رونمایی هوآوی از قابلیت شارژ هوشمند؛ رابط کاربری EMUI عمر باتری را افزایش می‌دهد

گزارش بازرگانی،   3990118044

هوآوی قابلیت جدیدی را به رابط کاربری EMUI اضافه کرده که با یادگیری رفتار کاربر و به مدد فناوری هوش مصنوعی، باعث افزایش عمر باتری و ارتقا عملکرد آن می‌شود.

 امروزه گوشی‌های هوشمند تبدیل به ابزاری تاثیرگذار در زندگی دیجیتال ما شده‌اند. در دوران فعلی که یک بیماری فراگیر و با ابعادی جهانی بر زندگی ما سایه افکنده است، کاربران بسیاری مجبور شده‌اند تا وقت بیشتری را در منزل بگذرانند. به همین علت، استفاده از گوشی‌های هوشمند رشد محسوسی داشته و به همین نسبت تعداد دفعات شارژ گوشی نیز افزایش پیدا کرده است. در حالی که تکرار فرآیند شارژ و تخلیه باتری، امری مضر برای سلامت باتری است.

در این راستا و به منظور افزایش طول عمر باتری، هوآوی قابلیت جدیدی را رونمایی کرده که «حالت شارژ هوشمند» یا Smart Charging Mode نام دارد. این قابلیت که در حال حاضر در گوشی‌های هوشمندی نظیر سری Huawei Mate 30 در اختیار کاربران قرار گرفته، در رابط کاربری EMUI ادغام شده و به تدریج برای مدل‌های دیگر نیز عرضه خواهد‌شد. 

یکی از عواملی که تأثیر مستقیم بر روی عملکرد باتری دارد، شارژ شدن بیش از حد آن است. اگر می‌خواهید باتری گوشی هوشمند شما حتی پس از استفاده بلند مدت و شارژهای پیاپی نیز سالم باقی بماند، از قرار دادن گوشی در شارژ به مدت طولانی بپرهیزید. 

قابلیت جدید شارژ هوشمند در محصولات هوآوی سلامت باتری گوشی شما را با بهره‌بردن از فناوری هوش مصنوعی تضمین می‌کند. با فعال‌سازی این حالت حتی در صورتی که گوشی برای مدت طولانی به شارژر متصل باشد باتری آن، فراتر از زمان مورد نیاز شارژ نخواهد شد و قابلیت شارژ هوشمند هوآوی اجازه نمی‌دهد باتری برای مدت طولانی به صورت شارژ شده، همچنان متصل به شارژر باقی بماند.

با فعال‌سازی این قابلیت، در هنگام شارژ باتری و در هنگام شارژ، با رسیدن میزان شارژ به ۸۰ درصد، فرآیند پرشدن باتری با سرعت پایین‌تری ادامه پیدا می‌کند. هوش مصنوعی موجود در این نرم‌افزار رفتار کاربر در استفاده از گوشی و روش شارژ کردن باتری آن را به مرور زمان فرا گرفته و زمان و سرعت بهینه برای رسیدن گوشی به شارژ 80 درصد را محاسبه می‌کند. بنا بر تحقیقات متخصصان هوآوی، باتری‌های لیتیوم یونی از استانداردهای متفاوتی در طول عمر برخوردارند.

البته اگر مایلید باتری شما با همان سرعت سابق و بیشتر از ۸۰ درصد شارژ شود، کافی است این قابلیت را از بخش تنظیمات گوشی غیرفعال کرده و سپس با پر شدن باتری مجددا آن ‌را فعال کنید. 

بنا بر اعلام هوآوی EMUI Smart Charging Mode تاثیر چشم‌گیری بر روی عمر باتری گوشی‌های هوشمند خواهد داشت. این قابلیت به تدریج برای گوشی‌های دیگر هوآوی هم عرضه خواهد شد؛ اما هنوز زمان دقیقی برای انتشار آن اعلام نشده است. 

پس از دریافت این قابلیت کافی است به بخش تنظیمات (Setting) گوشی هوشمند خود مراجعه کرده با انتخاب بخش باتری (Battery)، گزینه تنظیمات بیشتر برای باتری (More Battery Setting) را انتخاب و گزینه Smart Charging Mode را فعال کنید. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین