فوتی‌های"کرونا" چطور دفن می‌شوند؟

گروه اجتماعی الف،   3990114021 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: فوتی‌های "کرونا" بر اساس پروتکل های بهداشتی تعریف شده تدفین می‌شوند.

امیر کرمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بستری شدن بیماران کرونایی در دو بیمارستان "گلستان" و "فارابی" کرمانشاه، گفت: متاسفانه در این بین برخی بیماران به علت شدت بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به وجود پروتکل خاص بهداشتی برای دفن فوتی‌های "کرونا"، گفت: اجساد ابتدا به سردخانه بیمارستان منتقل شده و در آنجا با محلول گندزدایی هیپوکلرید سدیم (با غلظت 5000 میلی گرم در یک لیتر آب) گندزدایی شده و در کاور قرار داده می‌شوند.

این مسئول افزود: اجساد بعد از این مرحله توسط آمبولانس مخصوص که از قبل گندزدایی شده به آرامستان منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به آموزش کامل غسال‌ها و نیز حضور کادر بهداشت در محل غسالخانه، گفت: تمامی افرادی که در کار تغسیل حضور دارند، لباس مخصوص، ماسک و دستکش داشته و آموزش های لازم را دیده اند. این افراد میت را غسل داده و بعد از پوشاندن کفن، آن را در یک کاور مخصوص پلاستیکی که در آن نیز محلول گندزدایی ریخته شده قرار می‌دهند.

کرمی با بیان اینکه غسل دادن قربانیان کرونا در هفته های ابتدایی انجام می‌شد، گفت: در حال حاضر با توجه به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر زمان ترس از شیوع بیماری باشد به جای غسل میت می‌توان آن را تیمم داد، هم اکنون قربانیان کرونا تنها تیمم داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه قبر فوتی‌های کرونا نیز شرایط خاصی دارد، گفت: برای آماده‌سازی قبر حدود دو تا چهارمتر زمین باید کنده شود. ارتفاع قبر بسته به سطح آبهای زیرزمینی دارد که هرچه سطح آب پایین‌تر باشد، عمق قبر بیشتر می‌شود.

کرمی تصریح کرد: قبل از قرار دادن جسد در قبر، کف آن با یک لایه آهک پوشانده می‌شود و بعد از قرار دادن جسد، روی جسد نیز مجدد آهک ریخته می‌شود.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان  کرمانشاه در خصوص نحوه انتقال اجساد قربانیان شهرستانی کرونا، گفت: این اجساد بعد از گندزدایی در محل سردخانه بیمارستان، توسط آمبولانس مخصوص به آرامستان شهرستان خود منتقل می‌شوند و درب آمبولانس نیز تا محل مقصد پلمب شده و تنها راننده آمبولانس جسد را منتقل کرده و هیچ کس در آمبولانس حضور ندارد.

کرمی افزود: در محل آرامستان شهرستانها نیز نیروهای مرکز بهداشت شهرستان حضور داشته و قبر طبق پروتکل های بهداشتی آماده سازی شده و مراسم تدفین انجام می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۷۵۷۹۱۲:۵۳:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
زمانی اموات با گلاب شستشو داده میشدند اکنون با آبژاول، ریختن آهک سبب تجزیه سریع جسد میگردد، چرا اصرار بر تجزیه جسد دارند؟ آیا جنایت بر میت نیست؟ آیا دفن میت در تابوت آببندی و لاک و مهر شده بهتر نیست ار ریختن آهک روی آن؟ پساب آن جسد بالاخره وارد آبهای زیریطحی میشود و باعث انتقال عفونت. در کشورهای دیگر جسد کرونائیها را میسوزانند که در دین و کشور ما پسندیده و مجاز نیست.
ناشناس۱۳۹۸۴۲۶۰۰:۳۲:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۱۵
ملاك ، عمل فوت شده ، ميباشد خلق خدا از او راضي بوده اند شرط است خداي بزرگ از او راضي باشد اصل است چگونه و با چي شستن ملاك نيست .....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین