رئیس هیئت‌مدیره شرکت حلما گستر تلاش اعلام کرد:  آمادگی بخش خصوصی برای رفع مشکل فرکانس و افزایش کیفیت اینترنت

گروه اقتصادی الف،   3990120085

همکاری بخش خصوصی، صدا و سیما و وزارت ارتباطات برای کاهش معضلات اینترنتی مردم اجتناب‌ناپذیر است. 

 آمادگی بخش خصوصی برای رفع مشکل فرکانس و افزایش کیفیت اینترنت

 

 به گزارش الف به نقل از روابط‌عمومی شرکت «حلما گستر تلاش»دکتر محمد تقی بانکی رئیس هیئت‌مدیره  این شرکت با ضروری دانستن همکاری بازیگران اصلی و دارندگان مجوز ارائه فرکانس، افزود: مردم به دیتای پرسرعت بیشتری نیاز دارند و ظرفیت فرکانسی اپراتورها اشباع شده است.


وی با اشاره به دو فرکانس موجود ۸۰۰ مگاهرتزی که در اختیار صداوسیماست و فرکانس ۲ هزار و ۳۰۰ مگاهرتزی که در اختیار سازمان تنظیم مقررات و شرکت حلما گسترِ تلاش است تاکید کرد: کاهش مشکلات اینترنتی مردم و تنها راه برون رفت از این مشکل، استفاده از ظرفیت‌های این دو فرکانس است. 


دکتر بانکی یادآوری کرد: شرکت حلما گستر تلاش، کنسرسیومی متشکل از یازده شرکت بزرگ و فعال در حوزه آی سی تی و برنده مزایده فرکانس ۲ هزار و ۳۰۰ مگاهرتز است که توسط سازمان تنظیم مقررات و در سال ۹۵ برگزار شد. 
وی هرگونه اتلاف منابع و وقت‌کشی در زمینه خلق فرصت‌های جدید را در تضاد با منافع ملی و افکار عمومی دانست و یادآور شد: کشور ما قادر بوده و هست که در بزنگاه‌های تاریخی و با تکیه بر دانش و تخصص مدیران و کارشناسانش از تهدیدها، فرصت بسازد. 


رئیس هیئت‌مدیره شرکت حلما گستر تلاش ادامه داد: تبدیل هرگونه تهدید کرونایی به فرصت در حوزه‌های سلامت، اقتصاد و جامعه در بسترها و زیرساخت‌های آی، سی، تی ممکن خواهد بود. 


دکتر بانکی با اشاره به سخنان اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ناهماهنگی‌های ۶ ساله بر سر استفاده از فرکانس در اختیار صدا و سیما گفت: موانع بیش از ۳ ساله هم در مسیر استفاده از فرکانس حلما گستر تلاش وجود دارد و علی‌رغم همه‌ی تلاش‌ها و پیگیری‌های مختلف از سازمان تنظیم مقررات تا کنون به نتیجه مطلوب نرسیدیم و البته امیدوارم در این شرایط حساس، مشکلات پیشین با درایت مسئولان و عنایت وزیر محترم ارتباطات برطرف شود.


دکتر بانکی افزود: به لحاظ فنی، در مکان‌های پر ترافیک و هنگام دریافت دیتای زیاد در گوشی هوشمند، طيف ۲ هزار و ۳۰۰ مگاهرتز و در محل‌های پراکنده که امکان افزایش BTS نیست در هنگام ارسال دیتا از گوشی هوشمند، طیف ۸۰۰ مگاهرتز نقش مهم‌تری دارند و از ترکیب این فرکانس با فرکانسی همانند ۲ هزار و ۳۰۰ با پهنای باندهای بزرگتر می‌توان ظرفیت و ضریب دسترسی بالاتری را در تکنولوژی LTE به کاربر نهایی ارایه کرد.


وی به تشریح تجربه‌ موفق کشور پهناور هند پرداخت که با برنامه‌ریزی منسجم و اقتدار در عمل توانسته است با راه‌اندازی اپراتور خصوصی جدید 4G و با در اختیار گذاردن ظرفیت فرکانس ۲ هزار و ۳۰۰ مگاهرتز در چارچوب مزایده، بسیار درخشان عمل کند. بطوریکه اپراتور جدید التاسیس  JIO در کشور هند ظرف مدت ۳ سال پس از رفع موانع رگولاتوری موفق به ارایه خدمات اینترنت پرسرعت با سرعت ۶۰ مگابیت بر ثانیه به بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر خود  شده است و یکی از دستاوردهای مهم آن جایگزینی پرداخت موبایلی بجای استفاده از دستگاه پوز بوده است. 

 

لازم به ذکر است یازده شرکت ندا گستر صبا، حلما گستر خاورمیانه(عصر تلکام)، داده‌پردازی فن‌آوا، لایزر، ارتباطات ثابت پارسیان، ارتباطات فرزانگان پارس، افرانت، گسترش ارتباطات مبنا، انتقال داده‌های آسیاتک، پارسان لین ارتباطات و توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان، به عنوان اعضای کنسرسیوم حلما گستر تلاش فعالیت می‌کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین