روحانی: ۲۳ میلیون خانوار اعتبار یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند/ این رقم به تدریج از یارانه ماهانه آن‌‌‌‌‌ها کسر می‌شود

گروه سیاسی الف،   3990118079 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس جمهوری از پرداخت اعتبار یک میلیون تومانی به ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر خبر داد و گفت: این رقم به تدریج و البته از ماه‌های بعد، از یارانه ماهانه آنها در طول ۲۴ ماه کسر می‌شود.

روحانی: ۲۳ میلیون خانوار اعتبار یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند/ این رقم به تدریج از یارانه ماهانه آن‌‌‌‌‌ها کسر می‌شود
 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اظهار داشت: سه میلیون خانوار محروم تحت فشار هستند که برای آنها در چهار نوبت بسته حمایتی از ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان مدنظر قرار دادیم که مرحله اول پرداخت شده است و مرحله دوم تا پایان فروردین پرداخت خواهد شد و دوماه بعد هم به همان صورت در ماه‌های بعد در اردیبهشت و خرداد پرداخت خواهد شد.  

وی ادامه داد: علاوه بر این رقمی را به عنوان وام یک میلیون تا ۲ میلیون برای ۴ میلیون تومان خانواده‌ای که جزو اقشار کم درآمد هستند قرار دادیم که نرخ آن ۴ درصد است و به زودی شرایط آن اعلام می‌شود.

رییس جمهوری اضافه کرد: امروز همچنین ۷۵ هزار میلیاردتومان وام و تسهیلاتی که برای این ایام مدنظر قرار دادیم، مورد بررسی قرار گرفت. ۱۰ رسته هستند که در این ایام تحت فشار شدید قرار گرفتند. بعضی‌ها کسب و کارشان متوقف بوده و بعضی‌ها درآمدشان پایین بوده است. این رسته‌های مختلف کارگاه‌های کوچک و متوسط هستند و بعضی‌ها بنگاه کار یک نفره،  چندنفره و بعضی‌ها ۵۰ نفر به بالا هستند.

روحانی گفت: تقریبا اشتغال سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وابسته به این گونه موارد است که زندگی آنها تحت فشار قرار گرفته است و ما در اینجا تصویب کردیم که برای همه این‌ها رقمی را مدنظر قرار دهیم و برای هر بنگاهی مشخص شده است و اعلام خواهد شد که چه مقدار به آنها پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پول برای کسانی است که اشتغال آنها فعال نبوده و کارگران خود را نگه داشتند تا بتوانند بنگاه‌های خود را به تدریج فعال کنند. البته این بنگاه‌ها همه یکسان نیستند. بنا شد دو دسته شود، آن بنگاه‌هایی که به دستور ستاد کرونا رسما تعطیل شده و آنها گفته شده که فعالیت نکنند و هنوز هم تعطیل هستند و حتی در پایان ماه فروردین که کسب و کارها فعال می‌شود چون آنها پرریسک خواهند بود بازهم تا اطلاع ثانوی فعال نخواهند شد . برای ما هم روشن نیست در ستاد کرونا در گروه‌های کارشناسی بحث می‌شود که چه زمانی می توانند فعالیت خود را آغاز کنند. 

رییس جمهوری گفت: این موضوع را  در ستاد ملی کرونا هم توضیح دادم که این بازگشایی پلکانی است و مردم توجه کنند. به خاطر شرایطی که داریم بازگشایی یکمرتبه امکان پذیر نیست. به همان اندازه که شرایط بهداشتی ما مهیاتر می شود و وزارت بهداشت و درمان به ما می‌گوید که شرایط بهتر شده است به همان نسبت می‌توانیم گشایش بیشتری ایجاد کنیم.

روحانی افزود: در عین حال مردم باید توجه کنند که هرکجا گشایشی حاصل می‌شود این به آن معنا نیست که اصولی که بهداشت و درمان به عنوان فاصله گذاری هوشمند مدنظر قرار داده است آن اصول به آن توجه نشود.

وی تاکید کرد: همه کسب و کارها و همه کسانی که فعالیت می‌کنند اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی باید اصولی که به عنوان پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده و اعلام می‌شود و با آنها توافق می شود، را باید مراعات کنند.

رییس دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه در خانه ماندن به عنوان یک اصل همچنان باید مدنظر باشد،گفت: البته در این شرایطی که هستیم نمی‌توانیم بگوییم کسب و کارها برای بلندمدت اصلا فعالیت نکنند. در این مدت هم کسب و کارها تعطیل بوده است و در تهران باز کسب و کارها جز مواردی که مواد غذایی و بهداشتی را در اختیار مردم قرار می‌دهند، تا پایان فروردین تعطیل خواهد بود.

رییس جمهور ادامه داد: در استان‌ها هم که از ۲۳ فروردین فعالیت‌ها شروع می شود همه اینها باید آن اصول را مدنظر قرار دهند. چون شرایط به گونه‌ای نیست که اعلام کنیم که فاصله گذاری کنار گذاشته شود، بلکه باید فاصله گذاری‌ها به صورت هوشمند و همان طور که ابلاغ شده مورد توجه همه قرار بگیرد.

وی با اشاره به ابراز نگرانی برخی متخصصان اظهار داشت: اگر اصول بهداشتی رعایت نشود ممکن است دوباره در شرایطی سخت قرار بگیریم، با توجه به امکانات و تجهیزات بیمارستانی، پزشکان و پرستاران ما نباید نگران باشند؛ تا امروز آنها با فداکاری اقدام کرده اند و ما هم تامین امکانات وتجهیرات به اندازه کافی انجام دادیم و از امروز به بعد هم بیشتر تامین و در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهیم. 

روحانی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از برخی دستاوردهای و بخش‌های تولیدی دانشگاه ها و شرکت‌های دانش بنیان  در حوزه بهداشتی و درمانی گفت: در برخی موارد اقدامات خوب و ارزشمندی  در تشخیص سی تی اسکن و تولید ونتیلاتور و تامین سایر نیازمندی‌ها انجام گرفته است.

رییس جموری بیان کرد: در بخش تولید ونتیلاتور تقریبا نیازمندی ‌های وزارت بهداشت تامین خواهد شد در بخش تولید سی تی اسکن امکان توسعه آن را دارند و ما هم اعتبار مورد نیاز را تامین می کنیم.

بازپرداخت تسهیلات اعطایی به کسب و کارها از مهر ۹۹

روحانی با اشاره به تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی درباره کسب و کارهایی که از شیوع بیماری کرونا تحت فشار قرار گرفتند، گفت: برای همه کسب و کارهایی که  در این دوران یا تعطیل شده و یا  فعالیت آنها کساد شده است، تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد در نظر گرفته ایم که مدت زمان بازپرداخت آن ۲۴ ماه (دو سال) است و چند ماه هم تنفس داده می شود و آنها بازپرداخت را از مهر ماه ۹۹ شروع خواهند کرد.  

رییس جمهوری اظهار داشت: تسهیلات اعطایی هم زمان دار است و هم تنفس دارد که یک کمکی به کسب وکارها است . البته  این تسهیلات مشروط به عدم تعدیل و اخراج کارگران در این واحدهای اقتصادی و تولیدی است؛ این تسهیلات هم کمک به بنگاه‌ها است و هم کمک به اشتغال و کارگران است.

۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر، اعتبار یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند

روحانی با اشاره به مصوبه درباره اعتباری که به خانوارها تعلق می گیرد، تصریح کرد: همه آنهایی که یارانه دریافت می‌کنند، حدود ۲۳ میلیون خانوار یارانه ماهانه دریافت می‌کنند  یک اعتبار یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند که به تدریج و البته از ماه‌های بعد از یارانه ماهانه آنها در طول ۲۴ ماه کسر می‌شود.

رییس جمهوری تصریح کرد: اگر هماهنگی ایجاد شود اعتبار یک میلیون تومانی کمک به خانوارها در فروردین ماه، در غیر این صورت از اردیبهشت سامان‌دهی و به خانوارها پرداخت می‌شود که تقریبا ۲۵هزار میلیاد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است که در جلسه امروز مصوب شد.

۵ هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب ۵ هزار میلیارد تومان از صندوق بیمه بیکاری و پرداخت آن به افرادی که دچار بیکاری می شوند، گفت: تقریبا حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان برای بحث کرونا امروز مصوب شده است این بخش به تولیداتی پرداخت می شود که وزارت بهداشت اعلام و نیاز آن را تامین می‌کند. بخشی از این مبلغ به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت و بخش اعظم آن برای دانشگاه‌هایی که برای رفع نیاز های وزارت بهداشت وام گرفتند، پرداخت می شود. 

روحانی تصمیم دیگر نشست امروز را هماهنگی و برگزاری جلسه شورای عالی رفاه عنوان و تصریح کرد: کمک هایی از نهادهای دیگر هم اعلام می شود؛ از جمله نهادهای عمومی مانند ستاد اجرایی، سپاه پاسداران، خیرین و دولت کمک می‌کنند و هماهنگی برای این کار لازم است چون ممکن است کمک‌ها در یک جا متمرکز شود و به یک جا هم اصلا کمکی پرداخت نشود.

وی این هماهنگی را ضروری دانست و افزود: معاون اول ظرف این هفته و هفته آینده جلسه می‌گذارد و جلسه شورای عالی رفاه هم با دعوت از خیرین و این نهادها تشکیل می‌شود. 

مقام عالی دولت گفت: مردم ایران می‌دانند همه مردم دنیا در یک شرایط ویژه هستند حتی کشورهایی که در وضع اقتصادی بسیار خوب هستند،  امروز از لحاظ بهداشت و درمان، هم اقتصادی و هم تامین زندگی مردم مشکل دارند؛ ما هم دچار مشکل هستیم البته شرایط ما در شرایط سختی مضاعف است چون هم در تحریم و هم در کرونا قرار داریم.

روحانی با بیان اینکه دولت تصمیمات خوبی در حد توان خود اتخاذ کرده است، به دستور خود به وزیر کشور اشاره کرد و گفت: به وزیر کشور دستور دادم امروز جلسه ای تشکیل دهد که تشکیل شد و خواستم افرادی که برای هماهنگی لازم در زمینه حمل و نقل و در زمینه کسب و کار موثر هستند همراه با اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، دعوت شوند. حمل و نقل باید چارچوب‌ها را مراعات کنند. کسب و  کارها قرار است شروع شود و همه اینها در چارچوب پروتکل‌هایی است که باید مراعات شود.

برخی امور مانند آموزش را به آینده موکول کردیم/ وزارت آموزش و پرورش زمان را اعلام می‌کند

رییس جمهوری از مردم خواست همانطور که تا امروز کنار دولت، نظام و وزارت بهداشت بودند و کمک کردند تا بتوانیم در شرایط نسبتا قابل قبول قرار بگیریم، باز هم به کمک خود ادامه دهند و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

وی یادآورشد: ممکن است برخی امور مانند آموزش با تاخیر انجام شود و این موضوع را به آینده موکول کردیم و وزارت آموزش و پرورش بعدها زمان آن را اعلام می کند. حمل و نقل بین شهری را هم هنوز اعلام نکردیم بنابراین با تحمل سختی و همکاری مضاعف باید این کار را پیش ببریم و خدا هم ما را یاری می‌کند و در آستانه ماه رمضان و در این اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان (عج) از عنایات حق برخوردار خواهیم شد و از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

دیدگاه کاربران

سهراب وفایی۱۴۰۳۲۸۲۱۳:۰۸:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
فاصله گذاری هوشمند یه اصطلاح متناقضه به عنوان مثال تو مترو‌ اگه کسی الوده باشه لااقل می تونه‌۴-۵نفر و درگیر کنه و اونا هم در طول روز می تونن چندین نفر رو الوده کنن این کجاش هوشمنده؟؟یا مثلا تو یه اتاق همکار الوده به ویروس می تونه سایر همکاران را هم الوده کنه به خیال اینکه فقط‌یه سرما خوردگی جزیی داره این کجاش فاصله گذاری هوشمنده؟؟تو بانک ها و مدارس و...همینطور.. این سیاست متناقض نشون میده درآمد دولت مقدم بر جان ملت است وگرنه کشیدن ۷۰درصد ادارات و که بسیاری از انها حتی هیچ کار ضروری ندارن به اجتماع و سرکار تنها یه قرنطینه شکنی تعمدی محسوب میشه...
ناشناس۱۴۰۳۳۵۸۱۴:۰۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ما محمودو مسخره میکردیم به صدقه دادن این یکی ده برابر بدتره و کارم نمیکنه
ناشناس۱۴۰۳۳۵۱۱۴:۰۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
حالا از فردا همه از هم میپرسن تو یارانه گرفتی یا نه!! من که نگرفتم!!ووو
ناشناس۱۴۰۳۳۶۸۱۴:۱۴:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
واقعا خجالت بکشید با این کشورداریتون
ناشناس۱۴۰۳۳۷۱۱۴:۱۵:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
شما نتوانستید زمان تنفسپرداختی بیمه تامین اجتماعی را تحمل کنید و حالا پول می خواهید یدهید..بی خیال..
ناشناس۱۴۰۳۳۸۰۱۴:۲۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
بدون تعطیلی و قرنطینه این کارها هیچ فایده ای ندارد
بازنشسته۱۴۰۳۴۰۷۱۴:۴۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آقای روحانی هیچ برنامه ای برای مبارزه باکرونا نداری فقط پول پاشی میکنی واین باعث تورم شدیدمیشه ومردم رو بدبخت ترمیکنی
ناشناس۱۴۰۳۴۱۶۱۴:۴۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چند خانوار در ایران هستند که بنده بازنشسته بدون خودرو و پس انداز جزو این 23میلیون خانوار نیستم
ناشناس۱۴۰۳۶۳۰۱۶:۱۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ساختمان پلاسکو یادتونه قول وام بلاعوض و....... از این وعده وعیدها زیاد دادن که اجرا نشد و نمیشه
ناشناس۱۴۰۳۷۳۹۱۷:۱۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
سازمان بهداشت جهانی هم بعد از مدت ها بالاخره اعلام کرد زدن ماسک برای همه افراد جامعه ضروری است. چون این ویروس در مرحله اول از دهان پخش می شود. بوسیله عطسه و سرفه.و تا زمانیکه مرحله اول یعنی عطسه و سرفه باشد هیچ راه حل دیگه ای فایده نداره. جای تعجب است چرا دولت کم هزینه ترین راه یعنی درست کردن و توزیع و اجباری کردن ماسک را رها کرده و به مرحله آخر یعنی درمان و بیمارستان که هم هزینه بر روی بیمار و هم هزینه بر روی دولت و فشار عجیب روی پرسنل پزشکی وارد میکند چسبیده. تا ماسک هم اجباری نشود برخی از مردم رعایت نمیکنند و براحتی این مریضی را شیوع میدهند.
شهاب۱۴۰۳۸۰۵۱۷:۴۶:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
رییس دولت تدبیر و امید هنوز به این نیندیشیده که حالا وقت بخشیدنه، نه قرض دادن.
ناشناس۱۴۰۳۸۸۱۱۸:۳۶:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آقاى رييس جمهور لطفا ببينيد كشورهاي متمدن و درجه يك جهان در ارتباط با كمك به مردم و كاسبان و كارگران و كارمندان چه كرده اند ، شما كه مدعي تدبير و اعتدال و عقلانيت هستيد ٢٠ درصد آنها نه ١٠ درصد آنها به ملت مظلوم ايران خدمت دهيد وام با ١٢ درصد را امروز از شما شنيديم ، شما تحصيل كرده فقه در قم و حقوق در انگليس هستيد ماشاالله برويد ببينيد احكام رباخوارى چيست واسلام
ناشناس۱۴۰۴۰۸۴۲۱:۰۹:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
مدارس .. به همه معلماش گفته اگه حقوق میخواین از 19 فروردین باید بیاین مدرسه به صورت تمام وقت
ناشناس۱۴۰۴۲۷۶۰۰:۰۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۹
60 دلار میخوان به ملت بدن و بعد قسطی پس بگیرن. پول دو سه پرس غذا توی اروپا. برام جالبه که اینقدر حس پیشرفت و خود بزرگ بینی از کجا دقیقا نشات میگره.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین