جهانپور: مردم عادی هم از ماسک استفاده کنند/ وضعیت تهران قرمز است/ تعطیلی کامل کشور امکان پذیر نیست

گروه اجتماعی الف،   3990117113 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استفاده از ماسک قبلا برای جمعیت عادی توصیه نمی‌شد و حالا این توصیه نشدن برداشته شده و در مکان‌هایی که فاصله گذاری کمتر رعایت می‌شود، توصیه می‌کنیم مردم از ماسک استفاده کنند.

جهانپور: مردم عادی هم از ماسک استفاده کنند/ وضعیت تهران قرمز است/ تعطیلی کامل کشور امکان پذیر نیست

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: البته تقدم همچنان بر رعایت فاصله گذاری فیزیکی است. اگر به هر دلیلی موضوع در خانه ماندن رعایت نشد، ماسک‌های پارچه‌ای یا ماسک‌هایی که قابل تهیه در منزل است را می‌توان استفاده کرد.

وی ادامه داد: روش تهیه ماسک خانگی هم به صورت کلیپ استاندارد در سازمان غذا و دارو تهیه شده که امروز دوباره منتشر می‌شود.

جهانپور گفت: استفاده از ماسک‌های ان ۹۵ برای عموم مردم ضرورت ندارد و این ماسک‌ها برای استفاده کادر درمانی است.

وی بیان کرد: قبلا می‌گفتیم استفاده از ماسک برای جمعیت عادی توصیه نمی‌شود. برای افراد عادی که مجبور هستند تردد ضروری داشته باشند توصیه می‌شود از ماسک با اولویت ماسک خانگی استفاده کنند.

رتبه‌های کرونایی ایران در جهان

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: تا امروز بیش از ۱۸۹ هزار و ۷۹۰ تست آزمایشگاهی به طور قطعی انجام شده و ایران رتبه یازدهم را در تعداد تست‌های آزمایشگاهی دارد. ایران رتبه هفتم در موارد ابتلا به بیماری را تا روز گذشته داشته است. رتبه ما از لحاظ موارد ابتلا در هر یک میلیون نفر جمعیت، ۲۹ است. به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت، ایران از لحاظ مرگ و میر کشور سیزدهم است. از لحاظ موارد بهبود یافته نیز پنجمین کشور دنیا هستیم.

پذیرش اتباع مبتلا به کرونا در شرایط تحریم

جهانپور درباره پذیرش اتباع افغان مبتلا به کرونا بیان کرد: رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران، رویکرد انسانی است. سلامت یکی از حقوق‌های عامه انسان است و باید از این حق بهره مند شود. هر فردی که در مرزهای ایران تحت پوشش نظام سلامت است باید این حق را داشته باشد. اتباع خارجی از جمله افغان‌ها که در ایران زندگی می‌کنند هم از این حق برخوردار هستند.

وی ادامه داد: هر اقدام بهداشتی و درمانی که برای مردم ایران انجام می‌شود، برای اتباع هم ارائه خواهد شد. در شرایط تحریم‌های یک جانبه آمریکا، دشواری‌هایی وجود دارد. حتی وقتی بدانیم نیازهای داخلی کشور برطرف شده باشد، به عنوان یک مسئولیت مشترک برای همسایه‌های خود، امکانات را در اختیار خواهیم گذاشت. هر امکانی فراتر از نیازهای ما باشد، در اختیار جهان هم می‌گذاریم. هر همه گیری جهانی فقط زمانی قابل کنترل خواهد بود که جوامع مختلف، مسئولیت و اقدام مشترک را بپذیرند و کرونا هم از این موضوع استثنا نیست.

فاصله گذاری در جلسه‌های دولت رعایت می‌شود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: تقریبا در همه جلسه‌های دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا، فاصله گذاری رعایت می‌شود. این فاصله ترجیحا دو متر است و از ماسک هم استفاده می‌شود. همچنین تعداد جلسه‌ها حداقل ممکن است و بسیاری از جلسه‌ها از طریق ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود. از جمله موارد آن هم همین جلسه‌های ویدیو کنفرانس با خبرنگاران است.

پروتکل‌های بهداشتی تهیه شده است

جهانپور گفت: پروتکل‌های بهداشتی برای زندان‌ها تهیه و ابلاغ شده است. بیش از ۷۰۰ صفحه پروتکل برای صنف‌های مختلف ابلاغ شده است. پروتکل‌های جدیدی هم برای فاصله گذاری هوشمند تهیه و ابلاغ خواهد شد.

بازگشایی مطب‌ها در صورت تامین اقلام بهداشتی و حفاظتی

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت بیان کرد: این‌که اغلب پزشکان و دندان پزشکان تمایل دارند مطب‌های خود را باز کنند باید مرحله به مرحله اتفاق بیفتد. همچنین باید مسیری برای در اختیار گذاشتن اقلام بهداشتی برای آنها فراهم شود. نمی‌شود شرایط را برای مطب‌ها عادی کنیم و بعد اقلام بهداشتی و حفاظتی برای آنها فراهم نشده باشد. نباید انتظار داشته باشیم که پزشک بدون اقلام بهداشتی استاندارد در مطب ارائه خدمت کند. این موضوع در معاونت درمان در دستور کار است و به طور مرحله به مرحله انجام خواهد شد. بخشی از سرویس‌های بیمارستانی خالی است و در نتیجه امکان بستری بیماران غیراورژانسی با اولویت‌بندی فراهم است.

وضعیت هیچ استانی سفید نیست

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: هیچ استانی در وضعیت سفید از نظر ابتلا به کرونا نیست. ممکن است بین وضعیت زرد و قرمز تفاوت‌هایی در استان‌ها وجود داشته باشد. نه تنها در ایران، بلکه در هیچ جای جهان هم نمی‌شود چنین چیزی را در حال حاضر اعلام کرد.

هزینه درمان اتباع افغان مبتلا به کرونا

جهانپور بیان کرد: با توجه به رویکرد اخلاقی و اسلامی کشور با دستور وزیر بهداشت از محل منابعی که تهیه می‌شود، ارائه خدمات به اتباغ خارجی در مراکز دولتی رایگان خواهد بود و هزینه آن هم توسط دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت می‌شود.

مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا قابل اجراست

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: ممکن است نامه‌های زیادی رد و بدل شود. این موارد هیچ کدام قابل انتشار نیست و قرار هم نیست منتشر شود و اصلا مصوبه ستاد نیست. ستاد ملی مقابله با کرونا مصوباتی دارد و آنچه امروز مصوب شده با تایید رییس جمهوری ابلاغ خواهد شد. در نتیجه آنچه خروجی ستاد ملی مقابله با کرونا باشد، قابلیت اجرایی دارد.

استخدام ۴ هزار و ۵۰۰ پرستار

جهانپور اظهار کرد: استخدام ۱۰ هزار نفر همان موردی است که آخر اسفند هم اعلام شده بود. این افراد به خصوص از بین کسانی خواهد بود که در قالب‌های مختلف به کمک نظام سلامت آمدند. ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از این میزان سهم پرستاری بوده و ۴۵ درصد این موارد است.

آمار غربالگری به ۷۰ میلیون نفر رسید

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: آمار غربالگری کرونا در کشور به حدود ۷۰ میلیون نفر رسیده است. از این به بعد تعداد افراد کاهش پیدا می‌کند، چون بخش زیادی از جمعیت غربالگری شده‌اند. تعدادی از این موارد به بیمارستان‌ها ارجاع شده که در نهایت حدود ۳۱ درصد به عنوان موارد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده و بقیه برای مراقبت در منزل ارجاع شده‌اند.

خدمات پیشگیرانه بهورزان و مراقبان سلامت

جهانپور گفت: قسمت عمده خدمات پیشگیرانه توسط بهورزان در خانه‌های بهداشت روستایی و مراقبان سلامت در مراکز شهری و روستایی ارائه می‌شود. بهورز و مراقبان سلامت در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت خدمات قابل توجهی ارائه کرده‌اند. چشمگیرترین اقدام ایران در زمینه کرونا این موضوع است. این خدمات، نقطه تمایز ایران نسبت به سایر کشورهاست. تهران یکی از نقاطی است که در این زمینه ضعف دارد.

تعدیل نیرو در برخی بیمارستان‌های خصوصی

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: بسیاری از مراکز و بیمارستان‌های خصوصی در معرض ورشکستگی قرار گرفته‌اند. البته بسیاری از این بیمارستان‌ها تلاش کرده‌اند که نیروی انسانی خود را تعدیل نکنند. به هر حال هیچ کارفرمایی مایل نیست سرمایه خود را تعطیل کند و تحت فشارهای اقتصادی ممکن است این اتفاق افتاده باشد.

وی ادامه داد: کادر درمانی و پرستاری که تعدیل شده باشند حتی اگر در قالب‌های قراردادهای کوتاه مدت با وزارت بهداشت همکاری کرده باشند، تلاش می‌شود در جذب چهار هزار و ۵۰۰ پرستار از آنها هم استفاده شود.

آمارهای چین یک شوخی تلخ بود

جهانپور گفت: در ژاپن اپیدمی اتفاق نیافتاد و واژه اپیدمی وقتی گفته می‌شود که یک درصد جمعیت به ویروس مبتلا شده باشند. در ایران هم نمی‌توان گفت در همه جای کشور اپیدمی داریم. مرحله تک گیری و انفرادی در برخی مناطق کشور وجود دارد. در قسمت عمده مناطق کشور در مرحله طغیان و در برخی شهرها در مرحله اپیدمی یا همه گیری هستیم. حتی در کره جنوبی هم اپیدمی اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: در چین وضعیت متفاوت بود و ووهان تجربه اپیدمی داشت. به نظر می‌رسد آمارهای چین یک شوخی تلخ بود. زیرا بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد. همه این موارد مبتنی بر گزارش‌هایی بود که از چین گزارش می‌شد و به نظر می‌رسد چین شوخی تلخی در این زمینه با همه دنیا انجام داد. اگر در چین گفته می‌شود دو ماهه یک اپیدمی مهار شده، باید بیشتر درباره آن فکر کرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت افزود: روند یکنواخت در نمودار ابتلا به کرونا در ایران وجود دارد و این نشان می‌دهد بیماری در کشور مدیریت شده، اما هنوز به مرحله مهار یا کنترل نرسیدیم و این وضعیت مدیریت شده هم شکننده است. اگر کوچکترین اتفاقی در فاصله گذاری اجتماعی اتفاق بیفتد و موضوع ساده گرفته شود و همه فکر کنند این اپیدمی دو ماهه است، خیز مجدد بیماری در کشور اتفاق خواهد افتاد. در نتیجه باید هشدارها جدی گرفته شود. در نتیجه مردم نباید فکر کنند با پایان تعطیلات نوروزی، همه چیز تمام شده است.

طرح مجلس درباره تعطیلی یک ماهه کشور

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: جزییات این طرح را نمی‌دانیم، اما تعطیلی کامل کشور امکان پذیر نیست و حتی مطلوب هم نخواهد بود. برای اعمال محدودیت بیشتر که مد نظر این طرح باشد باید منابع مالی لازم اندیشیده شده باشد. هر اقدامی که در نظر گرفته می‌شود باید با در نظر گرفتن بار مالی اتفاق بیفتد.

وضعیت تهران قرمز است

جهانپور گفت: وضعیت تهران در مورد کرونا قرمز است. هرچند در دو هفته اخیر با کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها و کاهش موارد بستری و مرگ و میر مواجه بودیم، اما این مربوط به تهرانی بود که مردم در خانه‌ها مانده بودند و با بازگشایی برخی مشاغل مواجه نبودیم.

انجام تست کرونا برای همه افراد جامعه اجرایی نیست

جهانپور درباره انجام تست کرونا برای همه افراد جامعه مثل کره جنوبی و آلمان اظهار کرد: ظرفیت بالفعل آزمایشگاهی امروز ما ۱۰ هزار تست کرونا است و قابلیت افزایش تا ۲۰ هزار تست دارد. این ظرفیت ۹۵ آزمایشگاه در کشور است. وقتی از گستره جمعیتی ۸۵ میلیونی یا ۱۲ میلیونی استان تهران حرف می‌زنیم با بسیاری از جاها قابل مقایسه نیست و حداقل هزار روز نیاز است که از همه مردم یک بار تست گرفته شود. چنین چیزی علمی نبوده و مطابق توان ما هم نیست. باید یک روش مشخصی وجود داشته باشد که تعداد افراد کاهش پیدا کرده و بعد از آن تعداد اندک تست گرفته شود. حتی اگر به ۲۰ هزار تست هم برسیم به ۶۰۰ روز برای تست افراد نیاز داریم.

وی ادامه داد: مقابله با کرونا را بر پایه تست قرار ندادیم. هرچند اثبات شروع یا پایان بیماری مبتنی بر تست اختصاصی کروناست و هر روز انجام می‌شود، اما پایه و اساس برنامه ما بر این اساس نیست. این درست نیست که به سمت انجام تست برای همه افراد یک شهر برویم. در یک کار جدی به دنبال اقدامی شدنی هستیم. اگر غربالگری انجام می‌شود، باید کیفیت غربالگری در بسیج ملی مقابله با کرونا افزایش پیدا کند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: تکلیف تست امروز افراد تا یک ساعت آینده هم مشخص نیست و ممکن است افراد پس از انجام تست و منفی شدن آن، در جای دیگری به ویروس مبتلا شوند.

شرایط بوشهر بهتر است

وی بیان کرد: شرایط بوشهر نسبت به قبل بهتر است و وضعیت نسبی بهتری دارد. البته این نباید باعث شود که افراد به سمت بوشهر سفر کنند. زیرا این وضعیت به شدت شکننده است و ظرف چند روز از بین می‌رود.

قیمت ارزان‌ترین کیت کرونا در جهان ۳۰۰ هزار تومان است

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره انجام آزمایش کرونا در برخی آزمایشگاه‌های خصوصی اظهار کرد: حداقل ۳۳ آزمایشگاه خصوصی داریم که با وزارت بهداشت همکاری می‌کنند و نمونه گیری شخصی و مراجعه افراد را ندارند. در حال حاضر کیت در دنیا نایاب نیست و تاکنون ۵ شرکت در ایران تاییدیه تولید کیت را دریافت کردند. اگر کیت PCR باشد فقط قرار نیست کیت‌های سازمان جهانی بهداشت باشد. در حال حاضر از کشورهای مختلف مراجعه داریم که پیشنهاد می‌کنند کیت بخریم، اما نیازی نداریم. زیرا کشور در مرحله تولید کیت تشخیصی است.

وی ادامه داد: ممکن است بخش خصوصی این کیت‌ها را تهیه کرده باشد. قیمت ارزان‌ترین کیت در دنیا حداقل ۳۰۰ هزار تومان است. ما تعرفه‌ای برای این آزمایش نداریم، زیرا توصیه‌ای برای آن نداریم و ممکن است افراد از تعرفه‌های دیگر استفاده کنند.

جهانپور گفت: به کسی توصیه نمی‌کنیم که به هر روشی تست کرونا بدهند. برخی افراد به دنبال پیدا کردن ابزاری برای آرامش و وسواس‌های خود هستند. زیرا ممکن است فرد این آزمایش را بدهد و جواب منفی باشد و یک ساعت بعد مبتلا شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۲۰۷۰۱۶:۲۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۷
جهانپور: مردم عادی هم از ماسک استفاده کنند؟؟؟؟؟!!!! از قدیم میگفتند قبل از صحبت اول باید فکر کرد
ناشناس۱۴۰۲۳۲۴۱۸:۵۰:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۱۷
پس چرا چيزى را كه نميدانستيد را نميگفتي و يا ميگفتي كرونا را وارد بازيهاي كثيف سياسي و قدرت نكنيد ، جان مردم حتي يك نفر بالاتر از هرمقام و منصب است ، پس حواس و دقتتان جان مردم باشد .
سیروس۱۴۰۲۵۴۸۲۱:۳۳:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۷
.. انصافا روحانی و دارودسته اش حداقل بخاطر سهل انگاری تو کرونا محاکمه بشن
علی۱۴۰۲۱۰۵۱۶:۴۹:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۷
از کجا بیاریم ماسک وقتی نیست اینهمه گشتیم
ناشناس۱۴۰۲۳۳۸۱۸:۵۸:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۷
خودتون درست کنید
ناشناس۱۴۰۲۱۱۷۱۶:۵۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۷
اصلا انگار رییس جمهور و وزارت بهداشت در دوجهت مخالف هم کار میکنن و با اینکه میل ندارم به کسی توهین کنم ولی گویا کارکردهای دولتی و یا ... در خلاف جهت حفاظت از جان مردم پیش میروند... خدا رحم کند
ناشناس۱۴۰۲۱۲۴۱۶:۵۷:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۷
وزیر کشور دوتایی ماسک میزنه مردم اصلا پیدا نمیکنند ماسک که بخرند و استفاده کنند
ناشناس۱۴۰۲۶۴۹۲۲:۵۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۷
فکر کردی ماسک ها کجاست ؟ دادن به دار و دسته خودشون
ناشناس۱۴۰۲۱۲۵۱۶:۵۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۷
توزیع ماسک با قیمت مصوب به کجا رسید؟
ناشناس۱۴۰۲۲۸۱۱۸:۲۲:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۷
دارند کارشناسی میکنند هنوز به نتیجه نرسیدن
اكبر۱۴۰۲۱۳۸۱۷:۰۴:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۷
چین شوخی تلخی در این زمینه با همه دنیا انجام داد. !! !!!! اتفاقا برادرجان شما و همكارانتان شوخي گرفتيد وگرنه چين از ژانويه و قبل از تعطيلات عيد سال با پليس و ارتش ووهان را قرنطينه كرد و گزارشهاي بهداشت جهاني هم به ايران و ساير كشورها خيلي جدي و محكم بود. ..
ناشناس۱۴۰۲۷۵۶۰۰:۳۴:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
بی کفایتی خودشان را می اندازند گردن چین!!! پس لابد آلمان هم داره شوخی میکنه؟؟
ناشناس۱۴۰۲۱۹۷۱۷:۳۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۷
اگر اون 60 تن طلا حراج نمیشد الان میشد کشور تعطیل کرد
محمدی۱۴۰۲۱۹۸۱۷:۳۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۷
از اول اسفند ماسک نایاب شده، من یک جانباز شیمایی هستم، ۴۵ روزه در خانه ماندم، لطف کنید بفرمائید، ماسک از کجا تهیه کنیم تا بتوانی برای کارهای ضروری تردد کنیم؟
ناشناس۱۴۰۲۱۹۹۱۷:۳۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۷
به آمار چین گیر دادید توقع داشتید هیچ کاری نکرده مثل چین نتیجه بگیرید؟ جو کاشتید توقع داشتید گندم درو کنید؟
دکتر س م ا۱۴۰۲۲۴۷۱۷:۵۹:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۷
سلام و وقت بخیر همانگونه که در متن گفته شده هر جا فاصله کمتر از حدود ۲ متر باشد داشتن ماسک لازم است. فعلا می توان ماسک های پارچه ای را در منزل تهیه کرد.
ناشناس۱۴۰۲۲۹۷۱۸:۳۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۱۷
شما بفرما ماسک استاندارد رو سر کوچه کدوم یک از مسئولا میفروشن ما بریم بخریم.به هر قیمتی باشه میخرم.آخه شما که همش دم از این میزنید که دنیا داره از ما الگو میگیره و هنوز موندین که امریکا چه قرصی رو تایید میکنه.آخه امریکا که خودش درگیره تا بیاد چیزی رو تایید کنه تازه اگر دلش بسوزه که ما وضعمون ازین بدتر هم میشه.ماسک کدوم ماسک.این ماسک بیخودیا که دونه ای ۵ تومن میدن.یا اینا که تو تلویزیون نشون میدین مردم در راه رضای خدا تولید میکنن. بابا بس کنید توروخدا
ناشناس۱۴۰۲۳۱۵۱۸:۴۵:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۷
چند روز پیش در میان تعطیلات نوروز به تره بار رفتم.چون میوه تمام شده بود و باید برای یک هفته دوباره آذوقه میخریدم. در صف صندوق بودم که دیدم صندوق یک غرفه دیگر که حدود 10 نفر در صف و به هم چسبیده بودند ناگهان یک نفر از مشتری ها شروع به سرفه و عطسه کرد.و متاسفانه حتی جلوی دهنش هم با دست نمی گرفت. جالب اینجا بود دقیقا به سمت سر افراد جلویی هم سرفه می کرد و گاهی هم به سمت میوه ها. تا وقتی این افراد هستند و ماسک هم اجباری نشود امیدی به روند بهبودی این بیماری نیست.متاسفانه همین مورد را در داروخانه ..که رفته بودم ژل بخرم دیدم . یک خانم پیر از پشت سریش که یک پسر جوان بود خواست بخاطر بیماری فاصله را حفظ کند. که آن جوان به جای عمل شروع به فحاشی کرد.
ناشناس۱۴۰۲۳۳۴۱۸:۵۷:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۷
وظيفه حكومت و دولتها است كه به هر فرد و شهروند به اندازه حداقل نياز ماسك و دستكش بدهند اكنون بالاترين هزينه ها بايد جهت مقابله با كرونا و اثرات كرونا باشد كشورها و قدرتها بايد اكنون هزينه هاي نظامي را متوقف كنند و.. ماسك و دستكش و دستگاه اكسيژن و تخت بيمارستان ، بيمارستانهاي مجهز صحرايي ، الكل و مواد ضدعفوني ، و ستادهاي كمك رساني و غذا رساني به مردم در قرنطينه بپردازند . اين يك آزمايش جهاني براي حكومت ها و رهبران جهان هم است كه چه كسي ميتواند ملتش را در اين پيچ تاريخي از حيات بشر ، رهبري خردمندانه نمايد .گوى و ميدانى است براي قضاوت مردم و ملتها و حتي تاريخ
ناشناس۱۴۰۲۳۵۱۱۹:۰۶:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۷
اون اقلام پزشکی شامل دستکش و ماسک رو که دادید سفارت سویس که بدن به آمریکا رو پس بگیرید بدید مردم عادی ! چون ماسک هم گرونه هم خیلی کمیاب.
ناشناس۱۴۰۲۳۵۸۱۹:۰۹:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۷
ماسک سی چهل تومنی چه جوری بزنیم عزیز.،. خانمم یکی برام گرفته دلم نمیاد واسه یه ساعت بزنم بعد بندازمش دور....
ناشناس۱۴۰۲۵۳۰۲۱:۱۹:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۷
ماسک n95 را می شه شست و دوباره استفاده کرد حداقل از هیچی بهتره
ناشناس۱۴۰۲۳۷۱۱۹:۱۷:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۷
چنان رونق ماسک ایجاد کنیم که صادر هم بکنیم. از فرمایشات بی نتیجه روحانی.
ناشناس۱۴۰۲۴۴۸۲۰:۱۲:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۱۷
قیمت کیت، در صورت خرید کلی بسیار بسیار از این قیمت که فرمودند ارزانتر است. قیمت که ایشان دادند یعنی حدود ۲۰ دلار برای هر کیت. در صورتی که قیمت تمام شده انجام هر تست که شامل قیمت کیت، ارزش افزوده، سود آزمایشگاه و .. است در حدود ۲۰ دلار است. ولی الان تست در اکثر کشورها رایگان هست. ولی من موافقم که در صورت داشتن مواد اولیه شرکتهای داخلی باید بتوانند تولید کنند. تست PCR از ابتدایی ترین و رایج ترین تست آزمایشگاهی برای تشخیص ویروسها و باکتریها است. تنها تفاوت هم بین کیتها برای تشخیص ویروس ها و باکتریهای مختلف، فقط در یکی از مولفه‌ها ی کیت است، که مربوط به دی ان ای یا آر ان ای آنها میشود.
حمید۱۴۰۲۴۷۳۲۰:۳۳:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۷
پشتش تابلو زده در خانه بمانیم بعد میگه تعطیلی کشور امکان پذیر نیست دوما میگه مدیریت کردیم از روزی حدود 500 مبتلا رسیدیم به حدود 2500 مبتلا در روز. میشه دقیقا بگید چی رو مدیریت کردین؟
ناشناس۱۴۰۲۵۰۴۲۱:۰۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۷
اینا نتیجه رای خودمونه
حمید۱۴۰۲۵۱۳۲۱:۱۰:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۱۷
تمام مسولین کشوری و لشکری و تمام نهادهای نظارتی و تمام نهادهای اقتصادی داران کوتاهی می کنند تقصیر و‌گردنیه نفر ندازید ، بقیه پشت دولت قایم شدن
ناشناس۱۴۰۲۵۴۵۲۱:۳۱:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۷
همیشه گفتند هرکی با هرکی دیگه دشمنی کنه نهایت آرزوش میشه که مثل اون بشه. 2 روز نشد ترامپ اعلام کرد همه ماسک بزنن.
Ali۱۴۰۲۵۶۳۲۱:۵۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۷
سلام لزومی نیست که ماسک استفاده کنیم. آقای روحانی گفتند که همه چیز خیلی خوبه . کرونا هم از ایران فرستادیم کشور دیگه. وزیر بهداشت یک حرفی میزنه رئیس جمهور مملکت حرفی دیگه میزنه. مسئولین آهنگ خودشون و میزند
صمصام۱۴۰۲۵۶۴۲۱:۵۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۷
ایران تنها کشوری است که همه مسئولین و ارگانها تعطیل شده اند اما مردم عادی بر سر کارند علت کاملا معلوم است گروه اول حقوق و درامد شان اماده و در حسابشان است اما گروه دوم هیچ درامدی ندارند صدا و سیما هم با اب و تاب مشغول امار مبتلایان و فوتی های کرونا در اروپا و امریکاست ..اما از مشکلات مردم خودمان که مجبورند خطر کرونا را به جان بخرند هیچ نمیگوید جدا"متاسفم
ناشناس۱۴۰۲۵۷۴۲۲:۰۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۱۷
از روز اول برای من واضح بود که این داستان سرایی در مورد ماسک دروغ بسیار زشتی است که می گویند ..
بازنشسته۱۴۰۲۶۶۱۲۲:۵۸:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۷
دولت مسئول تهیه ماسک می باشد باید برای همه مردم ماسک تهیه کنه ؛ فقط میگن تو خونه بمونید مواد غذائی نمی خواهیم ؟؟ هیچ کاری نداریم ؟؟ باید برای همین مردم به قول شما عادی سهمیه ماسک در نظر گرفته بشه
ناشناس۱۴۰۲۹۷۶۰۸:۵۱:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
پس چرا ماسک هیچ جا گیر نمیاید! حتما ماسک هم برای خودی ها و آقا زاده است؟!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین