گزارش اختصاصی الف؛ افزایش تحرکات هسته‌های خاموش داعش در استان صلاح‌الدین؛ پاسخ قاطع بسیج مردمی به تروریست‌ها در دروازه جنوب‌شرق سامراء+نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3990114076 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
افزایش تحرکات هسته‌های خاموش داعش در استان صلاح‌الدین؛ پاسخ قاطع بسیج مردمی به تروریست‌ها در دروازه جنوب‌شرق سامراء+نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، در روزهای اخیر، مناطق مختلف عراق شاهد حملات هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش علیه مواضع نیروهای امنیتی بود و چندین منطقه از جمله بخش « یثرب» در استان صلاح الدین هدف قرار گرفت.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی داعش درصدد بودند بخش مهم و راهبردی « یثرب» از توابع شهرستان « بلد» را در حومه جنوب شرق سامرا ناامن کنند که با واکنش قاطع نیروهای عراقی مواجه شدند.

به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش تلاش کردند به منطقه « تل الذهب» نفوذ کنند که رزمندگان تیپ 41 بسیج مردمی به همراه نیروهای پلیس فدرال موفق شدند تحرکات آنان را به طور کامل در این محور رصد کنند.

رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای پلیس فدرال پس از جست و جوی نقطه به نقطه و بررسی های دقیق میدانی، در یک عملیات مشترک توانستند مانع از نفوذ تروریست ها به منطقه « تل الذهب» شوند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای عراقی پس از درگیری با عناصر تروریستی داعش موفق شدند آنان را در این محور عقب برانند؛ این دومین حمله تروریست ها در روزهای گذشته به منطقه « تل الذهب» به شمار می آید که به نتیجه ای نرسید.

منطقه راهبردی « تل الذهب» دروازه جنوب شرق شهر سامراء محسوب می شود و همچنین این شهر را به بعقوبه ( مرکز استان دیاله) متصل می کند؛ منطقه تل الذهب از محور جنوب غرب نیز به پایگاه نظامی « التاجی» متصل می شود و این بر اهمیتش افزوده است.

از شرق استان صلاح الدین خبر می رسد، گروهی از عناصر مخفی داعش حملاتی را علیه نیروهای امنیتی عراق در منطقه « الزرکه» ترتیب دادند که تحرکات آنان در این محور نیز در همان گام نخست رصد شد.

به گفته منابع میدانی، نیروهای امنیتی مستقر در منطقه توانستند تروریست های داعش را شناسایی کنند و با آنان درگیر شدند و در نهایت توانستند حملات را به طور کامل دفع و خنثی کنند.

منطقه مهم « الزرکه» نقطه اتصال شهر تکریت به منطقه « طوزخورماتو» در شمال شرق استان صلاح الدین است و همچنین در نزدیکی رشته کوه های حمرین و میادین نفتی « علاس و عجیل» و مرزهای مشترک با استان کرکوک واقع شده و همین مسئله اهمیت آن را دو چندان کرده است.

منطقه « الزرکه» همچنان به هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش آلوده است و عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی این منطقه و سایر مناطق آلوده در استان صلاح الدین ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، همزمان با حملات عناصر مخفی داعش در مناطق مختلف استان صلاح الدین، تحرکات آمریکایی ها علیه نیروهای عراقی افزایش یافته و یک پهپاد جاسوسی آنان در آسمان چندین منطقه این استان به پرواز درآمد.

به گزارش گروه بین الملل الف، پهپاد جاسوسی « سوپر کینگ 350» که بیشتر توسط نیروهای ویژه « مارینز» آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد از پایگاه نظامی « التاجی» به پرواز درآمده و در آسمان مناطق « یثرب، الرادار، الدجیل، خزرج و....» وضعیت نیروهای عراقی به ویژه رزمندگان بسیج مردمی را رصد کرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۸۲۲۷۲۰:۵۴:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
من نمیدونم عراق ارتش نداره؟!
ناشناس۱۳۹۸۴۳۴۰۰:۴۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۵
داعش هنوز هم فكر كرده مانند گذشته مي تواند وارد شود وچند شهرا تصرف كند ونيروهاي نظامي هم فرار كنند ولي ديگه گذشت ان دوران الان عراق بسيج مردمي دارد يعني چشم بيدار ودست تواناي مردم عراق هميشه اماده مقابله است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین