کرونا در قم؛ مسافران مشکوک به قرنطینه می‌روند

گروه اجتماعی الف،   3990113097 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تقدیر از همراهی مردم برای رعایت قرنطینه خانگی در ۱۳ فروردین همچنین از قرنطینه شدن مسافرانی که مشکوک به کرونا خبر داد.

محمدرضا قدیر در نشست ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم، افزود: از مردم برای ماندن در خانه ها در روز طبیعت و کمک به کادر درمانی استان برای قطع زنجیره ویروس کرونا تشکر می کنم.

وی در این جلسه بر تسریع در روند احداث بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم، ارتقای فعالیت مرکز فالوآپ، پیگیری بهبودیافتگان کرونا که از بیمارستان مرخص شده اند و همچنین اجرای طرح غربالگری تاکید کرد.

قدیر گفت: حضور نیافتن مردم در پارک ها و بوستان ها در روز طبیعت کمک بسیاری در قطع زنجیره کرونا بود.

همچنین کادر بیمارستان فرقانی قم نیز با انتشار کلیپی در فضای مجازی از همشهریان برای رعایت قرنطینه خانگی و کمک به کادر درمان برای قطع زنجیره کرونا تقدیر و از همه خواستند تا این قرنطینه خانگی را تا ریشه کن کردن کامل این بیماری ادامه دهند.

 ۱۴۰ بیمار جدید مشکوک به کرونا در قم پذیرش شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین در گفت وگویی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز دوازدهم فروردین ماه، ۱۴۰ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

قدیر ادامه داد: ۵۷ نفر از این تعداد در بخش های بیمارستان ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورهای دارویی و بهداشتی مرخص شده اند.

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ، ۲۲ نفر از بیماران بستری در بخش ها پس از  بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین تاکید کرد: ۷۰ درصد مردم قم غربالگری شده اند و حدود ۴۷۰ هزار نفر نیز تاکنون در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده اند

مسافران مشکوک به قرنطینه می روند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین روز چهارشنبه با حضور در عوارضی قم تهران و همچنین ورودی قم در سه راهی امامزاده جمال(ع)، از نزدیک روند اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را مورد ارزیابی قرار داد و از اقدام های صورت گرفته در این رابطه توسط عوامل نیروی انتظامی، پلیس راهور و هلال احمر قدردانی کرد.

قدیر در این دیدار با تقدیر از همکاری مردم در اجرای قرنطینه خانگی، گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی و همچنین بررسی ورودی ها و خروجی های قم با دقت در حال اجرا است که البته این طرح با استقبال و همکاری خوب مردم مواجه شده است.

وی با بیان اینک پویش «در خانه بمانیم» توسط همشهریان قمی به خوبی رعایت می شود افزود: پلیس و هلال احمر به همراه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم، در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی در حال پایش مسافران هستند و موارد مشکوک یا علامت دار را به مراکز بهداشتی درمانی ارجاع می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: به طور قطع اجرای درست طرح فاصله گذاری اجتماعی، تاثیر به سزایی در کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ساعت ۱۴ روز سیزدهم فروردین ماه ۴۷ هزار و ۵۹۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۰۳۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۷۴۱۲۱۰:۳۶:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
با مسافران ناقلی که علامت ندارند چه می کنید؟
ناشناس۱۳۹۷۴۶۶۱۱:۱۸:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۴
ماشاالله به این میگن دور تسلسل!!! مسافران مشکوک چیه بابا جمع کنین!!!!اونایی که ناقل بی علامتن پس چی؟؟؟ کلا مسافرا باید یا همونجا در عوارضی آزمایش با کیتها که چند ساعته ج میده بشن مثل آلمان که داره تو همون عوارضی ها کار رو یکسره میکنه...دیگه نمیشینه تا ۱۴ روز بگذره.. خدا عقلو داده برای استفاده نه آکبند
ناشناس۱۳۹۷۹۳۷۱۶:۳۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۴
مسافران كه باقطار به قم ويا از قم خارج ميشوند چه كسي كنترل مي كند چرا قطار قم به مقصد شهرهاي ديگر متوقف نميشود؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین