پیگیری تداوم تعطیلی مدارس

گروه اجتماعی الف،   3990114010

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت؛ درحال حاضر نمی‌توان در مورد تداوم تعطیلی مدارس اظهارنظر خاصی داشت؛ این موضوع در ستاد ملی مبارزه با کرونا پیگیری می‌شود.

مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور برای مقابله با ویروس کرونا از اوایل اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه جاری تعطیل شدند. دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۹۸ به دلایل بسیاری مانند آلودگی هوا، بارش‌ها، سیل و سایر موارد این چنینی فرصت آموزش را از دست دادند.

هرچند که این تعطیلی‌ها فرصت آموزش حجم بسیاری از مطالب را از دانش‌آموزان می‌گیرد، اما سلامت این فرزندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وزارت آموزش و پرورش تقریباً بزرگترین سازمان در کشور محسوب می‌شود که با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی خدمات آموزشی و فرهنگی متنوعی را ارائه می‌دهد.

اما نحوه ارائه خدمات این سازمان به مناطق مختلف کشور بر اساس شرایط تفاوت دارد. گرما، سرما، وقوع بلایای طبیعی، نوع مدرسه، آمار جمعیتی هر منطقه و سایر عوامل می‌تواند در شیوه آموزش دانش‌آموزان اثرگذار باشد.

از سوی دیگر وقوع رخدادهای ناگهانی که تاثیرگذارترین آن در روند آموزشی دانش آموزان شیوع ویروس کرونا بود، سبب شد تا دانش آموزان امسال، سال تحصیلی متفاوت و پر از تعطیلات را تجربه کنند.

با توجه به اینکه بهترین راه حل قطع زنجیره انسانی انتقال ویروس کرونا (کووید ۱۹ ) قرنطینه خودخواسته در منزل اعلام شده، از این‌رو آموزش و پرورش آموزش‌های مکمل را از طریق شبکه آموزش در راستای استمرار فعالیت‌های یادگیری از هفته های گذشته برای دانش‌آموزان آغاز کرده است تا آموزش در کشور تعطیل نباشد.

همچنین از تمام معلمان در سطح کشور خواسته شده تا از طریق کانال‌های معتبر و مطمئن و سایت مدارس، برنامه‌های درسی و آموزش‌های لازم را در اختیار دانش‌آموزان کلاس خود قرار دهند.

معلمان این روزها با انتشار ویدئو یا صدای خود در کانال های تلگرامی دروس را به دانش آموزان به صورت آنلاین آموزش می دهند، رفع اشکال می کنند و همچنین تکالیف دانش آموزان را نیز مورد ارزیابی قرار می دهند.

چهار برابر شدن زمان آموزش در تلویزیون 

هر چند که در حال حاضر نقدهای بسیاری به آموزش از راه دور برای دانش آموزان وارد می‌شود اما در واقع این نوع آموزش یک فرصت است که به واسطه تلویزیون و شبکه های اجتماعی می تواند عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان را جبران کند.

هر روز در شبکه ۴ و ۷ صدا و سیما در برنامه های زمانی مختلف محتوای دروس به دانش آموزان به صورت زنده آموزش داده می شود و همچنین معلمان نیز در شبکه های مجازی کلاس های درس را برگزار می کنند.

بر اساس گفته های مسوولان آموزش و پرورش، آموزش دروس در تلویزیون نمی تواند جایگزین آموزش رسمی باشد و در واقع یک نوع آموزش مکمل در کنار آموزش رسمی است و تا پایان سال تحصیلی حتی در صورت عادی شدن شرایط نیز ادامه دارد.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره آموزش در صدا و سیما اظهار داشت: نمی توان درباره روند تعطیلات مدارس به دلیل شیوع کرونا و زمان تداوم این شرایط درحال حاضر اظهارنظر خاصی انجام داد اما درباره وضعیت کلاس‌های آموزشی در تلویزیون با توجه به بازخوردهایی که از والدین و دانش‌آموزان داشته ایم، استقبال خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: در هفته های اول این کلاس آموزشی تلویزیون، زمان محدودی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت اما وزیر آموزش و پرورش به دلیل کثرت تقاضا با رییس صدا و سیما مکاتبه داشته و در حال حاضر تقریبا زمان در اختیار آموزش و پرورش در شکبه های سیما چهار برابر شده است.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: برای هر کدام از پایه های تحصیلی دو باکس آموزشی وجود دارد که علاوه بر بحث یادگیری به عنوان برنامه مکمل خوب در کنار فعالیت‌های آموزشی معلمان جنبه ایجاد روحیه نظم، مسوولیت پذیری و حس و حال مدرسه رفتن را در میان دانش آموزان ایجاد می کند.

حکیم زاده همچنین از والدین درخواست کرد که در ایام تعطیلات نوروزی هر روز دانش آموزان را سر ساعت معین آموزش بیدار کنند تا این آموزش ها دنبال شود و عادت به برنامه منظم و مسوولیت پذیری با توجه به ایام تعطیلات از دست نرود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین