امکان حذف ۲ درس برای دانشجویان دانشگاه تهران

گروه فرهنگی الف،   3990118052

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه حذف حداقل ۲ درس برای دانشجویان کارشناسی و ارشد در این نیمسال تحصیلی مجاز شد، گفت: مهلت دفاع از پایان نامه تا پایان شهریور تمدید شد.

امکان حذف ۲ درس برای دانشجویان دانشگاه تهران
حسین حسینی در گفتگو با مهر از طولانی‌تر شدن این نیمسال تحصیلی تا تابستان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: به دلیل شرایط موجود این ترم قاعدتاً طولانی‌تر خواهد شد و بخشی از ترم را قطعاً در تابستان ادامه خواهیم داد خصوصاً کلاس‌هایی که عملی هستند در تابستان به صورت فشرده برگزار خواهند شد.

امکان حذف ۲ درس برای دانشجویان کارشناسی و ارشد

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: این امکان را برای دانشجویان مقطع کارشناسی و ارشد به وجود آورده‌ایم که حداقل ۲ درس را بتوانند حذف کنند. در مقطع دکتری نیز حذف درس اصلاً معنایی ندارد.

حسینی به دیگر تسهیلات آموزشی دانشگاه برای دانشجویان اشاره کرد و در ادامه افزود: اگر درسی به تشخیص استاد به اتمام نرسد، این امکان وجود دارد که در این ترم به صورت ناتمام باقی بماند و بدون اینکه در سر جمع واحدهای ترم بعد اعمال شود، استمرار یابد.

تمدید مهلت دفاع تا پایان شهریور

وی از تمدید دفاع پایان نامه تا پایان شهریور خبر داد و گفت: در مورد دانشجویان کارشناسی ارشد که ترم ۶ بودند و تاریخ دفاع آنها تا پایان تیرماه بود، در بخشنامه‌ای اعلام کرده‌ایم که این دانشجویان بتوانند تا پایان شهریور ماه از پایان نامه خود دفاع کنند.

مساعدت دانشگاه برای حذف ترم

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به مساعدت دانشگاه برای حذف ترم گفت: همانطور که وزارت علوم هم اعلام کرده، حذف ترم به تشخیص دانشگاه انجام می‌شود. اگر دانشجویی دچار مشکلی شده، مثلاً خودش بیمار شده و یا بستگانشان به بیماری خاصی مبتلا شده‌اند و یا به طریقی نتوانسته‌اند در کلاسهای مجازی شرکت کند، در کمیسیون موارد خاص دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد و با موافقت این کمیسیون، ترم حذف خواهد شد؛ ولی اینکه حذف ترم برای همه دانشجویان امکان پذیر باشد، خیر این‌طور نیست.

حسینی ضمن بیان این مطلب که حذف ترم عملاً برای آن دسته از دانشجویانی که سنوات تحصیلی شأن به اتمام رسیده، وجود ندارد، اظهار کرد: براساس مقررات، امکان حذف ترم برای دانشجوی ارشدی که در نیمسال ششم قرار دارند، وجود ندارد چرا که خارج از بازه تحصیلی شأن است. مگر اینکه موارد خاصی وجود داشته باشد که در چنین مواقعی ممکن است با دانشجویان مساعدت شود.

حذف این ترم در سنوات تحصیلی محاسبه نمی‌شود

وی بیان کرد: اگر دانشجویی شهریه پرداز باشد و درس او حذف شود، در ترم بعد از معافیت پرداخت شهریه برای آن درس برخوردار می‌شود. همچنین اگر با موافقت کمیسیون موارد خاص، ترم حذف شود، این ترم در سنوات دانشجویان محاسبه نخواهد شد.

امکان ذخیره سازی فایل‌ها وجود دارد

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: الزامات برگزاری کلاس‌های مجازی شبیه به کلاس‌های حضوری و دو جانبه است یعنی هم استاد موظف به برگزاری کلاس هاست و هم از دانشجویان انتظار داریم در کلاس‌های آموزش مجازی به صورت آنلاین شرکت کنند؛ اما از آنجایی که امکان ذخیره سازی فایل‌ها وجود دارد، اگر دانشجویی به دلایلی نتوانست به صورت آنلاین حضور یابد، می‌تواند از این فایل‌ها استفاده کند. ما به دلیل عدم حضور دانشجو در کلاس‌های آنلاین درسی را حذف نخواهیم کرد.

الزامی برای استفاده از سامانه دانشگاه وجود ندارد

حسینی در پایان تاکید کرد که هیچ الزامی برای استفاده از سامانه دانشگاه تهران برای برگزاری کلاس‌های مجازی برای دانشجویان و اساتید وجود ندارد و آنها می‌توانند از سایر سامانه‌ها و بسترها نیز استفاده کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین