بدون اضطراب خون اهدا کنید

گروه سلامت الف،   3990114024

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: تمامی تمهیدات لازم جهت اهدای ایمن خون اندیشیده شده و مردم می توانند با خیال راحت مراجعه و با رعایت تمام اصول بهداشتی خون اهدا کنند.

نرگس عبیدی در گفت وگو با ایسنا ضمن تبریک سال نو عنوان کرد: به دنبال کاهش ذخایر خونی در سطح استان و همت اهالی رسانه، هنرمندان و ورزشکاران و فعالان اجتماعی و اطلاع رسانی همه مردم شاهد حضور بی نظیر همه مردم در انتقال خون بودیم که این اتفاق طی چند سال اخیر کم سابقه بوده است. 

وی ادامه داد: جا دارد که از تمامی مردم تشکر کنم که قرنطینه خانگی را انتخاب کردند، اگر ذخایر خون کم شد به دلیل مراجعه کم مردم بود نه کاهش تمایل. با این حال تمامی تمهیدات لازم در انتقال خون اندیشیده شده و مردم می توانند با خیال راحت مراجعه کرده و با رعایت تمام اصول بهداشتی خون اهدا کنند. 

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم با مراجعه خود به تمام نیازمندان خون و فرآورده های خونی کمک کردند که از این بابت خدا را شاکر هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است، اظهار کرد: از نیروهای داوطلبی که در زمینه تب سنجی به ما کمک کردند، و همچنین کسانی که با اطلاع رسانی و اهدا ماسک و دیگر اقلام بهداشتی به یاری ما شتافتند تشکر می کنم. 

عبیدی با اشاره به تمهیدات بهداشتی و اقدامات ضدکرونایی در مراکز انتقال خون تاکید کرد: ورودی انتقال خون میز سلامت مستقر شده و همچنین تب سنجی، ضدعفونی دست و اهدا دستکش و ماسک انجام می شود. نیروهای خدمات نیز مرتب در حال ضدعفونی سطوح هستند، لذا از مردم می خواهم که در روزهای آینده با رعایت تمام توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور خود در انتقال خون به نیازمندان کمک نمایند. 

وی یادآور شد: ذخایر خون در حال حاضر خوب است اما به محض اینکه فشار کاری کم شده و به خون نیاز داشته باشیم اقدام به برقراری پایگاه هایی در روستاها و شهرستان ها خواهیم کرد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر افزود: هم اکنون تعداد مراجعه روزانه به پایگاه های انتقال خون در سراسر استان حدود ۴۰۰ نفر است. 

به گزارش ایسنا، برای جلوگیری از تجمع و ازدحام جهت اهدای خون سایت nobatdehi.ibto.ir جهت نوبت دهی اینترنتی در دسترس شهروندان است. افرادی که موفق نشدند در این روزها مراجعه کنند در طول هفته به گونه ای برنامه ریزی نمایند که به دور از ازدحام و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی همراه باشد. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین