ارزانترین مناطق تهران در بازار مسکن

گروه اقتصادی الف،   3990113083

مناطق ۱۸، ۲۰ و ۱۷ به ترتیب با میانگین قیمت هر متر ۷.۴، ۷.۵ و ۷.۹ میلیون تومان دارای ارزانترین قیمت مسکن شهر تهران در اسفند ماه ۱۳۹۸ بودند. مناطق ۱۸، ۲۰، ۱۷، ۱۶، ۱۹ و ۱۵ نیز به ترتیب دارای پایین‌ترین میانگین قیمت مسکن در شهر تهران هستند.

ارزانترین مناطق تهران در بازار مسکن

به گزارش ایسنا، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، اسفند ماه ۱۳۹۸ در حالی که میانگین قیمت مسکن در شهر تهران به ۱۵ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسید، حدود ۵۶ درصد معاملات در بین واحدهای کمتر از میانگین انجام شد.

کمترین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی نیز به مناطق ۱۸ با میانگین ۷ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان، منطقه ۲۰ با ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، منطقه ۱۷ با ۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان و منطقه ۱۶ با ۸ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان اختصاص یافت.

بیشترین متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی نیز به مناطق یک با ۳۳ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان در هر متر مربع، منطقه ۳ با ۲۷ میلیون و ۱۶۳ هزار تومان و منطقه ۲ با ۲۳ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان اختصاص داشته است.

خانه های متری ۹ تا ۱۰.۵ میلیون در صدر معاملات

از سوی دیگر آنطور که بانک مرکزی از معاملات انجام شده در بهمن ماه ۱۳۹۸ گزارش داده و البته هنوز گزارش اسفند ماه را اعلام نکرده، واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۹ تا ۱۰.۵ میلیون تومان به ازای هر متر مربع با سهم ۱۰.۵ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات در شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند و دامنه قیمتی ۱۰.۵ تا ۱۲ و ۷.۵ تا ۹ میلیون تومان در هر متر مربع به ترتیب با سهم ۱۰.۲ و ۹.۷ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

معاملات سفته بازانه در مناطق شمالی در اسفند ماه

سال ۱۳۹۸ رشد قیمت در مناطق جنوبی تهران بیشتر از مناطق شمالی بود و به نوعی مناطق جنوبی عقب ماندگی سال ۱۳۹۷ را جبران کردند. با این وجود آخرین ماه از سال گذشته با وجود ثبات نسبی قیمت مسکن در مناطق جنوبی، نرخ‌ها در مناطقی که حضور دلالان و سفته‌بازان پررنگ است، رشد بیشتری داشت.

در شرایطی که در اسفند ماه ۱۳۹۸ میانگین رشد ماهیانه قیمت مسکن شهر تهران​ ۸.۷ درصد بوده، قیمت مسکن در منطقه یک معادل ۱۶.۵ درصد طی یک ماه افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که متوسط قیمت خانه در منطقه ۱۶ بالغ بر ۰.۴ و در منطقه ۱۷ معادل ۱.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

افت ۲۴ درصدی معاملات

آخرین ماه از سال ۱۳۹۸ بازار مسکن رونق چندانی نداشت و معاملات نسبت به بهمن ماه ۲۴ درصد کاهش پیدا کرد. این در حالی است که معمولاً در اسفند ماه سال های قبل شاهد افزایش معاملات نسبت به بهمن ماه بودیم. با این حال بازار مسکن پایتخت از رشد قیمت‌ها بی‌نصیب نماند و میانگین قیمت مسکن شهر تهران نسبت به بهمن ماه ۸.۷ درصد و نسبت به اسفند ماه سال قبل ۴۲ درصد بالا رفت. این بالاترین نرخ رشد ماهیانه از اردیبهشت ماه تا کنون بوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین