های یک قاتل که تاکنون نزدیک به 2 میلیون نفر در جهان را کشته است، تعریف کرد؟
ناشناس۱۴۱۲۶۳۶۱۰:۲۱:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
اگر عزیزی را بر اثر کرونا از دست داده باشید یا رنج بیماری کرونا را متحمل شده باشید، دیگر در مورد خوبی های کرونا مطلب منتشر نمی کردید.
ناشناس۱۴۱۲۶۶۱۱۰:۴۵:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
ما که نسبت به سومالی خیلی خیلی عقب افتادیم . با ده میلیون جمعیت فقط یک فوتی دارد و سوئد با همین جمعیت 900 نفر فوتی . باید سومالی بشه الگوی بهداشت جهانی.
ناشناس۱۴۱۲۶۷۵۱۱:۰۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۲۵
من بازنشسته هم که قدرت خریدم یک دوم شده به همت جناب سیف و همتی، مجبور شدم در سن 78 سالگی مشغول به کار شوم لابد میگی هزار و یک فایده دارد.
ناشناس۱۴۱۲۸۳۹۱۳:۰۶:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
پدر جان کافیه جلوی دوربین صداو سیما از توی تلویزیون بگی : پول ندارم ۱ بسته پنیر بخرم . تا شب نرسیده خونه ؛ تریلیاردر میشی
ناشناس۱۴۱۲۹۳۴۱۴:۳۲:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۵
متاسفانه ایران مملو است از انسان های ساده لوح
ناشناس۱۴۱۲۹۹۳۱۵:۱۷:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
مگه یه نفر بازنشستگی هست؟ چندین میلیون نفر گرفتار شدن
رمضانعلی محمدیان۱۴۱۲۹۰۵۱۴:۱۰:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
بسم الله با سلام.مقاله درستی است اما همه مطلب نیست شاید گوشه ای از حق مطلب این معنا باشد که هیچ امری بدون أذن الهی واقع نمی شود و کرونا هم مستثنا نیست بیائیم با هم آیه 155سوره مبارکه بقره باز خوانی و از تفاسیر معتبر از محضر علما ربانی چون مرحوم علامه طباطبائی اعلی الله مقامه استفاده کنیم 1/دنیا نه محل ماندن بلکه شدن است نه تنها عزیزان که خود ما هم باید برویم چون ابدی هستیم وحیات ابدی اینجا محل ابراز ندارد کل شیء هالک الا وجهه2/خوف و جوع نقص اموال و انفس و ثمرات یعنی همه بلایای حادث بر بشر را ولنبلونکم آورده که یعنی اوست که با ابتلا آزمایش می کند 3/در قران کریم حتی به روزهای منحوس اشاره دارد 16 و19 سوره های مبارک فصلت و قمر .نحوست از وقوع حوادث ناگوار است که محل آزمون و سربلندی مومنین و یوم الله است یا بالعکس 4/ همان مصیبت محل ظهور بشارت است به صابران یعنی مقاومان در برابر نفس اماره فبشرالصابرین الذی أذا اصابتهم مصیبة5/ تمام حرف کرونا ومثل کرونا همین است ای انسان محور نه علم تجربی یا فقه ووو و نه خود تو هستی که شاید توهم پسر خاله بودن با خداوند قهار پیدا کنی و مثل پشه نمرود 5/ برکات بعد از مرگ نمرود بسیار است ..والسلام
ناشناس۱۴۱۳۰۲۳۱۵:۴۹:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۲۵
این آقای هدایتی راست میگه برکات داشت چون ایشان وامثال ایشان کارمنددولت هستند الان دوماه سرکارنمیروند حقوق بالای ..میلیونی میگیره بله واقعا هم برای شماها برکات داشت حتی برای کسبه ها مثل فروشندگان لوازم بهداشتی وماسک وتولیدکنندگان ماسک این کرونا باخیروبرکت بود برای همه شماها تولیدکنندگان وفروشندگان ماسک وقتی ماسک300تومنی 3000تومن شود حساب برکتش را بکن
ناشناس۱۴۱۳۱۳۹۱۷:۲۳:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۲۵
از هنرهاي كرونا ١- نشان داد قدرت ويروس بالاتر از همه قدرتهاي زميني است ٢- نشان براي مبارزه با آن بايد مجهز به علم و دانش بود و خرافات و توهم جايي ندارد ٣- حاكمان دروغگو و راستگو را برملا ساخت ٤- اعتماد عمومي هركشوري را به حاكمانش نشان داد ٥- بيانگر قدرت فهم و درك از مشكلات و اتحاد و انسجام ملي هركشوري شد ٦- توانايي اقتصادي و هنر رسيدگي به مردم توسط هر دولتي در جهان را نشان داد ٧- فرق بين ادعا و شعار و عمل و حركت را در نزد مردم هر كشوري فهماند ٨- فهم رهبران هر كشوري را از علم و بحران و بيماري و اپيدمي را بخوبي نشان داد .
ناشناس۱۴۱۳۳۹۳۲۱:۲۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۲۵
چون چینی هست اشکال نداره
ناشناس۱۴۱۲۵۵۱۰۹:۱۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
زبان قاصر هست از پاسخ گفتن!
ناشناس۱۴۱۲۶۲۶۱۰:۱۲:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
کرونا اگر وقت داشت و این دست مقالات بسیار منصفانه و بدون جهت گیری را می خواند قطعا یا از ایران فرار می کرد یا اینکه خودکشی می کرد.
ناشناس۱۴۱۲۵۵۲۰۹:۱۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
دهم فروردین خبر رسید که در ابادان با یک داروی ترکیبی توانستند 36 بیمار بد حال کرونا را درمان کنند و بزودی این ترکیب دارویی را در دنیا اعلام می کنیم. خبری نشد. یازده فروردین وزیر محترم بهداشت خبر از یک اقدام در حد معجزه در ایران دادند که بزودی با اعلام ان ایران را در مبارزه با کرونا اول خواهد کرد. خبری نشد. دوباره خبر امد که از مطالعات سلولهای بنیادی توسط دانشمندی که چند ماه پیش از امریکا ازاد شده انقلابی در درمان کرونا ایجاد خواهد شد. خبری نشد. حالا هم رئیس جمهور دیروز با نشان دادن گرافهای اماری وزیر خود اعلام می نمود که از خیلی از کشورهای سطح اول دنیا هم بهتر عمل کردیم. همین است که می گوییم آمار و اطلاعات دقیق و مستقل چه اندازه مهم است چون تنها معیار سنجش عیار مدیریتها در دنیا امروز امار دقیق و مستقل است. غیر از این باشد همه قهرمان هستند و مانند برجام بین خود نشان افتخار و خدمت و سکه تقسیم می کنند و هرگز آسیب شناسی نخواهد شد که عیب از کجا بودن و مشکل چیست.
ناشناس۱۴۱۲۵۵۳۰۹:۱۷:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۲۵
کرونا مردم را بدبخت تر کرده است. مشکل کم داشتیم، کرونا هم افزوده شده.
ناشناس۱۴۱۲۵۵۴۰۹:۱۸:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
هیچ چیزی در دنیا شر مطلق یا حسن مطلق نیست. حتی داعش هم اگر بخواهیم می شود چند جنبه مثبت پدید امدن ان را نام برد یا اختراع کرد. ولی مهم برایند اقدامات و عملها و کارهاست که مهم هست. انجاست که معلوم می شود عیار چیست.
ناشناس۱۴۱۲۵۵۸۰۹:۲۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
مهمترین دستاورد کرونا را نیاوردید. با کرونا دنیا متوجه شد که بهترین سیستم درمانی دنیا در کره شمالی است . چون بر اساس امار رسمی دولت کره شمالی که سازمان بهداشت جهانی هم همان امار رسمی را مد نظر قرار میدهد حتی یک مورد کرونا هم در ان دیده نشده.
ناشناس۱۴۱۲۶۶۳۱۰:۴۸:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۲۵
یمن هم یک مورد، خیلی از کشورهای آفریقایی هم که نان ندارند زیر پنجاه مبتلا.
ناشناس۱۴۱۲۵۶۰۰۹:۲۳:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۲۵
باز هم متاسفانه نتیجه گیریهای یک طرفه در جهت مقصود و استفاده از مغالطات فراوان در رسیدن به هدف از پیش مسلم فرض شده.
ناشناس۱۴۱۲۵۸۴۰۹:۴۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
الان یعنی ما آماده شدیم برای جنگهای بیولوژیک ؟!!!! :-)
ناشناس۱۴۱۲۵۸۶۰۹:۴۲:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
کرونا شاید برای بعضی جاها هنر نیز به همراه داشت . ولی در ایران هیچ هنری به جای نگذاشت چه هنری ؟
ناشناس۱۴۱۳۱۵۶۱۷:۴۶:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
باید اون رئیس سازمان بهداشت جهانی چین محور رو وارونه آویزان کرد از درب ورودی این سازمان تا درس عبرتی شود برای چین و تمام کشورهای پنهان کار
امید۱۴۱۲۵۸۷۰۹:۴۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۲۵
رهاوردهای وپیامدهایی دوران پسا کرونا البته محتمل است 1- تغییر هژمونی وجابجایی جایگاه قدرتهای برتر درجهان 2- توسعه سلاح های بیولوژیک ورقابت دربین کشورها 3 شورش وبروز تبعات اجتماعی دربرخی نقاط جهان وسقوط پی درپی حکومتها 4-رای نیاوردن ترامپ وابطال برگ برنده این کشور( اقتصاد واشتغال) 5 ظهور ملی گرایی افراطی دربرخی کشورها 6تاکید برخود کفایی وتغییر ساختار بازار آزاد 7- بروز موج بیکاری، قحطی وتورم های افسار گسیخته درجهان 8- آمریکا 20 درصد ازسهم خود دراقتصاد جهانی را از دست خواهد داد 9-احتمال شیوع ویروس دربعد منطقه ای وجهانی به عنوان یک سیاست بازدارنده 10-تغییر درساختار سازمان ملل 11-توسعه وتوجه بیشتر به بخش کشاورزی 12- گسترش قلمرو دین دربعد خانواده 13 جابجایی جمعیت درقاره ها 14-ظهور کشورهای جدید تاسیس 15ورشگستگی شرکتهای بیمه 16- تغییر شکل سرمایه داری 17 کاهش معاشرت های اجتماعی
ناشناس۱۴۱۲۹۰۷۱۴:۱۵:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۲۵
شتر در خواب بیند پنبه دانه
ناشناس۱۴۱۴۲۴۷۱۶:۳۴:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۲۶
بزرگترین خوبی کرونا رسوا شدن چهره ..استعمار چین است
ناشناس۱۴۱۲۵۸۹۰۹:۴۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۲۵
کرونا برای ایران فقط و فقط و فقط ، خسارت بود .
رضا۱۴۱۲۶۲۲۱۰:۰۹:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
نگاهي به امار ثابت مرگ و مير در ازاي افزايش چند برابري مبتلايان كاملا مشخص است كه صداقت در غرب مي باشد .
ناشناس۱۴۱۲۹۱۰۱۴:۱۶:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۲۵
برام جای سوال که چرا فقط ایران آمار فوتیها را با محاسبه ی یک فرمول اعلام میکنه، در صورتی که بقیه کشورها تعداد فوتیها رو، برای همینه که فوتیهای ایران به نسبت مبتلایان کمتر از کشورهای دیگه هست. فکر کنم یه جا خوندم که فرمول محاسبه این بود: تعداد مبتلایان منهای تعداد بهبود یافته ها تقسیم بر تعداد فوتیها
مزدا۱۴۱۲۷۱۸۱۱:۳۱:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۲۵
چیزی که کرونا رو در ایران ترسناکتر میکنه اینه که دولت رعایت فاصله اجتماعی (فیزیکی) رو به عهده خود شهروندان گذشته! شهروندانی که سالهاست شعار "بین خطوط برانیم" را شنیده اند اما اکثریت قریب به اتفاق آنها کوچکترین احترامی برای خطوط معابر و ضرورت حفظ فاصله عرضی از سایر خودروهاست قائل نبوده و بمحض مواجه شدن با اندک ترافیک، شاهد حضور 7 خودرو به موازات هم در عرض یک معبره 3 خطی هستیم! این شهروندان همانقدر که به رانندگی بین خطوط احترام گذاشتند، به عدم استفاده از صندلیهای مشخص شده در مترو و اتوبوس یا رعایت فاصله در صف نانوایی و غیره نیز احترام خواهند گذاشت.
ناشناس۱۴۱۲۷۱۹۱۱:۳۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
مهم ترین برکات کرونا این بود که حق و حقوق پایمال شده نباتات و جانوران رو که بخاطر دست درازی انسان به طبیعت نابود شده بود بهشون برگردوند
ناشناس۱۴۱۲۷۲۲۱۱:۳۳:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
يكي از دلائل بيشتر شدن امارفوتي هاي كشورهاي اروپايي بالا بودن ميانگين سني مردم كشورهاي اروپايي است در واقع پير بودن جمعيت كشورشان است طبيعي است كه كشورهاي جوانتر وبا ميانگين سني پايين تر تلفات كمتري داشته باشند
ناشناس۱۴۱۲۸۳۵۱۳:۰۴:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
عدم رعایت بهداشت فردی در امریکا و اروپا باعث شیوع فراوان کرونا شده است متاسفانه مردم این کشورها کثیف هستن.
ناشناس۱۴۱۲۹۱۷۱۴:۲۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
یعنی کم بودن آمار کشته های کرونایی در افغانستان و سومالی و زامبیا نشان دهنده سطح بالای بهداشت آنها نسبت به کشور آلمانه؟
ناشناس۱۴۱۳۳۶۵۲۱:۰۹:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۲۵
ای خدا .. مردم از خنده، عالی
ناشناس۱۴۱۳۱۴۲۱۷:۲۳:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۲۵
آمار بالای مبتلایان در امریکا به دلیل امکانات برای همه مردم جهت تست کرونا است.
ناشناس۱۴۱۳۲۷۵۱۹:۵۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
رفت و آمد و مراودات زیاد هم باعث بیشتر شدن میشه. الان آفریقایی همسایه شیر کرونا که سروقتش نمیره که. اگر هم بره فکر میکنه خدای شیر مریضش کرده.
ناشناس۱۴۱۲۸۲۵۱۲:۵۷:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۲۵
با به به وچه چه از این ویروس منحوس وشرایط بوجود امدهفوتها وسختی ها چیزی عوض نخواهد شد به نظرمن هیچ مجبور نیستیم از بدب تعریف کنیم مگر قاتل این همه ادم هم خوب می شود انکه می گویند بدی وخوبی را باید باهم دید در شرایط عادی است نه
ناشناس۱۴۱۲۸۵۴۱۳:۲۳:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
جناب نویسنده بله برای شما و دوستان بد نیست که . حقوقتان سر جایش آبتان سرد و نانتان گرم است بحمدالله . باید از اون راننده تاکسی و اسنپ و کارگر روز مزد و کسبه جزء و ...... پرسید ببینیم برکات کرونا رو میبینن یا نه . دوستان هم که انگار نه انگار که باعث و بانی ورود و گسترش به این حجم بیماری در کشور چه کسانی بودند . نه کسی بازخواست شد و نه مسئولیتی گردن حضرات افتاد .
ناشناس۱۴۱۲۹۲۲۱۴:۲۶:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۲۵
اصلا آدم نمیدونه به شما چی بگه
ناشناس۱۴۱۲۹۴۳۱۴:۳۸:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۲۵
آقای هدایتی عزیز یادم هست سالها پیش دانشمندان در باره فواید گردباد برای طبیعت مطلب میگفتند اما این راهم یادآوری کردند که نباید در این مورد جلوی مردم مصیبت زده صحبت کرد. خیام هم درمورد مفید بودن مرگ شعر گفته «.. درعهد جهان اگر وفایی بودی نوبت به تو خود نیامدی از دگران» ولی فکر نکنم بیان این اشعار حکیمانه در مجلس عزا مناسب باشد.
ناشناس۱۴۱۲۹۴۷۱۴:۳۸:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۲۵
بجای این تحلیل های خود بافته لطفا دست و چشمان خود را با آب ‌و صابون ضد توهم بشویید
ناشناس۱۴۱۳۲۲۵۱۸:۵۵:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
بهترین پاسخ.
ناشناس۱۴۱۳۰۸۶۱۶:۵۲:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۲۵
آقای هدایتی خواهش میکنم دیگه ننویسید‌.ممنون
صمصام۱۴۱۳۰۸۷۱۶:۵۲:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۲۵
مثل کرونا قبلا از فواید و هنر های تحریم هم میگفتند دارم به یک نتیجه میرسم ما ملت ایران ظاهرا در مصیبت و بدبختی و بلا موفق تریم !
ناشناس۱۴۱۳۱۶۱۱۷:۵۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
نويسنده محترم لطفا در نتيجه گيرى عجله نكنيد. بگذاريد اين گرد و خاك فرو بنشيند و صحت و سقم آمار ها بررسى شود. آنوقت ميتوان راجع به عملكردها قضاوت كرد. ضمنا همين الان هم جزيره اى به دنيا نگاه نكنيد و فى المثل اروپا را فقط با ايتاليا و انگليس در قضيه كرونا نبينيد. فعلا فقط آلمان و كره جنوبى عملكرد صحيح و دقيقى داشته اند. در مورد چين هنوز نميتوان قضاوت كرد تا صحت آمارها آزموده شود. در غرب آمارها شفاف است. امريكا و انگليس و دولت محترم ما نگاهشان به موضوع كرونا از ابتدا علمى نبود و چوب آنرا دارند ميخورند و ميخوريم. مشكل امريكا نادانى ترامپ است. ولى چون فرماندارها انتخابى هستند اختيارات فراوانى دارند و در حال جبران آن اشتباهات در بسيارى از ايالت ها هستند. براى نتيجه گيرى دوران پساكرونا بسيار زود است
ناشناس۱۴۱۳۱۸۴۱۸:۱۴:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۲۵
کرونا بهترین هنرش پولکی نبودنش بود
ناشناس۱۴۱۳۱۹۷۱۸:۲۷:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
کرونا احتمالا جزو زندگی بشر میشه مثل ایدز یا سرماخوردگی و باید باهاش زندگی کنیم.
ناشناس۱۴۱۳۳۰۲۲۰:۱۵:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
یک جستجوی ساده آمار فوق العاده نگران کننده کودکان کار در ایران را نشان می دهد.به راستی یک کودک کار در مواجهه با حمله ویروس کرونا چه باید بکند؟ تحلیل شما جسارتا می تواند نشان از کم دغدغه بودن شما باشد!!
ناشناس۱۴۱۳۳۸۴۲۱:۲۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
از کدام هنر سخن می‌گویید جناب هدایتی؟! ولی اگر خدای ناکرده بیشتر از دو سه ماه دیگر این وضعیت ادامه یابد و کاسه‌ی صبر این مردم لبریز شد، آن وقت امثالِ شما هنرِ واقعیِ کرونا را به چشم خواهید دید.
ناشناس۱۴۱۳۴۱۳۲۱:۵۰:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۲۵
کرونا ضعف غرب را با آن همه سر و صدا نشان داد.
ناشناس۱۴۱۳۴۱۶۲۱:۵۴:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۲۵
چون از چین اومده باید بهش تعظیم کنیم؟؟؟
ناشناس۱۴۱۳۹۰۸۱۲:۱۳:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۲۶
آمریکا و اروپا اگر آمارشون بیشتره برای این است که امکان تست بیشتری دارند و می توانند افراد بیشتری رو تست کنند. اینکه تست نکنیم بگیم تعداد کمه نشان کفایت نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین