پیش فروش مسکن ملی در شهرهای جدید/تدوین دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی

گروه اقتصادی الف،   3990118011

معاون وزیر راه و شهرسازی واحدهای مسکن ملی که به شیوه مشارکتی احداث می شوند به صورت پیش فروش عرضه خواهند شد گفت:دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی در حال تدوین نهایی است.

حبیب الله طاهرخانی در گفت‌وگو با فارس در مورد آخرین وضعیت مسکن ملی در شهرهای جدید گفت: پالایش ثبت نام کنندگان مسکن ملی در شهرهای جدید که در مرحله دوم انجام شده بود، آغاز شده و به محض نهایی شدن متقاضیان به بانک مسکن معرفی خواهند شد.

وی افزود:دو مدل در شهرهای جدید برای مسکن ملی دنبال می شود که یک روش آن به شیوه ثبت نام از متقاضیان با دارا بودن چهار شرط از قبل اعلام شده می باشد و یک مدل هم به روش مشارکتی است که این روزها در حال پالایش ثبت نام کنندگان هستیم.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این سوال که آیا در شهرهای جدید برای طرح اقدام ملی مسکن پروژه ای آغاز به ساخت کرده است اظهار داشت: برای برخی از پرو ژه های مسکن ملی در شهرهای جدید زمین ها مشخص و حتی برخی پیمانکاران نیز به کار گرفته شده اند بطوریکه در شهر جدید بهارستان در اصفهان با انجمن انبوه سازان به توافقاتی دست یافته‌ایم.

طاهرخانی ادامه داد: آغاز عملیات احداث نیز برای مسکن ملی مستلزم تایید شرایط پیمانکاران و افتتاح حساب توسط متقاضیان واجد شرایط خواهد بود.

*دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی در شهرهای جدید

طاهرخانی در پاسخ به این سوال که ساخت مسکن ملی به شیوه مشارکتی آیا در شهرهای جدید آغاز شده است، گفت: دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی به شیوه مشارکتی با بخش خصوصی در حال تدوین است .

وی افزود:برای ساخت 22 هزار مسکن ملی به شیوه مشارکتی باید دستورالعملی تدوین شود که البته بعد از تدوین دستورالعمل یاد شده واحدهایی که به 30 درصد پیشرفت برسند، این اقدام انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس طرح اقدام ملی مسکن قرار است 400 هزار مسکن احداث شود که سهم شهرهای جدید از این تعداد بالغ بر 200 هزار واحد مسکونی است.در شهرهای جدید دو شیوه برای این طرح پیش بینی شده که یک مدل با ثبت نام متقاضیان و یک مدل نیز به صورت مشارکتی با بخش خصوصی احداث و تحویل خواهد شد.

برخی از کارشناسان به شیوه مشارکتی ایراداتی وارد کرده و اعلام می‌کنند که در این شیوه سازندگان به سود خود توجه کرده و تلاش خواهند کرد مدت اتمام پروژه را طولانی تر کنند تا سود بیشتری ببرند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین