شنا در سد خاکی جان دو نوجوان را گرفت

گروه اجتماعی الف،   3990119193

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی ایرانشهر، از فوت دو نوجوان ۱۲ و ۱۳ ساله اهل لاشار بر اثر غرق شدگی در سد خاکی یک روستا خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، نادر ستوده اظهار کرد: امروز سه شنبه مورخ ۱۹ فروردین ۹۹ حدود ساعت ۱۸:۲۵ طی تماس با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ نیکشهر گزارشی مبنی بر غرق شدن دو نوجوان در سد خاکی روستای پامونت دریافت شد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: بلافاصله پایگاه اورژانس اسپکه به محل حادثه اعزام، اما بدلیل عدم خارج‌سازی مصدومان و ادامه داشتن عملیات امداد و نجات توسط هلال احمر و اداره راه، کد آمبولانس اعزامی برای پوشش این عملیات در محل مستقر شد.

وی با بیان اینکه عملیات جستجو تا پیدا شدن اجساد به طور تقریبی یک ساعت و ۴۰ دقیقه به طول انجامید، افزود: در ساعت ۲۰:۰۶ به اورژانس ۱۱۵  اطلاع داده شد که یکی از اجساد پیدا شده است و حدود ۲۰ دقیقه دیگر پیکر نوجوان دوم نیز پیدا شد.

ستوده گفت: بلافاصله کارشناسان فوریت های پزشکی مستقر در محل اقدام به کنترل علائم حیاتی کردند که متاسفانه این دو نوجوان لاشاری فاقد هرگونه علائم  حیاتی بودند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی ایرانشهر بیان کرد: شهروندان عزیز در رودخانه ها و سدهای ناایمن از شنا کردن خودداری کنند.