فرمانده مقابله با کرونا در تهران: ریشه‌کنی زودتر، مداخلات جدی‌تر می‌خواهد

گروه اجتماعی الف،   3990114047 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
فرمانده مقابله با کرونا در تهران: ریشه‌کنی زودتر، مداخلات جدی‌تر می‌خواهد

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر این که هرچه شدت مداخلات و همکاری مردم بیشتر باشد شانس استمرار بیماری به حداقل میرسد، گفت: انجام مداخلات جدی‌‌تر در یک بازه زمانی دو هفته‌‌ای می‌‌تواند ریشه کنی زودتربیماری را تضمین کند. 

به گزارش تسنیم؛ دکتر علیرضا زالی کاهش آمار کشوری تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر را حاصل اجرای طرح فاصله‌‌گذاری اجتماعی، طرح ملی غربالگری و تعطیلات نوروزی برشمرد و اظهار کرد: در کاهش این آمار، تعطیلات نوروزی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که بطور طبیعی باعث کاهش آمار مراجعان به مراکز درمانی شد نقش به‌‌سزایی داشت.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اجرای طرح بسیج ملی غربالگری از طریق سامانه تلفنی را دلیل دیگری برای کاهش مراجعات بیمارستانی تلقی و تصریح کرد: در این طرح از طریق تماس تلفنی با افراد جامعه سلامتی آنان ارزیابی و راهنمایی‌‌های لازم به آنان ارائه می‌‌شود و در صورت لزوم به مراکز جامع سلامت هدایت می‌‌شوند تا تحت ممیزی بالینی و علائم قرار گیرند.

وی افزود: افراد دارای علایم خفیف به بیمارستان مراجعه نمی‌‌کنند و مواردی که علایم شدیدتر دارند به بیمارستان‌‌ها ارجاع داده می‌‌شوند؛ این اقدام باعث کاهش مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی و بیمارستان‌‌ها و همچنین جلوگیری از در معرض بیماری قرار گرفتن افراد می‌‌شود.

ریشه‌‌کنی زودتر بیماری در گروی مداخلات جدی‌‌تر

فرمانده ستاد مقابله با کرونا ویروس در کلانشهر تهران با اشاره به بعضی تحقیقات اظهار داشت: برخی از محققان با توجه به این که دوره نهفتگی بیماری 2 هفته است و پس از آن امکان سرایت بیماری از مبتلایان وجود ندارد، معتقدند یک بازه زمانی 2 هفته‌‌ای با مداخلات جدی‌‌تر می‌‌تواند تضمین کند که بیماری زودتر ریشه کن شود؛ یعنی در این مدت در کالبد رفت و آمد شهری به گونه‌‌ای عمل کنیم که تقریبا هیچ رفت و آمدی صورت نگیرد، هیچ تجمعی شکل نگرفته وهیچ خوشه‌‌بندی اجتماعی در سطح شهرها ایجاد نشود.

نقش مهم تصمیمات جامع مدیریتی و همکاری مردم در خاموشی اپیدمی کرونا

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در راستای مقابله با کرونا ویروس و کاهش سرایت بیماری خاطرنشان کرد: در این راستا علاوه بر همکاری مردم که نقش اساسی و بنیادین برای استمرار این موضوع دارد، یک سری تصمیات مدیریتی نیز برای کمک به کاهش سرایت بیماری در جامعه اخذ شود.

وی تاکید کرد: در اپیدمی‌‌ها باید همزمان هم مردم همکاری لازم را داشته باشند و هم این که تصمیمات مدیریتی از جامعیت و کفایت لازم برخوردار باشند تا مانع گسترش بیماری شود بنابراین باید برنامه‌‌های فشرده‌‌تری را در زمینه مداخلات مدنی محدود شونده انجام دهیم.

زالی با بیان این که هرچه شدت محدود شوندگی این مداخلات بیشتر باشد و همکاری مردم نیز افزایش یابد شانس استمرار بیماری به حداقل می‌‌رسد عنوان کرد: درصورتی که مداخلات ناکافی باشد یا به شکل ناقص اعمال شود و یا در بازه زمانی کوتاه‌‌تر صورت گیرد زمان استمرار اپیدمی طولانی‌‌تر خواهد بود و دیرتر از این ویروس خلاص شویم.

تاثیر گندزدایی اماکن عمومی شهری از نظر علمی

زالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر مه‌‌پاشی و گندزدایی اماکن عمومی شهری در ایجاد آرامش روانی در افراد جامعه از زحمات تمامی افراد و بخشهای مختلفی که در راستای ضدعفونی کردن و مه‌‌پاشی فضاها و اماکن عمومی شهری تلاش می کنند تقدیر و خاطرنشان کرد: اگرچه هنوز در مورد تاثیر مه پاشی و ضدعفونی کردن اماکن عمومی در تقلیل سرایت کرونا ویروس از نظر علمی مستندات و شواهد متقنی در عرصه جهانی به اثبات نرسیده است، اما این روش در کل جهان استفاده می‌‌شود.

به گفته دکتر زالی توصیه شده است که گندزدایی و مه‌‌پاشی درخصوص مکان‌‌های پر تردد و یا مناطقی که افراد در معرض مراجعات بیشتری قرار دارند انجام شود و به نظر می‌‌رسد که گندزدایی بخش‌‌هایی نظیر واگن‌‌های مترو و اتوبوسرانی و مکان‌‌های عمومی که تردد بیشتری دارند از کارایی موثرتری نسبت به سایر مکان‌‌های شهری برخوردار است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۷۹۳۸۱۶:۳۴:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
مداخلات جدی تر یعنی چه ؟ الان همه توی خونه هاشون هستن دیگه ! لابد باید توی خونه هاشون ؛ خودشون رو دفن کنن !!!
ناشناس۱۳۹۸۱۹۳۲۰:۰۳:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
شما یه نگاه به خیابون بنداز
ناشناس۱۳۹۸۲۷۸۲۱:۴۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اینطور نیست، سری به محله های اطراف تهران بزنید، مطمئنا نظرات عوض خواهد شد.برای تامین مایحتاج لازم از خونه خارج میشم ولی جرات نمی کنم از ماشین پیاده بشم. هیچ جای خلوتی وجود نداره، همه مردم داخل هم هستن. موبایل رو برای اینکه ضد عفونی نکنم، با خودم نمی برم بیرون، وگرنه هم عکس می گرفتم و هم فیلم ،و می فرستادم برای همین سایتها . شاید اگر منتشر می شد، کلا نظرتون عوض میشد و معنی مداخله بیشتر ، روشن می شد
ناشناس۱۳۹۸۳۶۴۲۳:۳۵:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
منظورش برا بعد از ۲۰ فروردینه درضمن اینکه شما حتی برا خرید هم از خونه خارج نشی و نیاز های روز مرتو برات بیارن جلو در خونت (مثل بعضی شهر های آلمان ) میشه مداخله جدی تر )
ناشناس۱۳۹۸۴۱۹۰۰:۲۷:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۵
منظورتون چيه ؟؟؟؟؟؟ دو ماه پيش بايد جدي ميبوديد !!!! مسئول اين اوضاع كيست !!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۳۹۸۶۷۴۰۹:۳۳:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۵
شیخ حسن روحانی
ناشناس۱۳۹۷۹۸۲۱۶:۵۴:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
میخوایی مردم دست و پای خودشون رو هم توی خونه قفل کنن به کمد دیواری خونشون ؟؟؟؟
ناشناس۱۳۹۷۹۸۹۱۶:۵۶:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
جناب فرمانده شما هم دیگه اینقدر ایراد بنی اسرائیلی نگیر خواهشا .
سرباز - 0 -۱۳۹۸۰۰۲۱۷:۰۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
خداوکیلی شانس اووردیم که زالی ، فقط توی کرونا ؛ فرمانده است .
ناشناس۱۳۹۸۰۴۰۱۷:۱۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
فرمانده شما نیز مداخلات خودتون رو در بحث نحوه تقسیم و توزیع حق کرونا که به پرسنل بیمارستان ها اختصاص یافته ، جدی تر کن .
ناشناس۱۳۹۸۱۳۰۱۸:۲۹:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
جناب فرمانده !!! دیگه چه کار باید میکردیم که نکردیم ؟ چقدر مداخلات جدی تر ؟ خسته شدیم والله چرا چین با ۱/۵ میلیارد جمعیت ؛ ۴۵ روزه جمع اش کرد اونوقت ما با ۸۰ میلیون نفر جمعیت ؛ هر روز داره آمار مبتلایانمون بیشتر میشه ؟ آنقدر دستمون رو شستیم ؛ شدیم دستغیب ! جای ماسک ، روی دماغمون ؛ چاله انداخته ! الکل ، پوست دستمون رو سوزونده ! ۴۵ روزه که رنگ آفتاب رو ندیدیم ! نون لواش رو توی مایکرو فر دوباره از اول می پزیم ! کارت بانکی مون رو از بس با الکل پاک کردیم که دیگه خبری از ۱۶ رقم روش نیست ! لباسامون رو توی حیاط در میاریم و پا برهنه اول میریم توی حموم ! هفته ای ۲۰/۰۰۰ تومن میدیم برای خرید بسته اینترنتی تا با واتساپ تصویری صحبت کنیم ! از بس با آب ژاول ( وایتکس ) بشور و بساب کردیم ، ریه هامون سفید شده و از کار افتاده بدتر از کرونا بسه دیگه توره حضرت عباس ! چرا گذاشتید پزشکان بدون مرز برن ؟ توره خدا یه فکر اساسی کنید !
علی۱۳۹۸۶۵۴۰۹:۰۰:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۵
شما داری دروغ میگی
rassharif۱۳۹۸۱۴۳۱۸:۴۷:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
یک سال بعد... همه کرونا دارند؛ تک تک افراد جدا گانه باید قرنطینه شوند!!!
رضا۱۳۹۸۱۶۱۱۹:۲۴:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
به نظر من منظور دکتر ادامه روند فعلی و تذکر به اونایی باشه که به هر دلیل رعایت نمی کنن.. عزیزانی که انتقاد می کنند خودشون میدونن که چاره ای نداریم. اما مشکل الان ما، مشکل مالی هست. دولت باید مبلغی به حساب تمام ایرانی ها واریز کنه. مثلا هر نفر ۵۰۰هزار تومان. مردم واقعا بی پول موندن..
ناشناس۱۳۹۸۴۶۱۰۱:۰۶:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۱۵
شما خودتان هم بلا تكليفي وهم مردم را بلاتكليفي نگه داشتيد هر مسوولي يك حرفي مي زند يكي كاهشي شده،بكي ميگه افزايشي شده،يكي ميگه بزودي مهار ميشود،يكي ميگه تا اخر سال همراه ماست وديگري ...
علی۱۳۹۸۶۷۷۰۹:۳۵:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۵
احتمالاً منظور دکتر تعطیلی رسمی و کامل حداقل 2 هفته ای هست که به رغم توصیه های متخصصان شیخ حسن روحانی زیر بارش نرفته و نمی رود
ناشناس۱۳۹۸۷۰۳۰۹:۵۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۱۵
کرونا چه نوع آزمایش الهی است؟؟؟!!! --- کرونا ویروس این موجود بی نهایت کوچک نا مرئی آفریده ی خداوند آزمایشی است الهی از اندازه ی خلوص و عدالت گرایی خدا خواسته ما در روابطی که با خدای خود ، با خویشتن خویش ، با دیگران از هم نوعان و دیگرها از انواع دیگر به تناسب بهره وری متقابل از هر نوع از این انواع بر قرار کرده ایم. شایسته است پیش از همه گیر شدن کرونای کشنده ی بی نهایت کوچک به اندازه ی خلوص و عدالتی که در روابط مذکور بر قرار کرده ایم با دقت و تأمل فکر کنیم و تا دیر نشده با جدیت به جبران کاستیهای خلوص و عدالت بپردازیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین