نمکی: طرح فاصله‌گذاری هوشمند به‌زودی اجرا می‌شود

گروه اجتماعی الف،   3990113032 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از غربالگری ۶۷ میلیون نفر از ایرانیان و ارجاع بیش از ۱۹ هزار نفر به بیمارستانها خبر داد.

نمکی: طرح فاصله‌گذاری هوشمند به‌زودی اجرا می‌شود

به گزارش فارس سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از غربالگری 67 میلیون نفر از ایرانیان درخصوص ویروس کرونا خبر داد.

وی افزود: حدود 55 میلیون نفر از این افراد به صورت تلفنی غربالگری شده و 12 میلیون نفر هم با مراجعه به سامانه در نظر گرفته شده غربالگری شدند. 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: این گام بزرگ به وسیله همکاری مردم صورت گرفت و این موضوع نشان می‌دهد مردم به نظام سلامت اعتماد دارند.

نمکی با اشاره به این مطلب که 430 هزار نفر از این عزیزان ویزیت شدند گفت: به 104 هزار نفر مراقبت در منزل توصیه شده و 2584 هم درمان سرپایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: البته 19247 نفر هم به بیمارستان ارجاع داده شدند که 5988 نفر در بیمارستان بستری شدند و این غربالگری بار سنگینی از دوش بیمارستان‌های ما برداشت.

وزیر بهداشت تاکید کرد: پس از فاصله گذاری گذاری اجتماعی که تا بیستم در حال اجرا است طرحی را با عنوان فاصله گذاری هوشمند اجرا خواهیم کرد که برای بازگرداندن کسبه که خدمات خاصی ارایه می‌دهند یا مراکز علمی فرهنگی و مذهبی با پروتوکولی که کارشناسان ما اعلام می‌کنند فعالیت خواهند کرد.

نمکی افزود: وضعیت ما در استان‌ها بهتر از قبل است اما این به معنای مهار بیماری کرونا نیست بلکه به معنای مدیریت بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که به فاز مهار بیماری برسیم این موضوع را به همه مردم اعلام خواهیم کرد البته در برخی استان‌ها در حال مهار بیماری هستیم.

وزیر بهداشت گفت: از مردمی که در سیزدهمین روز از فروردین در خانه ماندند و به طبیعت نرفتند تشکر می‌کنم و این را همه باید بدانیم که چاره‌ای نیست که برای عبور از بحران بر خلاف سال‌های قبل رفتار کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۶۴۵۹۱۳:۲۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۳
.. کاری که باید سه ماه قبل میکردی انجام ندادید روزی باید جوابگو مردم باشید .. .. .. که باعث از میان رفتن خیلی ها شد
ناشناس۱۳۹۶۴۶۴۱۳:۲۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۳
اینم هر چی میگه ؛ موکول میکنه به آینده !!!! منظورش از آینده کی است ، خدا میدونه !!! ماسک مجانی ؛ در آینده اعلام دست آورد جدید ؛ در آینده فاصله گذاری هوشمند ؛ به زودی در آینده شکست کرونا ؛ در آینده
ناشناس۱۳۹۶۴۶۵۱۳:۲۸:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۳
نمکی ؛ وزیر وعده و وعید !
ناشناس۱۳۹۷۵۰۹۱۱:۵۹:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
از دولت وعده وعید همین جور وزرا انتظار میره
ناشناس۱۳۹۶۴۶۷۱۳:۲۸:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۱۳
ماسک مجانی بده
ناشناس۱۳۹۷۰۶۶۰۰:۰۴:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اصلا پولی ش هم نیست
ناشناس۱۳۹۶۴۶۸۱۳:۲۹:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۳
دست آورد جدید کو ؟
ناشناس۱۳۹۶۴۷۵۱۳:۳۲:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۳
آقای نمکی اون مبلغ پرداختی به پرسنل بیمارستان ها که برای طرح کرونا اختصاص یافته عادلانه توزیع نمیشود . کله گنده های بعضی بیمارستان ها که از بیماران کرونایی ۱۵۰ متر فاصله دارن و حتی از کنار بخش بستری بیماران هم رد نمیشن ؛ دارن این پول ها رو .. زودتر رسیدگی کن !
ناشناس۱۳۹۶۹۱۹۲۱:۰۲:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۳
رئیس و مدیر و رئیس حسابداری و کارگزینی و مترون و سوپر وایزر ؛ ۱۰۰۰ دست پرستار و بهیار و نگهبان و خدمات ؛ هیچی ! اینم از عدالت در کشور ما !!!
ناشناس۱۳۹۶۴۸۸۱۳:۴۶:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۱۳
آنقدر ماسک در بازار بریزیم که ماسک رایگان شود
ناشناس۱۳۹۶۴۹۳۱۳:۵۱:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۳
دست آورد جدید چی بود که ما رو در دنیا در رتبه نخست قرار میده ؟
ناشناس۱۳۹۶۸۷۲۲۰:۱۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۳
چانه زدن با دنیا برای اخذ کمک
ناشناس۱۳۹۷۲۵۵۰۶:۱۶:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
همین فاصله گذاری هوشمند. میخوان قرنطینه رو بردارن، فقط یک اسم ازش باقی بذارن
ناشناس۱۳۹۶۵۷۷۱۵:۰۲:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۳
از الان معلوم است نتیجه چی میشه. کافیه نتیجه تصمیمات قبلی یا بهتر بگم عدم تصمیم های قبلی را ببینیم. چیزی که در دولت نایاب است هوشمندی است.
ناشناس۱۳۹۶۶۳۷۱۵:۴۵:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۱۳
غير هوشمند كه موفق نبود چون بازار همچنان شلوغ بود قطارها ،هواپيماها واتوبوسهاي بين شهري همچنان مسافر جابجا كردند حالا ببينيم با طرح هوشمند چه اقدامي صورت خواهد گرفت
ناشناس۱۳۹۶۶۷۱۱۶:۰۹:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۳
آقای وزیر محترم بهداشت درمان آموزش پزشکی کشور خواهشمند است از نزدیک بر نحوه توزیع و تقسیم حق کرونای اختصاص یافته به پرسنل بیمارستان ها نظارت مستقیم داشته باشید . اینطور نباشید که فلان مدیر و رئیس بیمارستان به صرف داشتن عنوان و مقام و به رغم اینکه در این مدت از اتاق خودشون هم خارج نشده اند برای جلوگیری از ابتلایشان به کرونا و خبری هم از بیماران ندارند ، ۱۰ برابر پرستار و ..برابر کمک بهیار و .. برابر پرسنل خدماتی که دائم بر بالین بیماران از نزدیک حضور دارند و در خطر هستند ، دریافت کنند . جلوی این بی عدالتی ها را گرفتن از وظایف شما و مدیران شما در وزارتخانه است آقای نمکی !
ناشناس۱۳۹۶۷۹۰۱۸:۲۵:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۳
فکر نمیکنم جواب بده یا لااقل خیلی زوده برای این طرح
ناشناس۱۳۹۶۸۸۵۲۰:۲۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۳
آقای وزیر اگر به هر دلیلی شما قرنطینه را از ابتدا اجرا نکردید بدانید که مسئول سلامت مردم شما هستید و مسئولیت از بین رفتن برخی از هموطنان مستقیما بر عهده شماست
جوان۱۳۹۶۹۰۷۲۰:۴۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۳
حق کرونا به کام روسا وکله گنده ها
ناشناس۱۳۹۶۹۷۱۲۱:۴۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۱۳
ماسک استاندارد درست کنید و ماسک زدن رو اجباری کنید. به افرادی هم که توان مالی ندارند ماسک مجانی بدین.
ناشناس۱۳۹۶۹۸۴۲۲:۰۲:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۳
باز بر میگردیم به جمله ی معروف رهبری ، مخاطب این بایدها خود ایشان است
رمضانعلی محمدیان۱۳۹۷۰۱۵۲۲:۴۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۳
بسم الله.باسلام.إن شاءالله با تدبیر موثر متولیان حوزه فرهنگ این فاصله فیزیکی منجربه غریبگی مردم نشودهیچ بلکه باتبلیغ راهکارهای توصیه شده ائمه اطهار علیهم السلام و رهبری معظم مثل جهش تولید و تبین عملی مواسات موجب ُالفَت بیشتر قلوب مسلمین وآحاد ملت اسلام عزیز بشود.والسلام. شهرک اندیشه
ناشناس۱۳۹۷۰۵۴۲۳:۵۱:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۳
امروز در 13 فروردین می خواستم به خانه مادرم در جاده لشگرگ برویم. در طول مسیر هم اصلا قصد پیاده شدن نداشتیم و پیاده هم نشدیم. اخر اتوبان ارتش، پلیس، راه را بسته بود. گویا لواسان و لشگرک را که شهر هستند را به مثابه پارک در نظر گرفته بودند.چون پلاک تهران بودیم فکر کردیم تردد بدون پیاده شدن در داخل استان آزاد است.بهرحال به خواسته پلیس احترام گذاشتیم و برگشتیم خانه. ولی با کمال تعجب شب یک پیامک از شهرداری آمد که شما در آخر اتوبان ارتش دیده شدید.اولا مگر تردد در داخل استان آزاد نیست؟ و چرا یک جاده بین شهری داخل استان را به مثابه پارک در نظر گرفتید؟ واقعا از این همه دقت و ظرافت ماندم. چرا که در چیزهایی که جریمه و درآمد داشته باشد بسیار ریزبین و دقیق عمل می شود.ضمن اینکه اصلا هم خبررسانی نکرده بودند که جاده های داخل استانی هم بسته است. مثل چراغ قرمزهایی که یکدفعه از ثانیه 10 به 3 میرسد و راننده غافلکیر و دوربین هم عکس می گیرد.کاش این همه دقت و نظارت در توزیع دستکش و الکل و مواد بهداشتی هم بود .
ناشناس۱۳۹۷۰۶۹۰۰:۰۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
خدای آمار سازی هستیم
ن۱۳۹۷۰۷۳۰۰:۰۸:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
ویروس ساخته چین وپخش آن توسط چین است چین دشمن مسلمان ومسیحی است در میانمار چه کردند با تولید ما چه کردندساده لوحها باور می کنند الان هم خوشحالند که وسایل پزشکی به دنیا می فروشند
ناشناس۱۳۹۷۱۵۱۰۱:۳۰:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
حيف وزير قبلي آقاي قاضي زاده هاشمي كه واقعا مدير قوي ،قاطع وخوش فكري بودكه الان واقعا جايش در وزارت بهداشت براي مديريت بحران كشور خالي است اقاي نمكي واقعا توان چنين بحراني نداردخيلي صعيف ..عمل مي كند اقاي روحاني خودش ..محافظه كار است وزرايي كه انتخاب كرده نيز همين جور هستند ضعف خودرا در وعده دادنهاي توخالي جبران مي كنندفراموش نمي كنيم كه همين اقاي نمكي يكماه قبل گفت از هفته اينده انقدر ماسك بريزيم توي داروخانه ها كه محتكران خودشان ماسكهارا با قيمت خيلي پايين وارد بازار كنند ودر وعده ديگر همين چند روز پيش گفت بزودي خبر خوشي را اعلام مي كند كه ايران در رتبه نخست جهان قرارميدهد وما همچنان منتظر ماسك وخبر جديد ايشان هستيم
ناشناس۱۳۹۷۳۰۵۰۹:۱۸:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
الان دیگر وقت نقد کار ایشان نیست. وقت همدلی همه مردم و عمل به توصیه های ستاد مقابله با کرونا است. جان انسانها نباید بدلیل تخطی از رعایت ایزوله بخطر بیافتد.
ناشناس۱۳۹۷۵۵۶۱۲:۴۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۴
باید فقط افراد بالای 50 سال غربالگیری شوند و جهت کمک و آموزش مورد توجه باشند. چون افراد جوان بسادگی بیماری را رد می کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین