کتائب سید الشهداء: پاسخ عراق به آمریکا غافلگیرکننده خواهد بود

گروه جهان الف،   3990112069 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کتائب سید الشهدا در سازمان الحشد الشعبی ضمن تاکید بر اتخاذ همه تدابیر امنیتی و پیشگیرانه برای مقابله با هر گونه حمله احتمالی آمریکا گفت که پاسخ غافلگیر کننده‌ای در انتظار آمریکایی‌ها خواهد بود.

به گزارش فارس، «کاظم الفرطوسی» سخنگوی کتائب سید الشهداء در سازمان الحشد الشعبی از تدابیر امنیتی و پیشگیرانه شدید در برخی مقرهای نظامی در عراق به دنبال مطرح شدن احتمال حمله آمریکا علیه عراق خبر داد.

الفرطوسی در گفت‌وگو با بغداد الیوم گفت: «هر گونه حمله آمریکا علیه مقرها و مواضع نظامی عراق همه را مکلف به دفاع  از عراق و حاکمیت آن می‌کند و این تنها وظیفه گروه‌های مقاومت نیست».

سخنگوی کتائب سید الشهداء گفت: «گروه‌های عراقی برای پاسخ به هر حمله احتمالی آمریکا در اوج آمادگی است تا به آن پاسخ دهد و تدابیر امنیتی پیشگیرانه  بر اساس سناریوهای احتمالی حمله آمریکا اتخاذ شده است».

او افزود: «اگر حمله آمریکا هوایی باشد اقدامات پیشگیرانه برای مخفی کردن برخی مواضع مهم نظامی اتخاذ شده است و اگر به شکل عملیات کماندویی  باشد که آن را بعید می‌دانیم این امر نیاز نیروی دفاعی زمینی دارد که در این مورد هم به همه شیوه‌ها آماده پاسخگویی هستیم به گونه‌ای که پاسخ ما برای آمریکا غافلگیر کننده خواهد بود».

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق روز دوشنبه نسبت به پروازهای غیرقانونی و بدون مجوز آمریکا بر فراز مناطقی نظامی در عراق ابراز نگرانی کرد و گفت هر گونه عملیات جنگی تهدیدی برای امنیت شهروندان و نقض حاکمیت عراق  و منافع عالی آن محسوب می‌شود.

یک منبع امنیتی عراق روز یکشنبه گفت که چند هواپیمای حامل نظامیان و مستشاران آمریکایی در میان تدابیر بی‌سابقه امنیتی در پایگاه عین الأسد در منطقه هیت واقع در غرب الأنبار فرود آمدند.

ائتلاف آمریکایی ظرف یکی دو هفته اخیر از برخی پایگاه‌هایش در عراق عقب نشینی کرده است و برخی منابع عراقی می‌گویند بیم واشنگتن از ادامه پاسخ مقاومت به این پایگاه‌ها با ادامه اشغالگری و تجاوزگری ائتلاف آمریکایی دلیل آن بوده است به خصوص که آمریکا بر ماندن در عراق به رغم خواسته ملت و دولت این کشور اصرار دارد.

آمریکا در بامداد سیزدهم دی ماه 1398 در یک حمله هوایی ابومهدی المهندس، از فرماندهان کتائب حزب الله را به همراه  شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ترور کرد که به دنبال این جنایت آمریکا پارلمان عراق خروج هر چه سریع‌تر نظامیان آمریکایی از خاک عراق را تصویب کرد و مردم عراق هم با برپایی تظاهرات گسترده بر ضرورت خروج اشغالگران از کشورشان به منظور بازگشت ثبات و امنیت به آن تاکید کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۵۷۲۱۲۱:۲۰:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۲
شعار نده عمل کن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین