دادگاه جودوی ایران به دلیل کرونا لغو شد

گروه ورزشی الف،   3990118058

رییس کمیته ملی المپیک گفت: دادگاه برای پرونده جودوی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

به گزارش ایسنا، نشست خبری سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به صورت آنلاین با رسانه ها برگزار شد.

صالحی امیری در ابتدای نشست بیان کرد: حدود ۱۰۰ ملاقات با مقامات IOC و OCA داشتم و تلاش کردم احقاق حق کنم. آقای ویزر (رئیس فدراسیون جهانی جودو) به اعتقاد من با کار سیاسی به دنبال انجام هدف سیاسی بود و ما سعی کردیم در دیدارهای مختلف از حقانیت ورزش ایران دفاع کنیم و تعلیق را بشکنیم. دادگاه تصمیم گیری برای جودو هم به دلیل کرونا لغو شد.

شفافیت مالی در سال ۹۹ بیشتر می شود

صالحی امیری در مورد بودجه کمیته المپیک گفت: سال ۹۸ محدودیت های مالی وجود داشت و در بحث بودجه با چالش روبرو بودیم که اوایل به دلیل تحریم ها بود. در هدفگذاری بودجه که داشتیم به آن رسیدیم. ۱۰۰ درصد تعهدات خود را در قبال فدراسیونها انجام دادیم و کمک های فوق العاده خارج از سقف به فدراسیون ها پرداخت کردیم. ما در حد توان و امکانات به نیازهای فدراسیون ها توجه کردیم. البته باور داریم نیاز فدراسیون ها بیشتر از این است.

او ادامه داد:  شفافیت مالی اهمیت زیادی برای ما دارد و می‌تواند به ما کمک کند. در دو سال گذشته این مسیر را رفتیم و در سال ۹۹ مسیر را شفاف‌تر می کنیم.

*سال ۹۹ ادامه برنامه های سال گذشته است

صالحی امیری در مورد برنامه کمیته ملی المپیک در سال ۹۹ گفت: در سال ۹۹ دنبال ادامه استراتژی سال ۹۸ بودیم و اساس آن یک برنامه ۱۵ محوری بود و بر اساس آن پیش رفتیم و سال ۹۹ تداوم برنامه‌های سال ۹۸ خواهد بود.

او  افزود: بحث انسجام و همدلی در مجموعه ورزش اهمیت زیادی داشت و به صورت جدی آن را در سال ۹۸ دنبال کردیم. الان بین ارکان ورزش، وزارت ورزش، کمیته، فدراسیون‌ها و رسانه‌ها که رکن ورزش هستند، انسجام و همدلی است. محور دوری از حاشیه بود و مبنا بر این بود که شرایط جدیدی را فراهم کنیم که هیچ حاشیه‌ای نباشد.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: ستاد عالی بازی‌ها ایجاد تک صدایی در مدیریت ورزش بین ما و وزارت ورزش بود که اولین جلسه فردا سه‌شنبه با محوریت وزیر ورزش و عضویت بنده خواهد بود. هدف از ستاد عالی بازی‌ها سیاست‌گذاری واحد در ورزش است. این شرایط طی دو سال گذشته پاسخ داد و برای بازی‌های آسیایی و المپیک جوانان و ... این همدلی را داشتیم که برای المپیک توکیو نیز ادامه خواهد داشت. در ذیل این ستاد، ستاد عملیاتی در کمیته با حضور نصرالله سجادی وجود دارد.

* پیشنهاد تبدیل امجدیه به موزه رو باز ورزش

صالحی امیری درباره ی موزه ورزش گفت: موزه ورزش یک ضرورت بود که باید شکل می گرفت و ما هدف گذاری کرده ایم یک ساختمان جدید با هشت هزار متر زیر بنا برای رویکرد حداقل ۵۰ ساله داشته باشیم و ۳ هزار شی در آن قرار دهیم. موزه یک قطب فرهنگی است. پیشنهادی مطرح کردیم مبنی بر اینکه امجدیه(ورزشگاه شهید شیرودی) موزه ورزش روباز شود و بازسازی شود. چند جلسه برگزار کردیم و نشستی را با وزیر داشتیم. کریمی رییس شرکت توسعه دنبال این طرح است.

* ۲۳۰ نفر در کمیسیون ها فعالیت می‌کنند

او در مورد کمیسیون ها گفت: کمیسیون ها اتاق فکر ما هستند و ما ۱۷ کمیسیون راه اندازی کرده ایم که حدود ۲۳۰ نفر با ما همکاری می کنند. همه از اساتید به نام دانشگاه هستند و صاحب نظر هستند. نظام تصمیم سازی در کمیته ملی المپیک از مسیر کمیسیون ها عبور می کند. کمیته توسط فرد اداره نمی شود و توسط نخبگان فکری اداره می‌شود. من تصمیمی را بدون خرد جمعی نمی گیرم چون دوران تصمیم گیری فردی گذشته است.

*پیش بینی ۲۰ میلیارد هزینه نوسازی کمیته و آکادمی ملی المپیک برای چهارسال  

او در مورد بازسازی کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک گفت: ما در سال ۹۸ بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه بازسازی کردیم و در سال جدید هم ادامه دارد.  برنامه چهارسال ما این است ۲۰ میلیارد برای نوسازی کمیته و آکادمی هزینه کنیم. توسعه زیر ساخت سخت افزاری و نرم افزاری را دنبال می کنیم و جزو سیاست های ما است.

* تعویق المپیک برای ما فرصت است
 
صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که المپیک به تعویق افتاد چقدر به ضرر و سود ایران شد و بودجه ۱۲۰ میلیاردی می تواند برای سال المپیک کافی باشد، تصریح کرد: تعویق المپیک برای ما زیان آور نبود و برای ما فرصت است نه تهدید. به این دلیل فرصت است که یک سال برای فراهم کردن شرایط مناسب برای ورزشکاران زمان داریم. از طرفی نفراتی مثل حسن یزدانی، حمیده عباسعلی و سهراب مرادی شرایط خوبی نداشتند اما الان برای بازگشت به تمرینات فرصت دارند. ما از جنبه سود و زیان به المپیک نگاه نمی کنیم بلکه سلامت برای ما مهم است. تعویق المپیک یک مطالبه جهانی بود و البته ما زودتر از همه خواستار تعویق شدیم.

* پیش بینی سجادی حداکثر ۲۰ سهمیه دیگر است

او ادامه داد: شرایط مشابه برای ۲۰۶ کشور وجود دارد و با هزینه هایی که کردیم ۵۲ سهمیه گرفته ایم. پیش بینی آقای سجادی است حداقل ۱۰ سهمیه و حداکثر ۲۰ سهمیه دیگر است و آنچه هزینه کردیم در مقابل، سهمیه گرفتیم. بودجه در نظر گرفته برای ما نیز خوب است. هدف گذاری ما ۱۵۰ میلیارد تومان بود اما الان هم بودجه خوبی برای ما در نظر گرفته شده است.

او افزود: ارز را از قبل خریداری کرده ایم و چون پیش بینی برخی شرایط را می کردیم، ارز از بانک مرکزی با هزینه ۱۱۲۰۰ تومان گرفته ایم و با تعویق المپیک خسارتی ندیدیم. اکنون با افزایش بودجه آمادگی بیشتری برای حمایت از فدراسیون ها مخصوصا المپیکی ها داریم.

* در مورد کیهانی به هیچ کسی توصیه نکردم

او در پاسخ به این پرسش که همیشه از وفاق کمیته و وزارت صحبت کرده اید اما در دوومیدانی این وفاق وجود نداشت، تاکید کرد: آخرین جمع بندی ما با وزیر این بود که از فردی حمایت نخواهیم کرد و هر کدام رای بیاوردند برای ما ارزشمند است. من در خصوص کیهانی توصیه‌ای نکردم و یک نفر بیاید بگوید چنین کاری کرده‌ام. چون رییس کمیته ملی المپیک نباید هزینه اشخاص شود. در مورد انتخابات هم علی نژاد با شهامت عنوان کرد انتخابات باطل است. یک عده خوشحال و یک عده ناراحت شدند. من شخصا قضیه را پیگیری و با هیات ها صحبت کردم و مشخص شد اشکال وارد است. جلسه ای با وزیر و علی نژاد داشتیم و قرار شد انتخابات تجدید شود. ابطال انتخابات نه در جهت حمایت از کیهانی و نه در جهت تخریب داوری نبود.

*حقوق المپیکی ها فعلا تا تیر ماه پرداخت می شود

صالحی امیری در مورد حقوق ورزشکاران المپیکی گفت:  در ستاد عالی ها تصمیم می گیریم اما تا تیر ماه ۵ میلیون را می دهیم. همچنین۱۰ قهرمان هم توسط IOC بورسیه شده اند.

*سیاست قطعی IOC در حال حاضر برگزاری المپیک در سال ۱۴۰۰ است

او در مورد احتمال تعویق دوباره المپیک تا سال ۲۰۲۲ بیان کرد: IOC اعلام کرد تا سه هفته دیگر که دو هفته آن گذشته است کل مسائلی که در یک سال پیش رو باید انجام دهیم را اطلاع رسانی می کند. این اطلاع رسانی در مورد این است که اردوها و کسب سهمیه ها و دیگر مسائل مربوط به المپیک چگونه خواهد بود. الان سیاست قطعی برگزاری رویداد در ۲ مرداد ۱۴۰۰ است.

* آغاز تمرینات ورزشکاران منوط به مجوز ستاد کرونا است

صالحی امیری برای آغاز تمرینات ورزشکاران در شرایط کرونا تصریح کرد: ما تمام برنامه های خود را براساس ستاد کرونا تنظیم می کنیم. هر زمان ستاد کروما مجوز بدهد فدراسیون ها برنامه ریزی می کنند. این ستاد تا پایان فروردین مجوزی نداده است. برای اردیبهشت هم منتظر نظر ستاد کرونا هستیم. یکی از بحث های جدی ما در جلسه فردای ستاد عالی بازی ها، در مورد چگونگی برگزاری اردوها است که بستگی به نظر ستاد کرونا، ظرفیت ما و  فدراسیون ها دارد.

* احتمالا اردیبهشت اولین مرحله بودجه فدراسیون ها واریز می شود

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که فکر می کند اولین مرحله واریزی بودجه فدراسیون ها چه زمانی باشد، تاکید کرد: منطق بودجه هر ساله این است اردیبهشت ماه فصل اول بودجه واریز می شود. اولین پرداخت ما اردیبهشت ماه خواهد بود. انصافا دولت در سال ۹۸ ما را حمایت کرد و تخصیص بودجه ما بالای ۹۰ درصد بود که عدد بسیار خوبی بود. البته ما تمام تعهدات خود را نسبت به فدراسیون ها انجام داده بودیم.

* ثبت نام بازی های ساحلی آسیا انجام می شود

او در مورد حضور در بازی های ساحلی آسیا در چین نیز گفت: برای بازی های ساحلی چین جلسه  هماهنگی با سجادی و فخری برگزار شد و قرار شد ثبت نام را انجام دهیم و در ۱۰ رشته شرکت کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد پشتوانه سازی نیز بیان کرد: ما به دنبال آینده نگری هم در بخش قهرمانی و هم در بخش مدیریتی هستیم. در آکادمی ملی المپیک طرح هایی را شروع کردیم تا در بحث قهرمانی پشتوانه سازی کنیم تا نوجوانان و جوانان برای بازی های آسیایی ۲۰۲۲، المپیک جوانان و در نهایت المپیک پاریس آماده شوند.

او ادامه داد: همچنین توجه به پیشکسوتان را به عنوان یک رسالت دنبال می کنیم. پیشکسوتان جزو ریشه های ورزش ایران هستند. توجه به مشکلات و مسائل آنها برای ما اهمیت دارد. به عنوان رسالت این کار را دنبال می‌کنیم و دنبال تبلیغ نیستیم.

* از نقد شدن نمی‌رنجم

صالحی امیری در پایان در مورد نقش رسانه ها بیان کرد: رسانه حلقه ارتباطی بین مردم و مسئولان است. اگر در سال ۹۸ کام ملت در کسب سهمیه ها شیرین شده رسانه ها هم کمک کرده اند. ما را نقد کنید و قول می دهم از نقد شما نمی‌رنجم. من تا روزی که بروم پاسخگو خواهم بود. مدیری که پاسخگو نیست در دسترسی به اهدافش نمی‌تواند موفق باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین