آخرین تحولات میدانی یمن؛ جزئیات شکست‌های سنگین ائتلاف سعودی در الجوف و مارب + نقشه میدانی و عکس

گروه جهان الف،   3990115003 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
آخرین تحولات میدانی یمن؛ جزئیات شکست‌های سنگین ائتلاف سعودی در الجوف و مارب + نقشه میدانی و عکس

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی از اوایل هفته عملیات گسترده ای را در جنوب غرب استان الجوف و غرب استان مارب علیه نیروهای مزدور ائتلاف سعودی آغاز کردند.

رزمندگان یمنی در جریان عملیات در شرق بخش « الحزم» در جنوب غرب استان الجوف پس از درگیری های سنگین موفق شدند مزدوران ائتلاف سعودی را عقب برانند و رشته کوه های « هضبه جدعان» را از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند.

نیروهای یمنی در ادامه عملیات، پاکسازی پایگاه مهم و راهبردی « اللبنات» را در دستور کار قرار دادند و در مقابل ائتلاف سعودی با حملات هوایی سنگین و اعزام نیروهای جدید تلاش کرد از سقوط این پایگاه استراتژیک جلوگیری کند.

به گفته منابع میدانی، پایگاه نظامی « اللبنات» در نهایت پس از درگیری های سنگین چند روزه از تصرف نیروهای ائتلاف سعودی خارج شد و نیروهای یمنی درصدد هستند مواضع را در این پایگاه راهبردی تثبیت کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، «اللبنات»، اصلی ترین پایگاه عناصر مزدور تحت فرمان ائتلاف سعودی در استان الجوف به شمار می آید و خط نخست دفاع از شهر مارب از محور شمالی به شمار می آمد که به کنترل نیروهای یمنی درآمد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی در جریان عملیات در حومه شرقی بخش « الحزم» در جنوب غرب استان الجوف موفق شدند کوه « لبنه» و « اندر و السیل» را پاکسازی کنند.

با وجود حملات سنگین هوایی ائتلاف سعودی در ساعات گذشته، نیروهای یمنی در تلاش هستند مواضع خود را در این مناطق تازه آزاد شده تثبیت کنند؛ در صورت تثبیت مواضع در این مناطق، مزدوران سعودی فقط نقاط بیابانی را در استان الجوف در اشغال خواهند داشت.

از سویی دیگر، با تثبیت مواضع در مناطق تازه پاکسازی شده در حومه شرقی بخش الحزم، فشار بر مزدوران سعودی در نزدیکی مرزهای مشترک با استان مارب از محور شمالی چند برابر می شود و راه برای پیشروی رزمندگان یمنی به سمت شهر مارب باز خواهد شد.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی در تلاش هستند عملیات گسترده ای را برای پاکسازی مناطق « آل عفرج و الخسف» و کوه های « الاقشع، البرش و...» ترتیب دهند و به پایگاه نظامی « الکنایس» در مرزهای مشترک با استان مارب نزدیک تر شوند.

 از غرب استان مارب خبر می رسد، رزمندگان یمنی عملیاتی را در شمال شهر «صرواح» علیه مزدوران ائتلاف سعودی در منطقه « الکسارات» و کوه « الخشب» آغاز کرده اند و درصدد هستند ارتباط مزدوران سعودی را از پایگاه نظامی « ماس» به سمت شهر مارب قطع کنند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در محور شرق شهر صرواح نیز حملات گسترده ای را انجام دادند و در نهایت پس از درگیری های سنگین توانستند پایگاه نظامی « کوفل» و کوه « غبیرا» را از اشغال مزدوران ائتلاف سعودی خارج کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، با پاکسازی مناطق مهم و راهبردی « کوفل و غبیرا»، نیروهای یمنی به 14 کیلومتری شهر مارب رسیدند؛ نیروهای ائتلاف سعودی با حملات گسترده در تلاش هستند بار دیگر این مناطق را در شرق شهر « صرواح» به همراه کوه « هیلان» دوباره اشغال کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۹۰۴۸۱۴:۳۲:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۱۵
ای بابا تو این وضعیت اخبار جنگ چه معنی میده
نجیب۱۳۹۹۴۴۵۲۱:۵۳:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۵
ایران باید صراحتا از یمن دفاع کنه.
ناشناس۱۳۹۹۵۶۶۰۰:۰۸:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
یاد یکسری هموطن خوشمزه افتادم که ۵ سال پیش تو همین سایت میگفتند که میدونید عربستان چقدر پیشرفته است و فلان و بیسان وحوثی ها به طور حتم طی چند روز خرد و خاکشیر میشند و کیلویی هم مثبت میگرفتند
رضا۱۳۹۹۷۲۷۰۶:۲۷:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
الله اکبر بر جوانان یمنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین