اژدهای رسانه‌ها و پادشاه فیلترشکن‌ها: کرونا ! ...

حسین رجایی، کارشناس بین الملل،   3990116054 ۵۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
اژدهای رسانه‌ها و پادشاه فیلترشکن‌ها: کرونا ! ...

بیایید فرض کنیم به جای رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور ما میگفت: اگر فقط 200 هزار نفر بمیرند باید از من ممنون هم باشید [1] ! چه غوغایی در جهان به پا میشد!؟ ضجه های حقوق بشر و دموکراسی چگونه گوش فلک را پر میکرد!؟ فرض کنید به جای آمریکا و انگلیس در ایران دستورالعملی صادر میشد مبنی بر اینکه بیماران کرونایی مبتلا به سندروم داون، فلج مغزی یا اوتیسم را به حال خود رها کنید تا بمیرند [2] ! یا به جای اسپانیا و ایتالیا در ایران، قید بیماران بالای 80 سال را میزدند [3] یا به جای فرانسه و اسپانیا و آمریکا، در ایران افراد مسن گروه گروه در خانه های سالمندان جان می دادند  [4]! آنوقت چه میشد!؟ در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و رسانه های حقوق بگیر غرب و بین سلبریتی ها چه غوغایی برپا میشد!؟ 

فرض کنید به جای آمریکا و فرانسه و آلمان و ایتالیا و اتریش، ایران محموله ماسک و تجهیزات پزشکی کشوری دیگر را می ربود [5,6,7] یا در ایران به جای آمریکا و انگلیس پزشکان و پرستارانی که به کمبود تجهیزات اعتراض می کردند اخراج می شدند [8,9] یا در ایران به جای آمریکا، پرستار فداکاری به علت نداشتن تجهیزات حفاظتی بهتر از کیسه زباله جان میسپرد و مقامات حکومتی به کادر درمان توصیه می کردند به جای ماسک از دستمال و روسری استفاده کنند [10]! فرض کنید مقامات ما به جای مقامات آن ها جلوی دوربین ها با همه دست میدادند و معضل کرونا را بی اهمیت می پنداشتند یا در ایران صف های کیلومتری برای دریافت غذای خیریه تشکیل میشد! فرض کنید خدای نکرده راهروهای بیمارستان های ما به جای بیمارستان های آن ها مملو از بیماران یا اجساد رها شده بود! اصلا فرض کنید خدای نکرده ایران به جای همه آن کشورها صدر جدول مبتلایان و متوفایان کرونا را در اختیار داشت. 

خوب میدانیم که رویداد فقط یکی از موارد بالا در ایران اسلامی کافی بود تا برای روزها و هفته ها، ایران و ایرانی تحقیر و تمسخر و سرزنش شود. تنها یک قلم از هزارانش این بود که دوباره جار بزنند که شعار مرگ بر آمریکا به خودتان برگشته!!؟ اما به لطف خدای بزرگ و به همت و درایت همه ایرانیان، هیچ یک از این اتفاقات نیافتاده است. کاش هرگز در کشورهای اروپایی و آمریکایی تحریم کننده ما هم اتفاق نمی افتاد ولی لااقل خوبی اش اینست که آن ها دیگر نگران جنگ ناجوانمردانه تبلیغاتی و رسانه ای نیستند چون پیچ این یکی دست خودشان است.   

حالا به عکس این داستان نگاه کنید: اگر به جای ایران در یکی از آن کشورها، ظرف دو هفته به 100 هزار زندانی مرخصی اعطا میشد و 10 هزار نفر عفو میشدند! چه اتفاقی می افتاد؟ اگر ده ها هزار نیروی جهادی و بسیجی شب و روز به ضدعفونی کردن شهرها، تولید تجهیزات محافظتی، کفن و دفن فوت شدگان و کمک به سالمندان و خدمت به بیماران کرونایی مشغول میشدند چه؟ اگر مردمانشان در حماسه ای تاریخی، یک سنت چندهزار ساله همانند روز طبیعت را ترک میکردند و خیابان ها و بوستان های خالی از جمعیت را به نمایش می گذاشتند چه؟

حتما می پرسید چه اتفاقی افتاده است!؟ مگر غرب منبع همه خوبی ها و پیشرفت ها و خوشبختی ها و ایران منبع همه بدی ها و عقب ماندگی ها و بدبختی ها نبود پس چرا روزگار اینگونه دگرگون شده است!؟ مطمئن باشید هیچ اتفاق جدید و استثنایی رخ نداده و هیچ واقعیت بیرونی تغییر نکرده است فقط با ظهور یک موجود رعب آور ولی خارق العاده، ناگهان سانسور به پایان رسیده و اکنون جهان می تواند حقایقی را که مدت زمان مدیدی از او پنهان شده یا وارونه جلوه داده شده ببیند. می تواند عیار واقعی حکومت هایی که در طول 41 سال، انواع بحران ها را به ما تحمیل کردند در برابر اولین بحران واقعی پیش رویشان نظاره کند.

چه کسی فکر می کرد پدیده ای در جهان ظهور کند که در ورای همه رسانه ها، همه شبکه های ماهواره ای، همه سایت های اینترنتی و همه شبکه های اجتماعی، پرده از حقایق کنار زند؟ یک ذره میکرونی که واقعیت های جهان امروز را بدون تفسیرهای فریبنده و خوانش های دروغین، منعکس سازد؟ چه کسی فکر می کرد معجزه رسانه ای خلق شود که همچون عصای موسی، بساط ساحران رسانه ای جهان را اینگونه براندازد؟ فیلترشکنی که همه فیلترشکن های پیش از خود را ببلعد و تصویر بدون سانسور جهان امروز را به نمایش بگذارد؟ 

اکنون این اتفاق افتاده است. اژدهای رسانه­ ها و پادشاه فیلترشکن ها ظهور کرده است. کرونا ویروس جهان را در می نوردد تا با در هم شکستن کاخ های پوشالین و تصویرهای دروغین، ویرانه هایی بر جای گذارد که نمایی از واقعیت است. بلای کرونا، شبیه همه مصائب دیگر سخت است و جانکاه، جانگداز است و ملال افزا. اما در پس همه این تلخی ها، درس هایی شیرین دارد: آموزه هایی از حقیقت. 

صهیونیسم رسانه ای ده ها سال است که تصویر یک آرمانشهر غربی را در اذهان جهانی برمیسازد. بهشتی که تنها شرط رسیدن به آن، کرنش در برابر نظام بین المللی و اعتقادی لیبرال به رهبری آمریکاست. آن سوی این آرمانشهر اما، یک ویرانشهر است سهم کشورهای متمرّدی چون ایران!

شاید فقط کرونا ویروس می توانست بر این امپراتوری افسانه ای غلبه کند. امپراتوری رسانه ای که با صرف هزاران میلیارد دلار، فضای مجازی و رسانه ای دنیا را به صحنه تاخت و تاز خود بدل کرده و اینگونه بی رقیب به تسخیر و کنترل افکار عمومی جهان می پردازد. 

نگارنده پیش تر در مطلبی با عنوان: "آیا مدیرعامل فراری نیسان، کپی ژاپنی محمودرضا خاوری است!؟" نشان دادم چگونه بسیاری از بحران ها و مشکلاتی که در همین کشورهای اروپایی و آمریکایی، متداول و پذیرفتنی تلقی می گردد در ایران به عنوان یک فاجعه و مصیبت کم نظیر تبلیغ می شود. بدین گونه ساحران رسانه ای در غرب، شرایط ایران را همواره غیرعادی و استثناء از بقیه جهان نشان می دهند. از ایرادها و مشکلات انسان ساختی چون فساد و ناکارآمدی بگیرید تا پدیده های طبیعی مثل سیل و زلزله، هیچکدام در ایران مشابه بقیه جهان نیستند. در ایران به قولی عامیانه: گویی همه اینها شاخ دارند!!

بحران شیوع ویروس کرونا هم قرار بود از همین دست باشد. یعنی هم از حیث وقوع، محدود به کشور بلاخیزی چون ایران و فوقش یکی دو تا دیگر مثل چین بوده و هم از حیث نوع برخورد و مواجه با بحران، شاهدی دیگر بر مدعای ناکارآمدی و بی عرضگی و عقب ماندگی ایرانیان. سه هفته اول هم وضعیت بر همین قرار بود. رسانه غربی با ذوق زدگی بی سابقه ای از جهنم ایرانی سخن می راند. ولی ناگهان ورق برگشت. ویروس میکرونی یکباره به اژدهای هفت سر رسانه ای بدل شد که تمامی دستاوردهای ساحران رسانه ای غرب را یکجا بلعید. 

هرچه را به عنوان نمادی از پنهانکاری و سهل انگاری و خودسری و دیکتاتوری در ایران قلمداد می کردند چند برابر بدترش در اروپا و آمریکایشان ظهور کرد! جمهوری اسلامی را که چهل سال است عامل بدبختی و عقب ماندگی ایرانیان معرفی می کردند قویتر از حکومت های لیبرالی متبوعشان عمل کرد. ملتی که بی فرهنگ تر از اغلب ملت ها جا میزدند، متمدن تر از هموطنان غربی شان ظاهر شد. 

کروناویروس، میزان و سنجه حکمرانی خوب و جامعه سالم است. هرکجا که می خواهد باشد: چه ایران، چه اروپا و آمریکا. کرونا دشمن ناکارآمدی، خودپرستی، فساد، پنهانکاری و بی عدالتی و خاضع در برابر کارآمدی، ایثار، شفافیت و عدالت است. تبعیض های همیشگی بین فقیر و غنی و ضعیف و قوی اینجا دیگر جوابگو نیست. وقتی می خواهد عیار واقعی هر جامعه و حکومت را عیان کند، ابرقدرت و غیرابرقدرت برایش فرقی نمی کند. 

دولت ها و رسانه هایی که جمهوری اسلامی را متهم می کردند با ثروتی که باید خرج رفاه و پیشرفت مردمش شود، در منطقه غرب آسیا بلند پروازی می کند اکنون کاش به مردمشان پاسخ دهند چرا هزاران میلیارد دلاری را که باید خرج ارتقاء نظام بهداشت و سلامت کشورشان می کردند بمب و موشک کرده و هزاران کیلومتر آنطرفتر از مرزهایشان، بر سر مردمان غرب آسیا فرو ریختند. چرا مردم مظلومشان باید برای تامین مایحتاج اولیه به فروشگاه ها یورش برند؟ چرا بیماران بیگناهشان در کمبود تجهیزات پزشکی و تنفسی باید جان بدهند؟ چرا پزشکان و پرستاران بی دفاعشان بدون تجهیزات محافظتی کافی باید به جنگ ویروس بروند؟ چرا آن اقتصادهای افسانه ای و پرطمطراقشان اینگونه باید به هم بریزند؟

چگونه دولت هایی که 41 سال با ملت ما دشمنی کردند به دشمنی ویروسی طاقت از کف دادند!؟ چگونه عملکرد ملّی ما را با وجود اینهمه فشار به سخره میگرفتند حال آنکه در پی فشار ویروسی اینگونه از هم پاشیدند؟ چگونه کشوری را که با غرورت و نخوت از موضع ارباب رعیتی تحریم و مثلاً تنبیه می کردند، کارآمدتر از خودشان یافتند؟ مگر نه اینکه میگفتند پیشرفت و رفاه در گرو دوستی با ماست و فلاکت و عقب ماندگی پیامد غضب مان! دوستان شان که بماند، خودشان چرا اینگونه در گل مانده اند!؟ 

البته حنجره های غربی هنوز دست و پا میزنند. همچنان برای رهایی از چنگال مرگ آور کرونا تقلا می کنند. بی بی سی و ایران اینترنشنال و من و تو و رویترز و دویچه وله و یورونیوز و ... هنوز هم بیشرمانه از فاجعه در ایران و امیدواری در غرب سخن میگویند. از پنهانکاری در ایران و صداقت در غرب!؟ از همه خیر و خوبی ها که متعلق به انسان غربی است و شر و بدیها که قسمت مرد و زن ایرانی. البته برای اژدهای کرونا اینها مهم نیست. چه بخواهند و چه نخواهند معجزه کرونا جهان دگری پدید آورده است: جهان پساکرونا.   

 

 

https://www.vox.com/2020/3/30/21199586/us-coronavirus-deaths-trump-200000-good-job[1] 

https://metro.co.uk/2020/03/27/people-syndrome-may-lower-priority-live-saving-coronavirus-care-12466194/ [2]    

  https://www.telegraph.co.uk/news/2020/03/14/italians-80-will-left-die-country-overwhelmed-coronavirus/ [3]    

https://www.ft.com/content/58ece0fb-d297-495e-8889-da216410f2c3 [4] 

https://www.theguardian.com/world/2020/apr/02/global-battle-coronavirus-equipment-masks-tests[5] 

[6] https://www.valeursactuelles.com/societe/la-saisie-par-la-france-de-4-millions-de-masques-destines-litalie-et-lespagne-fait-polemique-117813

[7] https://www.welt.de/politik/ausland/article206992269/Coronavirus-Pandemie-USA-fangen-von-Berlin-bestellte-Schutzmasken-aus-China-ab.html

https://www.theguardian.com/us-news/2020/mar/28/er-doctor-washington-bellingham-coronavirus [8]

https://thehill.com/regulation/court-battles/490361-hospitals-threatening-to-fire-workers-for-speaking-out-about[9]

https://www.nytimes.com/2020/03/22/opinion/trump-coronavirus.html [10]     

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۰۰۸۰۱۲:۳۵:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
شما راست می گی نویسنده محترم ! همه بد هستند فقط ما خوبیم ولی نمی دونم اوضاع زندگی مردم چرا اینقدر گل و بلبله ! دست از سر کچلمون بردار قرنطینه و بیکاری کاملا بسه برامون
ناشناس۱۴۰۰۲۱۵۱۳:۵۷:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
متن را یکبار بخون تا بیشتر از این سوتی ندادی
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۰۰۲۴۲۱۴:۱۱:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
از نگاه روانشناختی و جامعه شناختی برایم بسیار جالب است: همواره وقتی برای کسانی که تصویری بهشت گونه از غرب و جهنم گونه از کشور خودمان دارند، شاهد مثالی نقض کننده این پیش فرضشان می آورم. بلااستثناء جوابشان این است: "آره، همه بد هستند فقط ما خوبیم"!! یعنی بین صفر و صد عدد دیگری را نمی شناسند!؟
ناشناس۱۴۰۰۶۲۲۱۸:۱۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
حسین رجایی، یکبار براتون نوشتم دوباره می نویسم. همه کشورهای ضعف هایی دارند ولی ما همه ضعف ها رو با هم داریم. امروز یک چیز دیگه رو اضافه می کنم. همه کشورها دریک بازه ای نقاط ضعفی دارند (برده داری، بیکاری، اعدام، حقوق نا مساوی، فساد دولتی، کشتکار سازمانهای جاسوسی) ولی ما همه ضعفها رو برای همه ی بازه ها داریم. ترامپ بد، چرا از نحوه ی مدیریت اوبوما نمی نویسی؟ آمریکا بعد، چرا از نحوه ی مدیریت آلمان نمی نویسی؟ فرانسه پر از بیکار چرا از آمار بی کاری پایین سوئد و سوئیس و نروژ و ... نمی نویسی! مشکل شما توجیح هست نه مقاله برای روشنگری، من و یاد توده ای های مقاله نویس میاندازه که کارشون توجیه کارهای شوروی تا لحطه ی آخر بودند!
ناشناس۱۴۰۰۰۸۳۱۲:۳۶:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
به نظر من حرف درستی میزنید اما اگر سیاست مداران داخل کمی پشت هم باشند این اتفاقات در شبکه های خارجی کمتر می شود
ناشناس۱۴۰۰۰۹۴۱۲:۴۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
پرداختن به این قبیل موضوعات هیچ سودی ندارد. واقعیات بسیار آشکار هستند و همه به آنها اشراف دارند. بهتر است در مورد شلوغی امروز تهران مطلب تهیه کنید که خیلی ها از قرنطینه خارج شده و دوباره خیابانها پر از ماشین و آدم شد. چرا مسئولان خطر کرونا را دست کم گرفته اند؟ تولید به چه بهایی؟؟؟
ناشناس۱۴۰۰۳۷۸۱۵:۴۲:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
تولید چی مگه تولیدی هم مونده این مسخره بازیها بسه
ناشناس۱۴۰۰۴۶۵۱۶:۴۵:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
واقعیت اینست که یانکی ها همان دزدان دریایی هستن که حالا ماسک های ارسالی به دیگر کشورها را می دزدند و به امریکا می برند.
ناشناس۱۴۰۰۱۰۴۱۲:۴۹:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
فرق اونها با ما اینه که اونا راست میگن! یعنی وقتی میگن صد هزار نفر مردن یعنی واقعا و دقیقا صد هزار نفر مردن! امممممما!
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۰۰۲۲۸۱۴:۰۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
با سلام شما را به دو مطلب ارجاع میدهم: 1- مخفی کردن آمار مرگ و میر افراد مسن در خانه های سالمندان فرانسه (لینک در متن موجود است) 2- ادعای یکماه پیش فرماندار نیویورک مبنی بر وجود 100 هزار مبتلا در ایالات متبوعش (کلیپ در یوتیوب موجود است)
ناشناس۱۴۰۰۴۲۴۱۶:۱۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
جناب رجایی خیلی ممنون که وقت گذاشتید که جواب پیامم رو بدین. اما میتونید بفرمایید چطور در ناو اونها مبتلا هست اما در هیچکدام از پادگانهای ما هیچ مبتلایی وجود نداره؟! این فرهنگ جارو کردن همه آشغالها به زیر فرش به خاطر حفظ آبرو جلوی همسایه ها یک نتیجه بیشتر نخواهد داشت: خونه مون آشغال دونی خواهد شد!
ناشناس۱۴۰۰۵۰۵۱۷:۰۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
عدم وجود موارد ابتلا در پادگانهای ایران رو کدوم ارگان رسمی اعلام کرده که الان مدعی هستی خلافش وجود داره؟ سندت برای اثبات این ادعای فرضی چیه؟ همین پنهانکاری حکومت آمریکا در مورد ناو جنگی روزولت الان تو خود اون کشور و کل دنیا مایه رسوایی شده بطوریکه فرماندشو برکنار کردن، بعد چطوری از نظر تو سند صداقت اون کشور محسوب میشه؟!!!
کند ذهن۱۴۰۰۵۲۲۱۷:۱۰:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
سلام. حالا کی گفته که تو پادگان ها هیچ مورد ابتلایی نیست ؟ نیروهای نظامی که بشدت درگیر آمادگی برای کرونا هستند . لطفا بفرمایید آمار روزانه ابتلای جدید و فوت شده گان چقدر اعلام شود که پذیرفتنی باشد ؟ مثلا اگر ده برابر باشد قابل قبول و صحیح است ؟ باز هم ادعا نمیشود که آمار واقعی چند برابر است؟ دیگه پنهانکاری تلقی نمیشه ؟ عزیزم اینجور ادعاها که پایان نداره .
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۰۰۵۴۸۱۷:۲۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
با سلام مجدد برای اینکه در پادگان هیچ کشور دیگری، حتی خود آمریکا هم گزارش نشده ... لطفا اینقدر تعصب نداشته باشید. قدری بیاندیشید. قضیه ناو با پادگان فرق می کند. پادگان بخشی از سرزمین شماست. اگر بخواهید پادگان ها را جدا اعلام کنید مثل این است که کارمندان وزارتخانه ها و سازمان ها را جدا اعلام کنید. دقت کنید در دنیا فقط کشتی ها را مجزا از کشورها معرفی می کنند چون مثل جزیره ای دورافتاده در میان دریا هستند.
ناشناس۱۴۰۰۷۳۴۱۹:۲۰:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
خیلی از مسائل نظامی در همه کشورها محرمانه است. نمیشه نقاط ضعف کشور رو افشا کرد. آمریکا هم نمیکنه مگر اینکه لو بره. در مورد ناو روزولت هم لو رفته بود وگرنه نمیخواستن فاش کنن.
ناشناس۱۴۰۰۷۲۹۱۹:۱۸:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
اینکه برخی کشورها ممکنه پنهانکاری کنند و یا دروغ بگن بحث دیگه است اما آمار کرونا بر مبنای تستهای انجام شده است و نه همه افراد جامعه! چون در خیلی از کشورهای پیشرفته هم فقط از افرادی که علایم شدید دارند تست میگیرن چون تعداد تستهایی که در هر روز میتونن بگیرن محدوده. ایتالیا هم گفته اصلا از مرده های مشکوک به کرونا تست نمیگیره چون نمیخواد در این وضع بحرانی منابعش رو هدر بده!
ناشناس۱۴۰۰۱۲۱۱۳:۰۵:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
پس چی فکر کردی وقتی افراد داخل ایران خیال می کنند در خارج همه در بهشت هستند و افراد خارجی که به ایران نیامدن فکر می کنند مردم ایران شتر سواری و در روستا زندگی می کنند؟ به خاطر همین بمباران خبری است
ناشناس۱۴۰۰۱۳۲۱۳:۱۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
فرق اونا با ما اینه که با توجه به آزاد بودن مطبوعات و دسترسی مردم به اطلاعات دروغ مقامات سریع آشکار می شه و اونها رو مجبور به کناره گیری از پست می کنه. اما ما چون مطبوعات مستقلی نداریم هر چی دلمان خواست می گوییم و به راحتی تکذیب می کنیم. خوشبختانه استعفا و برکناری هم در کار نیست.
ناشناس۱۴۰۰۱۸۶۱۳:۴۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
پراید در دنیای امروز یعنی شتر داداش ! ما بعد این همه حمایت و بازار انحصاری برای صنعت خودرو داریم پراید سوار می شیم که کشتارش از کرونا بیشتره آمار بیکاری و فقر و تورم و تحریم و ازدواج و طلاق و روابط خارجه و اعتبار پاسپورت ایرانی و ارزش پول ملی .... را هم یه نگاه بکن لطفا بعد افاضات کن !
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۰۰۲۴۸۱۴:۱۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
درود اتفاقا اخیر یک فرمانده ناو روزولت شان را به همین دلیل برکنار کردند: به دلیل افشاگری در خصوص تعداد سربازان مبتلا شده و درخواست قرنطینه و نجات جان بقیه!!!؟
ناشناس۱۴۰۰۶۳۶۱۸:۱۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
تفاوت: خبرگزاری های رسمی اونها این خبر رو منتشر می کنند بدون اینکه کسی توبیخ بشه! تو ایران علی دات نون تو اینشتگرام خبر رو منتشر می کنه تا شب نشده در صدا وسیما اعتراف می کنه که از موساد پول گرفته!
مهران۱۴۰۰۱۴۲۱۳:۲۱:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
دقیقا بزرگترین جنگ وحمله ای که علیه ما داره صورت میگیره رسانه ای هست مثلا مسیح علی نژاد یه مطلب گذاشته که المان به دلیل عدم شفافیت و عدم مبارزه ایران با ویروس کرونا پروازها از ایران رو لغو کرد درحالی که تقریبا در تمام دنیا پرواز ها تعطیل هست اما فقط هر اتفاق ناگواری در ایران ده ها برابر نشون داده میشود و هر اتفاق خوبی ده ها برابر کوچک نشون داده میشود انگلیس چند روز قبل با چه تبلیغاتی اعلام کرد سامانه پیامکی برای مردم انگلیس در نظر گرفتیم تا هشدارها رو به مردم اطلاع دهند ولی از همون روز اول ما این کار رو انجام دادیم
ناشناس۱۴۰۰۱۴۶۱۳:۲۴:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
بحران کرونا که تمام شود، مردم اروپا و آمریکا به زندگی عادی و تفریح و لذت خود برمیگردند، مردم ما به کجا برمیگردند؟
ناشناس۱۴۰۰۱۹۰۱۳:۴۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
دولتی ها که سر موقع حقوق می گیرند و بعد کرونا هم برمی گردند سر کارشون مابقی هم که به خاک سیاه نشسته اند
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۰۰۲۵۸۱۴:۲۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
با سلام و احترام اگر به اصل حرف مطلب توجه کرده باشید زندگی عادی و لذت و رفاه ای که میفرمایید چیزی است که در ذهن شما ساخته اند. وگرنه آن ها هم زندگی دارند مثل من و شما. احتمالا قدری بهتر. البته انتظارات باید معقول باشد. قرار نیست سطح زندگی ملل جهان سوم بدون یک وجود یک عزم و همت ملی، یکشبه به سطح زندگی استثمارگران و استعمارگران چندصد ساله برسد.
ناشناس۱۴۰۰۴۱۳۱۶:۰۵:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
جناب رجایی ممنون که وقت میذارید برای دفاع از مقاله ودیدگاهتون .منظور خیلی از عزیزان کوبیدن کشور و مسئولین نیست بر این باورم هرکسی با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی که داره دیدگاهشو ارایه میکنه ولی اجازه بدید به شما عرض کنم در مقاله شما باز هم رویه رایج چندین ساله دشمن تراشی وخود کم بینی موج میزند،بله همه جا دروغ ،ظلم و.... هست ولی در ایران ما همه بدیها رکورد زده ،دفاع شما با این طرز تفکر راه به جایی نخواهد برد! ما ایرانی هستیم به تمدن خود میبالیم وبه توانایی خودمان ایمان داریم لایق بهترینها هستیم.
ناشناس۱۴۰۰۶۴۸۱۸:۲۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
زندگی غربیها احتمالا !!!! فقط کمی از ما بهتر است؟!!! دل آدم برای بدبختی غربیها کباب میشه. باید پاشن بیان اینجا در بهشت ما زندگی کنن.
ناشناس۱۴۰۰۶۵۲۱۸:۲۶:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
اعتماد بنفس قبل از شما توهمی بیش نبود، آقای رجایی!
ناشناس۱۴۰۰۴۶۸۱۶:۴۶:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
خوب شما برو اروپا زندگی کن.
farhad m۱۴۰۰۵۶۹۱۷:۴۰:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
میخواهیم برویم ولی اونها دیگه بسادگی راه نمیدهند!!پشت سفارت خانه های ما صف ویزا میبندند یا پشت سفارت های خارجی تو تهران!
ناشناس۱۴۰۰۱۵۳۱۳:۲۶:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
یعنی در کشور ما، پرستارا و پزشکان بدلیل کمبود ماسک و گان حفاظتی، از پلاستیک معمولی برای خودشان لباس و ماسک نساختند؟ در کشور ما مخصوصا در هفته های اول، مریضها را در راهروی بیمارستانها بستری نکردند؟
ناشناس۱۴۰۰۱۵۶۱۳:۲۹:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
فرق ما با آنها این است آنها تعداد رو عنوان می کنند ولی مال ما طبق گفته سازمان بهداشت جهانی حداقل پنج برابر آمار مسولین است .مگر اینکه بگوییم این سازمان هم دشمن ماست زیر دست آمریکاست
ناشناس۱۴۰۰۳۱۰۱۵:۰۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
آره اونا همیشه به طور واضح اطلاعات رو میگن دروغگوی عالم ماییم
ناشناس۱۴۰۰۳۲۲۱۵:۰۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
طبق گفته کی؟؟ اون استرالیا بود که گفته بود د کل جهان احتمالا آمار باید ده برابر این باشد. خود زنی با اطلاعات ناقص البته معلومه اطلاعات از کجا می اد.
ناشناس۱۴۰۰۶۴۱۱۸:۱۸:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
نه خیر، اون خبر یعنی آمار کسایی که هنوز تست نشده اند! نه اینکه عمدی آمار رو مخف یکنند تا ابروشون نره!
کند ذهن۱۴۰۰۴۲۷۱۶:۱۷:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
سلام و سال نو مبارک . عزیزم در ایران یا هر کجای دیگه دنیا همیشه تعداد افراد در گیر با یک عفونت ویروسی چند برابر موارد تشخیص داده شده هست . که بسیاری بدون علایم و بدون مراجعه به مراکز درمانی بهبود پیدا میکنند . اما در مورد تعداد فوت شده گان بر اثر کرونا پنهانکاری و ارائه آمار غیر واقعی در ایران بسیار مشکل تر از کشورهای غربی هست . اولا به دلیل اینکه بر خلاف آنها که یک سالمند در بسیاری موارد کاملا تنها هست و زنده بودن و فوتش دغدغه هیچ آشنایی نیست . در ایران کاملا برعکس هست و عده زیادی از خانواده و فامیل و آشنا جویای زنده بودن یا فوتش هستند و چرا و چگونه فوت شد ؟ بعلاوه اینکه به دلیل رعایت اصول شرعی در کفن و دفن میت و ایجاد غسالخانه مجزا برای بیماران کرونایی و عدم تحویل میت به خانواده و نیز توجه کارکنان بیمارستانی و گورستان و حساسیت نسبت به اینکه فوت شده کرونایی هست یا خیر شرایط را برای پنهانکاری و آمار ساختگی بسیار مشکل میکند . در حالی که در کشورهای غربی چه بسا اموات را در گور دسته جمعی مدفون نمایند. ....... سلامت و موفق باشید
حسین رجایی (نویسنده)۱۴۰۰۶۵۷۱۸:۳۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
احسنت بسیار عالی
ناشناس۱۴۰۰۱۶۲۱۳:۳۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
آمار مبتلایان و قربانیان ویروس در ایران و چین واقعی نیست. مسوولان تنها نوک کوه یخ را در آمار رسمی اعلام میکنند. تعداد تست کرونا را محدود کرده اند و ملت هم دلشان خوش است که آمار کرونا در کشور خیلی قاعده مند و منظم بطور خطی بالا میرود. آلمان در هر هفته 500 هزار تست کرونا انجام میدهد، کره جنوبی روزانه 10000 کیت تست کرونا مصرف کرد، برای همین هم پایینترین نرخ مرگ و میر را دارند.
ناشناس۱۴۰۰۳۱۸۱۵:۰۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
آمار 6000 مبتلا و 1000 فوتی فرانسه و آمار عجیب و غریب انگلیس و ترکیه و عربستان رو هیچ کس بهش شک نمیکنه
سخنی با نگارنده۱۴۰۰۱۶۳۱۳:۳۱:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
باسلام ضمن تایید سخنان جنابعالی و تاکید بر اینکه در هر برهه از زمان دشمنان این مرز وبوم از هر بهانه ایی برای تاخت وتاز به این مردم از هیچ کاری فرو گذار نکرده اند باید به شما بگویم همه اینها دستاویزی هست که خود ما به آنها داده ایم ما بجای اینهاباید به فکر کاستی ها ی خود باشیم در این گیرو دار ایا یک نگاه به کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی وحتی چین و عمل کردموفق انها در برابر این ویروس برای کشور ومردم ،بهتر ازمقایسه با کشورهای غربی و دشمنان مردم هست چون اگر بتوانیم عملکردی بهتر از عملکرد کنونی داشته باشیم ذاتا آیندگان قضاوت شایسته ایی خواهند کرد باتشکر
ناشناس۱۴۰۰۱۷۱۱۳:۳۶:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
ایشان ظاهرا خبرها را یکی در میان می خوانند. آمریکا بسته کمک اقتصادی به خانواده ها و شرکتها به مبلغ 2 تریلیون و 200 میلیارد دلار اعلام کرد و چکهای کمک برای مردم پست میشود. آلمان بسته کمک 500 میلیارد یورویی، فرانسه بسته 300 میلیارد یورویی، بریتانیا بسته کمک 300 میلیارد پوندی و ... برای کمک به افراد بیکار شده و شرکتها در نظر گرفتند، در اقتصادهای غربی، تا 90 درصد حقوق افراد بیکار شده را دولتها پرداخت خواهند کرد،... بسته نجات اقتصادی شما کجاست؟
ناشناس۱۴۰۰۴۵۵۱۶:۴۰:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
روحانی هم بسته یارانه معیشتی 200 تا 600 هزار تومانی برای افراد مستضعف که درآمد ثابت ندارند در نظر گرفته است !!!!
ناشناس۱۴۰۰۱۸۵۱۳:۴۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
بجای ارایه آمار خطی،‌آمار واقعی ارایه دهید تا بتونیم برآورد درست داشته باشیم.
مرتضی@۱۴۰۰۱۹۴۱۳:۴۷:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
من با این متن موافقم . ما مردم ایران دچار یک بیماری خود تخریبی شده ایم متاسفانه
ناشناس۱۴۰۰۲۱۷۱۳:۵۷:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
روزهای پیک کرونا ایکاش سری به بیمارستانهای گیلان ومازندران میزدید اونموقع برخودتان افتخار کنید من فکر کنم هرچقدر امار درکشورما اعلام میشود باید در5ضرب کرد
ناشناس۱۴۰۰۲۷۱۱۴:۳۵:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
شما مردم را با اعمال و رفتار خودتون به سمت دیگران فراری دادید مردمیکه برای کشورشون همه کاری کردند از جان و مالشان گذشتن ولی
ناشناس۱۴۰۰۲۸۰۱۴:۴۰:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
ده ها شبکه و روزنامه و سایت در آمریکا هر روز ترامپ را مورد نقد و گاهی تحقیر و توهین قرار میدهند. دعوای ترامپ با سی ان ان بسیار معروف است و حتی خبرنگار سی ان ان را از جلسه بیرون می اندازد. یک صدم این نقدها را ما به خودمان میکنیم؟ آیا اجازه نقد داریم؟ آزادی پس از بیان چطور؟
ناشناس۱۴۰۰۳۲۷۱۵:۱۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
البته این جا هم خیلی خوبه دولت چند تا کانال میلیونی تلگرام رو در اختیار داره هر موقع کسی بهش انتقاد کرد با موجی از کلیپ های تقطیع شده و توهین و تمسخر میریزن سرش تا یارو رو کلا حذف کنن تو صدا و سیما هم که کلا تحمل کوچکترین برنامه انتقادی رو ندارند
مهران۱۴۰۰۵۳۱۱۷:۱۳:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
جالبه نوشتی ترامپ خبرنگار سی ان ان رو انداخت بیرون از جلسه بعد از این نتیجه گرفتی آزادی بیان و رسانه در امریکا وجود دارد ، یعنی مرزهای تحلیل رو جابجا کردی دوست من
ناشناس۱۴۰۰۶۷۵۱۸:۴۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
اخراج خبرنگار ربطی به آزادی بیان نداره فیلمش پخش شد و خبرنگار هم سر کارشه و شبکه هم توقیف نشد اینکه فردوسی پور با وزیر امور خارجه مصاحبه کنه و کل مصاحبه توقیف بشه و خود فردوسی پور رو از کار بیکار کنن به آزادی بیان ربط داره
ناشناس۱۴۰۰۳۱۵۱۵:۰۲:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
آره دوستان آمار ایران رو باید ضرب در 5 کرد آمار انگلیس و ترکیه و عربستان رو تقسیم بر 5 فرانسه دیروز 6000 مبتلا داشته و 1000 فوتی عجیب نیست فقط آمار ایران عجیبه
ناشناس۱۴۰۰۴۶۰۱۶:۴۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
عدم رعایت بهداشت فردی در اروپا و امریکا باعث شیوع زیاد کرونا شده است متاسفانه باید گفت مردمان این کشور کثیف هستن.
ناشناس۱۴۰۰۸۲۸۲۰:۲۰:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
به این نکته هم توجه داشتته باش که اونجا تراکم جمعیت خیلی بالاتر از شهرستانهای ایرانه!
ف. خ۱۴۰۰۴۰۱۱۵:۵۹:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
آفرین بر نویسنده وطن پرست و مومن و دوستدار ایران و جمهوری اسلامی که با این درجه از مثبت اندیشی این مطلب دلگرم کننده را نوشته و به خوانندگان روحیه داده است. زمان مناسبی است که خود زنی و تحقیر ایرانی را کنار بگذاریم و از دریچه ای روشن به خود بنگریم.
ماری۱۴۰۰۴۳۷۱۶:۲۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
نویسنده واقعا یک ژورنالیست است و خودش هم دقیقا با همان روش پوپولیستی رسانه هایی که نام برده عمل کرده است.
علی کریمی۱۴۰۰۵۸۳۱۷:۴۸:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
جناب آقای حسین رجایی تا امروز ما از نظر میزان مبتلایان در رتبه 7 و از نظر میزان مرگ و میر در رتبه 5 جهان قرار داریم. آیاشما به این می بالید؟
ناشناس۱۴۰۰۷۲۱۱۹:۱۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
خیلی از اپوزوسیون جمهوری اسلامی، فقط نکات منفی ایران رو میبینند و نکات مثبت غرب رو و منصفانه قضاوت نمیکنن. خیلی هم نمیشه انتظار داشت.
کیان۱۴۰۰۷۳۳۱۹:۲۰:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
رسانه فارسی زبانی که دفتر مرکزی و سازماندهی اش در لندن و واشینگتن باشد، رسانه نیستند اینها نیروهای MI6 و CIA هستند منتها بعضی از مردم از سر غفلت و صدالبته ضعف و ناشی گری رسانه های داخلی به آنها توجه میکنند.
ناشناس۱۴۰۰۸۰۷۲۰:۱۳:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
بودجه نظامی ما از نظر سرانه یکی از کمترین بودجه ها در منطقه است. اونوقت دایم میگن ما چرا به حزب الله کمک میکنیم اما نمیگن چرا آمریکا به اسراییل کمک میکنه؟ چرا آمریکا 700 میلیارد دلار بودجه نظامی داره و همزمان صدها هزار بی خانمان داره؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین