روحانی: توانمندی‌های اندیشمندان جوان و تولیدکنندگان در حوزه مقابله با کرونا قابل توجه است

گروه اجتماعی الف،   3990117153

رئیس جمهور دستاوردهای دانشمندان، نخبگان علمی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در حوزه مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا را مغتنم و قابل توجه دانست.

روحانی: توانمندی‌های اندیشمندان جوان و تولیدکنندگان در حوزه مقابله با کرونا قابل توجه است

به گزارش فارس حسن روحانی امروز (یکشنبه ۱۷ فروردین) در حاشیه جلسه هیأت دولت در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و محصولات وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دفاع و پشتیبانی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از دانشگاه های کشور در حوزه مقابله با ویروس کرونا، دستاوردهای دانشمندان، نخبگان علمی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در حوزه مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا را مغتنم و قابل توجه دانست و اظهارداشت: توجه دولت تدبیر و امید به توسعه زیرساخت‌های کشور در سه حوزه بهداشت و درمان، فضای مجازی و شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شده که امروز در حالی که بسیاری از کشورهای دنیا در زمینه بهداشت و سلامت و تجهیزات پیشرفته مرتبط برای مقابله با بیماری کرونا دچار مشکل شده‌اند در ایران به دلیل وجود متخصصان و دانشمندان دلسوز با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

وی ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم از ابتدای شروع به کار توجه ویژه‌ای به توسعه و تقویت زیرساخت‌های کشور داشته است و امروز ساماندهی برخی از این زیرساخت‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا به کمک کشور آمده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: در زمینه تقویت و توسعه زیرساخت‌‌های سلامت و بهداشت امروز شاهد آن هستیم که امکانات و تجهیزات پیشرفته درمانی و بهداشتی به کمک پزشکان متخصص و متعهد کشورمان آمده است.

روحانی گفت: تقویت زیرساخت‌های حوزه فضای مجازی و دولت اکترونیک نیز موجب شده تا در دوره محدودیت‌های رفت و آمد و ماندن شهروندان در خانه‌های خود، فعالیت‌های ضروری مردم و کشور متوقف نماند و از طریق فضای مجازی انجام شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: همچنین توجه دولت به توسعه فضای مجازی باعث شده تا در شرایط سخت امروز، در عرصه تولید و در انجام امور اجرایی کشور و هم در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی با کاستی و مشکل چندانی مواجه نباشیم و بتوانیم در عرصه مقابله با شیوع ویروس کرونا نقش‌آفرینی کنیم.

روحانی در ادامه به اقدامات دولت در زمینه تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در دوران فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم خدمات زیادی در حوزه تقویت زیرساخت‌های مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است و این کار موجب ارتقاء کسب و کار، توسعه فناوری و حتی ارتقاء رتبه علمی کشورمان در جهان شده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید بسیاری از کالاها و تجهیزاتی که پیش از این نیازمند واردات بودیم، به خودکفایی رسیده و در داخل کشور تولید می‌کنیم و این کار ضمن صرفه‌جویی ارزی بازار وسیع اقتصادی نیز برای کشورمان ایجاد کرده است.

رئیس جمهور افزود: توجه به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان همچنین باعث فعال شدن نخبگان جوان و ایجاد پیوند و ارتباط نزدیک نخبگان و اندیشمندان با حوزه تولید و صنعت شده است.

روحانی خاطر نشان کرد: دستاوردهای ارایه شده در این نمایشگاه هم نوید تولید دستگاه‌های مورد نیاز برای درمان و آزمایش های سریع ویروس کرونا در ایران را داد و هم موجب تولیدات مضاعف و افزایش تولید اقلام بهداشتی از جمله دستکش، ماسک، گان و دستگاه‌های پیشرفته پزشکی شده است که از همین‌جا از همه فعالان این حوزه تشکر و قدردانی می‌کنم و بی‌تردید ملت ایران نیز قطعاً قدردان تلاش شبانه‌روزی دانشمندان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خود است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین