همه افراد در معرض ابتلا به کرونا هستند/ قرنطینه را جدی بگیرید

گروه اجتماعی الف،   3990117106

مدیرگروه پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه همه افراد در معرض ابتلا به کرونا هستند، گفت: کودکان به راحتی می توانند منتقل کننده کروناویروس باشند.

دکتر حسن رخ شاد در گفت وگو با ایسنا، ماهیت بیماری کووید – ۱۹ را تنفسی دانست و اظهار کرد: این بیماری از طریق ذرات تنفسی منتقل می شود و هر بیماری که از طریق تنفس منتقل شود کنترل آن سخت است.

وی با اشاره به نوپدید بودن کروناویروس، افزود: این بیماری فقط چند ماه است که در جهان شیوع پیدا کرده و لذا هنوز شناخته شده نیست و نمی توانیم رفتار آن را پیش بینی کنیم. در این شرایط حفاظت فردی نقش مهم و پررنگی در عدم ابتلا به کرونا دارد.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیردار و غیر واگیردار دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه همه افراد در معرض ابتلا به کرونا هستند، گفت: کودکان به راحتی می توانند منتقل کننده کروناویروس باشند.

رخ شاد، افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی و نارسایی قلبی را بیشتر در معرض خطر دانست و تصریح کرد: افرادی که دچار فشار خون و قند خون کنترل نشده هستند، شانس بیشتری برای ابتلا به کرونا دارند. بیماری های تنفسی زمینه ای همچون آسم شدید و برونشیت نیز می تواند افراد را مستعد ابتلا کند.

وی با بیان اینکه افراد چاق، مبتلا به ایذر و تحت شیمی درمانی باید بیشتر از خود مراقبت کنند، گفت: مبتلایان به سرطان و انواع بدخیمی ها قرنطینه خانگی را رعایت کنند. همچنین افرادی که به دلایل مختلف کورتون و کورتیزول مصرف می کنند، بیشتر از افراد عادی در معرض خطر هستند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن قدردانی از هم استانی ها در رعایت قرنطینه، عنوان کرد: خوشبختانه آمار مبتلایان به کرونا در گیلان رو به کاهش است، اما مردم همچنان باید حفاظت فردی و قرنطینه خانگی را رعایت کنند تا بتوانیم چرخه انتقال کروناویروس را قطع کنیم و کووید – ۱۹ به سرنوشت سارس دچار شود.

رخ شاد، از مردم خواست قرنطینه را جدی بگیرند و یادآور شد: روزی که متولیان بهداشت و درمان کشور پایان قرنطینه را اعلام کنند، مردم می توانند با اطمینان و بدون وسواس به کارهای عادی خود بازگردند، اما در حال حاضر حفاظت فردی و قرنطینه یک اولویت است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده مردم از ماسک و دستکش، اضافه کرد: افرادی که باید برای انجام کارهای ضروری بیرون از خانه باشند، حتما دستورالعمل های ایمنی را رعایت کنند تا موجب انتقال کرونا نشوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین