کشاورزان چگونه از کرونا در امان بمانند

گروه سلامت الف،   3990115005 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جهادکشاورزی خرم‌دره گفت: کشاورزان نیز مانند سایر اقشار جامعه باید برای در امان‌ ماندن از کرونا نکاتی را رعایت کنند.

علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در روزهای کرونایی خروج کشاورزان از خانه برای انجام فعالیت‌های بسیار ضروری، می‌بایست با رعایت کامل نکات بهداشتی توصیه شده و پرهیز از تجمع افراد صورت گیرد، اظهار کرد: با توجه به احتمال انتقال مکانیکی ویروس کرونا از انواع دام و سایر حیوانات به انسان، رعایت کامل اصول بهداشتی در مواجهه با هر نوع حیوانی ضروری است.

وی با تاکید بر این‌که کشاورزان باید ارتباطات چهره به چهره را به حداقل برسانند، ادامه داد: کشاورزان همچنین باید غذای خود را از منزل برده و به‌صورت انفرادی میل کنند و از خرید غذاهای آماده و همچنین مصرف غذاهای نیم‌پز و خام اجتناب کنند.

این مسئول با اشاره به این‌که در صورت نیاز به کار گروهی در مزارع، کارگران باید با فاصله بیش از دو متر از هم قرار گیرند، افزود: هنگام‌ کار با کود، خاک و یا ابزار کار و سایر سطوح که امکان آلودگی وجود دارد، باید از دستکش استفاده شود.

محمدی با تاکید بر این‌که درصورت استفاده مشترک از ابزارآلات کشاورزی مانند قیچی و اره باید بعد از اتمام کار همه سطوح تماس ضدعفونی شود، یادآورشد: کشاورزان نباید از سموم کشاورزی برای گندزدایی سطح محصولات استفاده کنند.

این مسئول با بیان این مطلب که کشاورزان از ظروف و کیسه‌های سالم، نو و تمیز برای حمل و بسته‌بندی محصولات باید استفاده کنند، تاکید کرد: تا حد امکان از تماس مستقیم با حیوانات وحشی و دام و حیوانات اهلی بپرهیزند.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره با اشاره به این‌که کارکنان دامداری‌ها در صورت مشکوک بودن به کروناویروس از تماس با دام خودداری کرده و از ماسک، دست‌کش، لباس کار و چکمه‌ها در محیط کار خود استفاده کرده و بعد از کار استحمام و لباس‌های آلوده خود را بشویند، گفت: محل نگهداری حیوانات نیز باید مرتب گندزدایی شود.

وی با اشاره به این‌که با توجه به این‌که در بیشتر مواقع محل نگهداری در مجاورت محل سکونت افراد است، باید نظافت محل سکونت را رعایت کرده و سطوح را با وایتکس رقیق شده پاک کنند، تصریح کرد: با باز گذاشتن در و پنجره منزل و انبار و محیط نگهداری دام و طیور باید اجازه داد هوا تهویه شود.

وی با اشاره به این‌که کشاورزان باید لباس کار خود را از سایر لباسهای‌شان جدا کنند، یادآور شد: لباس کار و وسایل مورد استفاده خود را در معرض نور خورشید به دلیل خاصیت میکروب‌کشی آن، قرار دهند.

محمدی با اشاره به این‌که در مرغداری‌ها و پرورش طیور، باید نسبت به تهیه ماسک، چکمه و لباس کار اقدام شود، گفت: حیواناتی که معلوم نیست از کجا آمده‌اند خصوصا حیوانات وحشی را به عنوان حیوانات خانگی نگهداری نکنند.

دیدگاه کاربران

sahatabar۱۳۹۸۷۵۹۱۰:۳۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
من خود یک کشاورززاده‌ام، بایدهایی که این مسئول محترم فرموده‌اند در عمل قابل پیاده‌سازی نیست! لطفاً مسئولین عزیز بایدهای ژول‌ورنی را مطرح نکنند و راه‌های عملی‌تر پیشنهاد دهند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین