۴ قتل هولناک در نوروز کرونایی در مشهد!

گروه حوادث الف،   3990118013 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

در نوروز کرونایی امسال شهر مشهد شاهد ۴ قتل هولناک بود، از قتل نوزاد ۹ ماهه تا قتل پیرزن ۶۳ ساله توسط پسرش. گزارش روزنامه خراسان را از این قتل ها در زیر می خوانید.

به گزارش ایلنا، ماجرای اولین جنایت هولناکی که قاضی ویژه قتل عمد را از پای سفره هفت سین به منطقه التیمور مشهد کشاند، از آن جا آغاز شد که اهالی خیابان پنجتن ۸۵ با دیدن جسدی لحاف پیچ در کنار دیوار یک منزل مسکونی، مدام با پلیس ۱۱۰ تماس می‌گرفتند. ترس از یک جسد کرونایی بر اهالی محله، سایه افکنده بود و هیچ کس جرئت نزدیک شدن به جسد را نداشت. دقایقی بعد با حضور نیرو‌های انتظامی در محل کشف جسد، آرامش نسبی به اهالی بازگشت، اما قصه‌ها و حدس‌هایی درباره جسد لحاف پیچ، بر اثر کنجکاوی برخی افراد، دهان به دهان می‌پیچید. هنگامی که خودروی حامل قاضی ویژه قتل عمد مشهد وارد خیابان پنجتن ۸۵ شد، ندای «یا مقلب القلوب و الابصار» در فضای شهر طنین انداخته بود و ترس از انتشار ویروس کرونا در محل، افراد کنجکاو را به منازل کشاند. ماسک‌ها بر چهره کارآگاهان و عوامل بررسی صحنه جرم نیز حکایت از آن داشت که با دستور مقام قضایی، همه عوامل حاضر در محل کشف جسد، مسائل بهداشتی را با دقت کامل رعایت می‌کنند.

با گشودن طناب‌های دور لحاف، جسد تنومند و خون آلود مردی حدود ۵۰ ساله نمایان شد که دست و پا‌ها و گردنش نیز با طناب بسته شده بود. لحظاتی بعد با صدور دستورات محرمانه‌ای از سوی قاضی کاظم میرزایی، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرپرستی سروان جمالی آغاز شد. بررسی‌های مقدماتی نشان می‌داد، عامل یا عاملان جنایت قصد داشتند جسد را در بیابان‌های انتهای پنجتن ۸۵ رها کنند، اما به دلیل نامعلومی موفق نشده اند و در نهایت مرد ۵۰ ساله را در انتهای خیابان انداخته اند. قاضی میرزایی که در برابر معمایی پیچیده قرار داشت، قدم زنان در افکار خود غوطه ور بود که ناگهان دستور ورود به «پاتوق‌های سیاه» در همان محل را صادر کرد.

او در توجیه این دستور به کارآگاهان یادآور شد، با توجه به کبود شدن جسد و همچنین هیکل تنومند مقتول، چنین به نظر می‌رسد که قتل ساعتی قبل از سال تحویل در همان نزدیکی رخ داده است و عاملان جنایت نتوانسته اند پیکر سنگین مقتول را به زمین‌های کشاورزی برسانند.

این گونه بود که تلاش کارآگاهان وارد مرحله عملیاتی شد و پس از یک ساعت بررسی میدانی و جست و جو‌های غیرمحسوس و همچنین بازبینی دوربین‌های مداربسته، ردپای زن جوانی را نمایان کرد که دندان‌های سیاهش جلب توجه می‌کرد.

با به دست آمدن تصویر این زن ۲۹ ساله، ماجرای رفت و آمد او به یکی از «پاتوق‌های سیاه» در همان محله نیز لو رفت و بدین ترتیب کارآگاهان با مجوز قاضی میرزایی، وارد منزل مسکونی شدند که به گفته همسایگان محل رفت و آمد افراد معتاد و ناباب بود، اما هیچ کس در آن خانه حضور نداشت. گرمای بخاری نشان می‌داد که تا ساعتی قبل افرادی در این پاتوق حضور داشته اند؛ بنابراین کنکاش‌های کارآگاهان برای یافتن صاحبخانه به منطقه سیدی مشهد کشید جایی که وی با برداشتن یک دست لحاف و تشک به آن جا رفته بود تا در شغل جدید خودش مشغول کار شود. هنوز سکوت کرونایی شهر در اولین ساعات تحویل سال ادامه داشت که مرد صاحبخانه دستگیر و به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی منتقل شد. این مرد که در حضور قاضی ویژه قتل عمد مورد بازجویی قرار گرفته بود، ضمن ابراز بی اطلاعی از وقوع قتل گفت: همسرم قهر کرده است و من به همراه پسرم که «امید» نام دارد در آن منزل زندگی می‌کنم! ولی فرزندم اعتیاد دارد و به همین دلیل خانه را به پاتوق معتادان تبدیل کرده است. این مظنون به جنایت ادامه داد: شب قبل از دایی ام خواستم مرا با خودروی خودش به منطقه سیدی ببرد. شغلی در ساختمان نیمه ساز پیدا کرده بودم و قرار بود شب‌ها نیز در محل کارم بخوابم به همین دلیل لحاف و تشک را با خودم برداشتم! بنا به گزارش خراسان، این مرد همچنین درباره آخرین تماس فرزندش هم گفت: او ساعتی قبل با من تماس گرفت تا ۲۰۰ هزار تومان از مبلغی را که دولت به عنوان کمک معیشتی در حسابم ریخته بود به او بدهم، ولی هنوز نتوانسته ام این پول را برایش واریز کنم چرا که او اصرار می‌کند که فقط پول را کارت به کارت کنم! و…

به دنبال اظهارات این مرد، عملیات کارآگاهان با راهنمایی‌های قاضی میرزایی در حالی وارد مرحله جدیدی شد که کارآگاهان با همکاری صاحبکار مرد مذکور، موفق شدند قراری را برای دریافت نقدی مبلغ یاد شده با «امید» (جوان تحت تعقیب) بگذارند چرا که او باور نداشت به دلیل شیوع کرونا انتقال وجه از طریق دستگاه‌های خودپرداز مشکل است. ساعتی بعد کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با نظارت مستقیم سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی و آگاهی) در یک عملیات ضربتی این متهم جوان را نیز به دام انداختند.

وی اعتراف کرد: با همدستی زن ۲۹ ساله‌ای به نام سمیرا و مرد جوانی که مدعی است شوهر سمیراست، مرد ۵۰ ساله را به قتل رساندیم، اما زمانی که جسد را به انتهای پنجتن ۸۵ منتقل می‌کردیم، سمیرا نتوانست جسد را روی موتورسیکلت کنترل کند که به همین دلیل جسد روی زمین افتاد، هیکل مقتول سنگین بود و دیگر نتوانستیم آن را روی موتورسیکلت بگذاریم. به همین دلیل جسد را رها کردیم و از محل گریختیم. متهم این پرونده جنایی ادامه داد: کار سمیرا تیغ زنی از مردان بود. او آن مرد تبعه خارجی را به منزل ما آورد که با سر و صدای سمیرا من و وحید (جوانی که خود را شوهر سمیرا معرفی می‌کند) روی سرش ریختیم و با ضربه چاقو و همچنین انداختن طناب به دور گردنش او را به قتل رساندیم و…

بنا بر گزارش خراسان، تحقیقات بیشتر درباره این پرونده جنایی با دستورات ویژه قاضی کاظم میرزایی در حالی همچنان ادامه دارد که تلاش گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی برای ردیابی سمیرا (متهم فراری) وارد مرحله جدیدی شده است.

مرگ وحشتناک دختر ۹ ماهه
دومین قتل هولناک در نوروز کرونایی، ساعت ۱۹ ششم فروردین باز هم در منطقه التیمور مشهد رقم خورد.  پیکر بی جان دختر ۹ ماهه‌ای به نام «حدیثه» در حالی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل شد که آثار کبودی و کتک کاری بر سر و صورتش نمایان بود. به دستور قاضی کاظم میرزایی، تلاش گسترده کارآگاهان به سرپرستی سرگرد حمیدفر در حالی آغاز شد که تحقیقات مقدماتی از بستری شدن مادر باردار حدیثه و برادر ۴ ساله او نیز در مرکز درمانی حکایت داشت. این گزارش حاکی است، با دستگیری پدر دختر ۹ ماهه مشخص شد که او به خاطر بی قراری و گریه‌های زیاد حدیثه او را زیر مشت و لگد گرفته و به قتل رسانده است. بررسی‌های بیشتر در این باره ادامه دارد.

پلیس در تعقیب ابراهیم تبر
سومین قتل هولناک که هفتم فروردین روی میز قاضی ویژه قتل عمد مشهد گشوده شد، در خیابان شهید علیمردانی مشهد رخ داده بود. زن ۶۳ ساله‌ای که در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه مستاجر بود با ضربات چاقو در پذیرایی منزل به قتل رسیده بود. تحقیقات میدانی قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بیانگر آن بود که عامل یا عاملان جنایت، تلویزیون منزل پیرزن را نیز سرقت کرده اند. این در حالی است که پسر ۳۷ ساله معتاد پیرزن معروف به ابراهیم تبر، تحت تعقیب پلیس قرار گرفته است و بررسی‌های تخصصی توسط سرهنگ نجفی (افسر پرونده) با صدور دستورات محرمانه‌ای از سوی قاضی میرزایی ادامه دارد.

قتل تبعه خارجی در بولوار توس
ماجرای چهارمین قتل نوروزی نیز عصر هشتم فروردین در توس ۱۴۸ مشهد اتفاق افتاد. گزارش خراسان در این باره حاکی است، با پیدا شدن جسد مرد ۴۰ ساله‌ای در انتهای کوچه گلشید، بررسی‌های میدانی زیر نظر قاضی میرزایی آغاز و مشخص شد که مرد تبعه خارجی در پی درگیری با یکی از اهالی محل و با یک ضربه چاقو به قتل رسیده است. ساعتی بعد کارآگاهان که با راهنمایی‌های قاضی میرزایی به تحقیق ادامه می‌دادند، منزلی را شناسایی کردند که درگیری از آن محل آغاز شده بود. یکی از دختران ساکن در منزل به قاضی ویژه قتل گفت: او (مقتول) به خواهرم چیزی گفت و ناگهان خواهرم سر و صدا کرد و برادرم متوجه موضوع شد. در یک لحظه برادرم چاقو را به مرد ۴۰ ساله زد و او هم گریخت.

تحقیقات گسترده کارآگاهان درباره جنایت‌های نوروز کرونایی با سرنخ‌های موجود و با هدایت رئیس اداره جنایی آگاهی ادامه دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین