عادت‌هایی که نباید از نقی، ارسطو و بهتاش یاد بگیریم

گروه فرهنگی الف،   3990116017 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

می‌توانیم چشم‌مان را بر تمام نقاط ضعف سریال پایتخت ببندیم و صرفا آن را تحسین کنیم اما نگاه سیاه‌وسفید در هر زمینه‌ای ناکارآمد است.

عادت‌هایی که نباید از نقی، ارسطو و بهتاش یاد بگیریم

روزنامه خراسان نوشت: در پایتخت شش می‌بینیم که پسر بزرگ خانواده، نقش مادرش را به رسمیت نمی‌شناسد و معمولا با او محترمانه صحبت نمی‌کند. بهتاش به دلیل عصبانیت، سرش را به دیوار می‌کوبد و به ارسطو لگد می‌زند. در این سریال درباره مواد مخدر به‌راحتی صحبت می‌شود و خاص‌تر اینکه صحنه خشونت باری نمایش داده می‌شود که بهبود به دلیل سندروم دست بی‌قرار، دوبار ارسطو را از گردن روی دستش می‌گیرد!

یکی از آسیب‌های نمایش خشونت در تلویزیون این است که مخاطب یاد می‌گیرد به‌جای تجربه هیجان‌هایش، آن‌ها را به‌طور افراطی تخلیه کند! یعنی اگر عصبانی است، به‌جای پردازش شناختی و هیجانی، آن را در لحظه، با شدیدترین حالت ممکن تخلیه کند. اگر خشمگین است، طعنه بزند، برخورد تهاجمی داشته باشد و ... . آسیب‌های ترویج شوخی‌های پرخاشگرانه در سری جدید پایتخت، بارها شاهد شوخی‌های پرخاشگرانه هستیم. دست انداختن دیگران، توهین، تمسخر، آزار کلامی و جسمی، جزو شوخی‌های پرخاشگرانه هستند. ممکن است این سکانس‌ها باعث خنده شوند اما چنین خنده‌ای به قیمت بی‌احترامی به شخصیت افراد تمام می‌شود. حالا طیف زیادی از مخاطبان، شاهد پیام‌های کلامی و غیرکلامی خشونت‌بار هستند.

رسانه در جایگاه یک الگو، می‌تواند باعث ترویج یا بازداری برخی از رفتارها شود. تکرار شوخی‌های پرخاشگرانه در سریال، اصل «بازداری‌زدایی» را تقویت می‌کند؛ یعنی زمانی که فرد، کاری را انجام می‌دهد بدون آن‌که با پیامد نامطلوب آن مواجه شود. در این صورت، ترس بیننده از انجام همان رفتار، کم یا خنثی می‌شود.

بنابراین مخاطبی که کنایه‌های بی‌شمار شخصیت‌ها را می‌شنود، احتمالاً با خودش می‌گوید گفتن این حرف‌ها نه‌تنها بد نیست بلکه خنده‌دار هم هست! بی‌آن‌که در رفتارهای روزمره‌اش به پیامد رفتار و احساسی که در فرد مقابل ایجاد می‌کند، بیندیشد. از ارزیابی‌انتقادی کمک بگیرید البته همه به یک اندازه از رسانه الگو نمی‌گیرند. به کمک «ارزیابی انتقادی» می‌توانید از خودتان بپرسید آیا خندیدن به هر چیزی درست است؟

آیا جمله پرتکرار ارسطو که می‌گوید «من یه حبسی‌ام، کسی که حبس رفته همیشه یه ساک آماده گوشه خونه داره!»، کارکرد خوبی در جامعه دارد؟ صحنه خشونت‌بار خفه شدن ارسطو، چه تأثیری روی بچه‌ها دارد؟ اگر نقش فرهنگ‌سازی تلویزیون برایتان جدی نیست، به این مثل دقت کنید که سال‌ها پیش، دعوای برره‌ای در روستای خیالی برره، باعث شد تا برخی دانش آموزان با تقلید از همین دعوا، در مدرسه به همدیگر آسیب بزنند! عادت به پنهان‌کاری و دروغ‌گویی اعضای خانواده، تیغ زدن دیگران توسط بهتاش، مصرف و جابه جایی مواد هم تعدادی از مثال‌هایی هستند که نشان می‌دهند شاهد ضدهنجار در تلویزیون هستیم.

بنابراین ممکن است کودکان و نوجوانان با تماشای پایتخت، به‌جای فراگیری هنجارهای کارآمد، رفتارهای ناسالم را درونی کنند و رفتارهای هنجارشکنانه هم در خزانه رفتاری بزرگ‌سالان، تقویت شود. عادت‌هایی که سم ارتباط هستند تکیه‌کلام‌ها، به دلیل ساده و کوتاه بودن‌شان می‌توانند در مکالمه‌های روزمره، به‌طور تکراری استفاده شوند و تأثیر بگذارند.

رفتار کنایه‌آمیز و تکیه‌کلام‌های گزنده، به‌مرورزمان تبدیل به عادت می‌شوند؛ در نتیجه افراد بدون هیچ پردازش ذهنی از آن‌ها در ارتباط‌شان استفاده می‌کنند. یکی از نیازهای طبیعی در هر ارتباطی، نیاز به «احترام» است. عادت‌های ناسالمی مثل کنایه زدن، باعث می‌شود نتوانیم نیاز مخاطبمان را به رسمیت بشناسیم و با آن‌ها به شکل مستقیم حرف بزنیم. ممکن است بی‌احترامی را معادل صمیمیت بگیریم و با ارجاع اشتباه به سریال و گفتن این جمله که (تو پایتخت هم همین‌ها رو می‌گفتن)، نیاز به احترام و هیجان ناخوشایند طرف مقابل را نادیده بگیریم. سخنی با والدین چگونه تأثیرات منفی سریال‌ها را کاهش دهیم؟ قبل از هر چیز باید توجه داشت نوجوان‌ها که در مسیر الگوپذیری، تندتر از بقیه حرکت می‌کنند را نمی‌توان با رفتارهای قهرآمیز از تماشای محتواهای مختلف آن هم در تلویزیون منع کرد اما کار ساده و مهمی مثل «گفت‌وگو»، کمک می‌کند تا بتوانید به‌دوراز هر تعصبی، درباره یک مجموعه تلویزیونی حرف بزنید.

تمرین خوبی است که با حرف زدن، سعی کنیم از حالت یک بیننده منفعل، به مخاطب فعالی تبدیل شویم که توانایی ارزیابی دارد. بعد از پایان سریال، از فرزندتان بپرسید که چه هیجانی دارد، درباره دیالوگ‌ها چه نظری دارد، اگر قرار بود او نویسنده سریال باشد چه چیزهایی را تغییر می‌داد؟ راه دیگر این است که ارتباط خودتان را با سازندگان مجموعه‌های تلویزیونی حفظ کنید و در شبکه‌های اجتماعی، حتماً به آن‌ها بازخورد دهید. شما به‌عنوان بیننده حق دارید نظرتان را بگویید و کمک کنید برنامه‌سازان، با بازنگری‌های مفید، کار خودشان را اصلاح کنند.

دیدگاه کاربران

سید۱۳۹۹۸۰۸۰۹:۲۴:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
ادب از کی آموختی از بی ادبان
ناشناس۱۴۰۰۱۷۶۱۳:۳۸:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
آقای محترم اینها واقعیت های ملموس جامعه است چرا سعی می کنید مشکلات رو مخفی کنید
ناشناس۱۴۰۰۵۱۸۱۷:۰۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
این پاسخیه که زیاد امروزه می شنویم. من واقعیات خانواده شما را نمیدانم ولی در خانواده من و دور و بریها کسی به بزرگترش لگد نمیزند، کسی در حالیکه دیگران سعی دارند سیگار کشیدنش را مخفی کند با افتخار نمی گوید من میکشم، هیچ نوجوانی سرخود نصاب ماهواره دعوت نمی کند، کسی از تمامی اطرافیانش به بهانه کار خیر دزدی نمیکند و ...
علی۱۴۰۰۵۵۰۱۷:۲۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
از اون‌جایی که توی همه فیلم‌ها این استدلال آبکی رو برای توجیه نمایش بدی‌ها میارن تصمیم گرفتم جواب مختصری بدم: بر فرض که در اون بخش از جامعه‌ای که شما داری توش زندگی می‌کنی مردمش این طوری هستند. خب الان نمایش داده شد که چی بشه؟! شما تغییر می‌کنی؟ صرف نمایش بدی‌ها که فایده‌ای نداره بلکه باید بد بودن اون هم حس بشه تا مخاطب از اون دوری کنه. نه تنها این اتفاق نمیفته بلکه در بخشی از جامعه که مثلا من در اون زندگی می‌کنم و این بدی در این بخش رواج نداره با دیدنش ممکنه باعث رواج اون بدی بشه!
حامد۱۴۰۰۶۳۱۱۸:۱۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
دوست عزیز نمی دونم شما چرا نمی توانید یک مسئله ساده را درک کنید. اینجا بحث این نیست که در جامعه فرد بی ادب یا دروغ گو و معتاد و مواد فروش وجود ندارد. بلکه اگر شما دنبال واقعیت های ملموس هستید در جامعه قاتل هم وجود دارد. پدر کش و پسر کش هم وجود دارد. بحث این است که وظیفه سریال چیست؟ آیا صرفا نشان دادن برخی زشتی هاست؟ نشان دادن بی ادبی و بی حیایی است؟ اگر قرار است واقعیت نشان داده شود که هیچ گاه نمی توان نشان داد اصولا باید همه واقعیت ها در کنار هم نشان داده شود از جمله خوبی ها و بدی ها. وظیفه سریال نشان دادن همه چیز نیست. چون اولا همه چیز را نمی توان نشان داد و نیازمند چند میلیون قسمت خواهد بود. همه چیز را هم کارگردان نمی داند. و .. وظیفه نمایش مسائلی است که مشکلی از جامعه را حل کند. چیزی را یاد بدهد. رفتار زشتی را تقبیح کند. بخنداند. نه این که رفتار زشتی را خنده دار و خوب نشان دهد. ما می گوییم اگر بی ادبی به بزرگان در اجتماع وجود دارد اولا همه بی ادب نیستند ثانیا بی ادبی را خنده دار و خوب و جالب نشان ندهید که کودک و نوجوان نیز یاد بگیرند و همان کار را انجام دهند. اگر می خواهید به قول خودتان واقعیت ها را نشان دهید لطفا با ادب های جامعه را هم نشان دهید. و الا دوست عزیز در جامعه داریم خانواده ای که فرزند پدرش را کشته است. چرا پایتخت آن را نشان نداد؟ داریم خانواده هایی را که در طول یک سال یک بار به هم بی ادبی نمی کنند. چرا این را نشان نداد؟ داریم کسانی که یک بار فریب و دروغ ندارند چرا نشان نداد؟ داریم خانواده هایی را که صبح تا شب در خانه قرآن می خواننده و حفظ می کنند رو عبادت می کنند (در کنار تفریح و کار) . چرا این را نشان نداد؟ مثال دیگری می زنم. یکی از واقعیت های جامعه سطح زباله است که داخل سر یک معتاد یا زباله گرد وجود دارد. آیا دوربین از اول تا آخر باید داخل این سطل زباله باشد که این واقعیت جامعه است؟
ناشناس۱۴۰۱۱۸۶۰۰:۳۴:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۷
همه واقعیت ها این حرکات بی فرهنگی نیست که در این فیلم نشون میده. واقعیت های خوبی هم در خانواده های بسیاری وجود داره که با نمایش دادنش میشه در ناخودآگاه بیننده اثر مثبت گذاشت. هنر اینه که بتونی با حفظ این معیارها بخندونی و پیامت رو برسونی
ناشناس۱۴۰۰۱۸۴۱۳:۴۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
جامعه امروز همین است. سریال پایتخت واقعیت ها را نشان داد.
ناشناس۱۴۰۰۵۱۴۱۷:۰۶:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
دوست عزیز این دور و بر شماست که اینطور است. در خانواده بنده احترام پدر و مادر سرجای خود و است و من با اینکه ۴۰ سال دارم هنوز به برادر بزرگم شما می گویم.
ناشناس۱۴۰۱۰۱۲۲۲:۱۰:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
دوست عزیز: تو در یک فضای بسته و جمع کوچک زندگی میکنی و از بیرون جامعه بی خبر هستی! در ضمن با این طرز جواب دادن فهمیدیم که چقدر ادب دارید!!!!!!
ناشناس۱۴۰۱۰۲۲۲۲:۱۵:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
سن شما بالاست و از واقعیات بی خبرید.آدم چهل سال قبل با الان خیلی فرق داره. البته شاید ارتباط شما با جامعه بیرون ضعیف است.
ناشناس۱۴۰۰۶۵۳۱۸:۲۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
یعنی واقعا خانواده شما این جوری است؟
ناشناس۱۳۹۹۹۰۶۱۰:۳۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
نوروز امسال بدترین سریال ها از تلویزیون به نمایش درآمد. دوپینگ که بسیار بی محتوا و لودگی است پایتخت بسیار آزاردهنده و پر از بدآموزی است. نمی دانم چرا برادران رحمت که نقش بسیار کمی در این قسمت داشتند باید معتاد جلوه داده شوند؟ ارسطو را ساقی کردند در حالی که در قسمت آخر او را می توانستند همکار پلیس برای شناسایی توزیع کنندگان مواد مخدر نشان دهند. بهبود را فردی بدون عزت نفس به تصویر کشیدند و دو پسرش را پرخاشگر و بی ادب. مردان مجرد را عاشقان بی عقل زنان بیوه با دو فرزند بزرگ و زنان را چون دخترانی در انتظار اولین خواستگار گویا محسن تنابنده تلاش کرده است همه را بد و خود را خوب جلوه دهد
ناشناس۱۴۰۰۲۴۰۱۴:۰۷:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
گویا در جامعه ما خوبی رخت بربسته است که سریال های تلویزیونی نمی دانند و نمی توانند آنها را به تصویر بکشند!!
ناشناس۱۳۹۹۹۴۰۱۰:۴۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
پایتخت به نظرم باید بازیگرانش را عوض کند .حال بهم زن شده است
مهدی۱۳۹۹۹۴۲۱۰:۴۸:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
نقد حرفه‌ای و مسئولانه است. آفرین ...
آریابان۱۳۹۹۹۶۶۱۱:۰۲:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
شوربختانه همیشه آزموده ایم و آموخته ایم که اساس مورد توجه برای تأثیر گذاری در برنامه های "سیما" بر این محور های غیر سازنده و حتی ویرانگر استوار شده : از بکارگیری واژگان و رفتار نامناسب گرفته تا تشدید اختلافات و ..... و بدتر از همه در برنامه های پر بیننده شاهد دمیدن آتش مداوم بر زیر تنور اختلافات و حتی بد دهنی های فیمابین مسئولین ورزشی ، هنری و ..... هستیم !!!!!!!!!!!
ناشناس۱۳۹۹۹۷۶۱۱:۰۸:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
نقی که داغونه کلا پایتخت سریال ضعیفی است و برای خنداندن به هر قیمتی تلاش کرده و خیلی مسایلو رعایت نکرده
ناشناس۱۳۹۹۹۸۵۱۱:۱۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
دیگه هر روز داریم پیشرفت میکنیم این سریال هم یکی از نشانه های پیشرفت جامعه در تمام امور هست.
ناشناس۱۳۹۹۹۹۴۱۱:۲۴:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
با این فیلم ضد خانواده و ضد دین لطفا دیگر این سریال را ادامه ندهید
ناشناس۱۴۰۰۰۳۳۱۲:۰۶:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
همیشه این سریال یک موضوع و مشکل ملی رادر قالب داستانی خانوادگی و طنز مطرح مو حل و فصل می کرد و این نقطه قوت آن بود اما اینبار فیلم معطوف شده به قصه ای روی شخصیت های این فیلم. به همین دلیل ضعیف تر از قبل است و نویسندگان سعی می کنند با هنجارشکنی به فیلم جذابیت بدهند.
ناشناس۱۴۰۰۲۷۲۱۴:۳۵:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
یک نفر بخاطر چک رفت زندان و موادفروش اومد بیرون نقد از این سازنده تر؟ نقش اطرافیان و چاپلوسان در انحراف سیاستمداران و نمایندگان مجلس نقد شد، شما ندیدی؟ مشکلات ازدواج و زنان بیوه و مطلقه را نشان داد، ندیدی؟ رواج مواد مخدر و روابط دختر و پسر را چون آیینه ای نشان داد، ندیدیم؟
ناشناس۱۴۰۰۶۳۹۱۸:۱۶:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
هنرمندانه و سازنده نشون دادن خوبه ولی نه ترویج دهنده و با زیر پا گذاشتن همه ارزشهای دینی و اخلاقی
ناشناس۱۴۰۰۰۴۱۱۲:۱۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
حالا بهتاش و ارسطو را درست میگویید. چون اسمشان ایرانی و یونانی است. اما نقی اسم امام است و نباید مسخره گردد
ناشناس۱۴۰۰۰۵۶۱۲:۲۵:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
این سری پایتخت به نظر شخصیتهای قبلی کاراکترهای خود را از دست داده اند و تغییر هویت داده اند . به نظر میرسد اغلب سکانسها بداهه باشد و سناریوی قوی پشت آن نیست . یکی دو قسمت خوب داشت ولی بقیه تقریبا بی مایه بود .
ناشناس۱۴۰۰۱۲۳۱۳:۰۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
به نظر من سریال پایتخت آینه بدیهای ماست ... که ما را بیدار کند اما ما بیدار نمی شویم ... ادب از که آموختی از بی ادبان
ناشناس۱۴۰۰۲۰۴۱۳:۵۳:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
يك طنز خانگي است و هيچ ارزش نقادي و بحث هم نداره! اما جالبه سريالي كه با كليه موازين و مجوزها و تمام عوامل خودشان ساخته مي شود باز هم دستخوش سانسور مي شود! بازم مي رسيم به ماهواره بدون هيچ منتي انواع سريا ها و فيلمها پخش مي كنه بدون هيچ حرف و حديثي!
ناشناس۱۴۰۰۲۵۲۱۴:۱۷:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
به نظرم نقش بهتاش راباید حذف کنند هم طنز ندارد و هم بسیار بی ادب تشریف دارد. بقیه شخصیت ها هم باید برگردند به حالت قبل. آقای مقدم هم کمی خودشان باشند همه کار را ندن دست تنابنده... والا با این وضعیت ادامه ندن بهتره.. بگذارند پایتخت خاطره خوب بماند.
ناشناس۱۴۰۰۳۰۵۱۴:۵۸:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
متاسفانه سریال امسال پایتخت پر بود از دروغگویی شخصیتهای سریال.
ناشناس۱۴۰۰۳۲۹۱۵:۱۵:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
سریالی سخیف با بازیگرانی زشت و بی هنر.
ناشناس۱۴۰۰۳۸۲۱۵:۴۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
چقدر حسود و کوته بین اصلا چ لزومی داره کسی ک بدش میاد نگاه کنه دوست نداری نگاه نکن ما که لذت بردیم دست مریزاد منتظر قسمتهای بعد در سالهای آینده هم هستیم
ناشناس۱۴۰۰۳۹۸۱۵:۵۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
مواردی که دوستان در پیام های خودشان مطرح نمودند منطقی ، قابل تامل و مفید بود . من هم مایلم نکته ای را به آن اضافه کنم وآن اینکه در زمینه مسائل مربوط به گرانی و تورم دراین سریال تلویزیونی سعی شد همه چیز به پنج سال اخیر ربط داده شود . درحالی که همه میدانیم تورم وگرانی سالیان سال است که گریبانگیر مردم شده است وصرفا به چند سال اخیر خلاصه نمیشود .
ناشناس۱۴۰۰۴۰۶۱۶:۰۲:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
مدیران محترم رسانه ملی! "هدف وسیله را توجیه نمی کند." نباید به هدف پر کردن آنتن تلویزیون و کسب درآمد از پیامهای بازرگانی قبل و بین نمایش سریال ، به بهای ترویج زشتیها و ریختن قبح آنها از رسانه ملی رسید....
ناشناس۱۴۰۰۴۳۰۱۶:۱۸:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
الان که اختلاف بین سازندگان سریال پایتخت و صدا و سیمای میلی پیش امده ،نوشتن ونشر این گونه مطالب تعجبی ندارد
ناشناس۱۴۰۰۴۵۲۱۶:۳۷:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
چند وقت پیش آقایان تنابنده و مهران فر در واکنش به یه حرف ناهنجار و نامناسبی که یه کارشناس تو تلوزیون خطاب به یکی از کارگردانهای خانوم گفته بود اعلام کردند که دیگه با تلوزیون کار نمیکنند وای کار آخرشونه. اما الان مشابه همون مطالب رو تو دیالوگهای شخصیتهای سریال می بینیم که تازه برخی هاش هم حذف شده و تو اینترنت منتشر شده! این چه اخلاقیه که کار زشت رو از دیگران که می بینیم واکنش نشون میدیم اما مشابه اون رو خودمون انجام میدیم و اصلا احساس ناراحتی نداریم. کارهای خودمون به چشم نمیاد اما از دیگران بده.
رسول۱۴۰۰۴۵۶۱۶:۴۰:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
الان ارزش و جای خالی نویسنده خوبی مثل خشایار الوند مشخص می شود. سریال پایتخت جایگزین خوبی برای خشایار الوند پیدا نکرد.
ناشناس۱۴۰۰۵۳۳۱۷:۱۴:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
واقعا عجیبه. در این سریال یک جوان تقریبا هیج دیالوگ نرمالی ندارد یا فحش می دهد، یا بازخواست میکند، یا مسخره میکند، بسیار تنبل است و از دخترهای مردم سو استفاده میکند و از آنها و از نماینده مجلس دزدی میکند و معتاد است و سیگاری و بی نهایت تنبل و لباسهای مبتذل میپوشد و از همه طلبکار است و .. و با همه اینها روز بروز پیشرفت میکند و ثروتمند میشود و تازه کارگردان قرار است در قسمتی که بعدا قرار است اضافه شود موفقیت کامل او را نمایش دهد. هرگز نساز آقای کارگردان. هرگز آن قسمت کذایی را نساز. برگرد به پایتخت ۱ تا ۵ لطفا.
دلارام۱۴۰۰۵۶۶۱۷:۳۸:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
چون نویسنده فصل های قبلی مرحوم خشایار الوند بود.وبااینهمه بداموزی هرروزتنابنده ومهرانفر طلبکارانه درفضای مجازی از سانسور شدن رقص ولودگی هاشون درسیما هم ناراحتن
ناشناس۱۴۰۰۶۱۶۱۸:۰۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
نقش منفعل تلویزیون در نمایش این تباهی به نظرم مغفول مانده. باید این سوال را مطرح کرد این سریال چگونه مجوز ساخت گرفته!! چگونه این فیلمنامه تایید شده!! و چگونه این حجم از تباهی مجوز پخش گرفته
محمد۱۴۰۰۶۴۷۱۸:۲۳:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
متاسفانه پایتخت به پایتخت بدی ها و زشتی ها تبدیل شد و تمام خاطرات خوش قسمت های اولیه را با خود به زباله دان تاریخ برد. صداوسیما پراست از آدمهای مریض که اینطور پول مملکت را هدر میدهند.
نقی۱۴۰۰۷۰۲۱۸:۵۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
متاسفانه طنز و شیرینی همیشگی رو نداشت...نقی حس یه ادم پست فطرت خسیس کثیف رو به آدم القا میکرد تا یه آدم با مرام.... متاسفانه جای الوند رو با یه نویسنده کم سواد عوض کردند.
ناشناس۱۴۰۰۷۶۷۱۹:۵۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
واقعیتهای جامعه در این فیلم بود. نباید مثل کبک سر خود را درون برف فرو ببریم و واقعیتهای جامه را نادیده بگیریم یا کتمان کنیم.
ناشناس۱۴۰۱۲۲۱۰۱:۳۳:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۷
خدا شاهده نه من نه اطرافیانم اینقدر بی ادب و دروغگو و حسود و نفهم و پولدوست و خسیس و..نیستیم. بخودت احترام نمیزاری, پای جامعه رو برا چی وسط میکشی..سریال که نه, رسما لودگی بود
ناشناس۱۴۰۰۷۸۶۲۰:۰۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
با سلام بعضی از هموطنان براستی دست روی مسایل درستی گذاشتند و من از کلیه انان تشکر میکنم. سنت شکنی و جا انداختن رفتارهای غط از بزرگترین اشکالات صنعت سینمای ماست.
ناشناس۱۴۰۰۹۷۵۲۱:۴۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
کفگیر رسانه میلی به ته دیگ خورده. مجبوره این دلقک بازی رو نشون بده والا کسی نگاهشون نمیکنه. به غیر از چند برنامه خاص مثل نود فردسی پور و پخش فوتبال ها کسی تلویزیون نگاه نمیکنه.
مجید۱۴۰۱۱۰۸۲۳:۲۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
به نظرم مقاله خیلی خوبی بود. واقعا فرق نویسنده با نویسنده اینجا مشخص میشه. البته بنده از آقای تنابنده انتظاری ندارم ولی انتظارم از آقای مقدم بیش از اینها است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین