منتخب مجلس یازدهم: اصطلاح استان سفید کرونا برای هرمزگان منطقی نیست

گروه اجتماعی الف،   3990117145

منتخب مردم غرب هرمزگان در مجلس یازدهم در واکنش به سفید خوانده شدن وضعیت هرمزگان از سوی رئیس جمهور گفت: سفید خواندن استان هرمزگان با شمار بالای ابتلا به کرونا و ۱۷ فوتی طی یکماه اخیر منطقی نیست و اتخاذ هر تصمیمی باید با رعایت ملاحظات منطقه‌ای باشد.

احمد جباری عصر امروز در گفت‌وگو با فارس در بندرعباس اظهار کرد: استان هرمزگان یکی از استان‌های مهاجرپذیر کشور است که طی چند هفته اخیر با همت بلند کادر درمان و مردم و رعایت اصول بهداشتی توانسته میزان شیوع کمتری به لحاظ آماری در مقایسه با دیگر استان‌های کشور داشته باشد اما شمار بالای مبتلایان به بیماری حاد تنفسی و ابتلای دست کم ۲۳۴ نفر به بیماری کرونا و فوت ۱۷ نفر بر اثر آن نشان می‌دهد که اطلاق عنوان سفید برای استان‌های جنوبی و هرمزگان، منطقی نیست.

وی افزود: رعایت جدی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم و تلاش گروه‌های مردمی و بسیج در ضدعفونی شهرها و معابر و کنترل رفت‌وآمدها موجب شده تا شیوع کرونا در سطح استان کاهش یابد ولی مطمئنا اخذ تصمیمات عجولانه برآمده از تحلیل استان سفید نادرست بوده و سبب وقوع بحران ابتلا به کرونا در هرمزگان خواهد شد که مهار آن بسیار سخت خواهد بود و هزینه‌های بسیار بیشتری از قرنطینه مردم را به کشور تحمیل می‌کند.

منتخب مردم غرب هرمزگان در مجلس یازدهم بیان داشت: مسئولان وزارت بهداشت تاکید دارند که هنوز وارد فاز کنترل این بیماری نشده‌اند و همه تلاش‌ها تاکنون در جهت مهار شیوع این ویروس منحوس و مهلک بوده است و لذا در این شرایط، باید اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را تشدید و حتی با مجموعه تصمیمات و اقداماتی مردم را به رعایت اصول هرچه بیشار اجتماعی دعوت کنیم.

جباری عنوان داشت: اقتصاد کشور و به جریان انداختن آن در ابتدای سال، موضوعی بسیار مهم و ضرورتی اساسی بخصوص برای کشور ما که در معرض تحریم‌های شدید قرار دارد، است اما روی دیگر موضوع آن است که اخذ تصمیم درست در مورد تعطیلی برخی مراکز تجمع و کانون‌های جمعیتی می‌تواند جلوی آسیب‌های اقتصادی شدید آتی را بگیرد و مدیریت شرایط این بیماری طی یک ماه آینده اهمیت زیادی دارد.

وی همچنین تاکید کرد: هر تصمیمی بعد از ۳۰ فروردین نیز برای مدارس و دانشگاه‌ها و کانون‌های دیگر تجمع باید با درنظرگرفتن شرایط کشور و وضعیت شیوع این بیماری اتخاذ شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین